Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

E34 520 1991 vybíjí baterii

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Odpovědět
Zpráva
Autor
HUFU
Registrovaný
Příspěvky: 40
Registrován: pon 01.06.2009 00:00

#1 Příspěvek od HUFU »

Ahoj všichni, řeším takový problém s vybíjením baterie. Jakmile auto stojí déle než dva dny, je to tak 50:50, že se vybije baterie. Takže něco jí musí vybíjet.

Změřil jsem proud vytékající z baterie zamknutého auta a naměřil jsem 800mA, což se mi zdá fakt strašně moc a odpovídá to právě těm dvěma dnům na 72Ah baterii.

Šel jsem po pojistkách a po vypojení pojistky 22 klesne proud o 72mA, čili tady vidím prostor pro zlepšení. Ale hlavní informaci podalo až odpojení pojistky 20, kdy klesl proud na 120mA, což se už dá snést. Dále jsem šel podle popisku, u pojistky, který je ale německy, takže jsem spíš tipoval co by to mohlo být. a na nic jsem nepřišel.

Začal jsem odpojovat relátka a zjistil jsem, že jedno žluté relé je stále pod proudem a jeho okruh je příčinou všeho. Bohužel netuším, co to za okruh. Poradí někdo? Je to ten co je vypojený a položený na své patici vzhůru nohama na fotografii.

Máte někdo tip, v čem by mohl být zakopaný pes?
Přílohy
Fotka spínací skříňky a výpojeného podezřelého relé.
Fotka spínací skříňky a výpojeného podezřelého relé.
IMG_20140509_165455.jpg (123.47 KiB) Zobrazeno 550 x
HUFU
Registrovaný
Příspěvky: 40
Registrován: pon 01.06.2009 00:00

#2 Příspěvek od HUFU »

Tak dneska jsem ještě zkoumal a zjistil jsem, že relé nebyl jediný problém. Našel jsem na internetu legendu k relatkum a toto rele patřilo k ostřikovačům světel, což moje auto nemá. Patrně bylo zapojené ve špatném slotu, což jsem napravil podle diagramu. Šel jsem tedy po stopě pojistky 20. Všiml jsem si, že kromě tohoto rele cvakalo ještě něco jiného. Poslechem jsem zjistil, že to jsou ty solenoidové ventily (aspoň jsem slyšel že to jsou ventily) na obrázku. Po jejich odpojení klesl odběr na 30mA, což je snad naprosto v pořádku.

Nové otázky zní: k čemu je tam tento nesmysl vlastně dobrý? Proč byly stále pod napětím? Má někdo zkušenost s jejich opravou?
Přílohy
solenodiy
solenodiy
IMG_20140511_135757.jpg (179.38 KiB) Zobrazeno 509 x
HUFU
Registrovaný
Příspěvky: 40
Registrován: pon 01.06.2009 00:00

#3 Příspěvek od HUFU »

Opravdu nikdo neví, k čemu tam ty válečky jsou? To se mi nechce věřit :-D No ale auto jede, topí, chladí, nevybíjí se, tak mám pocit, že je to jen kurvítko :-D
Ji-rka
Registrovaný
Příspěvky: 285
Registrován: ned 14.02.2010 01:00
Bydliště: mezi UL a TP

#4 Příspěvek od Ji-rka »

jsou to ventily topení :-)
HUFU
Registrovaný
Příspěvky: 40
Registrován: pon 01.06.2009 00:00

#5 Příspěvek od HUFU »

Aha a co mají vlastně dělat? Já že fakt nemůžu přijít na rozdíl před a po odpojení :-D Takže asi už to hezky dlouho nefungovalo :-D
Ji-rka
Registrovaný
Příspěvky: 285
Registrován: ned 14.02.2010 01:00
Bydliště: mezi UL a TP

#6 Příspěvek od Ji-rka »

Reguluje to průtok teplé/horké vody do radiátoru topení.
rawen
Registrovaný
Příspěvky: 262
Registrován: čtv 14.12.2006 01:00
Bydliště: Praha 5
Klubové ID: 3677

#7 Příspěvek od rawen »

Je to vcelku běžný problém nejenom u e34. Ventil je zaseklý/přidřený a proto se nemuže zavřít/otevřít a vybíjí baterii. Dá se rozebrat: http://www.youtube.com/watch?v=SJe-WANmlTs
nebo dát použitý, ale ideálně se podívat diagnostikou jak otevírají.
Diagnostika, Kódování, Elektrika, Retrofity, Díly 731465853
HUFU
Registrovaný
Příspěvky: 40
Registrován: pon 01.06.2009 00:00

#8 Příspěvek od HUFU »

Děkuju za odkaz a za vysvětlení. Youtube video se bude hodit, o víkendu to zkusím rozhodit.
Pod těmi ventily je ještě nějaké oběhové čerpadlo pro okruh topení. Má někdo zkušenosti s jeho rozebráním a případně výměnou ložisek? Přijde mi, že vrčí hlasitěji, než by mělo. Ještě jsem to nikdy venku neměl, tak nemám představu, jestli je to monolitický kus a nebo jestli je to rozebíratelné.
HUFU
Registrovaný
Příspěvky: 40
Registrován: pon 01.06.2009 00:00

#9 Příspěvek od HUFU »

Konečně jsem se k tomu dostal. Rozebral jsem ty ventily a ukázalo se, že ventil byl blokovaný nějakým kouskem plastu, co se někde utrhl. Demontáž jsem si udělal o to zajímavější, že se mi podařilo utrhnout drátky od jedné cívky, takže jsem musel vydlabat tu gumu, kterou je zalitý konektor, drátky přiletovat a zalít to celé silikonem.

