- v únoru jsem měnil na svojí e36 všecky čtyři kotouče s deskama, neb ty starý mlátily do volantu. pěkně jsem je zajel a svět byl růžovej. přibližně první tři tisíce kilometrů, pak začly pomalu mlátit znova. nasere, ale neřeším nepřepínám, párkrát mě v létě chytla průtrž a nebyla jiná možnost než pokračovat v jízdě 10 čísel hlubokým proudem vody, svádím to na to a taky na mírně visící brzdovej třmen, kterej jsem odhalil nedávno.
- házivost jsem naměřil na pravém předním kotouči 0,4mm, ostatní cajk.
- minulej tejden mě to nějak začalo srát, páč už jsem mezitím vyřešil všecky podstatnější trable. tak jsem od zdejšího člena koupil jetý "zánovní". no bylo mi stydno je tam montovat, mrdky rezavý škaredý

- kdo to dočetl až sem, je machr. ale chci perfektně popsat celou story, neb je to pro mě záhada a snad mi někdo pomůže ji vyřešit.
- velké bylo mé překvapení, když ty kotouče začly fungovat tak jak maj, ani stopa po vibracích, jen na pravém předním zůstal zvenku cca centimetrovej pruh, kde nedosedaly desky (viz foto) - vinou jednoho tvrdohlavýho fleku rzi, kterej se ne a ne pustit. tejden jsem s tim jezdil a cajk.
- dneska jsem se odpoledne nudil, tož jsem se jal shodit kolo a milej flek jsem osmistovkou brusným plátnem na korkovym špalku přelíznul, šlo to snadněji než jsem očekával, kotouč jsem samo očistil čističem brzd.
- při návratu z garáže byly vibrace zpátky, sotva znatelný mravenčení ve volantu, ale podle frekvence je to zase ono a vsadím boty že to zanedlouho zesílí a překročí mez únosnosti.
a já se ptám: si to auto ze mě kurva dělá prdel ne?
možné závady:
- uplně mrtvý tyčky stabíku (ty dlouhý, uchycený na phersonu) - může to mít vliv?
- kola 205/nevim-15 (nejspíš z pětky), s malým ET a středícíma kroužkama, ale dělá to i na zimákách (orig plech, 185)
- okolo 80 km/h někdy možno (zpravidla při držení jednou rukou, jsem lenoch) cítit lehké vibrace do volantu i bez brzdění, když volant pustím, tak šmajdá ze strany na stranu v rozsahu cca 5mm na obvodu věnce. když na volant položím obě ruce, tak to zmizí. někdy to nedělá vůbec. na zimákách totéž, ale v rychlosti 70 km/h.
čím to nejspíš nebude:
- kotouče nehází a činná plocha je rovná a bez rzi
- brzdové třmeny rozhýbány, vyčištěny, namazány mazivem na brzdy který je drahý jak kdyby to bylo schumacherovo sperma
- brzdy odbrzďují na jedničku, kotoučem jde volně otáčet rukou
- cca měsíc zpátky měněna ramena, nová geo (vlastnoručně, sbíhavost vpředu vzadu, na odklony nemám aparát)
- řízení bez vůlí
- ložiska kol bez vůlí a nehází
- dosedací plochy kotouče na náboj a kola na kotouč očištěny a bez koroze
- jsem šťastným majitelem momentových klíčů a nebojím se jich použít, i na "banality" typu šrouby kol
pokud jste to někdo dočetl až do konce, tak šup sem s názorama... přestává mě to bavit, vždycky nějaká závada, měnim jeden díl po druhym, ono to vždycky na pár dní zmizí a pak se to zase vrátí a musim měnit další a další díly a nikam to nevede. kopanec ze skály typu Interstate 60 nepřichází v úvahu, musel bych pak nejmíň dva roky chodit pěšky.
zde foto viz výše
