Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 
Kdo se vyzná v kódech diagnostiky?
# ERRORS IN UNITS
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Unit BMWTNR HW SW-FSW ERRORS / SHADOW-MEMORY
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
DME -> 7.545.150 19 81 1 error / 6 errors
EWS -> 6.905.668 03 08 no errors
ABS* -> 6.765.452 01 0.0.112 no errors
LEW -> 6.750.126 04 03 1 error
A/C -> 6.917.004 26 07 1 error
SRS -> 6.912.755 10 32 no errors / 1 error
IKE -> 6.911.286 12 23 no errors
LCM -> 6.919.835 15 30 no errors / 8 errors
ZKE -> 6.914.365 11 20 1 error / no errors
MFL -> 0.000.000 01 09 no data
PDC -> 6.916.405 01 15 no errors
AIC -> 6.923.954 40 32 no errors
SZM -> 6.914.733 02 03 1 error / no errors
XENL -> 8.381.463 40 11 4 errors
XENR -> 8.381.463 40 11 2 errors
# ERRORS DETAILS - DTC(hex)/PARAM(hex)
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
DME -> 7B/F1 - Signal, characteristic map cooling, short circuit to positive
Shadow-memory:
7B/F1 - Signal, characteristic map cooling, short circuit to positive
5A/12 - Exhaust temperature before catalyst, bank 1, signal line, short circuit to negative
5B/12 - Exhaust temperature before catalyst, bank 2, signal line, short circuit to negative
5D/12 - Exhaust temperature after catalyst, bank 2, signal line, short circuit to negative
3F/14 - Control unit self-test 3
34/02 - Solenoid valve, exhaust flap, short circuit to negative or open circuit
LEW -> 09/7D - No CAN message (ASC)
A/C -> 1C/04 - AUC sensor
SRS -> Shadow-memory:
70/01 - Seat occupancy detector, status implausible
ZKE -> 07/21 - Anti-theft alarm system: Siren, Radio interior protection, Tilt alarm sensor or Wire STDWA Short circuit to ground or Open circuit
SZM -> 04/3F - Temperature sensor Seat heating left, Open circuit
# SCAN END
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Unit BMWTNR HW SW-FSW ERRORS / SHADOW-MEMORY
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
DME -> 7.545.150 19 81 1 error / 6 errors
EWS -> 6.905.668 03 08 no errors
ABS* -> 6.765.452 01 0.0.112 no errors
LEW -> 6.750.126 04 03 1 error
A/C -> 6.917.004 26 07 1 error
SRS -> 6.912.755 10 32 no errors / 1 error
IKE -> 6.911.286 12 23 no errors
LCM -> 6.919.835 15 30 no errors / 8 errors
ZKE -> 6.914.365 11 20 1 error / no errors
MFL -> 0.000.000 01 09 no data
PDC -> 6.916.405 01 15 no errors
AIC -> 6.923.954 40 32 no errors
SZM -> 6.914.733 02 03 1 error / no errors
XENL -> 8.381.463 40 11 4 errors
XENR -> 8.381.463 40 11 2 errors
# ERRORS DETAILS - DTC(hex)/PARAM(hex)
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
DME -> 7B/F1 - Signal, characteristic map cooling, short circuit to positive
Shadow-memory:
7B/F1 - Signal, characteristic map cooling, short circuit to positive
5A/12 - Exhaust temperature before catalyst, bank 1, signal line, short circuit to negative
5B/12 - Exhaust temperature before catalyst, bank 2, signal line, short circuit to negative
5D/12 - Exhaust temperature after catalyst, bank 2, signal line, short circuit to negative
3F/14 - Control unit self-test 3
34/02 - Solenoid valve, exhaust flap, short circuit to negative or open circuit
LEW -> 09/7D - No CAN message (ASC)
A/C -> 1C/04 - AUC sensor
SRS -> Shadow-memory:
70/01 - Seat occupancy detector, status implausible
ZKE -> 07/21 - Anti-theft alarm system: Siren, Radio interior protection, Tilt alarm sensor or Wire STDWA Short circuit to ground or Open circuit
