Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

hřebenová převodka řízení E36

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Zpráva
Autor
Sedla89
Registrovaný
Příspěvky: 82
Registrován: pát 20.05.2011 00:00

#1 Příspěvek od Sedla89 »

Zdravím nedavno jsem menil cepy rizeni + se delala geoska a znamej v servise mi rekl ze prevodka rizení má vuli ze je potreba ji casem vymenit. Pri jizde nad 80km/h volant vibruje, je to zpusobeny tou prevodkou nebo ne, kdyz v ni je vule? Kola jsou vyvazeny. A jeste se chci zeptat jestli pasuji prevodky ze vsech E36 na 318is 97 rok.
fizzer
Registrovaný
Příspěvky: 511
Registrován: čtv 09.12.2010 01:00
Bydliště: matka měst

#2 Příspěvek od fizzer »

mohlo by, ale nemusí... mě taky od 80ti vejš vibroval volant, kola vyvážený asi 5x... pak mi je vyvažoval kamarád v gumoservisu, a od tý doby to zmizelo. mi přijde že dneska buď neuměj nikde vyvážit kola, nebo jsou prostě laxní a flákaj to :evil:
Sedla89
Registrovaný
Příspěvky: 82
Registrován: pát 20.05.2011 00:00

#3 Příspěvek od Sedla89 »

Uvidim, pockam na jaro. Vymenim letni za zimni. Kdyby vibrovani volantu zpusobovala hreb. prevodka tak by nezalezelo jakou rychlosti zase jedu (muj nazor)
Totic Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 4057
Registrován: ned 20.01.2008 01:00
Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)
Klubové ID: 3742

#4 Příspěvek od Totic Člen Klubu »

Mno tak dělává se generálka hřebene řízení komplet, včetně te přetěsňovací sady, mě např. v Klimaservisu. Ale gumy jinak vibrujou mezi 80-120 Km/h, to bude spíš tím. Leklej volant se pozná i v nížších rychlostech. Taky tam dost pomůže dát M3 silentbloky.
Sedla89
Registrovaný
Příspěvky: 82
Registrován: pát 20.05.2011 00:00

#5 Příspěvek od Sedla89 »

kolik muze stat ta generalka? a kde by mi ji mohli udelat? takze si myslis ze to bude tou prevodovkou?
Sedla89
Registrovaný
Příspěvky: 82
Registrován: pát 20.05.2011 00:00

#6 Příspěvek od Sedla89 »

re: prevodkou
xSAFA
Registrovaný
Příspěvky: 3460
Registrován: sob 21.07.2007 00:00
Bydliště: Přerov
Klubové ID: 1477
Kontaktovat uživatele:

#7 Příspěvek od xSAFA »

Totic píše:Mno tak dělává se generálka hřebene
A jak se taková generálka hřebene provádí? :)
Sedla89
Registrovaný
Příspěvky: 82
Registrován: pát 20.05.2011 00:00

#8 Příspěvek od Sedla89 »

Tak dobre kde se repasuje?
Kindl0sch
Registrovaný
Příspěvky: 476
Registrován: čtv 05.08.2010 00:00
Bydliště: Karlovy Vary
Klubové ID: 2788

#9 Příspěvek od Kindl0sch »

na řízení je,kolmo na hrušku,matice kterou se dá trochu "ubrat" vůle,ale o to víc jde pak ztuha řízení

ale první na řadě je určitě překontrolovat gumy,čepy ramen+řízení,tyčky řízení,uložení tlumičů,silentbloky ramen

taky jsem s tím měl problémy udělal jsem přední nápravu,vyvážil kola na nulu a řízení je pevný a přesný jako nikdy bez žádnýho vibrování
Totic Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 4057
Registrován: ned 20.01.2008 01:00
Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)
Klubové ID: 3742

#10 Příspěvek od Totic Člen Klubu »

Sedla89 píše:kolik muze stat ta generalka? a kde by mi ji mohli udelat? takze si myslis ze to bude tou prevodovkou?
Tak z mojeho příspěvku spíš vyplívá, že si myslím, že to dělají pneu - ráfky. Ale jestli říkáš, že jste to 5x převažovali.. pak ještě hledejte případně problémy na nápravě, vůle tyček v řízení, čepy a M3 plné siláče to řízení taky znatelně zpevní.

Nicméně jak mi to v ´09 přestalo těsnit a vytekl ATF, tak mi to mechoš poslal do Zlína fi. Klimaservis (autoservis), ale ty stránky už nevalí. Zkusím se ho zeptat, co se s něma stalo. Ale stálo mě to 6,5tis,- :( ale tak pořád dost levnější než novej.
xSAFA píše:
Totic píše:Mno tak dělává se generálka hřebene
A jak se taková generálka hřebene provádí? :)
Resp. je to repas.. Přetěsní se to kompletně tou sadou, to si tady mnozí dokázali udělat doma, čištění, pak tam brousí hřeben, vymezení vůlí, chromujou písty hydrauliky..
hrosik
Registrovaný
Příspěvky: 92
Registrován: ned 25.03.2007 01:00
Bydliště: Jihlava
Klubové ID: 1152

#11 Příspěvek od hrosik »

Měnil jsem převodku na E36 320i, vůle se projevovala vibracemi a na širších gumách (225/50 R16) i taháním v kolejích.

