Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

občasné cukání, žádná reakce na plyn, ztráta výkonu

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Odpovědět
Zpráva
Autor
fizzer
Registrovaný
Příspěvky: 511
Registrován: čtv 09.12.2010 01:00
Bydliště: matka měst

#1 Příspěvek od fizzer »

zdar,
občas se mi stává, že po delším stání třeba na světlech auto nereaguje na přidání plynu (chová se to jakobych se snažil rozjet bez plynu), musím plyn pustit a znovu přidat, pak už to jede normálně, a krom tohohle nepozoruju jinej problém. teda snad krom toho, že poté co nastartuju teplej motor, tak chvilku houpe volnoběh, ale to se během cca deseti vteřin nebo po prvním prošlápnutí plnu srovná (svádím to na odpojenou lambdu). ohledně výkonu nemám s čím srovnávat, v jiný 320 jsem nejel, ale snad cajk.
ale předchází tomu to, že předtím se to volnoběh to auto lehounce oklepe, jako když okolo něco projede nebo se spolujezdkyně zavrtí na sedadle :) , je to skoro neznatelný ale je prostě poznat že "je něco jinak". a když to lehounce túruju, aby otáčky nespadly na těch 600 nebo kolik je volnoběh, ale držim je okolo tisíce, tak to neudělá.

teď jsem měl nějakou dobu pokoj, nevim jestli to má souvislost s těma deštěma, nevím. neni to žádnej hardcore, to auto umí i horší věci... ale je to obtěžující, zejména když to potřebuju svižně odpíchnout :lol:

auto: e36 320i r.91

Co už bylo řešeno v jiných souvislostech a tedy by to mělo být cajk:
- váha (zkoušena jiná, cajk)
- koleno, hadice hubice trubice a tak okolo
- volnoběžňák (vyčištěn, né že by to potřeboval)
- filtr vzduchu
- svíce (BKR 6EK)
- filtr béňa
- čidlo kliky
- do jednotky neteče
- veškeré kontakty vyčištěny a stříknuty kontaktolem

co vím že neni uplně OK, čili seznam možných podezřelých
- TPS? nevim zda je ok, ale taky nemám potvrzený že neni... na proměření reaguje plynule. nicméně je to hlavní podezřelý, ale nevim zda to vysvětluje to klepání na volnoběh... brzdění motorem funguje, nad 1500 ot při puštění plynu spadne ekonoměr na nulu (jen někdy to má vteřinovou prodlevu, ale jen tak do 2tis ot, pak spadne okamžitě)
- lambda je odpojená, neb to s ní za horka skákalo jak na trampolíně (byla nová, čili je možný, že špatná nebyla lambda, nicméně bez ní to jede normálně a se stejnou spotřebou cca 10 praha, 9 okresky, střední noha)
- čidlo vačice? po odpojení za běhu žádná změna chodu motoru, zatímco když odpojím čidlo kliky tak to zdechne
- nevěřim jedný fajfce, kdž jsem ji stahoval ze svíčky tak z ní vyjel ten vnitřek (ale motor pálí na všech 6)
- nádobka s aktivním uhlím má urvanej vstup tý hadice co vede do klapky, zalepil jsem to a utěsnil, takže ani tudy by to nemělo sáknout.

vaše tipy?
fizzer
Registrovaný
Příspěvky: 511
Registrován: čtv 09.12.2010 01:00
Bydliště: matka měst

#2 Příspěvek od fizzer »

nikoho nic nenapadá, nebo je to moc dlouhý? :lol:
CBR1000F
Registrovaný
Příspěvky: 216
Registrován: pát 05.11.2010 01:00
Kontaktovat uživatele:

#3 Příspěvek od CBR1000F »

Hele, sice píšeš, že jsi váhu vzduchu prohazoval, ale já bych to na 99% typoval na ni. Stejný problém jsem měl na 525i, přehodil jsem jinou - starší váhu a dělalo to stále. Až jsem sehnal téměř novou a bylo to pak OK. Byl jsi na origo diagnostice? Ta by ti snad řekla víc.
Rupitch
Registrovaný
Příspěvky: 117
Registrován: čtv 21.07.2011 00:00
Bydliště: Praha

#4 Příspěvek od Rupitch »

Zkoušel jsi změřit tlak benzínu za čerpadlem v nádrži ?
fizzer
Registrovaný
Příspěvky: 511
Registrován: čtv 09.12.2010 01:00
Bydliště: matka měst