SZM -> 04/3F - Temperature sensor Seat heating left, Open circuit
# SCAN END
-
- Člen Klubu
- Příspěvky: 2453
- Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
- Bydliště: Mariánské Lázně
- Klubové ID: 659
BMW Scanner 136 je taky dobrá diagnostika, ale kvůli kódům poruch není příliš oblíbená, protože nedává přímo závadu, ale pouze její kód. Je to z toho důvodu, že každý elektronický díl signalizuje závadu odlišným způsobem a záleží to na roku výroby, typu motoru a výrobci toho dílu (řídící jednotky). Další problém je ten, že všichni jsme zvyklí na kódy závad v SAE formátu např. P0032(dec) a Scanner je dává v hexadecimálním tvaru 20. Takže např. Code 143 (decimal) je 8F (hex) a 35 (dec) je 23 (hex). Existuje na to spoustu převodníků, jeden z nich je tady http://www.easycalculation.com/. A potom se vygenerují jen poslední čísla zprava, takže :
174 is P0174, system too lean bank 2 viz http://www.my330i.com/odb2.php
32 is P0032 Oxygen sensor circuit bank 1 ==> tohle je jen příklad
Údaj DME -> 7.545.150 říká, že porucha je zapsána v dílu 7.545.150, ale to číslo není BMW číslo, které hledáme v ETK, ale číslo dílu podle dodavatele, např. Bosch nebo Siemens. Například 7.837.965 je DME pro motory S52 and S62. Ale s tím si zase nelam hlavu, píše to jasně DME = Digital Motor Elektronik, takže ŘJ motoru. Co je 19 81 netuším, snad pomůže někdo jiný. Počet zapsaných chyb 6 je jasný, jsou rozepsány ve druhém odstavci. Takže první odstavec jsem moc nerozluštil, ale máme ten druhý, který už pomůže.
7B/F1 - Signal, characteristic map cooling, short circuit to positive
Tady nám to Scanner píše v hexa kódu (7B =>Coolant temperature sensor) a to F1 nevím, ale když to převedu z (hex) na (dec), tak že by to bylo 241 krát? Takže snímač teploty, zkrat na plus. Podobně si přeložíš ty další řádky, pokud neumíš dobře anglicky (já taky ne), směle použij http://www.onlineprekladac.com/.
A teď konečně, kde najdu ty kódy, kdyby mi to Scanner nepřeložil, jak už to je ve druhém odstavci. Podle roku výroby vozu si stáhni příslušnou převodní tabulku z http://www.peakeresearch.com/manual.htm a nezapomeň jim poslat těch $10.
Je to popis nějakého univerzálního přístoje, který zobrazuje ty HEX kódy. Přejdi na stranu 3 a tady vidíš, že si napřed musíš vyhledat svoje auto. Když připojuješ jinou diagnostiku, tak taky napřed musíš zadat, o jaké auto se jedná, pokud ho tedy diagnostika sama nerozpozná. Tím se vlastně v programu nastaví převodní tabulka chybových kódů pro příslušné auto. Tady je to obráceně, Tobě Scanner řekne kód a Ty si vyhledáš, co to u Tvého auta znamená.
Buď ho najdeš podle typu a roku, nebo si v techničáku najdi celé 15-ti místné VIN číslo (WBAAA13LAE57862) a použiješ 4-7 číslo, to je tzv. číslo VDS.
A pomocí tohoto čísla si najdeš příslušný CHART, ve kterém jsou kódy pro Tvoje auto. Takže když si v tom dokumentu dám vyhledat 7B, najde mi to ten Coolant temperature sensor v chartech 3,4,9,12,14 a 16. Ale jen jeden "chart" odpovídá Tvému autu, stejný kód v jiném chartu může znamenat něco úplně jiného. Prostě si ten Tvůj chart vybarvi a příště to rychleji najdeš.
To je celé kouzlo hledání významu HEX kódů u BMW Scanneru. Není to sice jednoduché, ale dá se to použít. Jak vidíš, je to pouze pro benzíny (DME), ropáci mají v tomto případě smůlu, respektive pro DDE jsem to ještě nenašel.
