Mám zajímavý problém. E60 530d manuál, vyměnil sem chrastící spojkové ložisko (na žádost majitele pouze ložisko) za nové od LUKu. Spojka namontovaná zpět na přípravek jako vždy. Po složení začala spojka dost kopat, jako kdyby byla zkroucená lamela. V montáži žádná chyba s přípravkem snad ani udělat nejde, takže jsem objednal celou spojku od LUKu (jiný výrobce ani neexistuje). Dala se komplet nová spojka i s novým ložiskem, bez něj stejně nejde set objednat, a po složení to samé.. Po dlouhém laborování sem k nové spojce dal staré skoro mrtvé ložisko a najednou je klid. Zdá se, že hlavní problém je v samotné konstrukci ložiska, kdy náhrada má oproti původnímu ložisku dosedací plochy rovné, viz obrázky.
Řešil tohle někdo? Spojek od LUKu sem už dal mraky a nikdy problém nebyl. Jedině mně napadlo objednat orig ložisko a počkat co přijde..
Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
Spojka LUK
Tak si odpovím sám.. Problém není ve vadném ložisku, jen z nějakého nepochopitelného důvodu mají starší verze zaoblení na ložisku a ovládací páka má rovnou dosedací plochu. Později se to prohodilo, takže rádius se přemístil na ovládací páku spojky (na obrázku) a ložisko tím pádem může mít dosedací plochu rovnou. Tzn pokud je na autě starší verze, je třeba k výměně spojky dokoupit i ovládací páku, protože LUK ani SACH už ložiska s rádiusem nenabízí.
- Přílohy
-
- 99435_x800.jpg (38.97 KiB) Zobrazeno 1033 x
Já se s tím natrápil taky, 5x byla převodovka dole, taky nikdo nevěděl co s tím. Mě to napadlo až když už byla převodovka po 4te na autě a já zkoumal čísla dílů a fotky.
Projevovalo se to vibracemi a "kopáním" v jednom místě záběru spojky. Tzn. pokud sem nechal spojku hodně klouzat a rozjížděl se zvolna, nic to nedělalo, až v bodě těsně před úplným záběrem spojky se rozvibrovalo celé auto. Taky přidáním plynu / většími otáčkami se tomu dalo vyhnout. Prostě ložisko bylo tlačeno na přítlačák pod úhlem, který zrovna svírala páka, takže v jeden moment netlačilo stejnou silou na všechny pružiny, což způsobilo nerovnoměrný záběr - něco jako zkroucený brzdový kotouč. Stejný charakter vibrací, jen ne do volantu nebo pedálu ale do celého auta.
Projevovalo se to vibracemi a "kopáním" v jednom místě záběru spojky. Tzn. pokud sem nechal spojku hodně klouzat a rozjížděl se zvolna, nic to nedělalo, až v bodě těsně před úplným záběrem spojky se rozvibrovalo celé auto. Taky přidáním plynu / většími otáčkami se tomu dalo vyhnout. Prostě ložisko bylo tlačeno na přítlačák pod úhlem, který zrovna svírala páka, takže v jeden moment netlačilo stejnou silou na všechny pružiny, což způsobilo nerovnoměrný záběr - něco jako zkroucený brzdový kotouč. Stejný charakter vibrací, jen ne do volantu nebo pedálu ale do celého auta.