Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

e65 745i - kouří z výfuku jako Trabant

Vše o E23, E32, E38, E65/E66, F01/F02, G11/G12
Odpovědět
Zpráva
Autor
BMW745i
Registrovaný
Příspěvky: 8
Registrován: čtv 01.10.2015 00:00

#1 Příspěvek od BMW745i »

Vlastním BMW 745i, 2005, benzín, najeto poctivých 160 000km, 4398cm3, 245kW. Z výfuku se mi občas docela brutálně zakouří. Hlavně po běhu na volnoběh a následném rozjetí. Jedná se o spálený olej. Nyní spotřeba oleje cca 1l/1000km.
Odvětrávací membrány OK.
Mohou příčinou být ztvrdlá gufera ventilů?
Dále by mě zajímalo, zda se dají tato gufera u osmiválce vyměnit v autě, či musí motor ven z auta.
Uživatelský avatar
Sweden
Registrovaný
Příspěvky: 3752
Registrován: úte 02.02.2010 01:00
Bydliště: Vysočina

#2 Příspěvek od Sweden »

viděl bych to na gufera na ventilech,alespoň příznaky tomu nesvědčují,jeden z klasických problémů N62.
S motorem v autě to asi půjde udělat ale myslím že většina mechaniků a specialistů na n62 tady ti poradí jít s motorem ven a pořešit více much jednou ranou,trubka,těsnění pod alternátorem,kouknout na rozvody.Záleží na financích,já bych to řešil stejně.Až mě někdy něco potká tak půjde motor ven a udělá se vše najednou.

Kouření začalo z ničeho nic nebo se to pozoruješ už déle a postupem času a najetých km se to zhoršuje?
E53 4.8is Individual + e70 4.8i M paket
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#3 Příspěvek od JaraX »

ano gufera na ventilech,
dá se i na autě i ven z auta, dělal bych dle stavu motoru, ale lepší samozřejmě udělat vše jak píše Sweden,
BMW745i
Registrovaný
Příspěvky: 8
Registrován: čtv 01.10.2015 00:00

#4 Příspěvek od BMW745i »

Auto nejdříve olej vůbec "nežralo", následně proběhla standartní výměna oleje. Servis mi tam dal Castrol 5W-30.
Po cca 2000km po výměně se mi rozsvítila žlutá kropička, že je nízká hladina oleje, což mi připadalo strašně divný. Nechal jsem tedy olej dolít.
Zbystřil jsem a sledoval jsem následně po rozjetí v zrcátku občas nestandartní zakouření z výfuku. Od té doby jsem najel kolem 4000km, kouření je řekl bych nepatrně větší, řekl bych že se to zhoršuje.
Taky bych řekl, že to jsou ztvrdlá gufera a následné spálení oleje v katalizátoru.

U toho motoru jiný mouchy vzhledem k najetým km nejsou, proto bych ho raději nevyndával z auta. Jedná se mi o to, zda je technicky možná výměna gufer bez sundání hlav a tudíž bez vyndávání motoru z auta??
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#5 Příspěvek od JaraX »

jasně, psal jsem že gufera se dají udělat normálně na autě, je to škaredá práce, ale my si na to třeba vyrobily přípravky a jde to.
jenže nejhorší je když dáš 20k za gufera s ventildeklama na autě a za měsíc ti začně týct trubka
BMW745i
Registrovaný
Příspěvky: 8
Registrován: čtv 01.10.2015 00:00

#6 Příspěvek od BMW745i »

