Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Spojka LUK

Technické dotazy společné pro více řad nebo nezařaditelné do konkrétní sekce, vše ostatní bude smazáno.
Odpovědět
Zpráva
Autor
TANN3R
Registrovaný
Příspěvky: 1833
Registrován: ned 29.03.2015 01:00
Bydliště: Olomouc

#1 Příspěvek od TANN3R »

Mám zajímavý problém. E60 530d manuál, vyměnil sem chrastící spojkové ložisko (na žádost majitele pouze ložisko) za nové od LUKu. Spojka namontovaná zpět na přípravek jako vždy. Po složení začala spojka dost kopat, jako kdyby byla zkroucená lamela. V montáži žádná chyba s přípravkem snad ani udělat nejde, takže jsem objednal celou spojku od LUKu (jiný výrobce ani neexistuje). Dala se komplet nová spojka i s novým ložiskem, bez něj stejně nejde set objednat, a po složení to samé.. Po dlouhém laborování sem k nové spojce dal staré skoro mrtvé ložisko a najednou je klid. Zdá se, že hlavní problém je v samotné konstrukci ložiska, kdy náhrada má oproti původnímu ložisku dosedací plochy rovné, viz obrázky.

Řešil tohle někdo? Spojek od LUKu sem už dal mraky a nikdy problém nebyl. Jedině mně napadlo objednat orig ložisko a počkat co přijde..
Přílohy
Původní
Původní
oem.jpg (39.62 KiB) Zobrazeno 1074 x
Náhrada LUK
Náhrada LUK
1_max.jpg (28.62 KiB) Zobrazeno 1074 x
TANN3R
Registrovaný
Příspěvky: 1833
Registrován: ned 29.03.2015 01:00
Bydliště: Olomouc

#2 Příspěvek od TANN3R »

Tak si odpovím sám.. Problém není ve vadném ložisku, jen z nějakého nepochopitelného důvodu mají starší verze zaoblení na ložisku a ovládací páka má rovnou dosedací plochu. Později se to prohodilo, takže rádius se přemístil na ovládací páku spojky (na obrázku) a ložisko tím pádem může mít dosedací plochu rovnou. Tzn pokud je na autě starší verze, je třeba k výměně spojky dokoupit i ovládací páku, protože LUK ani SACH už ložiska s rádiusem nenabízí.
Přílohy
99435_x800.jpg
99435_x800.jpg (38.97 KiB) Zobrazeno 1035 x
Uživatelský avatar
Fx Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 7216
Registrován: úte 23.12.2003 01:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#3 Příspěvek od Fx Člen Klubu »

Ahoj, to je super informace! Moc za ni díky, protože s tímhle jsem se už jednou setkal a na řešení se nepřišlo (osobně jsem u toho nebyl, jen mi kvůli tomu volali), cca po půl roce to odeznělo.

Jak se to kopání projevovalo?
TANN3R
Registrovaný
Příspěvky: 1833
Registrován: ned 29.03.2015 01:00
Bydliště: Olomouc

#4 Příspěvek od TANN3R »

Já se s tím natrápil taky, 5x byla převodovka dole, taky nikdo nevěděl co s tím. Mě to napadlo až když už byla převodovka po 4te na autě a já zkoumal čísla dílů a fotky.

Projevovalo se to vibracemi a "kopáním" v jednom místě záběru spojky. Tzn. pokud sem nechal spojku hodně klouzat a rozjížděl se zvolna, nic to nedělalo, až v bodě těsně před úplným záběrem spojky se rozvibrovalo celé auto. Taky přidáním plynu / většími otáčkami se tomu dalo vyhnout. Prostě ložisko bylo tlačeno na přítlačák pod úhlem, který zrovna svírala páka, takže v jeden moment netlačilo stejnou silou na všechny pružiny, což způsobilo nerovnoměrný záběr - něco jako zkroucený brzdový kotouč. Stejný charakter vibrací, jen ne do volantu nebo pedálu ale do celého auta.
Odpovědět