Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

e38 - výměna čidla ABS - problém

Vše o E23, E32, E38, E65/E66, F01/F02, G11/G12
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Filozof
Registrovaný
Příspěvky: 7589
Registrován: sob 18.01.2003 01:00
Bydliště: Brno , Vyškov

#1 Příspěvek od Filozof »

Mám tady dotaz. Měnili se na autě zadní ložiska BMW e38.
Při lisování na auto prasklo jedno čidlo ABS tak se koupilo nové čidlo a je problém.

Sice fungují budíky ukazují kolik auto jede a kilometry už se načítají ale stále jde ABS při každém brždění ikdyž bylo čidlo znova vyjmuto očištěno dokonale a znova nasazeno. Chvilku svítí jen po nastartování ABS a stále do pedálu vrčí abs a po chvilce se rozsvítí asc s abs a hotovo.

Takže bud je nové čidlo jiné jako ty ostatní nebo tomu nerozumím.

Máte někdo vysvětlení servisáci ? ..případně měl někdo podobnej problém ? :(
zzeli
Registrovaný
Příspěvky: 765
Registrován: čtv 26.12.2013 01:00

#2 Příspěvek od zzeli »

Naposled treba Calif...nerikej, zes to necet :wink:
oxik7
Registrovaný
Příspěvky: 45
Registrován: pon 10.02.2014 01:00

#3 Příspěvek od oxik7 »

definuj "nové čidlo".. po tvých dohadech ohledně PDC čidel silně pochybuji, že jsi koupil originál
starML Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2453
Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
Bydliště: Mariánské Lázně
Kontaktovat uživatele:

#4 Příspěvek od starML Člen Klubu »

Tady máš podobný příběh
při výměně ložiska bylo poškozeno čidlo ABS/DSC
http://bmwklub.cz/modules.php?name=Foru ... sc&start=0 a k tomu je i můj komentář.

Následují podobná vlákna:
http://www.bmwklub.cz/modules.php?name= ... highlight=
http://www.bmwklub.sk/technicke-okienko ... 36278.html

Dej si do vyhledávače

Kód: Vybrat vše

bmwklub.cz/:starML signální kolo počítá zuby
Více o problematice čidel ABS najdeš tady http://www.bmw-planet.com/diagrams/rele ... /index.htm po zadání hesla :
Raddrehzahlfühler sendet unplausible oder keine Signale nebo Impulsradfehler. Ten odkaz musíš otevřít v InternetExploreru.
Pokud by bylo třeba, pošlu Ti odkazy na stránky, kde je to v angličtině.
Uživatelský avatar
Filozof
Registrovaný
Příspěvky: 7589
Registrován: sob 18.01.2003 01:00
Bydliště: Brno , Vyškov

#5 Příspěvek od Filozof »

Objednával kamarád servisák ..chtěl jsem Bosch něco co je v prvovýrobě. a on dal Mahle nebo něco jiného ..takže čidlo jiné značky nefunguje ikdyž je přímo na E38 ?

:( to jsou zmetci proč to prodávají .... tak za 3tis origo čidlo vinou servisáka co rozjebl díky lisování bez přípravku na BMW .... super.

Jinak moc díky za reakce a moc děkuji za návody a odkazy.
Jedu na dovolenou tak to budu řešit po dovolené.
Snejk
Registrovaný
Příspěvky: 3118
Registrován: sob 17.06.2006 00:00
Kontaktovat uživatele:

#6 Příspěvek od Snejk »

no ono to cidlo i mozna funguje když ukazuje, ale urcite bych se zameril i na ten magnetickej krouzek v lozisku, estli to při tom lisovani kladivem neposkodil (magnetky se nerozsypali) to oni moc radi delaji ze nejaky upadne a pak to zub vynecha. u levných ložisek uz to většinou rozsypane prijde. kontroluje se to kartickou se zeleznejma pilinama. tenhle rok sem menil asi 6 ložisek na e39 zadnich protože to presne při brzdeni jen tak lehce kopalo... vždy v jednom miste otoceni kola ... stacilo jet krokem a drzet brzdu a co otáčka tak drc, drc, drc... absko... a které kolo to dela uvidíš v diagnostice... když všechny ukazuji napr 15km/h a to jedno porad 15-7-15-5-15-6
starML Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2453
Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
Bydliště: Mariánské Lázně
Kontaktovat uživatele:

#7 Příspěvek od starML Člen Klubu »

Podle mne není správné obviňovat servisáka nebo dodavatele náhradních dílů. Tady spolu souvisí stáří jednotlivých dílů, technologický postup i cena, ta zpravidla v první řadě. Neznačkový servis volíme z důvodu místa a ceny. Diagnostiku si uděláme u někoho jinde, protože v té dílně BMW diagnostiku nemají.

