Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

výměna oleje automatu 330xd E90

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Odpovědět
Zpráva
Autor
zdraza
Registrovaný
Příspěvky: 55
Registrován: stř 31.10.2012 01:00

#1 Příspěvek od zdraza »

Ahoj, v příštím týdnu se chystám vyměnit olej v automatu na mým bmw 330XD e90 2006. Co jsem tak vyzjistil, tak by výměna měla probíhat takto:
vypustit olej, vyměnit vanu s filtrem, napustit olej dokud nebude přetékat, nastartovat a zahřát na teplotu oleje okolo 40st. a také protočit to na D, R a N, dál znovu vypustit/napustit olej a opět ohřát atd.. tento postup opakovat dokud nevyměním 10l oleje.
Vým, že tímto postupem se nevymění kompletní náplň, jelikož se pouze míchá stará s novou, ale bohužel bez potřebného vybavení, které nemám to jinak udělat nejde.
Jen prosím o radu jestli je to takto proveditelné, čepal jsem totiž z netu a youtube..
hansm5
Registrovaný
Příspěvky: 1084
Registrován: ned 31.08.2008 00:00

#2 Příspěvek od hansm5 »

pokud to budes delat,doporucuju vymenit i tohle-mne pres to prolinal olej.bohuzel u xd je nejlepsi vyndat rychlostku-vymena na aute strasna
http://bmwfans.info/parts-catalog/E91/E ... ing_parts/
zdraza
Registrovaný
Příspěvky: 55
Registrován: stř 31.10.2012 01:00

#3 Příspěvek od zdraza »

ok díky za radu.. Jinak postup na výměnu oleje je ok? Nejsem si ještě jistý, jestli mám olej nalejt do plna a pak nic nebo jestli nalejt do plna, nastartovat a pak ještě dolejt, dokud nebude přetékat?
matiz
Registrovaný
Příspěvky: 4416
Registrován: ned 23.04.2006 00:00
Bydliště: Opava
Kontaktovat uživatele:

#4 Příspěvek od matiz »

Vis kolik stoji repas te prevodovky az si ji doseres? Kdyz nekoho chytne slepak, zajimave ze absolutne nikdo nepatra po tom jak si ho vyriznout, ale navstivi nejblizsi nemocnici. Kdezto u auta je kazdy schopny servisovat i ty nejnarocnejsi mechanismy. Bez vybaveni, s naradim z baumaxu.
zdraza
Registrovaný
Příspěvky: 55
Registrován: stř 31.10.2012 01:00

#5 Příspěvek od zdraza »

matiz píše:Vis kolik stoji repas te prevodovky az si ji doseres? Kdyz nekoho chytne slepak, zajimave ze absolutne nikdo nepatra po tom jak si ho vyriznout, ale navstivi nejblizsi nemocnici. Kdezto u auta je kazdy schopny servisovat i ty nejnarocnejsi mechanismy. Bez vybaveni, s naradim z baumaxu.
ano vím kolik stojí repas, ale výměna oleje mi nepřijde jako nejnáročnější operace, když se ví jak na to.. Děkuji za rejpání, ale hodila by se spíš rada a né poslání do servisu..
all
Registrovaný
Příspěvky: 1548
Registrován: úte 02.01.2007 01:00
Bydliště: Kutná Hora

#6 Příspěvek od all »

no, taky si nenechám vrtat zub od někoho kdo má na to frézku na vzduch a odkoukaný z youtube, ale nějak se člověk naučit a poučit musí ;-)

Když se snažím vyměnit co nejvíce oleje najednou! odpojím trubky co vedou do chladiče a profouknu to vzduchem... tam je většinou tak nejméně litr oleje který ti pak zasajrajtuje starý olej. Největší problém je dostat to z hydroměniče.... viděl jsem přípravky na to, ale už nevím kde :-D

tak já si rejpl a snad i tochu poradil :-D
Honza325
Registrovaný
Příspěvky: 708
Registrován: stř 26.03.2008 01:00
Bydliště: Praha

#7 Příspěvek od Honza325 »

Pokud jsi automechanik, neni to nic složitýho. Ještě dodržuj utahovací momenty a správný pořadí utahování šroubů na vaně - je docela křehká. K plnícímu šroubu je přístup jak k penězum, takže si radši odstroj překážející součástky (např. tepelnej štít),aby jsi ten šroub neožvejkal. Nejlíp uděláš, když ho pro sichr vyměníš za novej(pro příští výměnu). Taky si pořeš přípravek,aby se ti to dobře plnilo. V kelly na to maji bezva věc - červená plastová přečerpávací pumpička s hadicema - shodou náhod přesně o průměru plnícího otvoru.
Olej a vanu kup rozhodně JEN originál ( ZF Pakra ) Bláboly o možné náhradě neber v potaz. To abys pak nedopad, jak píše matiz.
Jinak až budeš plnit finální náplň, určitě si pak natoč motor,zařaď P, zvedni auto a za běhu motoru dolij do max. Poté přes diag. resetuj adaptace. Pak to jeď projet,ohřej na provozní teplotu. Poté zvedni a ještě naposled zkontroluj těsnost,aby to nikde neprolínalo.
Jinak úplná náplň by měla být podle technika ZF 9L a s pořádnym proplachem jsem spotřeboval vždy 12L - což opět sedělo se slovy technika.
matiz
Registrovaný
Příspěvky: 4416
Registrován: ned 23.04.2006 00:00
Bydliště: Opava
Kontaktovat uživatele:

#8 Příspěvek od matiz »

Kdo si to chce udelat sam, at si napise do BMW na podpru at mu poslou manual a postup na vymenu. Neni to pro ne zadny problem poslat pdf-ko.
zdraza
Registrovaný
Příspěvky: 55
Registrován: stř 31.10.2012 01:00

#9 Příspěvek od zdraza »

díky, plnící pumpu a momenťák mám, našel jsem si i pořadí utahování šroubů, tak snad to bude dobrý..
Honza325
Registrovaný
Příspěvky: 708
Registrován: stř 26.03.2008 01:00
Bydliště: Praha

#10 Příspěvek od Honza325 »

malej momenťák..
zdraza
Registrovaný
Příspěvky: 55
Registrován: stř 31.10.2012 01:00

#11 Příspěvek od zdraza »

jj je to jen na 10nm
zdraza
Registrovaný
Příspěvky: 55
Registrován: stř 31.10.2012 01:00

#12 Příspěvek od zdraza »

Tak vyměněno a paráda. Řadí to teď parádně.. Všem co poradili děkuji!
Odpovědět