Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
e65 745i - kouří z výfuku jako Trabant
Vlastním BMW 745i, 2005, benzín, najeto poctivých 160 000km, 4398cm3, 245kW. Z výfuku se mi občas docela brutálně zakouří. Hlavně po běhu na volnoběh a následném rozjetí. Jedná se o spálený olej. Nyní spotřeba oleje cca 1l/1000km.
Odvětrávací membrány OK.
Mohou příčinou být ztvrdlá gufera ventilů?
Dále by mě zajímalo, zda se dají tato gufera u osmiválce vyměnit v autě, či musí motor ven z auta.
Odvětrávací membrány OK.
Mohou příčinou být ztvrdlá gufera ventilů?
Dále by mě zajímalo, zda se dají tato gufera u osmiválce vyměnit v autě, či musí motor ven z auta.
viděl bych to na gufera na ventilech,alespoň příznaky tomu nesvědčují,jeden z klasických problémů N62.
S motorem v autě to asi půjde udělat ale myslím že většina mechaniků a specialistů na n62 tady ti poradí jít s motorem ven a pořešit více much jednou ranou,trubka,těsnění pod alternátorem,kouknout na rozvody.Záleží na financích,já bych to řešil stejně.Až mě někdy něco potká tak půjde motor ven a udělá se vše najednou.
Kouření začalo z ničeho nic nebo se to pozoruješ už déle a postupem času a najetých km se to zhoršuje?
S motorem v autě to asi půjde udělat ale myslím že většina mechaniků a specialistů na n62 tady ti poradí jít s motorem ven a pořešit více much jednou ranou,trubka,těsnění pod alternátorem,kouknout na rozvody.Záleží na financích,já bych to řešil stejně.Až mě někdy něco potká tak půjde motor ven a udělá se vše najednou.
Kouření začalo z ničeho nic nebo se to pozoruješ už déle a postupem času a najetých km se to zhoršuje?
E53 4.8is Individual + e70 4.8i M paket
Auto nejdříve olej vůbec "nežralo", následně proběhla standartní výměna oleje. Servis mi tam dal Castrol 5W-30.
Po cca 2000km po výměně se mi rozsvítila žlutá kropička, že je nízká hladina oleje, což mi připadalo strašně divný. Nechal jsem tedy olej dolít.
Zbystřil jsem a sledoval jsem následně po rozjetí v zrcátku občas nestandartní zakouření z výfuku. Od té doby jsem najel kolem 4000km, kouření je řekl bych nepatrně větší, řekl bych že se to zhoršuje.
Taky bych řekl, že to jsou ztvrdlá gufera a následné spálení oleje v katalizátoru.
U toho motoru jiný mouchy vzhledem k najetým km nejsou, proto bych ho raději nevyndával z auta. Jedná se mi o to, zda je technicky možná výměna gufer bez sundání hlav a tudíž bez vyndávání motoru z auta??
Po cca 2000km po výměně se mi rozsvítila žlutá kropička, že je nízká hladina oleje, což mi připadalo strašně divný. Nechal jsem tedy olej dolít.
Zbystřil jsem a sledoval jsem následně po rozjetí v zrcátku občas nestandartní zakouření z výfuku. Od té doby jsem najel kolem 4000km, kouření je řekl bych nepatrně větší, řekl bych že se to zhoršuje.
Taky bych řekl, že to jsou ztvrdlá gufera a následné spálení oleje v katalizátoru.
U toho motoru jiný mouchy vzhledem k najetým km nejsou, proto bych ho raději nevyndával z auta. Jedná se mi o to, zda je technicky možná výměna gufer bez sundání hlav a tudíž bez vyndávání motoru z auta??
mě se líbí že si lidi kupujou auta a nic o tom neví, předpokládám že s tebou nebyl mechanik co servisuje 7er? takže to s tím stavem asi zas tak dobry nebude.
motor N62 je jeden z nejlepších motoru co BMW vyrobilo, troufam si řict že 250tkm a 10let najezdí bez jakýchkoli problémů, jak už to má něco najeto a nebo stáří přes 10 let, tak se začnou projevovat těsnění všude možně, přece jen guma má vždy omezenou životnost.
no a která tedy?
- gufera na ventilech, nejčastěji tomu ublíží 5W30ka, ale stáří dělá taky svoje
- těsnící okroužek na vodní trubce vedoucí středem motoru, pak dojde k uniku chladící kapaliny, na autě se to originál metodou vyřešit nedá, aby se k tomu člověk dostal musí motor ven, vany dolů, prsa dolů,
- těsnění ventilových vík - klasika, na autě nepřijemné ale jde to
- těsnění pod konzolí alternátoru - na autě asi 5 hodin práce, mimo auto 10minut
- těsnění vakukové pumpy, na autě necelá hodinka, mimo auto opět pár minut
- čidlo tlaku oleje
- olejová vana
- rybníček vody
todle sou nejčastější uniky oleje a vody, bud se to dá řešit na autě, krom teda trubky origo metodou, a nebo motor ven a udělá se vše, pak na to prakticky člověk 10 let nechytne.
motor N62 je jeden z nejlepších motoru co BMW vyrobilo, troufam si řict že 250tkm a 10let najezdí bez jakýchkoli problémů, jak už to má něco najeto a nebo stáří přes 10 let, tak se začnou projevovat těsnění všude možně, přece jen guma má vždy omezenou životnost.
no a která tedy?