174 is P0174, system too lean bank 2 viz http://www.my330i.com/odb2.php
32 is P0032 Oxygen sensor circuit bank 1 ==> tohle je jen příklad
Údaj DME -> 7.545.150 říká, že porucha je zapsána v dílu 7.545.150, ale to číslo není BMW číslo, které hledáme v ETK, ale číslo dílu podle dodavatele, např. Bosch nebo Siemens. Například 7.837.965 je DME pro motory S52 and S62. Ale s tím si zase nelam hlavu, píše to jasně DME = Digital Motor Elektronik, takže ŘJ motoru. Co je 19 81 netuším, snad pomůže někdo jiný. Počet zapsaných chyb 6 je jasný, jsou rozepsány ve druhém odstavci. Takže první odstavec jsem moc nerozluštil, ale máme ten druhý, který už pomůže.
7B/F1 - Signal, characteristic map cooling, short circuit to positive
Tady nám to Scanner píše v hexa kódu (7B =>Coolant temperature sensor) a to F1 nevím, ale když to převedu z (hex) na (dec), tak že by to bylo 241 krát? Takže snímač teploty, zkrat na plus. Podobně si přeložíš ty další řádky, pokud neumíš dobře anglicky (já taky ne), směle použij http://www.onlineprekladac.com/.
A teď konečně, kde najdu ty kódy, kdyby mi to Scanner nepřeložil, jak už to je ve druhém odstavci. Podle roku výroby vozu si stáhni příslušnou převodní tabulku z http://www.peakeresearch.com/manual.htm a nezapomeň jim poslat těch $10.

Je to popis nějakého univerzálního přístoje, který zobrazuje ty HEX kódy. Přejdi na stranu 3 a tady vidíš, že si napřed musíš vyhledat svoje auto. Když připojuješ jinou diagnostiku, tak taky napřed musíš zadat, o jaké auto se jedná, pokud ho tedy diagnostika sama nerozpozná. Tím se vlastně v programu nastaví převodní tabulka chybových kódů pro příslušné auto. Tady je to obráceně, Tobě Scanner řekne kód a Ty si vyhledáš, co to u Tvého auta znamená.
Buď ho najdeš podle typu a roku, nebo si v techničáku najdi celé 15-ti místné VIN číslo (WBAAA13LAE57862) a použiješ 4-7 číslo, to je tzv. číslo VDS.
A pomocí tohoto čísla si najdeš příslušný CHART, ve kterém jsou kódy pro Tvoje auto. Takže když si v tom dokumentu dám vyhledat 7B, najde mi to ten Coolant temperature sensor v chartech 3,4,9,12,14 a 16. Ale jen jeden "chart" odpovídá Tvému autu, stejný kód v jiném chartu může znamenat něco úplně jiného. Prostě si ten Tvůj chart vybarvi a příště to rychleji najdeš.
To je celé kouzlo hledání významu HEX kódů u BMW Scanneru. Není to sice jednoduché, ale dá se to použít. Jak vidíš, je to pouze pro benzíny (DME), ropáci mají v tomto případě smůlu, respektive pro DDE jsem to ještě nenašel.

-
- Člen Klubu
- Příspěvky: 2453
- Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
- Bydliště: Mariánské Lázně
- Klubové ID: 659
Jako SW bych Ti doporučil INPA, ale chce to PC nebo noťas s originálním COM portem na základní desce. Adaptéry USB=>COM sice existují, ale fungují omezeně - i když připouštím, že některým se to s FTDI čipem povedlo rozchodit. Důležitý je interface mezi PC a diagnostickou zásuvkou, já používám tohle od http://miglenium.de/workshop_obd-ads.html. Interface + zástrčka s kabelem do COM 135 Euro a 9 nebo 17 Euro ne/pojištěný balík. Funguje i s Carsoft, SSS-Progman a GT1, ale ty poslední dva běží pod Unixem, takže je třeba instalovat virtuální mašinu http://cs.wikipedia.org/wiki/VMware.


