Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

E36 325i Coupe - Brzdy

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Zpráva
Autor
zverbo
Registrovaný
Příspěvky: 1496
Registrován: pát 11.02.2011 01:00

#1 Příspěvek od zverbo »

Ahoj vie mi niekto poradit ci sa daju vymenit seriove brzdy za vedsie dierovane alebo perforovane bez rapidneho zasahu do brzdoveho systemu. THX
Honza325
Registrovaný
Příspěvky: 708
Registrován: stř 26.03.2008 01:00
Bydliště: Praha

#2 Příspěvek od Honza325 »

Já jsem chtěl na 325i a pak i na 323i vždycky dát brzdy z e46 330d/330i. Ty maji tušim 330mm a jsou už dost velký... Vždycky mě od toho odradilo to, že jsem je nemohl sehnat, ale od tý doby co už e36 nemám, jsem je už párkrát viděl na prodej a nestojej moc. Třmeny na přední nápravu se hýbou okolo myslim 3tis./pár. Kotouče a desky bych k tomu už pak dokoupil nějaký jaký chceš - děrovaný, frézovaný, normální, žádný :D a desky taky.
Jinak myslim, že ty třmeny by měli sednout bez úprav,a le nevim, nedělal jsem to. Někdo na fóru je na e36 má, tak třeba poradí. Jinak potom minimálně 17" kola, menší nejdou...
Víc nevim :wink:
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 6000
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Klubové ID: 80
Kontaktovat uživatele:

#3 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

Nejlevnější řešení na E36 je montáž předních kotoučů z E46 328i. Z vrakáče stačí sehnat držáky třmenů a k nim nové kotouče a desky.
výhody: stejné brzdiče, ani není nutno je odpojovat při konverzi, stejné desky, průměr 300 mm
nevýhody: nutno použít 16" kola, brzdný účinek nepatrně lepší

Optimální řešení jsou brzdy z M3. Je třeba vyměnit i hlavní brzdový válec, neb brzdiče mají větší průměr pístků. Hlavní válec je použitelný i z E34.
výhody: bezproblémová montáž, osvědčené řešení, snad se i vejde do 16" kol.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
zverbo
Registrovaný
Příspěvky: 1496
Registrován: pát 11.02.2011 01:00

#4 Příspěvek od zverbo »

ted sem mnenil vsechny naboje, a na rade sou brzdy, kola mne netrapia leto18 a zima17, proto se ptam lebo musim koupit brzdy a videl sem ze nejak velkej rozdil v cene neni tak proto ta prestavba. 330xd ma brzdy 320mm daji se tam dat aj vedsie lebo tie co mam su 286mm? Aky model popripade pasuje???
zverbo
Registrovaný
Příspěvky: 1496
Registrován: pát 11.02.2011 01:00

#5 Příspěvek od zverbo »

M3 E36 ma taky brzdy 286mm tak to asi ne, mam k dispozici brzdice z 330xd- musim stim jet do servisu??? A budu pasovat moje povodne z predu na zadok???
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 6000
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Klubové ID: 80
Kontaktovat uživatele:

#6 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

M3 E36 má kotouče 315 mm.

Přední dozadu by nabastlit šly, ale nebude easy. Zapomeň na tuto variantu.

Nelze zaměnit jen kotouče a brzdiče, je třeba zvolit správný hlavní brzdový válec se správným poměrem průměrů pro přední/zadní okruh podle průměrů a počtů pístků v brzdičích. Pokud bude tento poměr nesprávný, bude nesynchronní nástup přední a zadních brzd, v horším případě jeden z okruhů nebude brzdit skoro vůbec
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
zverbo
Registrovaný
Příspěvky: 1496
Registrován: pát 11.02.2011 01:00

#7 Příspěvek od zverbo »

No tak nato asi kaslem, objednam iba dierovane sportove, nahodou to pokazim a nebude to brzdit vobec. Nevedel som ze to je take komplikovane. Ale aj tak moc dakujem. Neda sa ina varianta?- vedsie onieco sportove bez takeho rozsiahleho zasahu?!
zverbo
Registrovaný
Příspěvky: 1496
Registrován: pát 11.02.2011 01:00

