Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 
ASC + EML
-
Francis
- Výkonná rada
- Příspěvky: 5995
- Registrován: ned 31.08.2003 00:00
- Bydliště: střed Česka
- Klubové ID: 80
- Kontaktovat uživatele:
EML je systém řízení škrtící klapky, protože od pedálu není lanko ale snímač ,elektronika a servomotor na klapce. Ve spojení s ASC tipuju na chybu snímače polohy klapky. Chtělo by to někam na diagnostiku a vyčíst chyby DME.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
323ti stock condition
-
Francis
- Výkonná rada
- Příspěvky: 5995
- Registrován: ned 31.08.2003 00:00
- Bydliště: střed Česka
- Klubové ID: 80
- Kontaktovat uživatele:
Je to M52 (singleVANOS) nebo M52TU (doubleVANOS)?
Ty první mají plyn lankem, ty druhé mají throttle-by-wire a tedy na pedálu snímač a u klapky aktuator. Původně tento systém BMW nazývalo EML - Elektronik Motor Leistung. Měly to už E32 a E34 s ASC a M30 motory a ovládala to přídavná jednotka. Až od motoru M50 byla předřadná klapka přivírající sání a vše je integrováno v DME.
Ty první mají plyn lankem, ty druhé mají throttle-by-wire a tedy na pedálu snímač a u klapky aktuator. Původně tento systém BMW nazývalo EML - Elektronik Motor Leistung. Měly to už E32 a E34 s ASC a M30 motory a ovládala to přídavná jednotka. Až od motoru M50 byla předřadná klapka přivírající sání a vše je integrováno v DME.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
323ti stock condition
-
Francis
- Výkonná rada
- Příspěvky: 5995
- Registrován: ned 31.08.2003 00:00
- Bydliště: střed Česka
- Klubové ID: 80
- Kontaktovat uživatele:
To že vede lanko od pedálu kamsi ke klapce ještě neznamená, že existuje přímá mechanická vazba pedál-klapka bez ovlivňování elektronikou 
Nápověda: Je-li na sacím potrubí jen jedna škrtící klapka, do jejíhož tělesa vede jedno lanko od pedálu plynu, jak asi ASC sniží otáčky motoru při prokluzu?

Nápověda: Je-li na sacím potrubí jen jedna škrtící klapka, do jejíhož tělesa vede jedno lanko od pedálu plynu, jak asi ASC sniží otáčky motoru při prokluzu?
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
323ti stock condition
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 1661
- Registrován: ned 15.07.2007 00:00
- Bydliště: Litomyšlsko
- Klubové ID: 2156
Jinak popis je na http://uloz.to/xCjWaSz/bmw-3-series-ser ... &_fid=slgu Doporučuju všem 46kařům
-
Francis
- Výkonná rada
- Příspěvky: 5995
- Registrován: ned 31.08.2003 00:00
- Bydliště: střed Česka
- Klubové ID: 80
- Kontaktovat uživatele:
Tento popis máš přečtený? Na straně 130 je obrázek 0021525 pro DME MS 42.0 (tedy pro M52TU) a u něj text, přesně jak to psal Fx:
A throttle cable is used to actuate the accelerator pedal position
potentiometers and also serves as a backup to open the throttle plate
(full control) when the MDK system is in the failsafe mode.
O stranu dříve je i popis, proč se může rozsvěcet kontrolka EML:
If the fault causes decreased air flow (idle control valve closed), the
electronic throttle control (MDK or EDK) will compensate to maintain
idle. The EML lamp will illuminate to inform the driver of a fault.
A throttle cable is used to actuate the accelerator pedal position
potentiometers and also serves as a backup to open the throttle plate
(full control) when the MDK system is in the failsafe mode.
O stranu dříve je i popis, proč se může rozsvěcet kontrolka EML:
If the fault causes decreased air flow (idle control valve closed), the
electronic throttle control (MDK or EDK) will compensate to maintain
idle. The EML lamp will illuminate to inform the driver of a fault.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
323ti stock condition
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 1661
- Registrován: ned 15.07.2007 00:00
- Bydliště: Litomyšlsko
- Klubové ID: 2156
Tak jsem ze zájmu dneska změřil napětí na servu klapky (odpor cca 3ohmy). V klidu (zapnuté zapalování) 2,8V (relativně měřeno, polarita připojena náhodně), stejně při klidné jízdě, bez akcelerace. Při přidávání plynu napětí klesá. Při plné akceleraci spadne na 0V, poměrně velmi rychle (digi metr vůbec nestačí sledovat). Po zapnutí tempomatu při přidávání klesá až na cca - 2,8V. Při ubírání leze zpět na 2,8V. Tolik teda u mé E46, 328i, 1998. Nevím, proč se napětí pohybuje v tomto relativně malém rozsahu. Možná je to PWM, ale nepřipadalo mně to tak. Tolik k diskusím o lanku u 2,8 TU.