Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

Kdo se vyzná v kódech diagnostiky?

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Zpráva
Autor
ozracing
Registrovaný
Příspěvky: 335
Registrován: pát 21.01.2011 01:00

#1 Příspěvek od ozracing »

Zdravím potřeboval bych rozluštit výpis chybových kódů motoru z diagnostiky u e46 320i.. najde se někdo ochotný? díky
starML Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2453
Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
Bydliště: Mariánské Lázně
Klubové ID: 659

#2 Příspěvek od starML Člen Klubu »

Tak ty chybové kódy napiš sem a případně o jakou diagnostiku se jedná.
Uživatelský avatar
johnyfly1
Registrovaný
Příspěvky: 811
Registrován: sob 04.10.2008 00:00

#3 Příspěvek od johnyfly1 »

tipujem ze to bude scanner, ten vyhadzuje len kody :roll:
ozracing
Registrovaný
Příspěvky: 335
Registrován: pát 21.01.2011 01:00

#4 Příspěvek od ozracing »

# ERRORS IN UNITS
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Unit BMWTNR HW SW-FSW ERRORS / SHADOW-MEMORY
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
DME -> 7.545.150 19 81 1 error / 6 errors
EWS -> 6.905.668 03 08 no errors
ABS* -> 6.765.452 01 0.0.112 no errors
LEW -> 6.750.126 04 03 1 error
A/C -> 6.917.004 26 07 1 error
SRS -> 6.912.755 10 32 no errors / 1 error
IKE -> 6.911.286 12 23 no errors
LCM -> 6.919.835 15 30 no errors / 8 errors
ZKE -> 6.914.365 11 20 1 error / no errors
MFL -> 0.000.000 01 09 no data
PDC -> 6.916.405 01 15 no errors
AIC -> 6.923.954 40 32 no errors
SZM -> 6.914.733 02 03 1 error / no errors
XENL -> 8.381.463 40 11 4 errors
XENR -> 8.381.463 40 11 2 errors


# ERRORS DETAILS - DTC(hex)/PARAM(hex)
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
DME -> 7B/F1 - Signal, characteristic map cooling, short circuit to positive
Shadow-memory:
7B/F1 - Signal, characteristic map cooling, short circuit to positive
5A/12 - Exhaust temperature before catalyst, bank 1, signal line, short circuit to negative
5B/12 - Exhaust temperature before catalyst, bank 2, signal line, short circuit to negative
5D/12 - Exhaust temperature after catalyst, bank 2, signal line, short circuit to negative
3F/14 - Control unit self-test 3
34/02 - Solenoid valve, exhaust flap, short circuit to negative or open circuit

LEW -> 09/7D - No CAN message (ASC)

A/C -> 1C/04 - AUC sensor

SRS -> Shadow-memory:
70/01 - Seat occupancy detector, status implausible


ZKE -> 07/21 - Anti-theft alarm system: Siren, Radio interior protection, Tilt alarm sensor or Wire STDWA Short circuit to ground or Open circuit

SZM -> 04/3F - Temperature sensor Seat heating left, Open circuit


# SCAN END
ozracing
Registrovaný
Příspěvky: 335
Registrován: pát 21.01.2011 01:00

#5 Příspěvek od ozracing »

Jde mi hlavne o tu cast motoru coz je mezi DME a LEW
starML Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2453
Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
Bydliště: Mariánské Lázně
Klubové ID: 659

#6 Příspěvek od starML Člen Klubu »

BMW Scanner 136 je taky dobrá diagnostika, ale kvůli kódům poruch není příliš oblíbená, protože nedává přímo závadu, ale pouze její kód. Je to z toho důvodu, že každý elektronický díl signalizuje závadu odlišným způsobem a záleží to na roku výroby, typu motoru a výrobci toho dílu (řídící jednotky). Další problém je ten, že všichni jsme zvyklí na kódy závad v SAE formátu např. P0032(dec) a Scanner je dává v hexadecimálním tvaru 20. Takže např. Code 143 (decimal) je 8F (hex) a 35 (dec) je 23 (hex). Existuje na to spoustu převodníků, jeden z nich je tady http://www.easycalculation.com/. A potom se vygenerují jen poslední čísla zprava, takže :