Modelový příklad:
Mám ojeté destičky, kotouče nebo špatné ložisko. Servisák řekne vedoucímu nebo zákazníkovi: "Nemáme stahovák na ložisko", vedoucí řekne mechanikovi "máš padáka" a zákazník jde jinam. V jiném servisu je mechanik Franta odvážnější, svěsí brzdový štít, všechno perfektně očistí, vymění a poskládá zpět. Při zapnutí klíčku mu nehasnou kontrolky ABS, protože při svěšení brzdy došlo k přelomení zteřelého kabelu k čidlu ABS nebo to při zkušební jízdě začne kopat do pedálu, protože při tom čištění "vyčistil" i některý zub ze signálního kola. Objednaná oprava je provedená perfektně, ale auto nefunguje správně, protože se pokazily další věci. Kdyby se s tím kolem nic nedělalo, ten kabel k čidlu by vydržel ještě rok nebo dva, i ten rezavý zub by zůstal na místě.

Servisák jde za vedoucím a sdělí obsah problému. "Franto, Ty jsi blbej, Ty jsi mu zničil čidlo za 2.500,- a já zákazníkovi slíbil, že se vejdeme do 5.000,- i s daní. Ve skříni je jedno čidlo, které jsme tenkrát blbě objednali, tohle je taky diesel, tak to tam namontuj, jinak jsi si dneska vydělal -500 korun". Z tohoto příkladu je vidět, že i když bylo všechno uděláno správně, oprava se nepodařila a na vícenákladech se musí podílet i zákazník. Ale to mu musí být řádně vysvětleno, nejlépe ještě před předáním do opravy, prostě starší auta opravujeme rádi, ale může se stát že ... .
starML píše:Objasnění: Řídící jednotka ABS si kontroluje dvě věci. První hned po zapnutí klíčku si kontroluje ohmický odpor čidel ABS. Ty čidla musí mít odpor okolo 1000 Ohmů, +/- něco, já říkám 200 ohmů hore-dole. To je statická kontrola, auto ještě nejede. Po rozjetí si zkontroluje počet zubů signálního kola na všech kolech. To se dělá tak, že jeden z těch zubů je trošku větší, myslím jako delší, než zuby ostatní. Takže si spočítá počet normálních zubů mezi dvěma průchody toho většího a má jejich počet. Pokud tohle nesedí, rozsvítí se kontrolka ABS a kromě jiného i trochu ztuhne volant, je oslabena funkce posilovače řízení a tím auto dává najevo řidiči, že všechno není OK.

Vyhodnocení prokluzu probíhá tak, že se měří počet impulsů na jednotlivých kolech za jednotku času a pokud kola neprokluzují, tak je počet impulsů za časový interval na všech kolech stejný. Pokud se počet impulsů liší ==> je rozdílná úhlová rychlost otáčení jednotlivých kol, ŘJ ABS to bere, jako že jedno z kol se otáčí pomaleji než druhé a ABS provede korekci. Povolená odchylka aniž ke korekci dojde je asi 6-10km/hod, k tomuto rozdílu typicky dochází při průjezdu zatáčkou.

Ale pokud snímač není schopen přečíst plynule impulsy od všech zubů, ŘJ ABS to vyhodnotí, jako že se kolo zastavuje a při stlačení pedálu brzdy se projeví korekce, kope do pedálu, i když brzdím jemně na suchém povrchu. Příčiny chyby jsou dvě, buď to čidlo není schopno číst ty zuby, protože je daleko od signálního kola, jeho aktivní snímací prvek je mimo zuby (když je jiného typu) a nebo je uvnitř nečistota, led, voda, kovové špony, vylámané, zkorodované zuby atd.