Mám diagnostiku BMW Ediabas OBD2 http://img.alibaba.com/img/pb/918/396/3 ... 18_108.jpg jaký software v češtině na tom rozjedu? nebo jaký by jste mi doporučili? děkuji
-
- Člen Klubu
- Příspěvky: 2453
- Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
- Bydliště: Mariánské Lázně
- Klubové ID: 659
V češtině na to nic není, možnosti jsou němčina nebo angličtina. Předpokládám, že se jedná o tohle http://obdspace.com/en/Products/BMW-Edi ... t_218.html . Takže ten 9-pól Canon dáš do portu COM1 PC a s tím 16-pólem OBD-2 se připojíš do diagnostické zásuvky uvnitř vozu. Pokud máš auto se starším 20-pólem OBD-1, spojíš toho 16-pólového samce se samicí a ten 20-pól dáš do diagnostické zásuvky v motorovém prostoru. Vypadá to, že interface bude uvnitř toho 16-pólu OBD-2. No a jako SW na to použiješ INPA, když to výrobce píše :
OBD2 Interface for BMW Ediabas / INPA Software
100% compatible with the original BMW Interface and all it's functions
OBD2 Interface for BMW Ediabas / INPA Software
100% compatible with the original BMW Interface and all it's functions
-
- Člen Klubu
- Příspěvky: 2453
- Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
- Bydliště: Mariánské Lázně
- Klubové ID: 659
To znamená, že do toho konektoru termostatu vedou dva dráty, zelený jako (+) a černý jako (-) a oba vedou do ŘJ motoru X60003 na piny 46 a 9. Můžou být poškozené dráty nebo termostat má vnitřní zkrat - je tam snímač.
Ale doporučuji všechny tyto chyby vymazat, s autem cca týden jezdit a napíchnout na diagnostiku znova. Chyby které budou znova řešit. Ty ostatní se samy neopravily, ale není jisté kdy, a za jakých podmínek, se do paměti načetly.


Problematiku najdeš ve WDS na http://www.bmw-planet.com/diagrams/rele ... /index.htm , když si zadáš vyhledat "map cooling".
Ale doporučuji všechny tyto chyby vymazat, s autem cca týden jezdit a napíchnout na diagnostiku znova. Chyby které budou znova řešit. Ty ostatní se samy neopravily, ale není jisté kdy, a za jakých podmínek, se do paměti načetly.


Problematiku najdeš ve WDS na http://www.bmw-planet.com/diagrams/rele ... /index.htm , když si zadáš vyhledat "map cooling".
Když už tady řešíte ty chybový kody a diagnostiku tak se taky zeptám-jak moc je vyhodnocená závada věrohodná???Konkrétně mi to u E36 325TDS rok 98 píše neustále závadu na čerpadle-REGULAČNÍ OKRUH SERVOPOHONU ŘÍDÍCÍ TYČE-VADNÝ,tuším č.závady 136 Ptám se protože mám problém s otáčkama motoru a žiju v domění že závadu způsobuje elektron.část čerpadla...Spousta lidí ale tvrdí že problém může způsobovat i třeba el.vedení či jiná závada a diagnostika prostě píše něco jinýho..Je to teda možný??Jezdím s tím na Diagnos.do Bosch servisu-nevím teda jakou oni mají diagnostiku ale myslel jsem zajet na origo diagnostiku jestli nenapíše něco přesnějšího nebo úplně jinou závadu-má to cenu nebo jsou ty diagnostiky stejný??? :roll:Důvod otázky je ten že na základě týhle závady bylo čerpadlo v Bosch servisu repasovaný a závada i po repasi je diagnost.vypsaná stejně...Oni se samozřejmě brání reklamaci a já vyhodil skoro sedum litrů 

-
- Člen Klubu
- Příspěvky: 2453
- Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
- Bydliště: Mariánské Lázně
- Klubové ID: 659
Věrohodnost diagnostiky u BOSCH servisu nedokážu posoudit, protože s ní nepracuji. Ale napíšu Ti toto :
-BOSCH servisy jsou pod německou kontrolou a metodikou ISO 9002, takže v servise asi chybu neudělali. A jestli na čerpadle nějaké závady našli a pokud jsi jim dal volnou ruku, tak udělali opravu podle technologického postupu a opravu zase prověřil OTK. Zajímal jsi se o to, co zjistili a jaký postup navrhli?