174 is P0174, system too lean bank 2 viz http://www.my330i.com/odb2.php
32 is P0032 Oxygen sensor circuit bank 1 ==> tohle je jen příklad

Údaj DME -> 7.545.150 říká, že porucha je zapsána v dílu 7.545.150, ale to číslo není BMW číslo, které hledáme v ETK, ale číslo dílu podle dodavatele, např. Bosch nebo Siemens. Například 7.837.965 je DME pro motory S52 and S62. Ale s tím si zase nelam hlavu, píše to jasně DME = Digital Motor Elektronik, takže ŘJ motoru. Co je 19 81 netuším, snad pomůže někdo jiný. Počet zapsaných chyb 6 je jasný, jsou rozepsány ve druhém odstavci. Takže první odstavec jsem moc nerozluštil, ale máme ten druhý, který už pomůže.

7B/F1 - Signal, characteristic map cooling, short circuit to positive
Tady nám to Scanner píše v hexa kódu (7B =>Coolant temperature sensor) a to F1 nevím, ale když to převedu z (hex) na (dec), tak že by to bylo 241 krát? Takže snímač teploty, zkrat na plus. Podobně si přeložíš ty další řádky, pokud neumíš dobře anglicky (já taky ne), směle použij http://www.onlineprekladac.com/.

A teď konečně, kde najdu ty kódy, kdyby mi to Scanner nepřeložil, jak už to je ve druhém odstavci. Podle roku výroby vozu si stáhni příslušnou převodní tabulku z http://www.peakeresearch.com/manual.htm a nezapomeň jim poslat těch $10. :D

Je to popis nějakého univerzálního přístoje, který zobrazuje ty HEX kódy. Přejdi na stranu 3 a tady vidíš, že si napřed musíš vyhledat svoje auto. Když připojuješ jinou diagnostiku, tak taky napřed musíš zadat, o jaké auto se jedná, pokud ho tedy diagnostika sama nerozpozná. Tím se vlastně v programu nastaví převodní tabulka chybových kódů pro příslušné auto. Tady je to obráceně, Tobě Scanner řekne kód a Ty si vyhledáš, co to u Tvého auta znamená.

Buď ho najdeš podle typu a roku, nebo si v techničáku najdi celé 15-ti místné VIN číslo (WBAAA13LAE57862) a použiješ 4-7 číslo, to je tzv. číslo VDS.

A pomocí tohoto čísla si najdeš příslušný CHART, ve kterém jsou kódy pro Tvoje auto. Takže když si v tom dokumentu dám vyhledat 7B, najde mi to ten Coolant temperature sensor v chartech 3,4,9,12,14 a 16. Ale jen jeden "chart" odpovídá Tvému autu, stejný kód v jiném chartu může znamenat něco úplně jiného. Prostě si ten Tvůj chart vybarvi a příště to rychleji najdeš.

To je celé kouzlo hledání významu HEX kódů u BMW Scanneru. Není to sice jednoduché, ale dá se to použít. Jak vidíš, je to pouze pro benzíny (DME), ropáci mají v tomto případě smůlu, respektive pro DDE jsem to ještě nenašel. :(
ozracing
Registrovaný
Příspěvky: 335
Registrován: pát 21.01.2011 01:00

#7 Příspěvek od ozracing »

Co se týče těch softů na diagnostiku tak který bys mi doporučil na 02 benzín? nějaký účelný a jednoduchý :-)
starML Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2453
Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
Bydliště: Mariánské Lázně
Klubové ID: 659

#8 Příspěvek od starML Člen Klubu »

Jako SW bych Ti doporučil INPA, ale chce to PC nebo noťas s originálním COM portem na základní desce. Adaptéry USB=>COM sice existují, ale fungují omezeně - i když připouštím, že některým se to s FTDI čipem povedlo rozchodit. Důležitý je interface mezi PC a diagnostickou zásuvkou, já používám tohle od http://miglenium.de/workshop_obd-ads.html. Interface + zástrčka s kabelem do COM 135 Euro a 9 nebo 17 Euro ne/pojištěný balík. Funguje i s Carsoft, SSS-Progman a GT1, ale ty poslední dva běží pod Unixem, takže je třeba instalovat virtuální mašinu http://cs.wikipedia.org/wiki/VMware.