Po výměně vše zmizelo, repasovanou převodku řízení jsem objednával z Německa (APS Germany) přes české zastoupení http://www.truck-dily.cz. Pozor vyžadují platbu v eurech a dodávají jenom firmám (servisům). Cena tehdy byla cca 7500,-, záleží na kurzu eura.
Uživatelský avatar
johnyfly1
Registrovaný
Příspěvky: 811
Registrován: sob 04.10.2008 00:00

#12 Příspěvek od johnyfly1 »

no ak mas naozaj volu na v ten prevodovke tak rovno zhanaj druhu... tam uz nieje co opravovat .. ak to das na repas tak by ti museli menit spiralu alebo hreben co myslim ze by ta vyslo drahsie ako nove :D
ale najprv skontroluj poriadne tycky riadenia a capy na ramene lebo skoda je menit jedno ked zle je druhe...
inac pretesnit to riadenie sa da aj doma...ja som to robil sam a nikdy predtym som to nerobil a pohoda.... :wink:
Sedla89
Registrovaný
Příspěvky: 82
Registrován: pát 20.05.2011 00:00

#13 Příspěvek od Sedla89 »

Dekuji za rady. Dneska jsem si frcel na dalnici do Brna a v rozmezi rychlosti cca 80-120 km/h volant vibroval, za 120km/h uz ani ne. Nejdriv zkusim vymenit kola z predku na zadek a uvidim. Treba jenom neumi v pneuservise vyvazovat kola. Cepy jsou davany novy a auto je po geometrii rizeni.
Uživatelský avatar
johnyfly1
Registrovaný
Příspěvky: 811
Registrován: sob 04.10.2008 00:00

#14 Příspěvek od johnyfly1 »

ale moze to robit aj lozisko :wink: ale to je tak posledna moznost :D
Brody
Registrovaný
Příspěvky: 3103
Registrován: pon 23.04.2007 00:00
Bydliště: Vimperk
Klubové ID: 1772
Kontaktovat uživatele:

#15 Příspěvek od Brody »

Já mám také nějakou vůli na řízení. Jen se mi to projevuje že mám když jedu rovně tak je vůle na volantu zhruba 5mm napravo i nalevo. Čepy a vše na nápravě by mělo být ok. Tak jediný co mě napadá tak je hřeben. Setkal se s tím někdo? Dělá to jen v přímém směru, prostě necítím v tom rozmezí žádnej odpor ve volantu a auto ani na to nereaguje. Jakmile se otočí víc tak je po problému.
Totic Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 4057
Registrován: ned 20.01.2008 01:00
Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)
Klubové ID: 3742

#16 Příspěvek od Totic Člen Klubu »

Když jsem měl auto před výměnou siláčů, čepů a tyček řízení taky mě to furt lehce plavalo po dálnici a bylo to takový necitlivý kolem středu. Pak jsem dal tyhle SB http://www.bmwklub.cz/modules.php?name= ... ht=#911607 a geometrie se udělala konečně správně, byla to hned změna.
http://www.bmwklub.cz/modules.php?name= ... ht=#920223
Chce to taky nesjetý pneu a rovný vyvážený kola. Ale tak obecně, nelze od toho čekat citlivost jako třeba ve Fabii což je lehká předokolka a má přesnější elektronický posilovač řízení.
honzabiker1
Registrovaný
Příspěvky: 460
Registrován: čtv 22.09.2011 00:00

#17 Příspěvek od honzabiker1 »

Totic píše: Ale tak obecně, nelze od toho čekat citlivost jako třeba ve Fabii což je lehká předokolka a má přesnější elektronický posilovač řízení.
E36 ma cca 1180kg (sedan) a Fabia I 1150kg. Navic Fabie ma vic zatizenou predni napravu, oproti e36, ktera ma rozdeleni hmotnosti 50:50...
Zadokolka ma z principu lepsi citlivost a zpetnou vazbu rizeni, nez predokolka, protoze u zadokolky slouzi predni naprava pouze k rizeni - nemusi prenaset silu z motoru pres kola na silnici.
Nevim jaky typ posilovace ma presne Fabie, ale z principu ma elektricky posilovac elektricky posilovac vzdy horsi zpetnou vazbu, nez hydraulicky.
Pokud to shrnu, pokud se ti zda, ze ma Fabie lepsi rizeni, nez E36, tak asi E36, ve ktere jezdis nebude uplne ok..
Totic Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 4057
Registrován: ned 20.01.2008 01:00
Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)
Klubové ID: 3742

#18 Příspěvek od Totic Člen Klubu »

Moje má 1380kg a jezdí na Mtech podvozku celkem v pořádku. Ale uvědom si, že Fabka má o generaci novější a citlivější posilovač asi je to jiný tím převodem. To malý auto se mi zdá mrštnější, ale to je jedno. Báwo líp sedí ve vyšších rychlostech.
honzabiker1
Registrovaný
Příspěvky: 460
Registrován: čtv 22.09.2011 00:00

#19 Příspěvek od honzabiker1 »

Nevim, asi si jezdil v jinych autech, ale ve fabiích, ve kterych jsem jel ja, mi vzdycky prislo rizeni preposilovane a ne moc presne.. Jinak elektricky, nebo elektrohydraulicky posilovac se nepouziva u novejsich aut kvuli tomu, ze by mel lepsi vlastnosti, ale jen kvuli spotrebe.. :wink:
Figa
Registrovaný
Příspěvky: 260
Registrován: stř 06.10.2010 00:00
Klubové ID: 3003

#20 Příspěvek od Figa »

Rok jsem jezdil ve Fábce a teď necelé 2 měsíce E36 1380 Kg, M-Tech podvozek a BMW je tužší, ale přesnější. Když zatočím v E36 přesně vím kde mám kola tento pocit u Fábky nemívám :) Jen můj názor, asi to bude dost subjektivní.
Odpovědět