Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

Výměna turba za větší :D

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Zpráva
Autor
Paulos
Registrovaný
Příspěvky: 84
Registrován: ned 20.04.2008 00:00
Bydliště: Big Halže City

#1 Příspěvek od Paulos »

Zdarec hošové,
měl bych dotaz, chtěl bych skusit na svojí E36 tds r.v. 97 nainstalovat větší turbo z motoru 2.4 td. Když obě turba porovnám, tak myslím, že by tam šlo v pohodě nainstalovat, akorát nevím, jestli to vydrží motor.. Má už s tím někdo zkušenosti, popřípadě neví někdo jaké jsou rozdíly v tlaku jednotlivých turbín??
Paulos
Registrovaný
Příspěvky: 84
Registrován: ned 20.04.2008 00:00
Bydliště: Big Halže City

#2 Příspěvek od Paulos »

Ou, 96 shédnutí a žádný poznatek, nápad, rada, doporučení?? :D
KarelOstrava
Registrovaný
Příspěvky: 953
Registrován: pát 23.05.2008 00:00
Bydliště: Königsberg
Klubové ID: 2606
Kontaktovat uživatele:

#3 Příspěvek od KarelOstrava »

No,mám taky TDS a uvažoval jsem o turbu z 330d,prý to jde.
Jinak na co se ptáš ty tak nevím...
Lucifer
Registrovaný
Příspěvky: 3213
Registrován: stř 26.10.2011 00:00
Bydliště: Sokolov
Klubové ID: 3086

#4 Příspěvek od Lucifer »

Než jsem koupil svoje TDS tak jsem našel inzerát s trubem z e46 330d zvedlo to tušim výkon na 170ps :)

Ale už jsem ten inzerát nenašel
KarelOstrava
Registrovaný
Příspěvky: 953
Registrován: pát 23.05.2008 00:00
Bydliště: Königsberg
Klubové ID: 2606
Kontaktovat uživatele:

#5 Příspěvek od KarelOstrava »

Lucifer píše:Než jsem koupil svoje TDS tak jsem našel inzerát s trubem z e46 330d zvedlo to tušim výkon na 170ps :)

Ale už jsem ten inzerát nenašel
A neměl to spíš načipované?
Já třeba čiplé mám,chtěl jsem i turbo z e46 330d,ale nevím jestli by to to auto vydrželo :cry:
Paulos
Registrovaný
Příspěvky: 84
Registrován: ned 20.04.2008 00:00
Bydliště: Big Halže City

#6 Příspěvek od Paulos »

No to právě, mám sice najeto 360 tis ale motor je cajkovní, je to auto z rakouska a většina km se jezdilo tam, serviska ještě z rakouska psaná do nějakejch asi 300tis, takže předpokládám, že by to vydržet mohlo, čerpadlo už by asi chtělo repas, za studena na brnk a za tepla točí tak 3 až 4 sekundy.
Myslel jsem že tu někdo bude mýt přehled o tom, kolik který turbo tlačí, a jak moc si můžu dovolit zatížit motor TDS..
Uživatelský avatar
Huska
Registrovaný
Příspěvky: 3224
Registrován: čtv 19.06.2003 00:00
Bydliště: Brno / Olomouc
Klubové ID: 200
Kontaktovat uživatele:

#7 Příspěvek od Huska »

podle mě pouhá výměna turba nic neřeší, protože ruku v ruce musí být vyměněny větší vstřiky, které budou zvládat dávkovat naftu poměrově k většímu objemu vzduchu, s tím souvisí úprava řídící jednotky. Pak by to mohlo fungovat.
Navíc větší turbo automaticky neznamená větší plnící tlak záleží ještě na dalších součástech = regulace tlaku atd.