Obrázek
ozracing
Registrovaný
Příspěvky: 335
Registrován: pát 21.01.2011 01:00

#9 Příspěvek od ozracing »

Mám diagnostiku BMW Ediabas OBD2 http://img.alibaba.com/img/pb/918/396/3 ... 18_108.jpg jaký software v češtině na tom rozjedu? nebo jaký by jste mi doporučili? děkuji
starML Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2453
Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
Bydliště: Mariánské Lázně
Klubové ID: 659

#10 Příspěvek od starML Člen Klubu »

V češtině na to nic není, možnosti jsou němčina nebo angličtina. Předpokládám, že se jedná o tohle http://obdspace.com/en/Products/BMW-Edi ... t_218.html . Takže ten 9-pól Canon dáš do portu COM1 PC a s tím 16-pólem OBD-2 se připojíš do diagnostické zásuvky uvnitř vozu. Pokud máš auto se starším 20-pólem OBD-1, spojíš toho 16-pólového samce se samicí a ten 20-pól dáš do diagnostické zásuvky v motorovém prostoru. Vypadá to, že interface bude uvnitř toho 16-pólu OBD-2. No a jako SW na to použiješ INPA, když to výrobce píše :
OBD2 Interface for BMW Ediabas / INPA Software
100% compatible with the original BMW Interface and all it's functions
ozracing
Registrovaný
Příspěvky: 335
Registrován: pát 21.01.2011 01:00

#11 Příspěvek od ozracing »

a carsoft na tom pojede taky?
starML Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2453
Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
Bydliště: Mariánské Lázně
Klubové ID: 659

#12 Příspěvek od starML Člen Klubu »

To musíš vyzkoušet, můj interface (výše) to zvládá. Tyhle kabely neznám.
ozracing
Registrovaný
Příspěvky: 335
Registrován: pát 21.01.2011 01:00

#13 Příspěvek od ozracing »

Ten zkrat termostatu na plus to znamena ze je vadna kabelaz?
starML Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2453
Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
Bydliště: Mariánské Lázně
Klubové ID: 659

#14 Příspěvek od starML Člen Klubu »

To znamená, že do toho konektoru termostatu vedou dva dráty, zelený jako (+) a černý jako (-) a oba vedou do ŘJ motoru X60003 na piny 46 a 9. Můžou být poškozené dráty nebo termostat má vnitřní zkrat - je tam snímač.

Ale doporučuji všechny tyto chyby vymazat, s autem cca týden jezdit a napíchnout na diagnostiku znova. Chyby které budou znova řešit. Ty ostatní se samy neopravily, ale není jisté kdy, a za jakých podmínek, se do paměti načetly.

Obrázek

Obrázek

Problematiku najdeš ve WDS na http://www.bmw-planet.com/diagrams/rele ... /index.htm , když si zadáš vyhledat "map cooling".
bibikuba
Registrovaný
Příspěvky: 1290
Registrován: čtv 22.07.2010 00:00
Bydliště: PRAHA A OKOLÍ.