Rozebral jsem i to pomocné čerpadlo a k motorku se bohužel dostat nejde. Ale ten divný zvuk zřejmě pocházel od těch úlomků, protože teď je ticho, topení hřeje i chladí a baterie drží.

BTW potěšilo mě, jak se při návrhu toho auta přemýšlelo hlavou a jak je zajištěna co nejmenší poruchovost toho čerpadýlka. Vrtule není poháněná přímo motorkem, místo toho motorek otáčí pouze dutým magnetem, do jehož středu je vložené pouzdro se zatavenou vrtulí s dalším magnetem a ta je poháněná nepřímo otáčením magnetického pole. Úžasné a dá se tím předejít několika potížím.
Přílohy
výsledek - funkční
výsledek - funkční
IMG_20140712_180328.jpg (172.01 KiB) Zobrazeno 415 x
Vydlabaná izolace u konektoru
Vydlabaná izolace u konektoru
IMG_20140712_140407.jpg (149.1 KiB) Zobrazeno 415 x
úlomky plastu blokující ventil
úlomky plastu blokující ventil
IMG_20140712_140417.jpg (143.22 KiB) Zobrazeno 415 x
čerpadýlko
čerpadýlko
IMG_20140712_140356.jpg (145.32 KiB) Zobrazeno 415 x
beny-maser
Registrovaný
Příspěvky: 1978
Registrován: čtv 24.12.2009 01:00
Bydliště: Duchcov

#10 Příspěvek od beny-maser »

tak gratulace, dva bludišťáky za fotky,
jinak e34 je asi poslední auto u kterého se ještě přemýšlelo,jak to udělat co nejlépe.
Ji-rka
Registrovaný
Příspěvky: 285
Registrován: ned 14.02.2010 01:00
Bydliště: mezi UL a TP

#11 Příspěvek od Ji-rka »

:cool2: :cool2: :cool2: :cool2:

Gratulace a další dva bludišťáci :-)
aDAm_2
Registrovaný
Příspěvky: 553
Registrován: pon 10.03.2008 01:00
Kontaktovat uživatele:

#12 Příspěvek od aDAm_2 »

kolik by tak měla žrát 34ka v klidu? žebych si proměřil to co mam doma jestli tam nemám nějakého žrouta ;)
beny-maser
Registrovaný
Příspěvky: 1978
Registrován: čtv 24.12.2009 01:00
Bydliště: Duchcov

#13 Příspěvek od beny-maser »

mělo by se to pohybovat kolem 0,02A jak tam je destiné místo je něco špatně, setiny i když budou 4 tak se nic neděje, taky záleží co to auto má všechno za serepetičky
pozor!měřit cca po 5min
HUFU
Registrovaný
Příspěvky: 40
Registrován: pon 01.06.2009 00:00

#14 Příspěvek od HUFU »

Tak už je to zase tady, ventily opět nevypínají. Asi se vyplavil další úlomek :-(
aDAm_2
Registrovaný
Příspěvky: 553
Registrován: pon 10.03.2008 01:00
Kontaktovat uživatele:

#15 Příspěvek od aDAm_2 »

je možné to změřit klasika mulťákem nebo je potřeba klešťákem?
HUFU
Registrovaný
Příspěvky: 40
Registrován: pon 01.06.2009 00:00

#16 Příspěvek od HUFU »

Já jsem si vystačil s obyčejným multimetrem. Stačí přepojit sondu na 10A větev měřáku, jednu sondu přisvorkovat nějakým krokodýlem k jednomu pólu baterie a druhou sondu ke kabelu. Akorát NESTARTOVAT :-D
rawen
Registrovaný
Příspěvky: 262
Registrován: čtv 14.12.2006 01:00
Bydliště: Praha 5
Klubové ID: 3677

#17 Příspěvek od rawen »

Jo změříš to i mulťákem. Max. odběr je až 80mA podle výbavy a pozor na rozsah(většinou 10A)
Diagnostika, Kódování, Elektrika, Retrofity, Díly 731465853
aDAm_2
Registrovaný
Příspěvky: 553
Registrován: pon 10.03.2008 01:00
Kontaktovat uživatele:

#18 Příspěvek od aDAm_2 »

no mulťák mám nějaký lepší, zatím jsem nekoukal do dokumentace, ale co vím tak některé mají limitací v době jak dlouho jima může protékat proud. No zkusim uvidím co naměřím, protože mě něco v jednom autě tu baterku žere :(
Odpovědět