Jinak přemýšlet o zvyšování výkonu když nemáš čerpadlo ve 100% stavu je taky nesmysl
:-) Born to be for BMW :-)
:-) 344ic E30 +320dT E46+ Superb II combi+A6 Allroad+Š1000MB+MAN TGA+Peugeot Boxer,307SW,6x Berlingo,Avia,JCB,Gilera,Stadion S11 EX: MGA roadster, E30 318i, 325e, 318i, E36 323i/LPGi,318iA, 328i, E46 328iT, E46 320d :-)
Lucifer
Registrovaný
Příspěvky: 3213
Registrován: stř 26.10.2011 00:00
Bydliště: Sokolov
Klubové ID: 3086

#8 Příspěvek od Lucifer »

KarelOstrava píše: A neměl to spíš načipované?
Já třeba čiplé mám,chtěl jsem i turbo z e46 330d,ale nevím jestli by to to auto vydrželo :cry:
To právěže nebylo čiplý bylo tam jen to turbo a měl k tomu graf z brzdy nevim co všechno tam dělal ale bylo tam turbo z 330d a GO celýho motoru a podvozku a auto mělo jetejch asi 110tis takže jsem radši od toho dal ruce pryč. Jen jsem mu volal a ptal se proč se dělala GO a nějak mi to nebyl schopnej vysvětlit. Číslo už taky nemam abych se ho zeptal víc. Byl to černej kombík 1996myslim. Chtěl za něj asi 70tis + potom ho dal do laku a minimálně prej o 30 víc
Paulos
Registrovaný
Příspěvky: 84
Registrován: ned 20.04.2008 00:00
Bydliště: Big Halže City

#9 Příspěvek od Paulos »

No to jsem přesně chtěl vědět, co asi ještě k tomu budu muset udělat.. Děkuju.
Tompo
Registrovaný
Příspěvky: 1316
Registrován: sob 19.11.2005 01:00
Bydliště: Krkonoše
Klubové ID: 1762

#10 Příspěvek od Tompo »

A když už jsme u toho, tak samotný Turbo na TDSu se dá drobek našponovat, k tomu menší rozumnej chip dp jednotky a neřešil bych to více, možná ještě kat off a EGR off.
Paulos
Registrovaný
Příspěvky: 84
Registrován: ned 20.04.2008 00:00
Bydliště: Big Halže City

#11 Příspěvek od Paulos »

Tompo píše:A když už jsme u toho, tak samotný Turbo na TDSu se dá drobek našponovat, k tomu menší rozumnej chip dp jednotky a neřešil bych to více, možná ještě kat off a EGR off.
EGR už OFF je :D , katík tam chci nechat, a ten chip, nad tím jsem už uvažoval, takže taky bude, ale chtěl bych vyzkoušet to větší turbo (líbí se mi ta představa)...
oldaf
Registrovaný
Příspěvky: 564
Registrován: pát 05.10.2007 00:00
Bydliště: Česká Lípa
Klubové ID: 3385

#12 Příspěvek od oldaf »

Se sériovým turbem na tdsu uděláš i 180ps jen čipem. Pokud chceš víc, tak tam můžeš dát naklápěčku z 3,0d. Jen ho musíš předělat na ovládání přetlakem. Jinak turbo z 525d, a 3,0d pasuje normálně na svody i na výfukovou rouru. Já teď jezdil v TDSu na GT2260 ale už jsem ho ukroutil. Pro mě je to slabý, proto budu montovat trochu větší GT3271. Ale abys toho výkonu dosáhl tak musíš sehnat někoho kdo ti k tomu turbu udělá vhodnej program, zároveň si namontuj 12mm rozdělovací hlavu čerpadla. Vstřiky řešit nemusíš, ty zvládnou i 250ps. A na vejfuk minimálně 65mm trubku. Na turbo z 2,4td zapomeň, to se při 1,6baru rozlitne. S GT2260 tam můžeš cpát v pohodě 2bary. A rovnou si sežeň lepší spojku, protože tu origo spálíš při první jízdě.
KarelOstrava
Registrovaný
Příspěvky: 953
Registrován: pát 23.05.2008 00:00
Bydliště: Königsberg
Klubové ID: 2606
Kontaktovat uživatele:

#13 Příspěvek od KarelOstrava »

Paulos píše:
Tompo píše:A když už jsme u toho, tak samotný Turbo na TDSu se dá drobek našponovat, k tomu menší rozumnej chip dp jednotky a neřešil bych to více, možná ještě kat off a EGR off.
EGR už OFF je :D , katík tam chci nechat, a ten chip, nad tím jsem už uvažoval, takže taky bude, ale chtěl bych vyzkoušet to větší turbo (líbí se mi ta představa)...
Mám čiplé,bez katu ale egr ještě mám,jak ho odpojím?
Tompo
Registrovaný
Příspěvky: 1316
Registrován: sob 19.11.2005 01:00
Bydliště: Krkonoše
Klubové ID: 1762

#14 Příspěvek od Tompo »

buď jednoduše odpojit hadičku a zaslepit ji, nebo někdo ještě zaslepuje i trubku vedení zpětných výfukových plynů.