#15 Příspěvek od bibikuba »

Když už tady řešíte ty chybový kody a diagnostiku tak se taky zeptám-jak moc je vyhodnocená závada věrohodná???Konkrétně mi to u E36 325TDS rok 98 píše neustále závadu na čerpadle-REGULAČNÍ OKRUH SERVOPOHONU ŘÍDÍCÍ TYČE-VADNÝ,tuším č.závady 136 Ptám se protože mám problém s otáčkama motoru a žiju v domění že závadu způsobuje elektron.část čerpadla...Spousta lidí ale tvrdí že problém může způsobovat i třeba el.vedení či jiná závada a diagnostika prostě píše něco jinýho..Je to teda možný??Jezdím s tím na Diagnos.do Bosch servisu-nevím teda jakou oni mají diagnostiku ale myslel jsem zajet na origo diagnostiku jestli nenapíše něco přesnějšího nebo úplně jinou závadu-má to cenu nebo jsou ty diagnostiky stejný??? :roll:Důvod otázky je ten že na základě týhle závady bylo čerpadlo v Bosch servisu repasovaný a závada i po repasi je diagnost.vypsaná stejně...Oni se samozřejmě brání reklamaci a já vyhodil skoro sedum litrů :?
starML Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2453
Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
Bydliště: Mariánské Lázně
Klubové ID: 659

#16 Příspěvek od starML Člen Klubu »

Věrohodnost diagnostiky u BOSCH servisu nedokážu posoudit, protože s ní nepracuji. Ale napíšu Ti toto :
-BOSCH servisy jsou pod německou kontrolou a metodikou ISO 9002, takže v servise asi chybu neudělali. A jestli na čerpadle nějaké závady našli a pokud jsi jim dal volnou ruku, tak udělali opravu podle technologického postupu a opravu zase prověřil OTK. Zajímal jsi se o to, co zjistili a jaký postup navrhli?
- diagnostických systémů je mnoho, některé lepší, některé horší. Vícekrát jsem se setkal s neporozuměním, co vyčtené závady znamenají, nežli s tím, že by diagnostika vysloveně "kecala". Ale pochybení ve vyhodnocení přední - zadní, pravé - levé a podobně jsem už viděl,
- dobré diagnostiky vypíšou závady a jejich četnost, ty lepší napíšou i při jakém stavu km, motohodin, napětí palubní sítě, teplotě, otáčkách a dalších provozních režimech,
- současně napíšou, jestli se jedná o závadu sporadickou (někdy prostě nastala a od té doby nic) a nebo jestli je závada trvale přítomná,
- pokud tohle diagnostika, kterou používáš, nebo diagnostik, kam jezdíš, neumí objasnit - je na čase změnit "saloon šerife"
- některé závady se zapíší do paměti závad řídící jednotky a tím to končí, nic se z indikátorů vozu nedozvíš - až na diagnostice,
- některé závady, kromě zápisu do paměti, způsobí i rozsvícení některého varovného světýlka na palubní desce. Po odstranění závady zpravidla kontrolka zhasne, třeba brzdové destičky, čidla ABS. Některé závady nezhasnou ani po odstranění - typicky dečka na sedačce spolujezdce detekující obsazení sedačky (svítí airbag). Ale všechny tyto závady zůstanou zapsány v paměti řídících jednotek, dokud je někdo příslušným postupem nevymaže,
- jinými slovy existují čtečky chybových kódů, ale závada zůstane zapsána, lepší diagnostika to umí i vymazat

Pokud jsi pochopil, co jsem výše napsal, tak mi řekni, jestli Ti tu závadu jen vyčetli a závadu na čerpadle opravily, nebo jestli po opravě tu závadu vymazali a diagnostikou dokázali, že závada byla odstraněna. Píšeš, že NE!

Pokud je závada i po repasi diagnostikou vypsaná stejně, tak to důvod k reklamaci určitě je. Určitě dokáží, že provedená oprava byla nutná, ale předmět opravy trvá - respektive závada nebyla opravena. Teda pokud jsi jim neodsouhlasil opravu čerpadla - tak tu udělali (=oblíbený trik, nemáš co reklamovat). Takže peníze Ti asi nevrátí, ale šel bych na dohodu o slevě, aby konečně opravily, co je příčinou indikované závady. V opačném případě se obrátit se stížností na zřizovatele toho servisu. A pokud má zahraniční spoluúčast, bývá vyřízení velmi rychlé a laciné - nemají rádi negativní reference. A je úplně jedno, jestli je to poslední 7er, nebo 15-ti leté 325tds.
bibikuba
Registrovaný
Příspěvky: 1290
Registrován: čtv 22.07.2010 00:00
Bydliště: PRAHA A OKOLÍ.

