Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

prosím pomoc, e36 320i ekonoměr

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Zpráva
Autor
Piddas
Registrovaný
Příspěvky: 138
Registrován: stř 25.08.2010 00:00
Bydliště: Olomouc/Pardubice
Klubové ID: 3631

#1 Příspěvek od Piddas »

čaute, stále mám problém s houpajícím volnoběhem, potřebuji poradit jestli je možné, aby to houpalo kvůli palivovému filtru který má menší průměr (je užší)

další věc které jsem si všiml, co to znamená, když například na dvojku dám plný plyn, ručičku ekonoměru ani nevidim (je na 30l/100) a jakmile stoupnou otáčky tak v tahu ekonoměr klesne cca k 7mi litrům, pozvolna jde na 10 a pak zase vyletí na 30?

moc děkuji všem

jedná se BMW E36 320i r.v.1991 (sedan)

ještě doplním že to dělá jen po startu a spotřeba při brždění motorem je na 10l, pokud motor trošku vytočím na dva kvalty a pustím plyn tak už brždění motorem funguje...
JanHavlicek
Registrovaný
Příspěvky: 428
Registrován: ned 09.08.2009 00:00
Bydliště: Praha, Jindřichův Hradec
Klubové ID: 2246

#2 Příspěvek od JanHavlicek »

Volnoběh se mi houpal při prasklým kolenu sání, nový v BMW asi 500
Piddas
Registrovaný
Příspěvky: 138
Registrován: stř 25.08.2010 00:00
Bydliště: Olomouc/Pardubice
Klubové ID: 3631

#3 Příspěvek od Piddas »

ten mam novej...
fizzer
Registrovaný
Příspěvky: 511
Registrován: čtv 09.12.2010 01:00
Bydliště: matka měst

#4 Příspěvek od fizzer »

a jak ti ten volnoběh houpe? řeším totiž podobnej problém... houpe furt, nebo až po nějaký době?
když zastavim, tak volnoběh je na 900, po vteřině spadne na 700, a pak pomalinku klesá na 500, motor se zakucká a otáčky vylítnou na 1100, hned spadnou zas na 900 a furt tak dokola... celej ten cyklus trvá cca dvě tři minuty. koleno mám ok.
Piddas
Registrovaný
Příspěvky: 138
Registrován: stř 25.08.2010 00:00
Bydliště: Olomouc/Pardubice
Klubové ID: 3631

#5 Příspěvek od Piddas »

fizzer píše:a jak ti ten volnoběh houpe? řeším totiž podobnej problém... houpe furt, nebo až po nějaký době?
když zastavim, tak volnoběh je na 900, po vteřině spadne na 700, a pak pomalinku klesá na 500, motor se zakucká a otáčky vylítnou na 1100, hned spadnou zas na 900 a furt tak dokola... celej ten cyklus trvá cca dvě tři minuty. koleno mám ok.
mám to uplně stejně, dělá to akorát až když se trošku ohřeje motor. každá křižovatka, každý vyřazení tak jak popisuješ...
fizzer
Registrovaný
Příspěvky: 511
Registrován: čtv 09.12.2010 01:00
Bydliště: matka měst

#6 Příspěvek od fizzer »

jo jo, přesně, taky až když je to ohřátý. v zimě to téměř nedělalo.
Uživatelský avatar
Fx Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 7217
Registrován: úte 23.12.2003 01:00
Bydliště: Praha
Klubové ID: 1705
Kontaktovat uživatele:

#7 Příspěvek od Fx Člen Klubu »

Co membrána odfuku klikovky do sání?
Piddas
Registrovaný
Příspěvky: 138
Registrován: stř 25.08.2010 00:00
Bydliště: Olomouc/Pardubice
Klubové ID: 3631

#8 Příspěvek od Piddas »

Fx píše:Co membrána odfuku klikovky do sání?
a lajcky? vubec nevim co to je:D
Uživatelský avatar
johnyfly1
Registrovaný
Příspěvky: 811
Registrován: sob 04.10.2008 00:00

#9 Příspěvek od johnyfly1 »

ventil odvetrania motoru :D taka placata gulata cierna kravina :D
tu to mas ale na M43 :roll:
http://www.bmwklub.sk/navody-a-manualy/ ... 42754.html
Foldas
Registrovaný
Příspěvky: 2417
Registrován: pon 26.02.2007 01:00

#10 Příspěvek od Foldas »

m50 má hadici odsávání kliky přímo. Jestli ti nejde při brždění motorem (1500 ot/min a vyš) ekonoměr na nulu tak je problem u škrtící klapky buď nedovíra nebo je v háji potťák klapy
Piddas
Registrovaný
Příspěvky: 138
Registrován: stř 25.08.2010 00:00
Bydliště: Olomouc/Pardubice
Klubové ID: 3631

