Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 
E66/745Li - chladiaca sústava, hadice, kvalpalina, termostat
Niekde tu na fóre som čítal, že po kúpe sedmy je dobré vymeniť hadice chladiacej sústavy motora. Po tom, čo sa mi v mieste (chladič - T-kus) hadica č.1 vysunula, spolu so sponou, a chladiaca kvapalina vyskratovala ľavé predné svetlo, tomu dávam za pravdu. Spoj som dočasne opravil sťahovacou páskou.
1. Ktoré hadice je vhodné vymeniť?
http://realoem.com/bmw/showparts.do?mod ... g=17&fg=30
2. Po oprave som dolial chladiacu kvapalinu Dynamax G11 (čo benzínka dala). Je OK pre tento motor?
http://www.motorovy-olej.sk/V-DYNAMAX-C ... escription
3. Pri -4°C sa motor ani po 60km nedokáže zohriať na prevádzkovú teplotu - výrazné podsvietenie budíkov + limiter otáčok je na 6000 RPM.
Začalo to robiť už skôr, na jeseň, ešte pred problémom s hadicou - po 100km jazde sa rozsvietili budíky + limiter otáčok na 6000 RPM, ale len na chvíľu. Diagnostika hlási chybu termostatu. Údajne bol termostat už raz menený, asi pred troma rokmi. Je to opäť termostat? Alebo to je len dôsledok nejakého iného problému?
Palo
1. Ktoré hadice je vhodné vymeniť?
http://realoem.com/bmw/showparts.do?mod ... g=17&fg=30
2. Po oprave som dolial chladiacu kvapalinu Dynamax G11 (čo benzínka dala). Je OK pre tento motor?
http://www.motorovy-olej.sk/V-DYNAMAX-C ... escription
3. Pri -4°C sa motor ani po 60km nedokáže zohriať na prevádzkovú teplotu - výrazné podsvietenie budíkov + limiter otáčok je na 6000 RPM.
Začalo to robiť už skôr, na jeseň, ešte pred problémom s hadicou - po 100km jazde sa rozsvietili budíky + limiter otáčok na 6000 RPM, ale len na chvíľu. Diagnostika hlási chybu termostatu. Údajne bol termostat už raz menený, asi pred troma rokmi. Je to opäť termostat? Alebo to je len dôsledok nejakého iného problému?
Palo
Problém s termostatom som vyriešil, starý kus bol zlý.
starý termostat: 7 502 779
nový termostat: 7 586 885
Motor sa teraz zahrieva oveľa rýchlejšie, teplota chladiace kvapaliny je podla [Dashboard/Sensor values] max 103° C po 15-20km medzimestskej jazdy pri vonkajšej teplote 0° C (na termostate bol údaj 105° C), pred výmenou bola max. dosiahnuteľná teplota 70° C.
starý termostat: 7 502 779
nový termostat: 7 586 885
Motor sa teraz zahrieva oveľa rýchlejšie, teplota chladiace kvapaliny je podla [Dashboard/Sensor values] max 103° C po 15-20km medzimestskej jazdy pri vonkajšej teplote 0° C (na termostate bol údaj 105° C), pred výmenou bola max. dosiahnuteľná teplota 70° C.
- Přílohy
-
- thermostat_new_old.jpg (122.67 KiB) Zobrazeno 2115 x
Tak prv som mal vadný termostat motora, teraz mám problém s teplotou opäť.
Skúsim teda priškrtiť hadice vedúce cez termostat prevodovky. Ak tomu chápem správne, cez tie hadice prúdi prevodovkový olej.
Neublížim prevodovke, ak na tom dám skúšobnú jazdu? Chápem tomu správne, že cez tie hadice môže prevodovka kradnúť teplo motoru, a tým ho ochladzovať?
