Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Mytí motoru

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Zpráva
Autor
Dave320
Registrovaný
Příspěvky: 590
Registrován: úte 14.02.2012 01:00
Bydliště: Kousek od Brna

#1 Příspěvek od Dave320 »

Zdravím, tak dnes se mě při jízdě přímo při akceleraci z motoru ozvala taková divná rána, jakoby ťuknutí a když jsem pak zastavil, tak jsem zjistil že to ťuknutí bylo jak vystřelilo vrchní víčko motor a celý motor je postříkaný od oleje. Tak bych měl první otázku ohledně toho víčka zda může tak jen vystřelit či bylo špatně dotaženo a druhá otázka zda můžu ten motor očistit vapkou, protože všude se pouze rukou a hadrou nedostanu to bych musel rozebrat celej předek. Samo sundám spodní kryt pod motorem aby to hned odtikalo ale zda je to tak možné udělat nebo by voda mohla způsobit problém či na co si dát pozor při mytí.Má s tím někdo zkušenost. Je to E90 320d.
Díky
xSAFA
Registrovaný
Příspěvky: 3460
Registrován: sob 21.07.2007 00:00
Bydliště: Přerov
Kontaktovat uživatele:

#2 Příspěvek od xSAFA »

A kdy naposledy se na to víčko sahalo? Pokud jsi před tím vyjel ze servisu nebo si s ním něco dělal je asi pravděpodobnost, že nebylo dostatečně dotaženo.

Nevím jak přesně je řešené víčko u E90 ale co vím u starších BMW tak vystřelení zataženého víčka by znemanalo jeho částečnou deformaci. Máš to víčko? Díval ses zda není ohnutá nějaká packa nebo tak něco? Zkusil bych nastartovat studenej motor bez toho víčka a rukou zkusit zda to nějak extrémně netlakuje. To by pak poukazovalo na problém s odvětráním případně něco horšího, ale nepředbíhejme.

Voda v motoru není nikdy úplně ideální, ale běžně se motory WAPkou myjí a to i u daleko starších popelnic a většinou to proběhne bez problému. Pokud máš motor od oleje neváhal bych a určitě jej pořádně opláchl.
Dave320
Registrovaný
Příspěvky: 590
Registrován: úte 14.02.2012 01:00
Bydliště: Kousek od Brna

#3 Příspěvek od Dave320 »

No naposledy jsem ho právě povoloval já. Ta možnost že jsem ho asi špatně dotáhl je asi dost reálná. Jinak víčko mám, zůstalo na vrchní krytu motoru. Zdeformované vůbec není jen byl sundaný ten těsnící gumový krouže.Packy v pořádku a víčko jde v pohodě vrátit zpět. Takže k deformaci víčka nedošlo.

Ok, jak to složím tak zkusím nastartovat a utěsnit to rukou a podám zprávu.

No právě jsem sundal všechny vrchní kryty motoru a sání a ten pod motorem a budu to muset nějak očistit, zatím to dělám ručně, kam se dostanu ale pak to asi s opatrností spláchnu WAPkou, jde spíš o spodek motoru, ten vrch půjde ručně. Taky by se voda asi neměla dostat do altíku, že?
Uživatelský avatar
Jamall
Registrovaný
Příspěvky: 1547
Registrován: pon 29.06.2009 00:00
Bydliště: Pardubice

#4 Příspěvek od Jamall »

no altíku to nedělá určitě dobře, ale když ho necháš pořádně vyschnout, než auto nastartuješ, tak o nic nejde....jinak si dej bacha, aby ty nezůstala voda u cívek, nevím jak to je u tebe vymyšlené, ale u těch starších je s tím trošku problém...můžeš na to použít i nějaké odmašťovadlo...Arva, nebo aceton a zbylou vodu co zůstane na motoru po oplachu, vyfoukat komperosrem
Lucifer
Registrovaný
Příspěvky: 3213
Registrován: stř 26.10.2011 00:00
Bydliště: Sokolov