Jinak "oldaf" - z Tebe mluví zkušenosti, jak dlouho už jezdíš s takhle našponovaným TDSem?řešil jsi už rozvody? Chystám se na ně...
Lucifer
Registrovaný
Příspěvky: 3213
Registrován: stř 26.10.2011 00:00
Bydliště: Sokolov
Klubové ID: 3086

#15 Příspěvek od Lucifer »

Tompo píše:buď jednoduše odpojit hadičku a zaslepit ji, nebo někdo ještě zaslepuje i trubku vedení zpětných výfukových plynů.

Jinak "oldaf" - z Tebe mluví zkušenosti, jak dlouho už jezdíš s takhle našponovaným TDSem?řešil jsi už rozvody? Chystám se na ně...
Taky by mě to zajímalo jak trošku našponovat TDSo ale zatim se mi do toho nechce abych ten motor moc nezkracoval :)
KarelOstrava
Registrovaný
Příspěvky: 953
Registrován: pát 23.05.2008 00:00
Bydliště: Königsberg
Klubové ID: 2606
Kontaktovat uživatele:

#16 Příspěvek od KarelOstrava »

Asi ten egr zaslepím...ale abych z toho neudělal ///M3 touring v "dýzlu" :lol: :lol: :lol:
Tompo
Registrovaný
Příspěvky: 1316
Registrován: sob 19.11.2005 01:00
Bydliště: Krkonoše
Klubové ID: 1762

#17 Příspěvek od Tompo »

:D , na svou dobu a konkurenci bez konkurence :D. I dnes je radost se tím svézt, ale musí to být vše allright :)
oldaf
Registrovaný
Příspěvky: 564
Registrován: pát 05.10.2007 00:00
Bydliště: Česká Lípa
Klubové ID: 3385

#18 Příspěvek od oldaf »

Tompo píše:buď jednoduše odpojit hadičku a zaslepit ji, nebo někdo ještě zaslepuje i trubku vedení zpětných výfukových plynů.

Jinak "oldaf" - z Tebe mluví zkušenosti, jak dlouho už jezdíš s takhle našponovaným TDSem?řešil jsi už rozvody? Chystám se na ně...
Tenhle motor testuju už víc jak 80 000km, mám to v pracovním autě co používám na montáže takže s tím docela dost najezdím, někdy i 600km denně, za celou dobu je to v tom autě už čtvrtej motor ale předchozí motory vždycky lehly protože jsem se o ně moc staral a šetřil je. Tenhle poslední motor vůbec nešetřím, po ránu ho 5km moc netočím na to jediný má nárok. Jinak mu dám hned nakládačku. A motor drží a drží, jen nedržej turba. Bolest motorů TDS je v elektrickým čerpadle a v těch elektrických nesmyslech okolo motoru. Všechno jsou to zbytečnosti co z toho motoru dělaj nespolehlivej drek. Proto v tom mám mechaniku s 12mm hlavou, trysky z mercedesa a auto jede jak šlak a spolehlivě. Rozvody nedělám, je to zbytečnost, sice mi na jednom motoru praskl rozvodovej řetez a celý se to pomlátilo ale koupil jsem celou omegu s tímhle motorem za 5tisíc, vrak jsem hodil do šrotu a měl jsem motor skoro zadarmo. Proto si myslím že do takový starý kůlny nemá cenu investovat do rozvodů, když za cenu rozvodů si koupím dva jiný motory který mě přežijou.
Tompo
Registrovaný
Příspěvky: 1316
Registrován: sob 19.11.2005 01:00
Bydliště: Krkonoše
Klubové ID: 1762

#19 Příspěvek od Tompo »

to máš sakra pravdu... :D. kdybys náhodou kápl na nějakej motor, tak dej vědět...
oldaf
Registrovaný
Příspěvky: 564
Registrován: pát 05.10.2007 00:00
Bydliště: Česká Lípa
Klubové ID: 3385

#20 Příspěvek od oldaf »

Tompo píše:to máš sakra pravdu... :D. kdybys náhodou kápl na nějakej motor, tak dej vědět...
. Motorů je kupa.
Lepší je kupovat z omegy, všechny omegy hnijou tak se prodávaj za pár korun.
Odpovědět