#8 Příspěvek od zverbo »

Francis píše:Nejlevnější řešení na E36 je montáž předních kotoučů z E46 328i. Z vrakáče stačí sehnat držáky třmenů a k nim nové kotouče a desky.
výhody: stejné brzdiče, ani není nutno je odpojovat při konverzi, stejné desky, průměr 300 mm
nevýhody: nutno použít 16" kola, brzdný účinek nepatrně lepší

Optimální řešení jsou brzdy z M3. Je třeba vyměnit i hlavní brzdový válec, neb brzdiče mají větší průměr pístků. Hlavní válec je použitelný i z E34.
výhody: bezproblémová montáž, osvědčené řešení, snad se i vejde do 16" kol.
Ja si to zle precetl, takze tohle neni problem az takovej?! Tak jo zacnu objednavat!
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 6000
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Klubové ID: 80
Kontaktovat uživatele:

#9 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

Chceš to na vzhled a nebo na výkon? Pokud ti nebudou stačit originální M3 komponenty, pak můžeš zkusit MD Components a nebo D2, ale cena v porovnání s M3 bude nesrovnatelná ;-)
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
zverbo
Registrovaný
Příspěvky: 1496
Registrován: pát 11.02.2011 01:00

#10 Příspěvek od zverbo »

Francis píše:Chceš to na vzhled a nebo na výkon? Pokud ti nebudou stačit originální M3 komponenty, pak můžeš zkusit MD Components a nebo D2, ale cena v porovnání s M3 bude nesrovnatelná ;-)
Fuha zas az takuto rokonserukciu nepotrebujem, mam origo motorsporty kola a tie su dost masivne takze aj tak nebude videt poriadne brzdy, Vydim to na brzdy z tej E46 328ci p.300mm kedze to neni take komplikovane a ani drahe, tato varianta sa mi pozdava asi najviac a objednam ktomu dierovane kotuce.
zverbo
Registrovaný
Příspěvky: 1496
Registrován: pát 11.02.2011 01:00

#11 Příspěvek od zverbo »

Dnes som objedna brzdiacu sustavu /resp. drzaky, prislusenstvo atd/ sustavu z E46 330ci cena 600kc za predny par + cital som tu na fore o skusenostiach s kotucmi a platnickami takze objednam asi od http://www.bmw-doplnky.cz - vrtané sportovní kotouče ZIMMERMANN o priemere 300mm a meke desticky ATE

Este vyriesit zadok a budem spokojny!!!
Proto otazka ake kotuce dozadu, su aj vrtane o tej velkosti seriovych, daju sa dat vedsie bez zasahu?
pesa84
Registrovaný
Příspěvky: 289
Registrován: úte 28.07.2009 00:00
Bydliště: Košumberk

#12 Příspěvek od pesa84 »

zverbo píše:Dnes som objedna brzdiacu sustavu /resp. drzaky, prislusenstvo atd/ sustavu z E46 330ci cena 600kc za predny par + cital som tu na fore o skusenostiach s kotucmi a platnickami takze objednam asi od http://www.bmw-doplnky.cz - vrtané sportovní kotouče ZIMMERMANN o priemere 300mm a meke desticky ATE

Este vyriesit zadok a budem spokojny!!!
Proto otazka ake kotuce dozadu, su aj vrtane o tej velkosti seriovych, daju sa dat vedsie bez zasahu?
Ahoj,řeším ted´to samé, jak jsi s tím daleko? Můžeš pak dát link kde jsi a co kupoval? A jak jsi dopadl s montáží? Moc díky!! :wink:
bobo-mb
Registrovaný
Příspěvky: 354
Registrován: stř 16.04.2008 00:00
Bydliště: Mladá Boleslav

#13 Příspěvek od bobo-mb »

Pokud vím, tak u montáže těch M3 je ještě nutná montáž 1cm podložky pod kotouč.

