Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

KLIMA E36 - přehřívání, funkce sahary, pojistka F41 atd.

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
blackjack
Registrovaný
Příspěvky: 1270
Registrován: sob 21.01.2012 01:00
Bydliště: Kozomín (Středočeský kraj)
Klubové ID: 3035

#1 Příspěvek od blackjack »

Zdravím,

možná mě mnozí budou kamenovat, že zakládám další vlákno, ale hledáním jsem nenašel nic, co by mi pomohlo...

Problém:

Začátkem roku jsem koupil e36 325TD r.v. 93 a začal jí dávat do kupy, začalo období vysokých teplot a tak jsem začal řešit klimu v jednotlivých krocích:

1) nechal jsem jí zkusit naplnit, netušil jsem co všechno funguje a kde všude utíká -> tím jsem našel netěsnost, nechal jsem opravit..

2) nechal jsem jí naplnit podruhé, tentokrát držela, nikde neutíkala, kompresor tlačil, z větráků se valil studený vzduch

3) asi za týden mi na magistrále přetlakový ventil odfoukl chladící médium, systém se přehřál, diagnostikoval jsem to na nefunkční saharu, konkrétně předřadný odpor (na pomalou rychlost se to neroztočilo, na rychlou to poté vyrazilo pojistku F41)

4) odpor jsem odbastlil a nahradil odporovou spirálou s cca 1,5Ohmem, větrák se točil přiměřenou rychlostí, po sepnutí pojistku nevyhodil, vše se zdálo vyřešené

5) doplnil jsem odfouknutý přetlak, kopresor začal opět tlačit

6) klimatizace občas klimatizovala a občas ne, nenašel jsem souvislost, různě jsem jí za jízdy zapínal, vypínal, na různé otáčky větráku, občas jela občas ne..

7) prokletá magistrála, opět se zakouřilo s podkapoty a odfoukla si, po dojetí jsem zjistil opět přerušenou pojistku, médiu uteklo, ale kompresor ještě spíná, takže tam zřejmě zůstlal dostatečný tlak..

8) dnes jsem hledal, jak tedy pokračovat, přijde mi že klimakopresor vydává dost nepříjemný kovový zvuk a na 4 rychlost větráku mi rozhoupe otáčky motoru.. po vypnutí klimi nebo stáhnutí na rychlost 1 se motor uklidní. Dále mi přijde že foukání ani na 4 rychlost nemá takovou sílu, jak by mělo, ale možná je to relativní...


Takže mé otázky, které určitě pomohou i lidem co řeší podobný problém:

- kolik Ohmů má ten předřadný odpor u sahary, čím ho nejlépe nahradit?

- co může vyhazovat tu pojistku a jedná se opravdu o pojistku jistící přímo větrák (vyhazuje jí rychlý chod větráku a nebo nemůže jí vyhodit něco jiného?)

- nemůže se jednat o přidřený klimakompresor?

- může za problémem být ucpaný chladič klimatizace? jak moc je to pravděpodobné...

- proč klima nenaskočila pokaždé? souvislost jsem nenašel, občas jen vzduch lehce orazila, jindy foukala ledově...

Jaký by byl Váš systematický postup hledání problému

EDIT STR. 2


Díky moc :-)
Uživatelský avatar
blackjack
Registrovaný
Příspěvky: 1270
Registrován: sob 21.01.2012 01:00
Bydliště: Kozomín (Středočeský kraj)
Klubové ID: 3035

#2 Příspěvek od blackjack »

zatím to bez klimi jde, ale opravdu nikdo nic? kudy se vydat, čím by to mohlo být. Byl bych velmi vděčný, díky...
roman320
Registrovaný
Příspěvky: 1474
Registrován: pon 24.05.2010 00:00
Bydliště: kousek od kyjova
Klubové ID: 2840

#3 Příspěvek od roman320 »

Asi bych dal ten odpor raci origo a zkontroloval saharu jako takovou jestli se treba vrtula nezasekava, vymenit filtr a mozna cidlo tlaku, to odfouknuti dela moc velkej pretlak (prehrati), ale je divny ze si spina kdy chce, mozna jeste spatnej kompresor..
Uživatelský avatar
blackjack
Registrovaný
Příspěvky: 1270
Registrován: sob 21.01.2012 01:00
Bydliště: Kozomín (Středočeský kraj)
Klubové ID: 3035

#4 Příspěvek od blackjack »

sahara jako taková je ok, nezasekává se, jde zvolna, nedrnčí... na ten kompresor mám také podezření, ale chci vyloučit nejdřív jiné možnosti. Kompresor má dost kovový a nepříjemný zvuk, jako kdyby se přidíral...
Uživatelský avatar
Jamall
Registrovaný
Příspěvky: 1547
Registrován: pon 29.06.2009 00:00
Bydliště: Pardubice
Klubové ID: 2933

