Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

vibrace při brzdění po milionté třetí

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Odpovědět
Zpráva
Autor
fizzer
Registrovaný
Příspěvky: 511
Registrován: čtv 09.12.2010 01:00
Bydliště: matka měst

#1 Příspěvek od fizzer »

ale trochu jinak. vezmu to popořadě.
- v únoru jsem měnil na svojí e36 všecky čtyři kotouče s deskama, neb ty starý mlátily do volantu. pěkně jsem je zajel a svět byl růžovej. přibližně první tři tisíce kilometrů, pak začly pomalu mlátit znova. nasere, ale neřeším nepřepínám, párkrát mě v létě chytla průtrž a nebyla jiná možnost než pokračovat v jízdě 10 čísel hlubokým proudem vody, svádím to na to a taky na mírně visící brzdovej třmen, kterej jsem odhalil nedávno.
- házivost jsem naměřil na pravém předním kotouči 0,4mm, ostatní cajk.
- minulej tejden mě to nějak začalo srát, páč už jsem mezitím vyřešil všecky podstatnější trable. tak jsem od zdejšího člena koupil jetý "zánovní". no bylo mi stydno je tam montovat, mrdky rezavý škaredý :lol: předtím jsem je odrbal kartáčem, a většinu zbylé rzi jsem na prasáka obrzdil, ačkoli mi volant málem vyrazil zuby.
- kdo to dočetl až sem, je machr. ale chci perfektně popsat celou story, neb je to pro mě záhada a snad mi někdo pomůže ji vyřešit.
- velké bylo mé překvapení, když ty kotouče začly fungovat tak jak maj, ani stopa po vibracích, jen na pravém předním zůstal zvenku cca centimetrovej pruh, kde nedosedaly desky (viz foto) - vinou jednoho tvrdohlavýho fleku rzi, kterej se ne a ne pustit. tejden jsem s tim jezdil a cajk.
- dneska jsem se odpoledne nudil, tož jsem se jal shodit kolo a milej flek jsem osmistovkou brusným plátnem na korkovym špalku přelíznul, šlo to snadněji než jsem očekával, kotouč jsem samo očistil čističem brzd.

- při návratu z garáže byly vibrace zpátky, sotva znatelný mravenčení ve volantu, ale podle frekvence je to zase ono a vsadím boty že to zanedlouho zesílí a překročí mez únosnosti.

a já se ptám: si to auto ze mě kurva dělá prdel ne?

možné závady:
- uplně mrtvý tyčky stabíku (ty dlouhý, uchycený na phersonu) - může to mít vliv?
- kola 205/nevim-15 (nejspíš z pětky), s malým ET a středícíma kroužkama, ale dělá to i na zimákách (orig plech, 185)
- okolo 80 km/h někdy možno (zpravidla při držení jednou rukou, jsem lenoch) cítit lehké vibrace do volantu i bez brzdění, když volant pustím, tak šmajdá ze strany na stranu v rozsahu cca 5mm na obvodu věnce. když na volant položím obě ruce, tak to zmizí. někdy to nedělá vůbec. na zimákách totéž, ale v rychlosti 70 km/h.

čím to nejspíš nebude:
- kotouče nehází a činná plocha je rovná a bez rzi
- brzdové třmeny rozhýbány, vyčištěny, namazány mazivem na brzdy který je drahý jak kdyby to bylo schumacherovo sperma
- brzdy odbrzďují na jedničku, kotoučem jde volně otáčet rukou
- cca měsíc zpátky měněna ramena, nová geo (vlastnoručně, sbíhavost vpředu vzadu, na odklony nemám aparát)
- řízení bez vůlí
- ložiska kol bez vůlí a nehází
- dosedací plochy kotouče na náboj a kola na kotouč očištěny a bez koroze
- jsem šťastným majitelem momentových klíčů a nebojím se jich použít, i na "banality" typu šrouby kol

pokud jste to někdo dočetl až do konce, tak šup sem s názorama... přestává mě to bavit, vždycky nějaká závada, měnim jeden díl po druhym, ono to vždycky na pár dní zmizí a pak se to zase vrátí a musim měnit další a další díly a nikam to nevede. kopanec ze skály typu Interstate 60 nepřichází v úvahu, musel bych pak nejmíň dva roky chodit pěšky.

zde foto viz výše
Obrázek
balda88
Registrovaný
Příspěvky: 574
Registrován: ned 21.10.2007 00:00
Bydliště: Benešov
Kontaktovat uživatele:

#2 Příspěvek od balda88 »

Resime podobnou vec na E53 X5 menily jsme kotouce a desticky jako blazni. Abych se vice nerozepisoval tak se vymenily nejake silentbloky na ramenach byli natrzene a bylo to cca 6tis. km v pohode a ted to mlati so dovaltu znovu. Menit kazdych 6tis. km stejny dil nas nebavi tak se snazime najit dalsi zavadu a zatim bez uspechu.
fizzer
Registrovaný
Příspěvky: 511
Registrován: čtv 09.12.2010 01:00
Bydliště: matka měst

#3 Příspěvek od fizzer »

no mě jenom nejde do hlavy, jak je možný že s rezavejma kotoučema to nevibruje, ale s čistejma jo :evil: a měl jsem pravdu, dneska při cestě do práce už to bylo zase silnější :evil:
OndraZ
Registrovaný
Příspěvky: 130
Registrován: pát 29.02.2008 01:00
Bydliště: Praha zapad

#4 Příspěvek od OndraZ »

- okolo 80 km/h někdy možno (zpravidla při držení jednou rukou, jsem lenoch) cítit lehké vibrace do volantu i bez brzdění, když volant pustím, tak šmajdá ze strany na stranu v rozsahu cca 5mm na obvodu věnce. když na volant položím obě ruce, tak to zmizí. někdy to nedělá vůbec. na zimákách totéž, ale v rychlosti 70 km/h. "

Zacni vyvazenim kol - je to tady mockrat doporucovani a potvrdila mi to i vlastni zkusenost. Aspon moje E36-ka je na to hrozne ciliva.

Od boku bych si tipnul ze je to dany geometrii predni napravy - relativne nizky zavlek asi poskytuje vyssi citlivost a odezvu rizeni ale je min "stabilni" a zrejme snadno chuta takovyhle "rusivy buzeni" od nevyvazeni kol.
Oldman
Registrovaný
Příspěvky: 836
Registrován: stř 07.11.2007 01:00
Bydliště: Ostrava,Čr,Žilina,Sr
Kontaktovat uživatele:

#5 Příspěvek od Oldman »

házení 0,4 je strašně moc,ten rezavý nejspíš neháže :D
fizzer
Registrovaný
Příspěvky: 511
Registrován: čtv 09.12.2010 01:00
Bydliště: matka měst

#6 Příspěvek od fizzer »

OndraZ píše:- okolo 80 km/h někdy možno (zpravidla při držení jednou rukou, jsem lenoch) cítit lehké vibrace do volantu i bez brzdění, když volant pustím, tak šmajdá ze strany na stranu v rozsahu cca 5mm na obvodu věnce. když na volant položím obě ruce, tak to zmizí. někdy to nedělá vůbec. na zimákách totéž, ale v rychlosti 70 km/h. "

Zacni vyvazenim kol - je to tady mockrat doporucovani a potvrdila mi to i vlastni zkusenost. Aspon moje E36-ka je na to hrozne ciliva.

Od boku bych si tipnul ze je to dany geometrii predni napravy - relativne nizky zavlek asi poskytuje vyssi citlivost a odezvu rizeni ale je min "stabilni" a zrejme snadno chuta takovyhle "rusivy buzeni" od nevyvazeni kol.


kola mi vyvažoval kamarád a byl jsem u toho, nemyslim si že by to odflákl :) ale ok, zkusim to hodit do "nezávislýho" gumoservisu.
fizzer
Registrovaný
Příspěvky: 511
Registrován: čtv 09.12.2010 01:00
Bydliště: matka měst

#7 Příspěvek od fizzer »

Oldman píše:házení 0,4 je strašně moc,ten rezavý nejspíš neháže :D


z těch rezavejch ("novejch" :lol: ) neháže ani jeden, házel jeden z těch "starejch". ty rezavý brzdily krásně, akorát mi vadilo že jsou rezavý (obával jsem se, že mi ty tvrdý fleky rzi budou nestejnoměrně odrbávat destičky), tak jsem tu rez opatrně odšmirgloval, a pak to začlo zase vibrovat. asi tomu autu vadí, když to brzdí celou plochou, nebo já nevim :? vědět to, tak se do toho neseru a nechám je ať si vesele reznou :roll:
Oldman
Registrovaný
Příspěvky: 836
Registrován: stř 07.11.2007 01:00
Bydliště: Ostrava,Čr,Žilina,Sr
Kontaktovat uživatele:

#8 Příspěvek od Oldman »

fizzer píše:
Oldman píše:házení 0,4 je strašně moc,ten rezavý nejspíš neháže :D


z těch rezavejch ("novejch" :lol: ) neháže ani jeden, házel jeden z těch "starejch". ty rezavý brzdily krásně, akorát mi vadilo že jsou rezavý (obával jsem se, že mi ty tvrdý fleky rzi budou nestejnoměrně odrbávat destičky), tak jsem tu rez opatrně odšmirgloval, a pak to začlo zase vibrovat. asi tomu autu vadí, když to brzdí celou plochou, nebo já nevim :? vědět to, tak se do toho neseru a nechám je ať si vesele reznou :roll:
Postěžuj si častěji,máš celkem čtivý styl :D
Poldav6
Registrovaný
Příspěvky: 519
Registrován: čtv 16.10.2008 00:00

#9 Příspěvek od Poldav6 »

U mě vibrace odstranily až nové kotouče s destičkama. Nová ramena a tvrdší silentbloky sice projev hodně zmírnily.. Ale ten původ byl prostě v kotoučích (i když v servisu mi řekli, že jsou bezvadně rovné).
Třeba se rzí byly rovné a bez ní nejsou a je tam nějakej důlek :-)
Kami1
Registrovaný
Příspěvky: 1704
Registrován: pát 24.10.2008 00:00
Bydliště: Brno

#10 Příspěvek od Kami1 »

fizzer: měřils rovinost náboje?
možná zkusit jiný destičky
stabilizátor by to neměl ovlivňovat
tlumiče jsou OK?
fizzer
Registrovaný
Příspěvky: 511
Registrován: čtv 09.12.2010 01:00
Bydliště: matka měst

#11 Příspěvek od fizzer »

jak se měří rovinnost náboje? měřil jsem jen jestli nehází (nehází) a cloumal jsem kolem jestli není v ložisku vůle (není).

nápad na destičky už nadhodil známý, zkusím vyhrabat v garáži ty starý co jsem byl línej je vyhodit (masa maj ještě dost, ale budou chtít orovnat) a uvidíme.

tyčky stabíku už mám pro jistotu objednaný.

test tlumičů jsem nedělal, za jízdy se jeví jako OK. tak ten kdyžtak udělám. jinak horní uložení jsem kontroloval, nic závadného jsem tam neviděl, ale přiznám se že si nejsem jistej jestli vůbec poznám špatný uložení :lol: a všelijaký strkání a houpání jsem zkoušel, ale to auto je dost tvrdý, takže mám problém ho se svym metrákem vůbec vpředu zhoupnout...
Kami1
Registrovaný
Příspěvky: 1704
Registrován: pát 24.10.2008 00:00
Bydliště: Brno

#12 Příspěvek od Kami1 »

no jestli nemůže být náboj trochu ohlej nebo zdeformovanej, takže třeba přiložit pravítko a zkusit prosvítit
záleží jak přesně si tu házivost kontroloval
fizzer
Registrovaný
Příspěvky: 511
Registrován: čtv 09.12.2010 01:00
Bydliště: matka měst

#13 Příspěvek od fizzer »

já mám dneska nějakej slabej den, nějak mi to nemyslí :lol:

náboj je to malý kulatý dirkovaný, co na mě vykoukne když sundám kotouč? - jen abych se ujistil že myslim to samý co myslíš ty :D a kam mám teda přiložit pravítko?
fizzer
Registrovaný
Příspěvky: 511
Registrován: čtv 09.12.2010 01:00
Bydliště: matka měst

#14 Příspěvek od fizzer »

*dupla*
Kami1
Registrovaný
Příspěvky: 1704
Registrován: pát 24.10.2008 00:00
Bydliště: Brno

#15 Příspěvek od Kami1 »

pokud je odpověď poslední, tak máš možnost ji celou smáznout (pokud to není pro nečleny zakázáno)
vedle ikonky "upravit" je ikonka křížek

ano to malý kulatý dirkovaný, pravítko přiložit na styčnou plochu s kotoučem, případně celkově vizuelně zkontrolovat
ber tu kontrolu jenom jako pro sychr, že to bude tím nábojem je celkem nepravděpodobný
Odpovědět