#5 Příspěvek od Lucifer »

Na motor bych použil supermafrasol a na plasty oživovač plastů. Tohle mi poradil Pavel Hotárek tady z klubu.
Dave320
Registrovaný
Příspěvky: 590
Registrován: úte 14.02.2012 01:00
Bydliště: Kousek od Brna

#6 Příspěvek od Dave320 »

Tak pár foto po sundání krytu. Jsem se do toho pustil tak rychle že jsem nenafotil po otevření kapoty, tak až po sundání vrchních a spodních plastů.
Kryt motoru už trochu odkapal.
Přílohy
Snímek 001.jpg
Snímek 001.jpg (170.19 KiB) Zobrazeno 1729 x
Dave320
Registrovaný
Příspěvky: 590
Registrován: úte 14.02.2012 01:00
Bydliště: Kousek od Brna

#7 Příspěvek od Dave320 »

Zde foto motoru a olej co už skapal na zem.
Přílohy
Snímek 002.jpg
Snímek 002.jpg (171.34 KiB) Zobrazeno 1728 x
Dave320
Registrovaný
Příspěvky: 590
Registrován: úte 14.02.2012 01:00
Bydliště: Kousek od Brna

#8 Příspěvek od Dave320 »

Víčko motoru je asi v pořádku, jen se mě zdálo že šlo nechce dotáhnout, žádný odpor. Tak mě jen napadlo zda se nemohlo povolit jak motor vibruje tak vlastně když ho ta gumička a ty packy nedrží pevně tak by mohlo se vibracemi za čas povolit, ne?
Přílohy
Snímek 005.jpg
Snímek 005.jpg (190.73 KiB) Zobrazeno 1726 x
Dave320
Registrovaný
Příspěvky: 590
Registrován: úte 14.02.2012 01:00
Bydliště: Kousek od Brna

#9 Příspěvek od Dave320 »

Tady tlumení kapoty od oleje jak vystřelilo víčko.
Přílohy
Snímek 006.jpg
Snímek 006.jpg (189.04 KiB) Zobrazeno 1725 x
fizzer
Registrovaný
Příspěvky: 511
Registrován: čtv 09.12.2010 01:00
Bydliště: matka měst

#10 Příspěvek od fizzer »

přijde mi, že ty packy na víčku jsou ohnutý...
xSAFA
Registrovaný
Příspěvky: 3460
Registrován: sob 21.07.2007 00:00
Bydliště: Přerov
Kontaktovat uživatele:

#11 Příspěvek od xSAFA »

Nemyslím si a pokud sedí pevně po zatažení bude ok
Dave320
Registrovaný
Příspěvky: 590
Registrován: úte 14.02.2012 01:00
Bydliště: Kousek od Brna

#12 Příspěvek od Dave320 »

Tak mám nachystanou Arvu oplachovou a odpoledne to zkusím jak to půjde.
Zatím jsem to zkoušel na těch krytech a šlo to parádně, nastříkat rozprašovačem, nechat působit asi 10min a WAPkou opláchnout, tak uvidím jak to půjde na motoru.
Dave320
Registrovaný
Příspěvky: 590
Registrován: úte 14.02.2012 01:00
Bydliště: Kousek od Brna

#13 Příspěvek od Dave320 »

Tak jsem umyl a je to hodně znát, motor jak nový. Jinak jsem použil Arvu oplachovou a pak spláchnutí WAPkou a ještě jednou jsem to opakoval a super.
Víčko drží, tak to spíš asi bylo skutečně špatně dotaženo, no uvidím budu to teď sledovat a zjistím více.
Přílohy
Po 1.jpg
Po 1.jpg (179.38 KiB) Zobrazeno 306 x
Dave320
Registrovaný
Příspěvky: 590
Registrován: úte 14.02.2012 01:00
Bydliště: Kousek od Brna