#5 Příspěvek od Jamall »

jestli bouchá, tak je asi KO....u všech co jsme zatím slyšel šli potichu, až na jeden, který byl přidřený, ten opravdu "dřčel" (drrrrrr)
Uživatelský avatar
blackjack
Registrovaný
Příspěvky: 1270
Registrován: sob 21.01.2012 01:00
Bydliště: Kozomín (Středočeský kraj)
Klubové ID: 3035

#6 Příspěvek od blackjack »

může tedy všechny zmiňované závady viz. topic (pojistka, přehřátí - odfouknutí média) způsobovat ten přidřený kompresor? nebo to spíš vypadá na i na něco jiného... Abych nevyměnil/repasoval kompresor a nebyl tam kde teď, každá další náplň se mi nevyplácí...

Díky
Uživatelský avatar
blackjack
Registrovaný
Příspěvky: 1270
Registrován: sob 21.01.2012 01:00
Bydliště: Kozomín (Středočeský kraj)
Klubové ID: 3035

#7 Příspěvek od blackjack »

takže co myslíte, vyřeší to nový klimakompresor? určitě tedy asi nebude na závadu ho vyměnit pokud starý drnční. Ještě nějaké tipy, dokud se neoteplilo? :-)
Uživatelský avatar
blackjack
Registrovaný
Příspěvky: 1270
Registrován: sob 21.01.2012 01:00
Bydliště: Kozomín (Středočeský kraj)
Klubové ID: 3035

#8 Příspěvek od blackjack »

:?: :cry:
Obrázek
Beaver
Registrovaný
Příspěvky: 279
Registrován: stř 09.05.2012 00:00

#9 Příspěvek od Beaver »

Pokud se ten kompresor skutečně přidírá tak se může i docela zahřívat - od něj pak médium a potom pffffff, ventil to pustí ven. Ucpaný by to být (teoreticky) nemělo, snad jedině že by ti z vysoučeče vylítaly kuličky a celý to zabordelily.
Vlasta Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 7554
Registrován: sob 20.03.2004 01:00
Klubové ID: 148

#10 Příspěvek od Vlasta Člen Klubu »

1. Kup si origo odpor k ventilátoru sahary
2. Zkontroluj, jestli nemáš zasranej chladič
3. Plní ti to ledničkář nebo někdo s plničkou?
Sbohem, Enýsku! Díky, že jsi tu byla... +23.9.2014
Sbohem, Růženko! Díky, že jsi tu byla... +19.3.2024
BMW E60 535d Carbonschwarz metallic, CIC + Combox media + DVB-T2 (by Snejk)
BMW E46 M3 Phoenixgelb metallic
Uživatelský avatar
blackjack
Registrovaný
Příspěvky: 1270
Registrován: sob 21.01.2012 01:00
Bydliště: Kozomín (Středočeský kraj)
Klubové ID: 3035

#11 Příspěvek od blackjack »

plnil ledničkář.... chladič zkontroluju, ten odpor řeší otáčky sahary, ten bych neřešil, nebo by s tím mohl mít něco společného?

jinak ta pojistka F41, nevylítává náhodou při vypuštění média nebo vylítne z jiného důvodu a protože se to neuchladí vylítne médium...

Díky za reakce :-)
Uživatelský avatar
blackjack
Registrovaný
Příspěvky: 1270
Registrován: sob 21.01.2012 01:00
Bydliště: Kozomín (Středočeský kraj)
Klubové ID: 3035

#12 Příspěvek od blackjack »

Takže řekněme, že koupím klimakompresor, nechám vysát médium, vyměním, nechám řádně naplnit olejem (co jsem tak pochopil z funkcionality klima soustavy) naplnit médiem...

nějaké další opatření a nebo tipy co sledovat aby se situace neopakovala?

zajímalo by mě to s tou pojistkou F41, neví někdo co přesně jistí? zda nevylítává při uvolnění přetlakového ventilu. Pokud je prasklá netočí se sahara...
Uživatelský avatar
blackjack
Registrovaný
Příspěvky: 1270
Registrován: sob 21.01.2012 01:00
Bydliště: Kozomín (Středočeský kraj)
Klubové ID: 3035

#13 Příspěvek od blackjack »

nikdo netuší jak je to s tou pojistkou?
Obrázek
Foldas
Registrovaný
Příspěvky: 2417
Registrován: pon 26.02.2007 01:00

#14 Příspěvek od Foldas »

f41 je vysoka rychlost ventilatoru klimy takže když se ti začne přehřivat auto sepne se druhá rychlost a vyrazi pojistku tim padem se ventilator přestane točit a klima se přehřeje má tam být 30A pojistka kdyby nahodou jsi tam měl menši co tam nepatři
Uživatelský avatar
blackjack
Registrovaný
Příspěvky: 1270
Registrován: sob 21.01.2012 01:00
Bydliště: Kozomín (Středočeský kraj)
Klubové ID: 3035

#15 Příspěvek od blackjack »

otázka je proč po sepnutí druhé rychlosti (ta snad vede mimo předřadný odpory napřímo - plná rychlost ventilátoru) vylítne ta pojistka.

