Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

ASC + EML

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Odpovědět
Zpráva
Autor
ACDC
Registrovaný
Příspěvky: 1661
Registrován: ned 15.07.2007 00:00
Bydliště: Litomyšlsko
Klubové ID: 2156

#1 Příspěvek od ACDC »

Párkrát se mi rozsvítila tato kombinace kontrolek a motor neměl výkon, cukal. Po vypnutí a nastartování vše OK. Co to? Něco mi říká že to souvisí s tempomatem, resp. klapkou. E46, 328i man. Díky
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5995
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Klubové ID: 80
Kontaktovat uživatele:

#2 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

EML je systém řízení škrtící klapky, protože od pedálu není lanko ale snímač ,elektronika a servomotor na klapce. Ve spojení s ASC tipuju na chybu snímače polohy klapky. Chtělo by to někam na diagnostiku a vyčíst chyby DME.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
ACDC
Registrovaný
Příspěvky: 1661
Registrován: ned 15.07.2007 00:00
Bydliště: Litomyšlsko
Klubové ID: 2156

#3 Příspěvek od ACDC »

Jo, se stavím. M52 má naštěstí lanko :-)), takže se to tom asi nějak nepohodne...
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5995
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Klubové ID: 80
Kontaktovat uživatele:

#4 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

Je to M52 (singleVANOS) nebo M52TU (doubleVANOS)?
Ty první mají plyn lankem, ty druhé mají throttle-by-wire a tedy na pedálu snímač a u klapky aktuator. Původně tento systém BMW nazývalo EML - Elektronik Motor Leistung. Měly to už E32 a E34 s ASC a M30 motory a ovládala to přídavná jednotka. Až od motoru M50 byla předřadná klapka přivírající sání a vše je integrováno v DME.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
ACDC
Registrovaný
Příspěvky: 1661
Registrován: ned 15.07.2007 00:00
Bydliště: Litomyšlsko
Klubové ID: 2156

#5 Příspěvek od ACDC »

TU, dabl vanos. Ale je tam lanko, naštěstí. Rok 98, tak to asi nějak patlali..
Uživatelský avatar
Fx Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 7216
Registrován: úte 23.12.2003 01:00
Bydliště: Praha
Klubové ID: 1705
Kontaktovat uživatele:

#6 Příspěvek od Fx Člen Klubu »

M52TU ma drive by wire a lanko je tam "pro jistotu", u M54 ho už pak úplně zrušili.
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5995
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Klubové ID: 80
Kontaktovat uživatele:

#7 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

To že vede lanko od pedálu kamsi ke klapce ještě neznamená, že existuje přímá mechanická vazba pedál-klapka bez ovlivňování elektronikou :-)

Nápověda: Je-li na sacím potrubí jen jedna škrtící klapka, do jejíhož tělesa vede jedno lanko od pedálu plynu, jak asi ASC sniží otáčky motoru při prokluzu?
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
ACDC
Registrovaný
Příspěvky: 1661
Registrován: ned 15.07.2007 00:00
Bydliště: Litomyšlsko
Klubové ID: 2156

#8 Příspěvek od ACDC »

Chlapi, proč na 46kovém fóru chválí M52 jak reaguje na plyn a M54 je chcíplina? Přidán WDS, vidíte rozdíl?
Přílohy
WDS M54 II.JPG
WDS M54 II.JPG (168.49 KiB) Zobrazeno 2128 x
WDS M52 II.JPG
WDS M52 II.JPG (79.58 KiB) Zobrazeno 2128 x
ACDC
Registrovaný
Příspěvky: 1661
Registrován: ned 15.07.2007 00:00
Bydliště: Litomyšlsko
Klubové ID: 2156

#9 Příspěvek od ACDC »

Jinak popis je na http://uloz.to/xCjWaSz/bmw-3-series-ser ... &_fid=slgu Doporučuju všem 46kařům
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5995
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Klubové ID: 80
Kontaktovat uživatele:

#10 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

Tento popis máš přečtený? Na straně 130 je obrázek 0021525 pro DME MS 42.0 (tedy pro M52TU) a u něj text, přesně jak to psal Fx:
A throttle cable is used to actuate the accelerator pedal position
potentiometers and also serves as a backup to open the throttle plate
(full control) when the MDK system is in the failsafe mode.

O stranu dříve je i popis, proč se může rozsvěcet kontrolka EML:
If the fault causes decreased air flow (idle control valve closed), the
electronic throttle control (MDK or EDK) will compensate to maintain
idle. The EML lamp will illuminate to inform the driver of a fault.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
ACDC
Registrovaný
Příspěvky: 1661
Registrován: ned 15.07.2007 00:00
Bydliště: Litomyšlsko
Klubové ID: 2156

#11 Příspěvek od ACDC »

Pravda pravdoucí. A diagnostika dle předpokladu: klapka, voln. ventil..
ACDC
Registrovaný
Příspěvky: 1661
Registrován: ned 15.07.2007 00:00
Bydliště: Litomyšlsko
Klubové ID: 2156

#12 Příspěvek od ACDC »

Tak jsem ze zájmu dneska změřil napětí na servu klapky (odpor cca 3ohmy). V klidu (zapnuté zapalování) 2,8V (relativně měřeno, polarita připojena náhodně), stejně při klidné jízdě, bez akcelerace. Při přidávání plynu napětí klesá. Při plné akceleraci spadne na 0V, poměrně velmi rychle (digi metr vůbec nestačí sledovat). Po zapnutí tempomatu při přidávání klesá až na cca - 2,8V. Při ubírání leze zpět na 2,8V. Tolik teda u mé E46, 328i, 1998. Nevím, proč se napětí pohybuje v tomto relativně malém rozsahu. Možná je to PWM, ale nepřipadalo mně to tak. Tolik k diskusím o lanku u 2,8 TU.
Odpovědět