#17 Příspěvek od bibikuba »

no super...Děkuju teda za osvětlení problému ale moc moudrej z toho teda nejsem...Každopádně co jsem zjištoval tak oni vlastně při repasu opraví nebo přetěsní čerpadlo a následně ho seřídí na stolici.Pokud tomu teda dobře rozumim tak při seřízení na stolici pokud bude vadná el.část čerpadla neni seřízení na stolici ani možný :roll: Na tu důvěryhodnost vypsaných závad jsem se ptal protože si pohrávám s myšlenkou že hledám závadu v čerpadle a ona je zatím někde úplně jinde i když diagn.ukazuje na závadu čerpadla..Jinak co vím tak závada byla vymazaná-pamět závad prázdná a po projetí se závada opět zapíše...Nevím teda co s tím.Tak mě ještě napadá,to auto jsem koupil načipovaný a jestli vlivem toho přehrání ŘJ motoru to nemůže pořád psát tuhle závadu-nevadí mi teda že se tam zapisuje ale to že motor v nízkých otáčkách vynechává a to mě deptá :? Kdyby nebyl čip v klíči tak bych tu jednotku motoru prohodil na zkoušku s jinou-moc ale nevěřím tomu že ta ŘJ po čipu by mohla dělat takový špeky..Vypadá to že to budu muset dát do servisu,doufat že to opraví a zas platit a platit :x
bibikuba
Registrovaný
Příspěvky: 1290
Registrován: čtv 22.07.2010 00:00
Bydliště: PRAHA A OKOLÍ.

#18 Příspěvek od bibikuba »

jinak po repasu čerpadla jsem se dozvěděl následující-žádná závada nezjištěná,čerpado pouze roštelovaný neodborným zásahem...Takže po rozebrání bylo přetěsněný,seřízený na stolici a namontovaný na auto-takže vyhozenejch šest litrů :? :? Asi tomu teda budu muset věřit a hledat závadu jinde než píše diagnostika :(
bibikuba
Registrovaný
Příspěvky: 1290
Registrován: čtv 22.07.2010 00:00
Bydliště: PRAHA A OKOLÍ.

#19 Příspěvek od bibikuba »

A ještě mě teda napadá jak se dá zjistit co konkrétně ona zapsaná chyba vlastně znamená-tuším že na vyhodnocení závady mají nějakej program kterej jim řekne co konkrétně ta či ona chyba znamená :?: Takže se ptám je možný někde zjistit co konkrétně znamená REULAČNÍ OKRUH SERVOPOHONU ŘÍDÍCÍ TYČE-VADNÝ CHYBA 136 vypátrám to někde???
starML Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2453
Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
Bydliště: Mariánské Lázně
Klubové ID: 659

#20 Příspěvek od starML Člen Klubu »

Začnu tím, že podrobně vstřikovací čerpadlo neznám, ale už jsem pár čerpadel viděl a nějaká regulační tyč tam klidně být může. Jenže nikde se v té ocitované větě nepíše, že ta závada je na tom vstřikovacím čerpadle, ale na servopohonu. A servopohon na podtlak má (třeba i) regulace turba, což by vysvětlovalo ten problém v nízkých otáčkách. Zkus se podívat na videa, kde je vidět ta regulační tyč toho turba a porovnej, jestli to podobně funguje i u Tvého motoru. Je to sice 320d, ale princip je podobný http://www.bmwklub.sk/bmw3/e46-320d-100 ... 40576.html. Dále v tom vlákně je rozkreslen i ten systém podtlakového ovládání. Pokud se Ti ta tyčka nehýbe vůbec, nebo nehýbe plynule, tak to může být příčina toho problému

Obrázek
Odpovědět