- diagnostických systémů je mnoho, některé lepší, některé horší. Vícekrát jsem se setkal s neporozuměním, co vyčtené závady znamenají, nežli s tím, že by diagnostika vysloveně "kecala". Ale pochybení ve vyhodnocení přední - zadní, pravé - levé a podobně jsem už viděl,
- dobré diagnostiky vypíšou závady a jejich četnost, ty lepší napíšou i při jakém stavu km, motohodin, napětí palubní sítě, teplotě, otáčkách a dalších provozních režimech,
- současně napíšou, jestli se jedná o závadu sporadickou (někdy prostě nastala a od té doby nic) a nebo jestli je závada trvale přítomná,
- pokud tohle diagnostika, kterou používáš, nebo diagnostik, kam jezdíš, neumí objasnit - je na čase změnit "saloon šerife"
- některé závady se zapíší do paměti závad řídící jednotky a tím to končí, nic se z indikátorů vozu nedozvíš - až na diagnostice,
- některé závady, kromě zápisu do paměti, způsobí i rozsvícení některého varovného světýlka na palubní desce. Po odstranění závady zpravidla kontrolka zhasne, třeba brzdové destičky, čidla ABS. Některé závady nezhasnou ani po odstranění - typicky dečka na sedačce spolujezdce detekující obsazení sedačky (svítí airbag). Ale všechny tyto závady zůstanou zapsány v paměti řídících jednotek, dokud je někdo příslušným postupem nevymaže,
- jinými slovy existují čtečky chybových kódů, ale závada zůstane zapsána, lepší diagnostika to umí i vymazat
Pokud jsi pochopil, co jsem výše napsal, tak mi řekni, jestli Ti tu závadu jen vyčetli a závadu na čerpadle opravily, nebo jestli po opravě tu závadu vymazali a diagnostikou dokázali, že závada byla odstraněna. Píšeš, že NE!
Pokud je závada i po repasi diagnostikou vypsaná stejně, tak to důvod k reklamaci určitě je. Určitě dokáží, že provedená oprava byla nutná, ale předmět opravy trvá - respektive závada nebyla opravena. Teda pokud jsi jim neodsouhlasil opravu čerpadla - tak tu udělali (=oblíbený trik, nemáš co reklamovat). Takže peníze Ti asi nevrátí, ale šel bych na dohodu o slevě, aby konečně opravily, co je příčinou indikované závady. V opačném případě se obrátit se stížností na zřizovatele toho servisu. A pokud má zahraniční spoluúčast, bývá vyřízení velmi rychlé a laciné - nemají rádi negativní reference. A je úplně jedno, jestli je to poslední 7er, nebo 15-ti leté 325tds.
-BOSCH servisy jsou pod německou kontrolou a metodikou ISO 9002, takže v servise asi chybu neudělali. A jestli na čerpadle nějaké závady našli a pokud jsi jim dal volnou ruku, tak udělali opravu podle technologického postupu a opravu zase prověřil OTK. Zajímal jsi se o to, co zjistili a jaký postup navrhli?
- diagnostických systémů je mnoho, některé lepší, některé horší. Vícekrát jsem se setkal s neporozuměním, co vyčtené závady znamenají, nežli s tím, že by diagnostika vysloveně "kecala". Ale pochybení ve vyhodnocení přední - zadní, pravé - levé a podobně jsem už viděl,
- dobré diagnostiky vypíšou závady a jejich četnost, ty lepší napíšou i při jakém stavu km, motohodin, napětí palubní sítě, teplotě, otáčkách a dalších provozních režimech,
- současně napíšou, jestli se jedná o závadu sporadickou (někdy prostě nastala a od té doby nic) a nebo jestli je závada trvale přítomná,
- pokud tohle diagnostika, kterou používáš, nebo diagnostik, kam jezdíš, neumí objasnit - je na čase změnit "saloon šerife"
- některé závady se zapíší do paměti závad řídící jednotky a tím to končí, nic se z indikátorů vozu nedozvíš - až na diagnostice,
- některé závady, kromě zápisu do paměti, způsobí i rozsvícení některého varovného světýlka na palubní desce. Po odstranění závady zpravidla kontrolka zhasne, třeba brzdové destičky, čidla ABS. Některé závady nezhasnou ani po odstranění - typicky dečka na sedačce spolujezdce detekující obsazení sedačky (svítí airbag). Ale všechny tyto závady zůstanou zapsány v paměti řídících jednotek, dokud je někdo příslušným postupem nevymaže,
- jinými slovy existují čtečky chybových kódů, ale závada zůstane zapsána, lepší diagnostika to umí i vymazat
Pokud jsi pochopil, co jsem výše napsal, tak mi řekni, jestli Ti tu závadu jen vyčetli a závadu na čerpadle opravily, nebo jestli po opravě tu závadu vymazali a diagnostikou dokázali, že závada byla odstraněna. Píšeš, že NE!
