Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

výměna kvaltů z 5 na 6

Technické dotazy společné pro více řad nebo nezařaditelné do konkrétní sekce, vše ostatní bude smazáno.
Odpovědět
Zpráva
Autor
zedmen
Registrovaný
Příspěvky: 198
Registrován: pon 28.04.2008 00:00
Bydliště: Brynych-Šterc u Dolfabáhnu

#1 Příspěvek od zedmen »

mohu mít od kemy převodovku 6q z e60(má "vysypané" motor,tak shání jiné i s kvalty) rok asi 2004 motor m54-b30 beneli do mé e39 525i rok 2001.
pré to pasuje,ale nevím,jestli tam mám nechat e39 po vexlu kvaltů i difec=diferák.(samo,že nevím jaké to je-příklad třeba 3,80)
když sem měl e30 318 is tak to sem věděl skoro hned,že 4.11 z roku 1990.
tož rád věděl,jestli postačí 3l převodovka na motoru 2,5l s původním diffem či ne a ještě kardan třeba z e39 540 či jiné V8 at nemusím zkracovat.
dík za info
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5994
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Kontaktovat uživatele:

#2 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

Je to trochu složitější, než to na první pohled vypadá.
GS6 37BZ (6q pro E60) je delší než S5D 320Z (5q pro E39), takže musíš zkrátit kardan a řazení + vyrobit příčku pod převodovku.
Dále je jiná "mrkev" - je kratší a má 22 drážek místo 10, tzn potřebuješ jinou spojkovou lamelu a jiné ložisko do klikovky, k tomuto ložisku vymezovací kroužek ("redukci") neb novější motory mají jiný vnější průměr tohoto ložiska, nemají ložisko v klikovce ale v setrváku. Leda bys vyměnil celý setrvák ...
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
Totic Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 4057
Registrován: ned 20.01.2008 01:00
Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)

#3 Příspěvek od Totic Člen Klubu »

Ha výborně, aspoň má někdo přehled.. já už se po tom pídím chvíli taky ale každej drží radši omertu - pravidlo mlčenlivosti :roll:

viz: http://www.bmwklub.cz/modules.php?name= ... c&t=143383

No a Francisi předpoklad, že příslušná dvouhmota bude k 6q tak se to výrazně zjednoduší ?

Difce si myslím zůstanou OK poňadž u obou M54B25 - E60 vs. E39 je poměr stejnej 3.15 (obdobně jako M54B30 - 2.95).
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5994
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Kontaktovat uživatele:

#4 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

Výrazně.
Avšak s kardanem, řazením a příčkou to nepomůže :-(
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
Totic Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 4057
Registrován: ned 20.01.2008 01:00
Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)

#5 Příspěvek od Totic Člen Klubu »

Jo takže řazení je i přesazený nebo páka jen delší ? To mě ani nenapadlo a tu příčku se myslí na "podložení" skříně v tunelu což bude sloužit zároveň i k ukotvení (?)
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5994
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Kontaktovat uživatele:

#6 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

Převodovka je delší asi i 10 cm, konzola řazení z E60 asi nebude vycházet, takže rozřezat a svařit jak hliníkovou konzolu tak řadící táhlo.
Ano, příčka je to co drží převodovku na zadním konci, pod hardyspojkou, ke karoserii.

Procházím tímto procesem na E36 :-)
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
Maysner
Registrovaný
Příspěvky: 1199
Registrován: ned 23.12.2007 01:00
Bydliště: Brno

#7 Příspěvek od Maysner »

Jelikoz to vse bude probihat u me, tak uprava potrebnych komponent je v cajku. A kardan nechat panum z kardan servisu :)
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5994
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Kontaktovat uživatele:

#8 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

Nejmenší zlo je použít setrvák co k převodovce patří, ale je tam jiný věnec na startér a je posunutý, takže ještě startér co k převodovce patří.
V setrváku je pak potřeba vyvrtat v jedné díře pro šroub do kliky rozšíření na průměr 14,8 pro středící nákružek. Nové jebky už tam mají kódovací kolík mezi šrouby. Bude to jednodušší než vrtat do klikovky díru na kolík.¨
Jinak setrvák na "starou" klikovku sedne přesně.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
Totic Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 4057
Registrován: ned 20.01.2008 01:00
Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)

#9 Příspěvek od Totic Člen Klubu »

No příslušnej setrvák (byť třílitrovej OEM 21207533868, kterej se jeví dle ETK jako náhrada k 6q na M54B25) snad máme. Kua ještě starter zas, to by mohl stačit changenout jen pastorek ne?
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5994
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Kontaktovat uživatele:

#10 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

S výměnou pastorku zkušenost nemám. Já budu dávat sadu Valeo 835085 a budu setrvák "odtučňovat", takže se výměna věnce pro startér přifaří k ostatnímu obrábění setrváku.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
Odpovědět