Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Separátor X5 3.0i

Vše o E53, E70/E71/E72, E83, E84, F15/F16, F25/F26, F39, F48, G01, G02, G05, G06
Odpovědět
Zpráva
Autor
Bazzis
Registrovaný
Příspěvky: 95
Registrován: ned 10.10.2010 00:00

#1 Příspěvek od Bazzis »

Omlouvám se jestli se to tu už řešilo, ale konkrétně jsem nic nenašel. Na přiložené fotce mám vývod č.6 zaslepený je to v pořádku?
Pak by mě zajímalo jestli má ten separator nějakou vnitřní membránu která může být prasklá nebo je prostě plně průchozí. Auto mi dělá to co se tu několikrát popisuje v jiných případech že valí šíleně hustý štiplavý dým. Tak jsem to rozebral a hadice byly trochu přicpaný ale separátor je normálně průchozí a stačí na lehké profouknutí. Tak jestli ho mám vyčistit či sehnat nový. Děkuji za pomoc
Přílohy
diag_ojc.png
diag_ojc.png (22.47 KiB) Zobrazeno 3910 x
Totic Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 4057
Registrován: ned 20.01.2008 01:00
Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)

#2 Příspěvek od Totic Člen Klubu »

Ano má membránu, ketrá může časem prasknout. Dál se s hadicema přicpává. Je to běžný spotřebák, vyjde to komplet do 2tis.,-
V ostatních sekcích je o tom hodně psáno, neboj pohledat i mimo X5.
Bazzis
Registrovaný
Příspěvky: 95
Registrován: ned 10.10.2010 00:00

#3 Příspěvek od Bazzis »

Tak jsem ho dnes vyměnil. Bohužel k mé smůle nepomohlo... Auto vesele dýmý dál.
Dá se nějak poznat prasklé těsnění pod hlavou, hlava či zapečené kruhy?
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5994
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Kontaktovat uživatele:

#4 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

Co to udělá na volnoběh po sundání víčka na olej ve ventildeklu? Saje nebo fouká z toho?
Hulí nepřetržitě nebo jen při ubrání plynu za jízdy nebo jen když tomu naložíš?
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
Bazzis
Registrovaný
Příspěvky: 95
Registrován: ned 10.10.2010 00:00

#5 Příspěvek od Bazzis »

Lehoučce saje. Kouří to pořád na volnobeh i při jízdě a olej mizí rapidně. Po chvily začne kouřit i od svodu u motoru. Po zhasnuti a otevření víčka oleje vychází lehce kouř i z motoru.
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5994
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Kontaktovat uživatele:

#6 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

Neteče to pod ventildeklem na svody?
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
Bazzis
Registrovaný
Příspěvky: 95
Registrován: ned 10.10.2010 00:00

#7 Příspěvek od Bazzis »

Jj, vypadá to ze ano, kape to na ten plechový deklík nad nima a pak na ně.
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5994
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Kontaktovat uživatele:

#8 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

?? Tobě teče pod ventildeklem a ty se divíš že to hulí? Proč nevyměníš těsnění?
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
Bazzis
Registrovaný
Příspěvky: 95
Registrován: ned 10.10.2010 00:00

#9 Příspěvek od Bazzis »

No protože to hulí z výfuků. To nemá spojitost ne?
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5994
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Kontaktovat uživatele:

#10 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

Opravdu to hulí z výfuku? I když to stojí na místě?
Dým z výfuku nemusí nutně znamenat vysokou spotřebu oleje, znatelně zakouří i při séotřebě 3 dcl/1000 km.
Není dým za autem jen za jízdy? Pokud ano, pak by to spojitost mělo.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
Bazzis
Registrovaný
Příspěvky: 95
Registrován: ned 10.10.2010 00:00

#11 Příspěvek od Bazzis »

Ne ne, na místě na volnoběh za chvíli za autem není skoro vidět. Až když se ohřejou svody začne lehce kouř i od motoru. Ale prvotňe jde z obou výfuků.
Bazzis
Registrovaný
Příspěvky: 95
Registrován: ned 10.10.2010 00:00