To mi prosím vysvětli, nejsem zas takový odborník na motory.
On u těchto motorů bývá problém s nějakou trubkou? O co se jedná?
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#7 Příspěvek od JaraX »

mě se líbí že si lidi kupujou auta a nic o tom neví, předpokládám že s tebou nebyl mechanik co servisuje 7er? takže to s tím stavem asi zas tak dobry nebude.
motor N62 je jeden z nejlepších motoru co BMW vyrobilo, troufam si řict že 250tkm a 10let najezdí bez jakýchkoli problémů, jak už to má něco najeto a nebo stáří přes 10 let, tak se začnou projevovat těsnění všude možně, přece jen guma má vždy omezenou životnost.
no a která tedy?
- gufera na ventilech, nejčastěji tomu ublíží 5W30ka, ale stáří dělá taky svoje
- těsnící okroužek na vodní trubce vedoucí středem motoru, pak dojde k uniku chladící kapaliny, na autě se to originál metodou vyřešit nedá, aby se k tomu člověk dostal musí motor ven, vany dolů, prsa dolů,
- těsnění ventilových vík - klasika, na autě nepřijemné ale jde to
- těsnění pod konzolí alternátoru - na autě asi 5 hodin práce, mimo auto 10minut
- těsnění vakukové pumpy, na autě necelá hodinka, mimo auto opět pár minut
- čidlo tlaku oleje
- olejová vana
- rybníček vody

todle sou nejčastější uniky oleje a vody, bud se to dá řešit na autě, krom teda trubky origo metodou, a nebo motor ven a udělá se vše, pak na to prakticky člověk 10 let nechytne.
BMW745i
Registrovaný
Příspěvky: 8
Registrován: čtv 01.10.2015 00:00

#8 Příspěvek od BMW745i »

Mechanik se mnou nebyl. ale kupoval jsem to auto od opravdu dobrého známého...
Těsnící kroužek vodní trubice mu už měnili a motor byl venku v roce 2011 při 116 000km.
Ve výměně oleje pokračuji ve stejném servise jako předchozí majitel, a lejí tam 5W-30. Jak tomu ten olej může ublížit?
Vzhledem k tomu, že se chystám 745i prodat, tak bych asi opravdu potřeboval vyměnit pouze ta gufera ventilů, a to tak, aby motor ven nemusel. O jakou investici cca se jedná? Dalo by se to nějak odhadnout? Pochopil jsem správně, že vy by jste to byli schopni udělat?
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#9 Příspěvek od JaraX »

u nas cca 20tkč, kolik jinde nevím
BMW745i
Registrovaný
Příspěvky: 8
Registrován: čtv 01.10.2015 00:00

#10 Příspěvek od BMW745i »

Kde to je u vás? Prosím jaký město?
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#11 Příspěvek od JaraX »

olomoucko, ale čekácí doba na servis řádově v měsících
Jaris330D
Registrovaný
Příspěvky: 3672
Registrován: pát 22.04.2011 00:00

#12 Příspěvek od Jaris330D »

Ahoj, prosím-tě. Chci vyměnit olej u 745tky. Udělám chybu, když naliju Mobil 3000 X1 5W40. Lil jsem ho do všech benzínů, co jsem měl nebo mám. Díky
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#13 Příspěvek od JaraX »

asi jo, v názvu oleje máš napsany že ten olej se leje pouze do BMW X1,
ne dělám si srandu, mužeš to tam nalít, vyměn po 15tkm
Jaris330D
Registrovaný
Příspěvky: 3672
Registrován: pát 22.04.2011 00:00

#14 Příspěvek od Jaris330D »

OK, díky. Jen mě zaskočili ty gufera. Abych něco neposral. Zatím všude v poho. Jinak třeba s 330d jsem hodně jezdil couračky, tak jsem měnil po 10 000 Km a nebo po roce. Jinak jak píšeš po 15 000. Díky za radu
BMW745i
Registrovaný
Příspěvky: 8
Registrován: čtv 01.10.2015 00:00

#15 Příspěvek od BMW745i »