Ono by se to podle mě ani nemělo téměř dostat na ten druhý stupeň, ale to přisuzuji tím přidřeným kompresorem...
Obrázek
Foldas
Registrovaný
Příspěvky: 2417
Registrován: pon 26.02.2007 01:00

#16 Příspěvek od Foldas »

nemusí to byt ventilatorem ale třeba zkratem v kabelaži za relem chce to proměřit
Uživatelský avatar
blackjack
Registrovaný
Příspěvky: 1270
Registrován: sob 21.01.2012 01:00
Bydliště: Kozomín (Středočeský kraj)
Klubové ID: 3035

#17 Příspěvek od blackjack »

Trochu tohle téma po dvou letech obnovím... Začali zase vedra a já se to rozhodl řešit... :)

Takže situace je následující... Naposledy když jsem zkoušel klimu s nějakým tím chladícím mediem, tak fungovala, ale po nějaké době popojíždění v koloně se médium uvařilo a šlo přetlakovým ventilem ven... Zároveň byla prasklá pojistka F41 tj. Kondenzátor větráku klimatizace... Tahle pojistka abych se přiznal mě praskla už víckrát, nevím čím to může být...

Zjistil jsem, že když je pojistka F41 prasklá, netočí se sahara na 2 rychlost... Předřadné odpory byly na sahaře mrtvé, tak jsem je loni improvizovaně nahradil nějakým jiným odporem, aby se sahara na 2 stupeň alespoň roztočila... Dál se mě zdálo že není kompresor tak tichý jak by měl...


Můj postup...

1) koupím origo opravnou sadu na předřadné odpory. mělo by to být tohle: http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=64&fg=55 (díl číslo 13) souhlas?
2) vyměním klimakompresor, jeden mi tu leží ve skříni, minulý rok jsem ho na to konto koupil
3) když už se v tom budu hrabat a stejně je klima prázdná, vyndám klimachladič a pořádně ho vyčistím...

Na co jiného bych se měl zaměřit? resp. co by mohlo způsobovat mnou popisované problémy, nějaké čidlo na chladiči, relé? Rád si nechám poradit, minulý rok jsem s tim docela zápasil a bezvýsledně, tak bych to letos rád vyřešil :)

Díky všem za rady...
Obrázek
azapoff
Registrovaný
Příspěvky: 383
Registrován: úte 07.09.2010 00:00
Bydliště: praha 4
Klubové ID: 2541

#18 Příspěvek od azapoff »

Mam podobny problém mne Sahara nespina asi vůbec kde mam hledat problém cidla obě nová jak motor tak chladič a Sahara funguje když zapnu Klímu. Motor m 43
jawamaniak22
Registrovaný
Příspěvky: 258
Registrován: sob 22.02.2014 01:00
Bydliště: Olomouc

#19 Příspěvek od jawamaniak22 »

Možná někomu pomůžou moje zkušenosti s opravou klimy na e36....

1) můj klimakompresor je také hlučný ale pouze když je v okruhu malo chladicího media (které utíkalo nětěsností) ale stále dostatečný tlak na to aby kompresor sepl......... když je vše utěsněno a naplněno jak má tak je tichý

2) taky jsem měl problémy se saharou, někdy nejela vůbec, někdy jela pořád i se zamlkym autem třeba i hodinu...... zavada byla v připečených relátkach v pojistkové skřínce které spínají 1. a 2. rychlost sahary (kdyby někdo nenšel upřesním které to jsou), po jejich výměně vše ok

PS: klimakompresor sepne i v případě že jsou špatná relátka (nebo cokoli jiného na el. okruhu sahary) a sahara nejede, proto se může medium přehřát a fouknout
azapoff
Registrovaný
Příspěvky: 383
Registrován: úte 07.09.2010 00:00
Bydliště: praha 4
Klubové ID: 2541

#20 Příspěvek od azapoff »

Mne právě Sahara jede jak zapnu Klímu ale jinak as když to jde do kopru
Odpovědět