Jinak teda u montáže z e46 328 je nutné pouze sehnat díl číslo 2 ?
http://bmwfans.info/parts/catalog/E36/C ... ad_sensor/
zverbo
Registrovaný
Příspěvky: 1496
Registrován: pát 11.02.2011 01:00

#14 Příspěvek od zverbo »

Mam komplet celu sustavu brzdnu na predok z 330ci , okrem toho drzaku tam ide taky divny valcek, sroby su dlhsie.
zverbo
Registrovaný
Příspěvky: 1496
Registrován: pát 11.02.2011 01:00

#15 Příspěvek od zverbo »

Ma niekto skusenosti s NACHROMOVANIM strmenou?! Mozem to vobec nachromovat? Alebo ida nafarbit?
MattyX Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 12846
Registrován: pát 18.01.2008 01:00
Bydliště: Brno
Klubové ID: 1778
Kontaktovat uživatele:

#16 Příspěvek od MattyX Moderátor »

bobo-mb píše:Pokud vím, tak u montáže těch M3 je ještě nutná montáž 1cm podložky pod kotouč.

Jinak teda u montáže z e46 328 je nutné pouze sehnat díl číslo 2 ?
http://bmwfans.info/parts/catalog/E36/C ... ad_sensor/
podložka pod kotuč a nebo sehnat M3 přední těhlice ;)
Francis píše:Chceš to na vzhled a nebo na výkon? Pokud ti nebudou stačit originální M3 komponenty, pak můžeš zkusit MD Components a nebo D2, ale cena v porovnání s M3 bude nesrovnatelná ;-)
MD napul krachuje , majitel je posledni dobou obr kunda , D2 taky zadna hitparada :)
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant :)
E70 3.0d - mamacar

Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
papyk
Registrovaný
Příspěvky: 977
Registrován: stř 13.07.2005 00:00
Bydliště: Valašské Království
Klubové ID: 1181

#17 Příspěvek od papyk »

zverbo píše:Ma niekto skusenosti s NACHROMOVANIM strmenou?! Mozem to vobec nachromovat? Alebo ida nafarbit?
No, tobě evidentně nejde o to aby to líp brzdilo, ale líp vypadalo, tak nech stávající kotouče co tam máš, vrtačka + vrták 5mm a máš ,,origo Zimermann,, + třmeny do chromu a není co řešit, neutrácej za jiný brzdy, jsou to vyhozený prachy 8)
zverbo
Registrovaný
Příspěvky: 1496
Registrován: pát 11.02.2011 01:00

#18 Příspěvek od zverbo »

!!!??? si delas prdel!!! vrtat do kotoucu!!! to snad ne!!! se to rozleti pri prvnim zabrzdeni!

Mam origo motorsporty a cez tie moc neni vydet ake mam brzdy tak 50na50 funkcnost a vzhlad!
Skor pre pocit!!! a uz ich mam dokonca aj nahodene tie nove vzadu!!!
To je super ze sa to da nachromovat a nevadi to!!!
zverbo
Registrovaný
Příspěvky: 1496
Registrován: pát 11.02.2011 01:00

#19 Příspěvek od zverbo »

papyk píše:
zverbo píše:Ma niekto skusenosti s NACHROMOVANIM strmenou?! Mozem to vobec nachromovat? Alebo ida nafarbit?
No, tobě evidentně nejde o to aby to líp brzdilo, ale líp vypadalo, tak nech stávající kotouče co tam máš, vrtačka + vrták 5mm a máš ,,origo Zimermann,, + třmeny do chromu a není co řešit, neutrácej za jiný brzdy, jsou to vyhozený prachy 8)

Dnes sem stacel tie stare no stare ako stare maju odjazdene asi 5000km, zajtra davam pokovat /mimo brzdnu plochu/ a mozem ich dat do robota na vyvrtanie dier zo 100percentnou presnostou.

Nejaky nazor na toto???
papyk
Registrovaný
Příspěvky: 977
Registrován: stř 13.07.2005 00:00
Bydliště: Valašské Království
Klubové ID: 1181

#20 Příspěvek od papyk »

Hochu, ty seš uplně mimo, já si dělal prdel a byla to nadsázka na to co tu řešíš za nesmysly, ale v poho, závěr sis udělal sám a je zbytečný tady dál něco řešit, každý svého štěstí strůjce :roll:
Odpovědět