Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
Separátor X5 3.0i
Omlouvám se jestli se to tu už řešilo, ale konkrétně jsem nic nenašel. Na přiložené fotce mám vývod č.6 zaslepený je to v pořádku?
Pak by mě zajímalo jestli má ten separator nějakou vnitřní membránu která může být prasklá nebo je prostě plně průchozí. Auto mi dělá to co se tu několikrát popisuje v jiných případech že valí šíleně hustý štiplavý dým. Tak jsem to rozebral a hadice byly trochu přicpaný ale separátor je normálně průchozí a stačí na lehké profouknutí. Tak jestli ho mám vyčistit či sehnat nový. Děkuji za pomoc
Pak by mě zajímalo jestli má ten separator nějakou vnitřní membránu která může být prasklá nebo je prostě plně průchozí. Auto mi dělá to co se tu několikrát popisuje v jiných případech že valí šíleně hustý štiplavý dým. Tak jsem to rozebral a hadice byly trochu přicpaný ale separátor je normálně průchozí a stačí na lehké profouknutí. Tak jestli ho mám vyčistit či sehnat nový. Děkuji za pomoc
- Přílohy
-
- diag_ojc.png (22.47 KiB) Zobrazeno 3900 x
-
Francis
- Výkonná rada
- Příspěvky: 5994
- Registrován: ned 31.08.2003 00:00
- Bydliště: střed Česka
- Kontaktovat uživatele:
Co to udělá na volnoběh po sundání víčka na olej ve ventildeklu? Saje nebo fouká z toho?
Hulí nepřetržitě nebo jen při ubrání plynu za jízdy nebo jen když tomu naložíš?
Hulí nepřetržitě nebo jen při ubrání plynu za jízdy nebo jen když tomu naložíš?
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
323ti stock condition
-
Francis
- Výkonná rada
- Příspěvky: 5994
- Registrován: ned 31.08.2003 00:00
- Bydliště: střed Česka
- Kontaktovat uživatele:
Neteče to pod ventildeklem na svody?
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
323ti stock condition
-
Francis
- Výkonná rada
- Příspěvky: 5994
- Registrován: ned 31.08.2003 00:00
- Bydliště: střed Česka
- Kontaktovat uživatele:
?? Tobě teče pod ventildeklem a ty se divíš že to hulí? Proč nevyměníš těsnění?
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
323ti stock condition
-
Francis
- Výkonná rada
- Příspěvky: 5994
- Registrován: ned 31.08.2003 00:00
- Bydliště: střed Česka
- Kontaktovat uživatele:
Opravdu to hulí z výfuku? I když to stojí na místě?
Dým z výfuku nemusí nutně znamenat vysokou spotřebu oleje, znatelně zakouří i při séotřebě 3 dcl/1000 km.
Není dým za autem jen za jízdy? Pokud ano, pak by to spojitost mělo.
Dým z výfuku nemusí nutně znamenat vysokou spotřebu oleje, znatelně zakouří i při séotřebě 3 dcl/1000 km.
Není dým za autem jen za jízdy? Pokud ano, pak by to spojitost mělo.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
323ti stock condition
Tak auto konečně funkční a plně pojízdné. Závada vyřešena. Nakonec to byl opravdu ,,pouze" separátor. Po mojí výměně za nový jsem akorát neměl nervy ho pořadně projet aby se vycucl veškerý olej ze sání. Mechanik shodil i víko ventilů které bylo totálně k.o a vzadu za posledním válcem tekl docela slušně olej. Víko ventilů bylo vinou separátoru také slušně zasrané takže to vypadalo jak když jde voda do oleje. no a v neposlední řadě tekl chladič
) Nicméně se udělal velký servis, výměna pumpy a chladiče, přetěsnění motoru, dvojitá dekarbonizace a motor šlape jak švýcary, do vody netlakuje vůbec a nezakouří ani v tahu v prudkém kopci. Spokojenost

- Joshuax
- Registrovaný
- Příspěvky: 1621
- Registrován: úte 09.08.2011 00:00
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Tak to jsou dobre zpravy, tak snad mu to zase par desitek tisic kilometru vydrzi
Ale porad me zajima, kde se tam bere ta voda. Dyt to s vodou nikde neprichazi do styku a ze by to bylo jenom kondenzaci, to se mi taky nechce verit. Separator kdyz nefacha, tak se proste neodlouci olej od vzduchu, co jde do sani, ale neni duvod, aby se diky nemu hromadila voda ne ?
My elektrikari jsme na tyhle mechanicky vecicky strasne zvedavi
Ve skole me to nebavilo, ale ted me to zajima 
Mel jsem za to, ze kdyz tam te vody je vic, tak to je vzdy problem tesneni pod hlavouze se tam nema kudy jinudy dostat. Teda pokud to auto nekde rok nestoji se starym olejem

Ale porad me zajima, kde se tam bere ta voda. Dyt to s vodou nikde neprichazi do styku a ze by to bylo jenom kondenzaci, to se mi taky nechce verit. Separator kdyz nefacha, tak se proste neodlouci olej od vzduchu, co jde do sani, ale neni duvod, aby se diky nemu hromadila voda ne ?
My elektrikari jsme na tyhle mechanicky vecicky strasne zvedavi


Mel jsem za to, ze kdyz tam te vody je vic, tak to je vzdy problem tesneni pod hlavouze se tam nema kudy jinudy dostat. Teda pokud to auto nekde rok nestoji se starym olejem

Bývalý majitel stím jezdil jen 5km do práce, olej moc neřešil. Byl příšernej a pak to třičtvrtě roku stálo(myslel že je v kopru motor). Nicméně jsme to i měřily nějakým přístrojem, tuším že se to jmenovalo refraktometr jestli v tom není obsažený antifreeze a bylo to čisté. Chladivo již neutíká, teploměr se v půlce zastaví a ani se nehne, do vody netlačí a olej je už krásně čistý.