Příklad z mojí e39/530dA Ex
.... minulý týden se mi rozsvítilo ABS+ASC, tak jsem si to napíchnul na diagnostiku a pravé přední špatné (32 Drehzahlgeber Kabel vorn rechts fehlerhaft). Tak jsem se podíval po Internetu a jedna nabídka byla lacinejší, jen si prodávající nebyl jistý typem čidla. Nové originál stojí 2.300-2.600,-Kč, tak jsem to lacinejší zkusil. Výdledek stejný, jako popisuješ nahoře - při brždění kope do pedálu a ASC okamžitě stahuje výkon motoru dolů, prostě to jelo jen krokem, dokud mne nenapadlo vypnout tlačítko ASC na panelu klimatizace. Takže znovu napíchnout na diagnostiku a výsledek :
24 Falsches Zahnrad an einem der vier Räder (tohle tam předtím nebylo)
32 Drehzahlgeber Kabel vorn rechts fehlerhaft
Takže to čidlo nesprávně počítá zuby na snímači otáčení kola, prostě pro moje auto nevhodné, jinde fungovat může. Teď už musím koupit to správné ...
K tomu, co píše Jaromír:
INPA umí zobrazit údaje jednotlivých snímačů jak při jízdě, tak i na zvedáku. U předního kola to je sranda, se zadními koly se točí poněkud obtížněji, ale jde to. Neříkám, že po namontování čidla se auto musí napojit na diagnostiku - to nedělají ani v BMW. Vždy ale vykonají zkušební jízdu a měla by následovat výstupní diagnostika, kdy se např. zapíše i výměna destiček nebo kotoučů. Tady by se zjistilo, že po výměně ložiska naskočila závada, která na vstupní diagnostice nebyla a bylo by jasno. Ale zase jde o čas, o peníze a diagnostika je v servisu jediná. "Co pořád špekuluješ, smázni ten servisní interval destiček v iDrive a začni dělat další auto Franto"!

Další příklad, kdy se auto pokazilo při opravě:
http://www.bmwklub.cz/modules.php?name= ... highlight=
Vapinecko píše:... Byly totálně shnilé dráty od zásuvek od čidel dál až pod zadní sedačku jak se sundavala náprava a zahejbalo se stím tak bylo hotovo. ... jsem natahal novou kabeláž od zásuvek na nápravě až pod zadní sedačky a je to OK.
Uživatelský avatar
Filozof
Registrovaný
Příspěvky: 7589
Registrován: sob 18.01.2003 01:00
Bydliště: Brno , Vyškov

#8 Příspěvek od Filozof »

Byl jsem u toho a ložisko je to nej co slo dat originál. Kladivo nepoužíval pouze listoval nove bohužel čidlo mu zavázalo a nepřežilo. Tak za svoje koupil nove ale to nebylo originální. Tak mi psal ze si myslí ze to bude čidlem. Mám 97/6 e38 728ia asi musí bejt facelift čidlo. Podle etk... auto nejede a žere jak kyselina. Jakoby melo zimní mod bez abs a asc. Mám sehnat z auta stejneho ročníku stare original čidlo??? Jinak diky moc za informace. :-)
Snejk
Registrovaný
Příspěvky: 3118
Registrován: sob 17.06.2006 00:00
Kontaktovat uživatele:

#9 Příspěvek od Snejk »

pro e38 jsou jen cidla s modrym a sedym konektorem, zadne jine rozdeleni to nema a nejsou mezi sebou zamenna, takze by ti proste jine nefungovalo vubec.
Uživatelský avatar
Filozof
Registrovaný
Příspěvky: 7589
Registrován: sob 18.01.2003 01:00
Bydliště: Brno , Vyškov

#10 Příspěvek od Filozof »

Snejku a je jedno zda je to delphi nebo mahle či originální za 4x takovou cenu? Někdo psal že vzal levné čidlo a fungovalo bez problémů... někdo mi zase tvrdí že jedině originální čidlo. U ročníků 97 u e38 je problém že je plno elektroniky už z faceliftu.... už jsem se málem spálil s park cidlama které mám už z faceliftu... odjednaval díly přímo na vin auta tak musím zjistit jaké je číslo na cidle...
Uživatelský avatar
Filozof
Registrovaný
Příspěvky: 7589
Registrován: sob 18.01.2003 01:00
Bydliště: Brno , Vyškov

#11 Příspěvek od Filozof »

Četl jsem problém i řešení od califa, vyřešil to snejk a pomohlo čidlo ate. Mám stejnej projev problémů. Teď jen potřebuji zjistit číslo dílu zde. http://www.realoem.com/bmw/enUS/partgrp ... 8-BMW-728i. Nevíte jak to najít? :oops: hledal jsem to snad všude ale asi jsem slepej... :-) no pak už jen sehnat to čidlo ATE.
zzeli
Registrovaný
Příspěvky: 765
Registrován: čtv 26.12.2013 01:00

#12 Příspěvek od zzeli »

starML Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2453
Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
Bydliště: Mariánské Lázně
Kontaktovat uživatele:

#13 Příspěvek od starML Člen Klubu »

Pokud jsi Filosofe ten odkaz ve svém příspěvku vyhledal podle VIN, tak to zzeli našel správně, není to u brzd ale u zadní nápravy, potřebuješ díl BMW číslo 34521182077. A pouze podle tohoto čísla hledat u dodavatelů. Že to mají rozdělené podle roku výroby + jejich další rozlišení je diesel nebo benzín, a to je pochopitelně blbost. Na značce nebo výrobci bych moc nebazíroval, stejně to vyrábí 12-leté děti na noční směně v Malajsii a podobných destinacích, podstatný rozdíl je v ceně.