#12 Příspěvek od Bazzis »

Teď asi ta nejzasadnejsi informace. Teď jsem byl u auta po třech hodinách od zkoušky po namontovaní separatoru. Auto bylo nastartovane 5minut. Olej dolity na horní rysku. Momentálně není v expanzce žádná voda. Olej ubyl do třičtvrtě a na víčku je vysrazena voda a lehce šlem
Uživatelský avatar
Joshuax
Registrovaný
Příspěvky: 1621
Registrován: úte 09.08.2011 00:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#13 Příspěvek od Joshuax »

Doresil jsi nejak ? Zajima me cim to bylo.
Bazzis
Registrovaný
Příspěvky: 95
Registrován: ned 10.10.2010 00:00

#14 Příspěvek od Bazzis »

Čekal jsem dlouho než bude mít mechanik čas. Mám jednoho výborného, ale podle toho má taky spoustu práce. Včera auto odvezl a už na měm dělá tak pak dám info...
Bazzis
Registrovaný
Příspěvky: 95
Registrován: ned 10.10.2010 00:00

#15 Příspěvek od Bazzis »

Tak auto konečně funkční a plně pojízdné. Závada vyřešena. Nakonec to byl opravdu ,,pouze" separátor. Po mojí výměně za nový jsem akorát neměl nervy ho pořadně projet aby se vycucl veškerý olej ze sání. Mechanik shodil i víko ventilů které bylo totálně k.o a vzadu za posledním válcem tekl docela slušně olej. Víko ventilů bylo vinou separátoru také slušně zasrané takže to vypadalo jak když jde voda do oleje. no a v neposlední řadě tekl chladič :)) Nicméně se udělal velký servis, výměna pumpy a chladiče, přetěsnění motoru, dvojitá dekarbonizace a motor šlape jak švýcary, do vody netlakuje vůbec a nezakouří ani v tahu v prudkém kopci. Spokojenost
Uživatelský avatar
Joshuax
Registrovaný
Příspěvky: 1621
Registrován: úte 09.08.2011 00:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#16 Příspěvek od Joshuax »

Tak to jsou dobre zpravy, tak snad mu to zase par desitek tisic kilometru vydrzi :)

Ale porad me zajima, kde se tam bere ta voda. Dyt to s vodou nikde neprichazi do styku a ze by to bylo jenom kondenzaci, to se mi taky nechce verit. Separator kdyz nefacha, tak se proste neodlouci olej od vzduchu, co jde do sani, ale neni duvod, aby se diky nemu hromadila voda ne ?
My elektrikari jsme na tyhle mechanicky vecicky strasne zvedavi :D Ve skole me to nebavilo, ale ted me to zajima :)
Mel jsem za to, ze kdyz tam te vody je vic, tak to je vzdy problem tesneni pod hlavouze se tam nema kudy jinudy dostat. Teda pokud to auto nekde rok nestoji se starym olejem 8O
Bazzis
Registrovaný
Příspěvky: 95
Registrován: ned 10.10.2010 00:00

#17 Příspěvek od Bazzis »

Bývalý majitel stím jezdil jen 5km do práce, olej moc neřešil. Byl příšernej a pak to třičtvrtě roku stálo(myslel že je v kopru motor). Nicméně jsme to i měřily nějakým přístrojem, tuším že se to jmenovalo refraktometr jestli v tom není obsažený antifreeze a bylo to čisté. Chladivo již neutíká, teploměr se v půlce zastaví a ani se nehne, do vody netlačí a olej je už krásně čistý.
Uživatelský avatar
Joshuax
Registrovaný
Příspěvky: 1621
Registrován: úte 09.08.2011 00:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#18 Příspěvek od Joshuax »

No pak by to mohlo byt jenom tim, ze to stalo. Pak to dokaze s tim separatorem nadelat paseku :(
Odpovědět