- gufera na ventilech, nejčastěji tomu ublíží 5W30ka, ale stáří dělá taky svoje
- těsnící okroužek na vodní trubce vedoucí středem motoru, pak dojde k uniku chladící kapaliny, na autě se to originál metodou vyřešit nedá, aby se k tomu člověk dostal musí motor ven, vany dolů, prsa dolů,
- těsnění ventilových vík - klasika, na autě nepřijemné ale jde to
- těsnění pod konzolí alternátoru - na autě asi 5 hodin práce, mimo auto 10minut
- těsnění vakukové pumpy, na autě necelá hodinka, mimo auto opět pár minut
- čidlo tlaku oleje
- olejová vana
- rybníček vody
todle sou nejčastější uniky oleje a vody, bud se to dá řešit na autě, krom teda trubky origo metodou, a nebo motor ven a udělá se vše, pak na to prakticky člověk 10 let nechytne.
Mechanik se mnou nebyl. ale kupoval jsem to auto od opravdu dobrého známého...
Těsnící kroužek vodní trubice mu už měnili a motor byl venku v roce 2011 při 116 000km.
Ve výměně oleje pokračuji ve stejném servise jako předchozí majitel, a lejí tam 5W-30. Jak tomu ten olej může ublížit?
Vzhledem k tomu, že se chystám 745i prodat, tak bych asi opravdu potřeboval vyměnit pouze ta gufera ventilů, a to tak, aby motor ven nemusel. O jakou investici cca se jedná? Dalo by se to nějak odhadnout? Pochopil jsem správně, že vy by jste to byli schopni udělat?
Těsnící kroužek vodní trubice mu už měnili a motor byl venku v roce 2011 při 116 000km.
Ve výměně oleje pokračuji ve stejném servise jako předchozí majitel, a lejí tam 5W-30. Jak tomu ten olej může ublížit?
Vzhledem k tomu, že se chystám 745i prodat, tak bych asi opravdu potřeboval vyměnit pouze ta gufera ventilů, a to tak, aby motor ven nemusel. O jakou investici cca se jedná? Dalo by se to nějak odhadnout? Pochopil jsem správně, že vy by jste to byli schopni udělat?
Můžeš mi prosím nějak vysvětlit, jak ten olej 5W-30 konkrétně může ublížit guferům ventilů? Je celkem jasné, že gufera mi začala protékat až po výměně oleje. Ale proč se tak stalo? Z jakého důvodu ta gufera najednou odešla??? Díky za upřesnění.JaraX píše:mě se líbí že si lidi kupujou auta a nic o tom neví, předpokládám že s tebou nebyl mechanik co servisuje 7er? takže to s tím stavem asi zas tak dobry nebude.
motor N62 je jeden z nejlepších motoru co BMW vyrobilo, troufam si řict že 250tkm a 10let najezdí bez jakýchkoli problémů, jak už to má něco najeto a nebo stáří přes 10 let, tak se začnou projevovat těsnění všude možně, přece jen guma má vždy omezenou životnost.
no a která tedy?
- gufera na ventilech, nejčastěji tomu ublíží 5W30ka, ale stáří dělá taky svoje
- těsnící okroužek na vodní trubce vedoucí středem motoru, pak dojde k uniku chladící kapaliny, na autě se to originál metodou vyřešit nedá, aby se k tomu člověk dostal musí motor ven, vany dolů, prsa dolů,
- těsnění ventilových vík - klasika, na autě nepřijemné ale jde to
- těsnění pod konzolí alternátoru - na autě asi 5 hodin práce, mimo auto 10minut
- těsnění vakukové pumpy, na autě necelá hodinka, mimo auto opět pár minut
- čidlo tlaku oleje
- olejová vana
- rybníček vody
todle sou nejčastější uniky oleje a vody, bud se to dá řešit na autě, krom teda trubky origo metodou, a nebo motor ven a udělá se vše, pak na to prakticky člověk 10 let nechytne.
Ještě taková blbá otázka. Jelikož mně chcal tlakový snímač oleje, tak potřebuji dolit. Jenže mně ještě nepřišel olej na výměnu. Podle původního majitele je tam nalit olej 5w40 Castrol a já mám litr oleje 5W40 Mobil 3000 X1. Bude problém, když ho doleji tím Mobilem? Příští týden budu dělat výměnu. Lepší asi něco než nic co?
S karbonem problém určitě nebude, žádný tam není....JaraX píše:většinou se motor na 5W30 zakarbonuje, karbon nsledně ničí gumovou čášt gufer, ale je možné že těch přičin bude i víc.
Ta gufera jednoduše odešla, protože ztvrdla guma po deseti letech stáří.
Abych pravdu řekl, jsem z toho všeho pěkně znechucen. K čemu mi je soft close, větrání koulí v sedadlech, lednička, když motor nefunguje a nemůžu jezdit!!! Motor vydrží méně, nežli jakýkoliv průměrný "japonec". Dle mého názoru pro BMW pěkná ostuda, když při 160000km, a to dokonce u řady 7, musí motor již podruhé z auta ven!!! Vůbec jsem netušil, že je u BMW něco takového možné! Nechám auto opravit a jde rychle z baráku pryč.....
Nebo jestli si někdo chce ty simeringy vyměnit, prodám to auto hned. Auto je zachovalé až na ty simeringy, v maximální výbavě. Do provozu v ČR, 1.majitel Kancelář poslanecké sněmovny.