Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
výměna kvaltů z 5 na 6
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 198
- Registrován: pon 28.04.2008 00:00
- Bydliště: Brynych-Šterc u Dolfabáhnu
mohu mít od kemy převodovku 6q z e60(má "vysypané" motor,tak shání jiné i s kvalty) rok asi 2004 motor m54-b30 beneli do mé e39 525i rok 2001.
pré to pasuje,ale nevím,jestli tam mám nechat e39 po vexlu kvaltů i difec=diferák.(samo,že nevím jaké to je-příklad třeba 3,80)
když sem měl e30 318 is tak to sem věděl skoro hned,že 4.11 z roku 1990.
tož rád věděl,jestli postačí 3l převodovka na motoru 2,5l s původním diffem či ne a ještě kardan třeba z e39 540 či jiné V8 at nemusím zkracovat.
dík za info
pré to pasuje,ale nevím,jestli tam mám nechat e39 po vexlu kvaltů i difec=diferák.(samo,že nevím jaké to je-příklad třeba 3,80)
když sem měl e30 318 is tak to sem věděl skoro hned,že 4.11 z roku 1990.
tož rád věděl,jestli postačí 3l převodovka na motoru 2,5l s původním diffem či ne a ještě kardan třeba z e39 540 či jiné V8 at nemusím zkracovat.
dík za info
-
Francis
- Výkonná rada
- Příspěvky: 5994
- Registrován: ned 31.08.2003 00:00
- Bydliště: střed Česka
- Kontaktovat uživatele:
Je to trochu složitější, než to na první pohled vypadá.
GS6 37BZ (6q pro E60) je delší než S5D 320Z (5q pro E39), takže musíš zkrátit kardan a řazení + vyrobit příčku pod převodovku.
Dále je jiná "mrkev" - je kratší a má 22 drážek místo 10, tzn potřebuješ jinou spojkovou lamelu a jiné ložisko do klikovky, k tomuto ložisku vymezovací kroužek ("redukci") neb novější motory mají jiný vnější průměr tohoto ložiska, nemají ložisko v klikovce ale v setrváku. Leda bys vyměnil celý setrvák ...
GS6 37BZ (6q pro E60) je delší než S5D 320Z (5q pro E39), takže musíš zkrátit kardan a řazení + vyrobit příčku pod převodovku.
Dále je jiná "mrkev" - je kratší a má 22 drážek místo 10, tzn potřebuješ jinou spojkovou lamelu a jiné ložisko do klikovky, k tomuto ložisku vymezovací kroužek ("redukci") neb novější motory mají jiný vnější průměr tohoto ložiska, nemají ložisko v klikovce ale v setrváku. Leda bys vyměnil celý setrvák ...
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
323ti stock condition
-
- Člen Klubu
- Příspěvky: 4057
- Registrován: ned 20.01.2008 01:00
- Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)
Ha výborně, aspoň má někdo přehled.. já už se po tom pídím chvíli taky ale každej drží radši omertu - pravidlo mlčenlivosti
viz: http://www.bmwklub.cz/modules.php?name= ... c&t=143383
No a Francisi předpoklad, že příslušná dvouhmota bude k 6q tak se to výrazně zjednoduší ?
Difce si myslím zůstanou OK poňadž u obou M54B25 - E60 vs. E39 je poměr stejnej 3.15 (obdobně jako M54B30 - 2.95).

viz: http://www.bmwklub.cz/modules.php?name= ... c&t=143383
No a Francisi předpoklad, že příslušná dvouhmota bude k 6q tak se to výrazně zjednoduší ?
Difce si myslím zůstanou OK poňadž u obou M54B25 - E60 vs. E39 je poměr stejnej 3.15 (obdobně jako M54B30 - 2.95).
-
Francis
- Výkonná rada
- Příspěvky: 5994
- Registrován: ned 31.08.2003 00:00
- Bydliště: střed Česka
- Kontaktovat uživatele:
Výrazně.
Avšak s kardanem, řazením a příčkou to nepomůže
Avšak s kardanem, řazením a příčkou to nepomůže

328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
323ti stock condition
-
Francis
- Výkonná rada
- Příspěvky: 5994
- Registrován: ned 31.08.2003 00:00
- Bydliště: střed Česka
- Kontaktovat uživatele:
Převodovka je delší asi i 10 cm, konzola řazení z E60 asi nebude vycházet, takže rozřezat a svařit jak hliníkovou konzolu tak řadící táhlo.
Ano, příčka je to co drží převodovku na zadním konci, pod hardyspojkou, ke karoserii.
Procházím tímto procesem na E36
Ano, příčka je to co drží převodovku na zadním konci, pod hardyspojkou, ke karoserii.
Procházím tímto procesem na E36

328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
323ti stock condition
-
Francis
- Výkonná rada
- Příspěvky: 5994
- Registrován: ned 31.08.2003 00:00
- Bydliště: střed Česka
- Kontaktovat uživatele:
Nejmenší zlo je použít setrvák co k převodovce patří, ale je tam jiný věnec na startér a je posunutý, takže ještě startér co k převodovce patří.
V setrváku je pak potřeba vyvrtat v jedné díře pro šroub do kliky rozšíření na průměr 14,8 pro středící nákružek. Nové jebky už tam mají kódovací kolík mezi šrouby. Bude to jednodušší než vrtat do klikovky díru na kolík.¨
Jinak setrvák na "starou" klikovku sedne přesně.
V setrváku je pak potřeba vyvrtat v jedné díře pro šroub do kliky rozšíření na průměr 14,8 pro středící nákružek. Nové jebky už tam mají kódovací kolík mezi šrouby. Bude to jednodušší než vrtat do klikovky díru na kolík.¨
Jinak setrvák na "starou" klikovku sedne přesně.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
323ti stock condition
-
Francis
- Výkonná rada
- Příspěvky: 5994
- Registrován: ned 31.08.2003 00:00
- Bydliště: střed Česka
- Kontaktovat uživatele:
S výměnou pastorku zkušenost nemám. Já budu dávat sadu Valeo 835085 a budu setrvák "odtučňovat", takže se výměna věnce pro startér přifaří k ostatnímu obrábění setrváku.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
323ti stock condition