Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

Alternator m50b25 VYRESENO! novy problem

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Odpovědět
Zpráva
Autor
wibra
Registrovaný
Příspěvky: 66
Registrován: sob 18.08.2007 00:00

#1 Příspěvek od wibra »

Ahoj vsem. Naskytl se mi problem s dobijenim. Po otoceni klicku do 2.polohy se mi nerozsviti kontrolka dobijeni. Vsechno to zacalo v patek kdyz sem sotva dojel domu. Postupně mi začalo všechno pohasínat ale kontrolka nesvitila. Po nabiti sem nastartoval v pohode ale nedobiji. Pri nastartovanym motoru sem nameril 12v na baterce. Docetl jsem se o kabelu co vede do altiku kvuli vybuzeni. Podle schematu kabel, ten slabsi z altiku vede do budiku. Muze bejt v haji jen kabel nebo to vypada spis na celej altik? Diky
beny-maser
Registrovaný
Příspěvky: 1978
Registrován: čtv 24.12.2009 01:00
Bydliště: Duchcov

#2 Příspěvek od beny-maser »

spíš altík,ale kabel se dá snadno změřit multimetrem
FiliposII
Registrovaný
Příspěvky: 378
Registrován: úte 31.07.2007 00:00
Bydliště: Slovácko
Klubové ID: 1332
Kontaktovat uživatele:

#3 Příspěvek od FiliposII »

Nejspíše se to budou uhlíky, nebo stírací kroužky na altíku. Rozdělej ho a hned uvidíš, je to práce na 2 hodinky aj se zpětnou montáží.
TeggyM3
Registrovaný
Příspěvky: 225
Registrován: ned 11.10.2009 00:00
Bydliště: Frýdek-Místek

#4 Příspěvek od TeggyM3 »

altik by mel pri nastartovanem motoru dobijet 13,5V cca, taky jsem ho měnil když sem jednou sotva dojel domu, motor jel kýčovitě a světla nesvítily ani tolik co obvykle svítí obrysovky :)
wibra
Registrovaný
Příspěvky: 66
Registrován: sob 18.08.2007 00:00

#5 Příspěvek od wibra »

tak novej poznatek k problemu. uhliky vymeneny( jeden byl uplne v riti a druhej to mel za par). ale problem s dobijenim pretrvava. postup vpred vidim v tom, ze pri druhy poloze klicku mi uz sviti dobijeni(nekdy jo a nekdy ne, staci poklepat na altik a rozsviti se - divny). ale pri nastartovanym motoru je na baterce porad malo stavy( kolem 11V). muze to bejt snimaci krouzek?? protoze kdyz bezi motor, tak obcas problikne dobijeni... dik za rady
beny-maser
Registrovaný
Příspěvky: 1978
Registrován: čtv 24.12.2009 01:00
Bydliště: Duchcov

#6 Příspěvek od beny-maser »

asi je něco špatně složené, ten držák uhlíků by měl být ukostřený okem pod šroubem, nezapoměl jsi tam dát matičku,nebo není tam bordel?
wibra
Registrovaný
Příspěvky: 66
Registrován: sob 18.08.2007 00:00

#7 Příspěvek od wibra »

vis ze si me tedka tak znejistil ze se na to musim podivat? :D ale myslim ze vse je tak jak ma. mozna podlozku pod sroub jsem nedal
FiliposII
Registrovaný
Příspěvky: 378
Registrován: úte 31.07.2007 00:00
Bydliště: Slovácko
Klubové ID: 1332
Kontaktovat uživatele:

#8 Příspěvek od FiliposII »

wibra píše:muze to bejt snimaci krouzek??
Může. A obvzvláště pokud jsou v nich vydřené drážky, tak nové uhlíky nemusí úplně nejlépe dosedat.
Stírací kroužky je vhodné vyměnit současně s uhlíky.
wibra
Registrovaný
Příspěvky: 66
Registrován: sob 18.08.2007 00:00