Ak áno, tak to potom nesedí. Stál som v kolóne, teplota okolia 20°C, teplota nasávaného vzduchu sa vyšplhala až na 50°C, z motora stúpalo teplo, a budíky ukazovali teplotu motora 79°C. Nezdá sa mi, že by taký malý chladič pokradol až toľko tepla.
Termostat motora som pred rokom a pol dal nový, origo BMW. Mohol opäť kľaknúť?
Mám aj WEBASTO. Nemôže byť zrada tam?
Dvojitý regulačný ventil kúrenia na šoférovej strane - auto po mne asi 2x pustilo horúci vzduch, namiesto chladného, na spolujazdcovej strane to bolo ok. Má to súvis?
Skúsim teda priškrtiť hadice vedúce cez termostat prevodovky. Ak tomu chápem správne, cez tie hadice prúdi prevodovkový olej.
Neublížim prevodovke, ak na tom dám skúšobnú jazdu? Chápem tomu správne, že cez tie hadice môže prevodovka kradnúť teplo motoru, a tým ho ochladzovať?
Ak áno, tak to potom nesedí. Stál som v kolóne, teplota okolia 20°C, teplota nasávaného vzduchu sa vyšplhala až na 50°C, z motora stúpalo teplo, a budíky ukazovali teplotu motora 79°C. Nezdá sa mi, že by taký malý chladič pokradol až toľko tepla.
Termostat motora som pred rokom a pol dal nový, origo BMW. Mohol opäť kľaknúť?
Mám aj WEBASTO. Nemôže byť zrada tam?
Dvojitý regulačný ventil kúrenia na šoférovej strane - auto po mne asi 2x pustilo horúci vzduch, namiesto chladného, na spolujazdcovej strane to bolo ok. Má to súvis?
-
- Člen Klubu
- Příspěvky: 2453
- Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
- Bydliště: Mariánské Lázně
- Klubové ID: 659
Výměník tepla/vedení chladiče přev.oleje E65 sedan Evropa 06.2004, kdy musíš vyměnit celý díl (1) výměník i s termostatem, vše v jednom za cca 186 Euro http://www.etk.cc/bmw/CS/search/selectC ... 17/17_0244
Celou odpověď najdeš na slovenském fóru zde http://www.bmwklub.sk/bmw7/e65-730d-nez ... 30-15.html
Celou odpověď najdeš na slovenském fóru zde http://www.bmwklub.sk/bmw7/e65-730d-nez ... 30-15.html
Ďakujem za vyčerpávajúce odpovede.
Priškrtil som prv jednu hadicu vedúcu k termostatu prevodovky, u mňa je na ňu napojený aj plynový reduktor, ako sa motor nahrieval a mal 60°C, reduktor a hadice k termostatu prevodovky boli chladné.
Ale hrubá L-ková hadica vedúca od hlavného termostatu hore do chladiča sa postupne nahrievala. Za 20 min sa to vyštveralo na max 81°C na mieste a na voľnobehu.
Dal som ešte skúšobnú jazdu (teplota od 75°C po 81°C), po návrate bol reduktor horúci... tak som škrtidlo preložil na tú druhú hadicu, bezo zmeny...
Je nutné priškrtiť obidve hadice naraz alebo mám opäť vadný hlavný termostat?
Priškrtil som prv jednu hadicu vedúcu k termostatu prevodovky, u mňa je na ňu napojený aj plynový reduktor, ako sa motor nahrieval a mal 60°C, reduktor a hadice k termostatu prevodovky boli chladné.
Ale hrubá L-ková hadica vedúca od hlavného termostatu hore do chladiča sa postupne nahrievala. Za 20 min sa to vyštveralo na max 81°C na mieste a na voľnobehu.
Dal som ešte skúšobnú jazdu (teplota od 75°C po 81°C), po návrate bol reduktor horúci... tak som škrtidlo preložil na tú druhú hadicu, bezo zmeny...
Je nutné priškrtiť obidve hadice naraz alebo mám opäť vadný hlavný termostat?