Pokud je závada i po repasi diagnostikou vypsaná stejně, tak to důvod k reklamaci určitě je. Určitě dokáží, že provedená oprava byla nutná, ale předmět opravy trvá - respektive závada nebyla opravena. Teda pokud jsi jim neodsouhlasil opravu čerpadla - tak tu udělali (=oblíbený trik, nemáš co reklamovat). Takže peníze Ti asi nevrátí, ale šel bych na dohodu o slevě, aby konečně opravily, co je příčinou indikované závady. V opačném případě se obrátit se stížností na zřizovatele toho servisu. A pokud má zahraniční spoluúčast, bývá vyřízení velmi rychlé a laciné - nemají rádi negativní reference. A je úplně jedno, jestli je to poslední 7er, nebo 15-ti leté 325tds.
no super...Děkuju teda za osvětlení problému ale moc moudrej z toho teda nejsem...Každopádně co jsem zjištoval tak oni vlastně při repasu opraví nebo přetěsní čerpadlo a následně ho seřídí na stolici.Pokud tomu teda dobře rozumim tak při seřízení na stolici pokud bude vadná el.část čerpadla neni seřízení na stolici ani možný
Na tu důvěryhodnost vypsaných závad jsem se ptal protože si pohrávám s myšlenkou že hledám závadu v čerpadle a ona je zatím někde úplně jinde i když diagn.ukazuje na závadu čerpadla..Jinak co vím tak závada byla vymazaná-pamět závad prázdná a po projetí se závada opět zapíše...Nevím teda co s tím.Tak mě ještě napadá,to auto jsem koupil načipovaný a jestli vlivem toho přehrání ŘJ motoru to nemůže pořád psát tuhle závadu-nevadí mi teda že se tam zapisuje ale to že motor v nízkých otáčkách vynechává a to mě deptá
Kdyby nebyl čip v klíči tak bych tu jednotku motoru prohodil na zkoušku s jinou-moc ale nevěřím tomu že ta ŘJ po čipu by mohla dělat takový špeky..Vypadá to že to budu muset dát do servisu,doufat že to opraví a zas platit a platit 



jinak po repasu čerpadla jsem se dozvěděl následující-žádná závada nezjištěná,čerpado pouze roštelovaný neodborným zásahem...Takže po rozebrání bylo přetěsněný,seřízený na stolici a namontovaný na auto-takže vyhozenejch šest litrů
Asi tomu teda budu muset věřit a hledat závadu jinde než píše diagnostika 



A ještě mě teda napadá jak se dá zjistit co konkrétně ona zapsaná chyba vlastně znamená-tuším že na vyhodnocení závady mají nějakej program kterej jim řekne co konkrétně ta či ona chyba znamená
Takže se ptám je možný někde zjistit co konkrétně znamená REULAČNÍ OKRUH SERVOPOHONU ŘÍDÍCÍ TYČE-VADNÝ CHYBA 136 vypátrám to někde???

-
- Člen Klubu
- Příspěvky: 2453
- Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
- Bydliště: Mariánské Lázně
- Klubové ID: 659
Začnu tím, že podrobně vstřikovací čerpadlo neznám, ale už jsem pár čerpadel viděl a nějaká regulační tyč tam klidně být může. Jenže nikde se v té ocitované větě nepíše, že ta závada je na tom vstřikovacím čerpadle, ale na servopohonu. A servopohon na podtlak má (třeba i) regulace turba, což by vysvětlovalo ten problém v nízkých otáčkách. Zkus se podívat na videa, kde je vidět ta regulační tyč toho turba a porovnej, jestli to podobně funguje i u Tvého motoru. Je to sice 320d, ale princip je podobný http://www.bmwklub.sk/bmw3/e46-320d-100 ... 40576.html. Dále v tom vlákně je rozkreslen i ten systém podtlakového ovládání. Pokud se Ti ta tyčka nehýbe vůbec, nebo nehýbe plynule, tak to může být příčina toho problému