#5 Příspěvek od fizzer »

ta dneska to udělalo zas, a několikrát. a nevím jestli jsem si to nevsugeroval, ale přijde mi že to od tý doby má horší reakci na plyn, je tam jakoby prodleva a je takovej gumovitej... :? je to patrný hlavně při šolichání v nízkejch otáčkách, taky mi přijde že míň táhne. ale jak se dostane nad tři tisíce, tak jede (asi) normálně...

na diagnostice jsem nebyl, nefunguje mi diagnostická zásuvka. váha kterou jsem zkoušel byla téměř nová.

tlak benzínu jsem neměřil, nemám na to prístroj.
fizzer
Registrovaný
Příspěvky: 511
Registrován: čtv 09.12.2010 01:00
Bydliště: matka měst

#6 Příspěvek od fizzer »

... vypadá to, že se vrací starej problém, kterej už jsem měl za vyřešenej :? houpání volnoběhu, ztráta výkonu apod... měl jsem za to, že to způsobuje lambda, ale asi to bude něco jinýho. to je na pěst, dva měsíce byl pokoj, teď jsem tomu trošku nakládal a zase se to pojebalo :evil:

a mám novej poznatek, na jednom válci mám jinou zapalovací cívku než na ostatních, je na ní napsáno "bremi". a u tohodle válce je rezavější svod než u ostatních, nedá mi nevidět v tom spojitost. může to udělat cívka? ale ta by zase asi nezpůsobovala tak masivní zhoupnutí otáček (až skoro ke zdechnutí)... ? :roll: svíčky vypadají všecky stejně a motor běží pravidelně...
libovka
Registrovaný
Příspěvky: 2752
Registrován: pát 09.11.2007 01:00
Bydliště: praha-západ

#7 Příspěvek od libovka »

Máš někdé díru v hadicích sání.Vím že jsi psal že je máš OK,ale takovejch jako ty je co mi to tvrdili taky a když přijeli na ke mě servis tak měli díru v hadici.
fizzer
Registrovaný
Příspěvky: 511
Registrován: čtv 09.12.2010 01:00
Bydliště: matka měst

#8 Příspěvek od fizzer »

to mě napadlo taky, pokaždý když jsem hledal díru v sání, tak jsem nějakou našel. ale tentokrát jsem si 100% jistej že už tam žádná neni. neni nic co bych postupně neprolez :? i okolo vstřiků, přírub sání i takovejch hovadin jako trubka měrky oleje apod jsem stříkal čistič brzd, bez efektu. když ucpu sání, tak motor okamžitě zdechne a všechny hadice se vcucnou do sebe.


nicméně jsem to dneska zase rozhodil, za klapkou mraky oleje, a to jsem ji nedávno čistil. vyčistil jsem ji teda znova, čidlo teploty nasávanýho vzduchu taky, zaslepil jsem vstupy z odvětrání klikovky a to jsem vyvedl do atmosféry (zatím přes hi-tech filtr ze starý fusekle, v tejdnu na to koupim filtřík). když už jsem tam byl, tak jsem prostříknul poťák klapky kontaktolem (překvapilo mě, jak chodí hrozně zlehka, uplně bez sebemenšího tření... je to normální?), a chtěl jsem skouknout jestli nemám prasklý čidlo klepání, a nemám - přesněji nemám ani to čidlo 8O a nikde žádnej plonkovej konektor... wtf?

každopádně po složení to jede zase normálně... otázka je, na jak dlouho tentokrát... uzavírejte sázky.
Pglock
Registrovaný
Příspěvky: 143
Registrován: pát 25.02.2011 01:00
Bydliště: Vamberk
Kontaktovat uživatele:

#9 Příspěvek od Pglock »

Dávám ti tejden :D
CBR1000F
Registrovaný
Příspěvky: 216
Registrován: pát 05.11.2010 01:00
Kontaktovat uživatele:

#10 Příspěvek od CBR1000F »

Pglock píše:Dávám ti tejden :D


Optimisto :D :D
Pglock
Registrovaný
Příspěvky: 143
Registrován: pát 25.02.2011 01:00
Bydliště: Vamberk
Kontaktovat uživatele:

#11 Příspěvek od Pglock »

Tak co ?? Jezdí?
fizzer
Registrovaný
Příspěvky: 511
Registrován: čtv 09.12.2010 01:00
Bydliště: matka měst

#12 Příspěvek od fizzer »

zatím jo :lol:
Pglock
Registrovaný
Příspěvky: 143
Registrován: pát 25.02.2011 01:00
Bydliště: Vamberk
Kontaktovat uživatele:

#13 Příspěvek od Pglock »

Taky sem se pustil do pucování klapky... Tak kurva uvidim :D :D
Odpovědět