Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 
E34 520 1991 vybíjí baterii
Ahoj všichni, řeším takový problém s vybíjením baterie. Jakmile auto stojí déle než dva dny, je to tak 50:50, že se vybije baterie. Takže něco jí musí vybíjet.
Změřil jsem proud vytékající z baterie zamknutého auta a naměřil jsem 800mA, což se mi zdá fakt strašně moc a odpovídá to právě těm dvěma dnům na 72Ah baterii.
Šel jsem po pojistkách a po vypojení pojistky 22 klesne proud o 72mA, čili tady vidím prostor pro zlepšení. Ale hlavní informaci podalo až odpojení pojistky 20, kdy klesl proud na 120mA, což se už dá snést. Dále jsem šel podle popisku, u pojistky, který je ale německy, takže jsem spíš tipoval co by to mohlo být. a na nic jsem nepřišel.
Začal jsem odpojovat relátka a zjistil jsem, že jedno žluté relé je stále pod proudem a jeho okruh je příčinou všeho. Bohužel netuším, co to za okruh. Poradí někdo? Je to ten co je vypojený a položený na své patici vzhůru nohama na fotografii.
Máte někdo tip, v čem by mohl být zakopaný pes?
Změřil jsem proud vytékající z baterie zamknutého auta a naměřil jsem 800mA, což se mi zdá fakt strašně moc a odpovídá to právě těm dvěma dnům na 72Ah baterii.
Šel jsem po pojistkách a po vypojení pojistky 22 klesne proud o 72mA, čili tady vidím prostor pro zlepšení. Ale hlavní informaci podalo až odpojení pojistky 20, kdy klesl proud na 120mA, což se už dá snést. Dále jsem šel podle popisku, u pojistky, který je ale německy, takže jsem spíš tipoval co by to mohlo být. a na nic jsem nepřišel.
Začal jsem odpojovat relátka a zjistil jsem, že jedno žluté relé je stále pod proudem a jeho okruh je příčinou všeho. Bohužel netuším, co to za okruh. Poradí někdo? Je to ten co je vypojený a položený na své patici vzhůru nohama na fotografii.
Máte někdo tip, v čem by mohl být zakopaný pes?
- Přílohy
-
- Fotka spínací skříňky a výpojeného podezřelého relé.
- IMG_20140509_165455.jpg (123.47 KiB) Zobrazeno 549 x
Tak dneska jsem ještě zkoumal a zjistil jsem, že relé nebyl jediný problém. Našel jsem na internetu legendu k relatkum a toto rele patřilo k ostřikovačům světel, což moje auto nemá. Patrně bylo zapojené ve špatném slotu, což jsem napravil podle diagramu. Šel jsem tedy po stopě pojistky 20. Všiml jsem si, že kromě tohoto rele cvakalo ještě něco jiného. Poslechem jsem zjistil, že to jsou ty solenoidové ventily (aspoň jsem slyšel že to jsou ventily) na obrázku. Po jejich odpojení klesl odběr na 30mA, což je snad naprosto v pořádku.
Nové otázky zní: k čemu je tam tento nesmysl vlastně dobrý? Proč byly stále pod napětím? Má někdo zkušenost s jejich opravou?
Nové otázky zní: k čemu je tam tento nesmysl vlastně dobrý? Proč byly stále pod napětím? Má někdo zkušenost s jejich opravou?
- Přílohy
-
- solenodiy
- IMG_20140511_135757.jpg (179.38 KiB) Zobrazeno 508 x
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 262
- Registrován: čtv 14.12.2006 01:00
- Bydliště: Praha 5
- Klubové ID: 3677
Je to vcelku běžný problém nejenom u e34. Ventil je zaseklý/přidřený a proto se nemuže zavřít/otevřít a vybíjí baterii. Dá se rozebrat: http://www.youtube.com/watch?v=SJe-WANmlTs
nebo dát použitý, ale ideálně se podívat diagnostikou jak otevírají.
nebo dát použitý, ale ideálně se podívat diagnostikou jak otevírají.
Diagnostika, Kódování, Elektrika, Retrofity, Díly 731465853
Děkuju za odkaz a za vysvětlení. Youtube video se bude hodit, o víkendu to zkusím rozhodit.
Pod těmi ventily je ještě nějaké oběhové čerpadlo pro okruh topení. Má někdo zkušenosti s jeho rozebráním a případně výměnou ložisek? Přijde mi, že vrčí hlasitěji, než by mělo. Ještě jsem to nikdy venku neměl, tak nemám představu, jestli je to monolitický kus a nebo jestli je to rozebíratelné.
Pod těmi ventily je ještě nějaké oběhové čerpadlo pro okruh topení. Má někdo zkušenosti s jeho rozebráním a případně výměnou ložisek? Přijde mi, že vrčí hlasitěji, než by mělo. Ještě jsem to nikdy venku neměl, tak nemám představu, jestli je to monolitický kus a nebo jestli je to rozebíratelné.
Konečně jsem se k tomu dostal. Rozebral jsem ty ventily a ukázalo se, že ventil byl blokovaný nějakým kouskem plastu, co se někde utrhl. Demontáž jsem si udělal o to zajímavější, že se mi podařilo utrhnout drátky od jedné cívky, takže jsem musel vydlabat tu gumu, kterou je zalitý konektor, drátky přiletovat a zalít to celé silikonem.
Rozebral jsem i to pomocné čerpadlo a k motorku se bohužel dostat nejde. Ale ten divný zvuk zřejmě pocházel od těch úlomků, protože teď je ticho, topení hřeje i chladí a baterie drží.
BTW potěšilo mě, jak se při návrhu toho auta přemýšlelo hlavou a jak je zajištěna co nejmenší poruchovost toho čerpadýlka. Vrtule není poháněná přímo motorkem, místo toho motorek otáčí pouze dutým magnetem, do jehož středu je vložené pouzdro se zatavenou vrtulí s dalším magnetem a ta je poháněná nepřímo otáčením magnetického pole. Úžasné a dá se tím předejít několika potížím.
Rozebral jsem i to pomocné čerpadlo a k motorku se bohužel dostat nejde. Ale ten divný zvuk zřejmě pocházel od těch úlomků, protože teď je ticho, topení hřeje i chladí a baterie drží.
BTW potěšilo mě, jak se při návrhu toho auta přemýšlelo hlavou a jak je zajištěna co nejmenší poruchovost toho čerpadýlka. Vrtule není poháněná přímo motorkem, místo toho motorek otáčí pouze dutým magnetem, do jehož středu je vložené pouzdro se zatavenou vrtulí s dalším magnetem a ta je poháněná nepřímo otáčením magnetického pole. Úžasné a dá se tím předejít několika potížím.
- Přílohy
-
- výsledek - funkční
- IMG_20140712_180328.jpg (172.01 KiB) Zobrazeno 414 x
-
- Vydlabaná izolace u konektoru
- IMG_20140712_140407.jpg (149.1 KiB) Zobrazeno 414 x
-
- úlomky plastu blokující ventil
- IMG_20140712_140417.jpg (143.22 KiB) Zobrazeno 414 x
-
- čerpadýlko
- IMG_20140712_140356.jpg (145.32 KiB) Zobrazeno 414 x
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 1978
- Registrován: čtv 24.12.2009 01:00
- Bydliště: Duchcov
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 1978
- Registrován: čtv 24.12.2009 01:00
- Bydliště: Duchcov