Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Rozdíl M52 vs M54

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Odpovědět
Zpráva
Autor
drago944
Registrovaný
Příspěvky: 103
Registrován: pát 26.10.2012 00:00

#1 Příspěvek od drago944 »

Ahoj lidi, chci se zeptat, je velký rozdíl ve výkonu v těchto motorizacích v E46. Jedná se o M52 (2.0i 110kw) a M54 (2.2i 125kw). Slyšel jsem, že M54 ztrácejí výkon oproti M52 a taky od někoho že je to docela rozdíl ve výkonu. Máte nějaké zkušenosti? Nevíte proč M52 110kw sedan je v serii lehčí než coupe v M54 125kw?

Díky :roll:
Michal_01
Registrovaný
Příspěvky: 34
Registrován: pon 18.03.2013 01:00
Bydliště: okr. Vsetín

#2 Příspěvek od Michal_01 »

Ohledně té hmotnosti, u e46 nevím ale e36 coupe je těžší než sedan - prej je víc vyztužené či co, nechci kecat, každopádně je těžší...
Totic Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 4057
Registrován: ned 20.01.2008 01:00
Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)

#3 Příspěvek od Totic Člen Klubu »

M54 má double vanos. Hmotnosti a parametry těch kterých motorů jsem viděl na Wiki..
Uživatelský avatar
paca
Registrovaný
Příspěvky: 1728
Registrován: úte 02.03.2004 01:00

#4 Příspěvek od paca »

Totic píše:M54 má double vanos.
m52 má taky double vanos :wink: m54 je náchylnější na "žraní" oleje, má el. plyn oproti lanku. Jinak si myslím že to pojede tak nějak nastejno.
Totic Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 4057
Registrován: ned 20.01.2008 01:00
Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)

#5 Příspěvek od Totic Člen Klubu »

A jo taky je vlastně M52TU v E46 atd.
No tak snad je M54 aspoň lehčí, jinak nevidím nějakou výhodu. S tím olejem spíš nevýhodu, podobně jako u nových N52.
drago944
Registrovaný
Příspěvky: 103
Registrován: pát 26.10.2012 00:00

#6 Příspěvek od drago944 »

No hoši já samozřejmě myslím M52BTU20, což je v E46 double vanos. Jen mě zajímalo, jestli to jede stejně. Od někoho jsem slyšel, že motor M54 je postižený eko normou nebo co a že to jede stejně jak M52 po těch letech a od někoho jsem zase slyšel něco jinýho. :roll:
Uživatelský avatar
fabledwarrior Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 4007
Registrován: úte 22.11.2011 01:00
Bydliště: Česká Lípa

#7 Příspěvek od fabledwarrior Člen Klubu »

No jelikož M52 má mít 110kw/190nm a M54 125kw/210nm, tak by měla jet ta M54 lépe a to nehledně na eko normu, protože ten výkon museli v továrně naměřit už s eko blbincema... rozhodující bude tedy asi skutečný stav motorů (lambdy, katy, svíčky možná tam bude hrát rol i zajebaný sání, tlaky ve válcích)

Nevím co je na tom pravdy, ale četl jsem, že M54 má hliníkovej blok s tenkýma stěnama válců a tedy je dost náchylnej na provozní teploty.. a prý pokud stydenýmu motoru nakládáte tak ta rapidní změna teploty zdeformuje tu tenkou stěnu válců a tím pádem pístní kroužek netěšní tak jak by měl a do válců proníká olej a proto se o M54 říká, že žerou tolik olej. Prý se to dá částečně zaplácnout použiím hustějšího oleje.

Ale jak říkám, někde jsem to četl a pomyslel jsem si, že to dává docela smysl...
drago944
Registrovaný
Příspěvky: 103
Registrován: pát 26.10.2012 00:00

#8 Příspěvek od drago944 »

Vím, že M54 žerou olej a prostě po letech nevydrží tak, jak M52. Ale mě zajímal jen ten rozdíl ve výkonu. 8)
Totic Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 4057
Registrován: ned 20.01.2008 01:00
Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)

#9 Příspěvek od Totic Člen Klubu »

Porovnat na brzdě leda konkrétní kusy, ale tak filozofií výrobců je přece vyvinout výkonější motor než předchozí generace. Z nuly na sto a pružný zrychlení se udává lepší no.
Odpovědět