Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Špatně startuje x5 3.0i

Vše o E53, E70/E71/E72, E83, E84, F15/F16, F25/F26, F39, F48, G01, G02, G05, G06
Odpovědět
Zpráva
Autor
lukas308
Registrovaný
Příspěvky: 17
Registrován: ned 16.09.2012 00:00

#1 Příspěvek od lukas308 »

Ahoj,
mám takový problém, vždy ráno nebo po delší odstávce (8hodin) auto špatně startuje, startér točí, baterii mám týden novou. Nastartuje vždy až tak na podruhé a svítí oranžová kontrolka motoru, po nastartování zhasne. Po nastartování, když motor vypnu a znovu nastartuji tak naskočí na poprvé.
Tento problém mi přetrvává dva dny, do té doby auto startovalo na cvrnknutí.
Předem všem děkuji za nějakou radu.
Uživatelský avatar
vlastnemec
Registrovaný
Příspěvky: 1627
Registrován: stř 16.03.2011 01:00
Bydliště: Bruntál (Drsný kraj, drsní lidé)

#2 Příspěvek od vlastnemec »

Chce to diagnostku, může to být milion věcí, čerpadlem počínaje a snímačem na klice konče.
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#3 Příspěvek od JaraX »

vím co to je, ale nevím jeslti se mi to chce prozrazovat :) člověku trvá dlouho než na takovou zavadu přijde, ale není to zavada v elektrice(pokud to teda není cívka),
todle je specialita nepřilíš spohelivého motoru 3.0i
lukas308
Registrovaný
Příspěvky: 17
Registrován: ned 16.09.2012 00:00

#4 Příspěvek od lukas308 »

JaraX píše:vím co to je, ale nevím jeslti se mi to chce prozrazovat :) člověku trvá dlouho než na takovou zavadu přijde, ale není to zavada v elektrice(pokud to teda není cívka),
todle je specialita nepřilíš spohelivého motoru 3.0i
A můžeš mi to prosím prozradit, mám podezření na snímač vačkového hřídele.
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#5 Příspěvek od JaraX »

těsnění pod hlavou, mrkni na diag, jeslti je chyba misfire 5 nebo 6tého válce tak je to jasny.
samozřejmě že to chce první diag jeslti tam není nějaka chyba, ale kdyby to bylo čidlo tak bys nemusel čekat několik hodin až nenastartuješ.
lukas308
Registrovaný
Příspěvky: 17
Registrován: ned 16.09.2012 00:00

#6 Příspěvek od lukas308 »

JaraX píše:těsnění pod hlavou, mrkni na diag, jeslti je chyba misfire 5 nebo 6tého válce tak je to jasny.
samozřejmě že to chce první diag jeslti tam není nějaka chyba, ale kdyby to bylo čidlo tak bys nemusel čekat několik hodin až nenastartuješ.
Nemusím čekat několik hodin, auto chytne vždy, akorát když je studené tak točí dlouho, pak chytne hned na poprvé. Takto to trvá již dva dny. Předtím vždy startovalo na cvrnknutí.
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#7 Příspěvek od JaraX »

nech si udělat diagnostikou od někoho kdo se v BMW vyzná a ma origo diag a uvidíš.
lukas308
Registrovaný
Příspěvky: 17
Registrován: ned 16.09.2012 00:00

#8 Příspěvek od lukas308 »

Tak včera mi to známý napíchl na diagnostiku a byli tam tři hlášky.
6A - VANOS výfukový vačkový hřídel, sevřený nebo zaseknutý
E3 - Úprava paliva - 1.řada válců, překročen povolený rozsah
80 - EWS přenos/parita
Po vymazání zatím žádná chyba nenaskočila ale auto stále nestartuje tak jak má (studený start).
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#9 Příspěvek od JaraX »

todle není origo diagnostika, jak nevidíš i hodnoty za jakych se co stalo, počty chyb apod tak je to naprosto zbytečnost. nech to pořádně zdiagnostikovat, doufam že za tudle diagnostiku si nikdo nevzal peníze
lukas308
Registrovaný
Příspěvky: 17
Registrován: ned 16.09.2012 00:00

#10 Příspěvek od lukas308 »

JaraX píše:todle není origo diagnostika, jak nevidíš i hodnoty za jakych se co stalo, počty chyb apod tak je to naprosto zbytečnost. nech to pořádně zdiagnostikovat, doufam že za tudle diagnostiku si nikdo nevzal peníze
Ne, bylo to zdarma. Bohužel jsem ze Žatecka a tady žádný pořádný mechanik na BMW není, aspoň o tom nevím. Zatím kde jsem byl tak na to čuměli jak kdyby viděli poprvé motor. Tady se opravují jen Renaulty atd.
lukas308
Registrovaný
Příspěvky: 17
Registrován: ned 16.09.2012 00:00

#11 Příspěvek od lukas308 »

Nový poznatek. Dnes jsem ráno přišel k autu a nastartoval jsem hned na poprvé, odpoledne znovu přemlouvání a start proběhl až na potřetí. Ráno bylo 1,5 stupně a odpoledne 17 stupňů, takže auto nestartuje studené a když je venku teplo.
Dnes jsem vyměnil snímače vačky jak na sání tak i na výfuku a počkám tak 4 hodiny a zkusím start. Jinak po výměně snímačů auto je o hodně živější a má větší tah od spodu. Na výfukovém snímači byl olej v konektoru, takže snímač nejspíše někde prosakoval, kolem snímače bylo sucho, takže těsnícím kroužkem to nebylo co je kolem snímače.
Jinak jsem zjistil, že diagnostiku na BMW dělají v Autonagy Chomutov a za kompletní diagnostiku chtějí 890Kč + DPH, takže když to neklapne těma snímačema tak se tam objednám.
lukas308
Registrovaný
Příspěvky: 17
Registrován: ned 16.09.2012 00:00

#12 Příspěvek od lukas308 »

Problém vyřešen, vše způsoboval snímač vačkové hřídele na výfukové straně.
Auto startuje opět na cvrnknutí při jakékoliv teplotě a má i lepší zátah od spodu. Jede jak pila. :lol:
Crazy23
Registrovaný
Příspěvky: 306
Registrován: sob 19.04.2014 00:00

#13 Příspěvek od Crazy23 »

Tak super, že jsi vyřešil :wink: Jen bych teda chtěl vidět, jak jede E53 3,0i jak pila :lol: :lol:
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#14 Příspěvek od JaraX »

čidla kliky umí udělat peklo.
Uživatelský avatar
vlastnemec
Registrovaný
Příspěvky: 1627
Registrován: stř 16.03.2011 01:00
Bydliště: Bruntál (Drsný kraj, drsní lidé)

#15 Příspěvek od vlastnemec »

:D Vidím že jsi můj příspěvek vzal od konce :D
pran22
Registrovaný
Příspěvky: 267
Registrován: sob 06.02.2010 01:00

#16 Příspěvek od pran22 »

ahoj mam prozbu mam e53 3,0 benzin a dle diagnostiky zasekli vanos co vyjde oprava ? jinak auto jede normalně
Odpovědět