#11 Příspěvek od Piddas »

většinou mi brzdit motorem jde, někdy to chvilku trva, ze pustim plyn, sekne se to tak na 7mi litrech ale nakonec to na nulu spadne..
vencabavor
Registrovaný
Příspěvky: 140
Registrován: úte 02.11.2010 01:00
Bydliště: Karlovy Vary

#12 Příspěvek od vencabavor »

Mě to taky houpalo a byla to lamba,jednou sla a jednou ne.Dal jsem tam jinou a maká :)
fizzer
Registrovaný
Příspěvky: 511
Registrován: čtv 09.12.2010 01:00
Bydliště: matka měst

#13 Příspěvek od fizzer »

vencabavor píše:Mě to taky houpalo a byla to lamba,jednou sla a jednou ne.Dal jsem tam jinou a maká :)
já mám lambdu novou, a dělá to i když je odpojená.
Piddas
Registrovaný
Příspěvky: 138
Registrován: stř 25.08.2010 00:00
Bydliště: Olomouc/Pardubice
Klubové ID: 3631

#14 Příspěvek od Piddas »

mě se problém s volnoběhem objevil při výměně palivového filtru, zkoušel sem i namontovat zpátky původní takže to bych vyloučil, jenže při tý montáži sem byl nucen vyndat vše od škrtící klapky po filtr, myslím si, že je možný že sem třeba zavadil o nějakou trubku, která je umístěná pod tím plastem jak sou vstřiky, je tam hroznej přístup takže jen tak hmatem je vše ok, ale je možný že to není zcela tak jak má být, je náročná demontáž toho sběrného potrubí nebo co to je? obrázek si myslím bude jednodušší,

Obrázek

potrebuji se dostat pod tohle, vedou tam trubky z kolínka akorát nevim k čemu (hmatem to tam je poměrně volně, takže bych to zkontroloval...

zejtra ráno to rozdělám, a zkouknu, hokus pokus a dám vědět.
fizzer
Registrovaný
Příspěvky: 511
Registrován: čtv 09.12.2010 01:00
Bydliště: matka měst

#15 Příspěvek od fizzer »

z kolena tam vede jedna trubka do volnoběžnýho ventilu a z něj vede další gumový koleno zespoda do sání přes nátrubek (č. 9). u mě to těsnění (10) netěsnilo, tak jsem to musel opravit, ale nepomohlo to.

druhá trubka vede z kolena dopředu do druhýho netěsnícího nátrubku vepředu na motoru.
Piddas
Registrovaný
Příspěvky: 138
Registrován: stř 25.08.2010 00:00
Bydliště: Olomouc/Pardubice
Klubové ID: 3631

#16 Příspěvek od Piddas »

čaute, tak u mě sem problém s volnoběhem vyřešil, to sběrné potrubí pro sání se mi sundat nepodařilo, avšak sem sundal a vyčistil škrtící klapku a za ní v tom sběrnym potrubí bylo nehorázně moc oleje a benzínu, prvotně sem se zděsil, zacítil sem benzín, když sem sáhl dovnitř tak sem ucitil i olej a takže to byl olej s trochou benzínu...

Obrázek

potom sem chtěl sundat to sběrné potrubí což se mi nepodařilo, tak sem zklamanej daval vše zpatky a ejhle, tahle hadička na obrázku:

Obrázek

tahle hadička byla na druhém konci urvaná (pod sběrným potrubím, vede do takového kolínka) takže sem ji na obou stranách kousek ufikl a namontoval zpátky... volnoběh už nehoupe:)
fizzer
Registrovaný
Příspěvky: 511
Registrován: čtv 09.12.2010 01:00
Bydliště: matka měst

#17 Příspěvek od fizzer »

tipl bych si, že se to vrátí... aspoň mě se to vrátilo :?

ale tu klapku jsem čistil jenom zvenku. je hodně složitý ji sundat?
Piddas
Registrovaný
Příspěvky: 138
Registrován: stř 25.08.2010 00:00
Bydliště: Olomouc/Pardubice
Klubové ID: 3631

#18 Příspěvek od Piddas »

odpojíš lanko a vyšroubuješ 4 šrouby...
fizzer
Registrovaný
Příspěvky: 511
Registrován: čtv 09.12.2010 01:00
Bydliště: matka měst

#19 Příspěvek od fizzer »

no já tam mám i čidlo, a snad i nějaký hadice do toho vedou... to jako nechám viset na tom? :?: :D
Piddas
Registrovaný
Příspěvky: 138
Registrován: stř 25.08.2010 00:00
Bydliště: Olomouc/Pardubice
Klubové ID: 3631

#20 Příspěvek od Piddas »

jojo tomu se nic nestane
Odpovědět