JaraX píše:mě se líbí že si lidi kupujou auta a nic o tom neví, předpokládám že s tebou nebyl mechanik co servisuje 7er? takže to s tím stavem asi zas tak dobry nebude.
motor N62 je jeden z nejlepších motoru co BMW vyrobilo, troufam si řict že 250tkm a 10let najezdí bez jakýchkoli problémů, jak už to má něco najeto a nebo stáří přes 10 let, tak se začnou projevovat těsnění všude možně, přece jen guma má vždy omezenou životnost.
no a která tedy?
- gufera na ventilech, nejčastěji tomu ublíží 5W30ka, ale stáří dělá taky svoje
- těsnící okroužek na vodní trubce vedoucí středem motoru, pak dojde k uniku chladící kapaliny, na autě se to originál metodou vyřešit nedá, aby se k tomu člověk dostal musí motor ven, vany dolů, prsa dolů,
- těsnění ventilových vík - klasika, na autě nepřijemné ale jde to
- těsnění pod konzolí alternátoru - na autě asi 5 hodin práce, mimo auto 10minut
- těsnění vakukové pumpy, na autě necelá hodinka, mimo auto opět pár minut
- čidlo tlaku oleje
- olejová vana
- rybníček vody

todle sou nejčastější uniky oleje a vody, bud se to dá řešit na autě, krom teda trubky origo metodou, a nebo motor ven a udělá se vše, pak na to prakticky člověk 10 let nechytne.
Můžeš mi prosím nějak vysvětlit, jak ten olej 5W-30 konkrétně může ublížit guferům ventilů? Je celkem jasné, že gufera mi začala protékat až po výměně oleje. Ale proč se tak stalo? Z jakého důvodu ta gufera najednou odešla??? Díky za upřesnění.
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#16 Příspěvek od JaraX »

většinou se motor na 5W30 zakarbonuje, karbon nsledně ničí gumovou čášt gufer, ale je možné že těch přičin bude i víc.
Jaris330D
Registrovaný
Příspěvky: 3672
Registrován: pát 22.04.2011 00:00

#17 Příspěvek od Jaris330D »

Ještě taková blbá otázka. Jelikož mně chcal tlakový snímač oleje, tak potřebuji dolit. Jenže mně ještě nepřišel olej na výměnu. Podle původního majitele je tam nalit olej 5w40 Castrol a já mám litr oleje 5W40 Mobil 3000 X1. Bude problém, když ho doleji tím Mobilem? Příští týden budu dělat výměnu. Lepší asi něco než nic co?
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#18 Příspěvek od JaraX »

klidně dolej, ale pokud to mšá na spodní rysce tak to počká
Jaris330D
Registrovaný
Příspěvky: 3672
Registrován: pát 22.04.2011 00:00

#19 Příspěvek od Jaris330D »

jj mám, většinou jsem klidnější, když je to mezi. Díky
BMW745i
Registrovaný
Příspěvky: 8
Registrován: čtv 01.10.2015 00:00

#20 Příspěvek od BMW745i »

JaraX píše:většinou se motor na 5W30 zakarbonuje, karbon nsledně ničí gumovou čášt gufer, ale je možné že těch přičin bude i víc.
S karbonem problém určitě nebude, žádný tam není....
Ta gufera jednoduše odešla, protože ztvrdla guma po deseti letech stáří.

Abych pravdu řekl, jsem z toho všeho pěkně znechucen. K čemu mi je soft close, větrání koulí v sedadlech, lednička, když motor nefunguje a nemůžu jezdit!!! Motor vydrží méně, nežli jakýkoliv průměrný "japonec". Dle mého názoru pro BMW pěkná ostuda, když při 160000km, a to dokonce u řady 7, musí motor již podruhé z auta ven!!! Vůbec jsem netušil, že je u BMW něco takového možné! Nechám auto opravit a jde rychle z baráku pryč.....
Nebo jestli si někdo chce ty simeringy vyměnit, prodám to auto hned. Auto je zachovalé až na ty simeringy, v maximální výbavě. Do provozu v ČR, 1.majitel Kancelář poslanecké sněmovny.
Odpovědět