#14 Příspěvek od Dave320 »

Taky když už jsem to měl takhle rozdělané tak jsem udělal i všechny filtry a nový olej, a zítra otestuji zda vše šlape jak má na delší cestě.
Jen ten vzduchový filtr je pěkný porod to vyměnit to snad už ani složitěji nešlo.
Přílohy
F1.jpg
F1.jpg (144.17 KiB) Zobrazeno 305 x
Dave320
Registrovaný
Příspěvky: 590
Registrován: úte 14.02.2012 01:00
Bydliště: Kousek od Brna

#15 Příspěvek od Dave320 »

A ještě bych měl jeden technický dotaz a to ohledně vypínání motoru. Jsem si teď všiml, že když vypínám motor stisknutím tlačítka tak motor hned zhasne jako by taková dutá rána, přijde mi to jak kdyby se něco seklo, je to normální nebo to značí nějaký problém nebo nějak jinak vypínat motor. Myslím tím třeba tlačítko díl podržet či jak.
Díky všem za rady a tipy.
Selix
Registrovaný
Příspěvky: 479
Registrován: stř 09.06.2010 00:00

#16 Příspěvek od Selix »

nejaky pazvuky pri vypnuti motoru resili v 5er, myslim to byl spatnej setrvacnik. byly tam i nahravky toho zvuku, slo ale asi o e60/61 530d
Dave320
Registrovaný
Příspěvky: 590
Registrován: úte 14.02.2012 01:00
Bydliště: Kousek od Brna

#17 Příspěvek od Dave320 »

Díky za info, teď jsem se na to díval a je tam i ten zvuk ale nepřijde mě stejný jako u mě.Setrvačníkem to nebylo, je popsáno že vyměnil snad vše a nic.Zítra nahraji svůj zvuk a zkusím to porovnat.
Zde je ten link s 5er :
http://www.bmwklub.cz/modules.php?name= ... va%E8n%EDk
Dave320
Registrovaný
Příspěvky: 590
Registrován: úte 14.02.2012 01:00
Bydliště: Kousek od Brna

#18 Příspěvek od Dave320 »

Tak jsem různě zkoušel vypínaní motoru tlačítkem stop a ujistil jsem že pokud to tlačítko pouze stisknu a hned pustím tak se motor vypne ale s takovým zvukem jak jsem psal výše ale pokud to tlačítko stisknu a držím po celou dobu než se motor vypne tak už to žádný zvuk nedělá a normálně se to vypne.
Tak jsem se chtěl zeptat jak to vypínáte vy jen stisknete a hned pustíte nebo držíte to vypnutí motoru?Jak se to má dělat správně? Zkusím mrknout do manuálu.
Dolly86
Registrovaný
Příspěvky: 25
Registrován: úte 29.05.2012 00:00

#19 Příspěvek od Dolly86 »

Já u své 320d normálně jen zmačknu a žadný zvuk neslyším...každopádně by mě zajímalo jak je to správně :wink: Pří startovaní předpokládám, že podržíš tlačítko déle(druhá poloha klíčku) a potom až startujěš klasicky přes spojku, respektive tak to dělám já a doufám, že je to tak cajk. Nebo se muže hned zmačknout spojka a strartovat...jak je to z žhavením motoru?
Dave320
Registrovaný
Příspěvky: 590
Registrován: úte 14.02.2012 01:00
Bydliště: Kousek od Brna

#20 Příspěvek od Dave320 »

Tak startování tam problém není, zmáčknu spojku a potom přidržím start tlačítko až motor naběhne ale u toho vypínání jsem si toho dříve nevšiml, zkusím u dalšího vypínání pouze zmáčknout a uvidíme co to bude dělat.
Dle manuálu tlačítko krátce přidržet jak u vypínání tak i u startování.
Tak uvidím zda to bude u vypínání dělat nějaký zvuk.
Odpovědět