Protože máš dovolenou, tak jsem Ti něco našel:
http://www.pietro-eshop.cz/obchod/vyhle ... /_strana=1
http://obchod.autokelly.cz/#|gzpPvP/PlzZGRHql0Z8Acg== k dispozici značky Hella, Ate, VDO, Delphi
http://www.autokseft.cz/index.php?main_ ... 4521182077
http://www.profesionalni-autodily.cz/hl ... 4521182077
Snejk
Registrovaný
Příspěvky: 3118
Registrován: sob 17.06.2006 00:00
Kontaktovat uživatele:

#14 Příspěvek od Snejk »

Čidlo VDO (siemens) je originál, v krabičce s vyboušeným logem bmw, je i nejdražší. Čidlo ATE je přebalený VDO, takže lepší volba. Čidla delphi, meyle, eps apod. jsou totalni odpad, mozna to nekomu nekdy fungovalo ale me to asi 10x vypeklo takze uz na ne uplne kaslu. kupovat pet cidel a zkouset které zrovna bude fungovat me preslo..
podivej se jakou barvu ma konektor co leze z auta (modra/seda) a podle toho si vyber cidlo.
Snejk
Registrovaný
Příspěvky: 3118
Registrován: sob 17.06.2006 00:00
Kontaktovat uživatele:

#15 Příspěvek od Snejk »

jedno VDO se mi dokonce vali na dilne ještě po akci Calif
Uživatelský avatar
Filozof
Registrovaný
Příspěvky: 7589
Registrován: sob 18.01.2003 01:00
Bydliště: Brno , Vyškov

#16 Příspěvek od Filozof »

Díky moc všem za pomoc. Nemohl jsem ho včera najít, je to přesně ono. Takže jsem psal servisakovi zda půjde to špatné čidlo vyreklamovat a sehnat tedy vdo nebo značku ate. Pokud to nepůjde tak se zeptám snejka za kolik by to čidlo nechal. Pokud je to stejnej kod dílů. Nevím jakej ročník má calif 730i e38 co má.
Snejku klidně do sz hod cenu kolik za to čidlo pokud je stejné :-)

Ps: Píšu z tabletu je to práce na pul hodiny sesmolit pár vět, zlatej ntb.
calif
Registrovaný
Příspěvky: 953
Registrován: pát 09.03.2007 01:00
Bydliště: Pelhrimov

#17 Příspěvek od calif »

Mám předfacelift, šedý konektor, ty levný tam ani nejdou pořádně strčit....
Uživatelský avatar
Filozof
Registrovaný
Příspěvky: 7589
Registrován: sob 18.01.2003 01:00
Bydliště: Brno , Vyškov

#18 Příspěvek od Filozof »

Tak mě mechanik přesvědčuje že to bude vzdáleností čidla od magnetického pásku...

Že to budeme muset vyladit ... a že se pokusí nastavit vzdálenost tak aby to fungovalo. Že to musí prostě přes osciloskop nastavit....
Že to čidlo ukazuje ale prostě vzdálenost hraje roli. Asi ty originální čidla mají fixně nastavenou vzdálenost nebo já tomu nerozumím.

Jsem zvědavej na co zítra přijde chytrej mechanik. :-)
inspi1981
Registrovaný
Příspěvky: 958
Registrován: čtv 30.05.2013 00:00
Bydliště: Ostrava

#19 Příspěvek od inspi1981 »

Spis mě zajímá, jak chce tu mezeru spravit. To bude paskvil :P
zzeli
Registrovaný
Příspěvky: 765
Registrován: čtv 26.12.2013 01:00

#20 Příspěvek od zzeli »

Jestli je schopnej dostat na obrazovku prubeh signalu, tak jako proc ne. Aspon teda uvidi, co to kresli.
Jestli bude ale tu skviru ladit tim, ze ti flexou zbrousi tehlici do zivyho, tak bych ho mozna lupnul necim po hlave :D Sel bych se divat, jak to bude ladit. Blejskni oscak pred a po vyladeni.
Odpovědět