#9 Příspěvek od wibra »

tak aktualni poznatek. vymenenej regulator za fung novej. po namontovani a otoceni klicku se baterka na budikach normalne rozsvitila, tak uz jsem jasal radosti ze to bude fungovat. po nastartovani ale stale nedobijelo( napeti na baterce postupne klesalo az auto chciplo). po naslednem znovu otoceni klickem se uz kontrolka ani nerozsvitila. na budicim kabelu do altiku je cca 11V( baterka byla KO, tak bylo pripojeny na ni druhy auto). muze bejt jeste neco v haji na altiku ze i pres to, ze budici stava to nej jde tak se proste nevybudi??? dik za rady, uz sem z toho znacne na*ran
beny-maser
Registrovaný
Příspěvky: 1978
Registrován: čtv 24.12.2009 01:00
Bydliště: Duchcov

#10 Příspěvek od beny-maser »

může být špatná dioda, nebo vynutí, či kroužek, co to sundat a dát to do servisu na altíky ať se s tím netrápíš
wibra
Registrovaný
Příspěvky: 66
Registrován: sob 18.08.2007 00:00

#11 Příspěvek od wibra »

ja furt premejslim zda nekoupit jinej altik. ale tam to muze nastat za mesic znova. na kolik tak cca vyjde ta repase?
wibra
Registrovaný
Příspěvky: 66
Registrován: sob 18.08.2007 00:00

#12 Příspěvek od wibra »

tak zavada vyresena. koupil sem jinej altik a dobijime. jen se naskytnul jinej problem. ted kdyz nastartuju, tak mi obcas kolisaj otacky. nekdy min, nekdy vic az do skoro chcipnuti. z vejfuku je citit dost nespalenej benzin. podotykam ze predtim to nedelalo a po vymene altiku to zaclo delat. nekdy se mi taky zda, ze kdyz pridam plyn, tak je to auto na chvili "priduseny". nevite co by to mohlo bejt? cetl sem nekde ze pri dyl odpojeny baterce se musi udelat reset jednotky. je to pravda nebo to je nejakej vymysl? diky
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5995
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Klubové ID: 80
Kontaktovat uživatele:

#13 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

Reset DME se ti provedl "automaticky" po delší době odpojení akumulátoru. Stačí ujet 30-50 km aby si DME uložilo adaptační hodnoty a bude to OK.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
lukepostulka
Registrovaný
Příspěvky: 422
Registrován: pon 22.10.2012 00:00

#14 Příspěvek od lukepostulka »

S tím resetem je to blbost. Není nic jednoduššího než vyndat svíčky, podívat se v jakém jsou stavu, pokud ti některé špatně spaluje hned to na ní poznáš a pak už stačí jen koupit 4(6) nových a vyměnit.
Foldas
Registrovaný
Příspěvky: 2417
Registrován: pon 26.02.2007 01:00

#15 Příspěvek od Foldas »

nevypadla ti nějaka podtlaková hadice ze sani jak si se tam hrabal?
wibra
Registrovaný
Příspěvky: 66
Registrován: sob 18.08.2007 00:00

#16 Příspěvek od wibra »

hadice jsou vsechny tak jak byly. predtim to nedelalo a po 3mesicich kdy auto stalo tak to zacalo takhle blbnout. svicky vymeneny vcera a zadna zmena. prijde mi ze to i vic zere. ale za studena je volnobeh krasnej, ale po zahrati to proste nekdy houpe. nekdy celkem dost ze to skoro chcipne a nekdy jen tak pohupuje v rozmezi tak 100 otacek. celkem me i zarazi ten smrad nespalenyho benzinu. vsechno co sem odpojoval sem prolez a nikde to neni praskly, odpojeny nebo tak neco... nemuze to delat treba lambda?
Johnys
Registrovaný
Příspěvky: 491
Registrován: úte 02.03.2010 01:00
Bydliště: kousek od Brna

#17 Příspěvek od Johnys »

jestli jde cítit nespálenej benzín, tak asi nepálí svíčky ;) Vyndat, prohlídnout, řešit...
Foldas
Registrovaný
Příspěvky: 2417
Registrován: pon 26.02.2007 01:00

#18 Příspěvek od Foldas »

lambda to může být zkus ji odpojit. Taky to může být teplotní čidlo nejlepší je diagnostika
Odpovědět