Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Nuestálé resetování- zhasínání ukazatelů přístrojovky u E36

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Odpovědět
Zpráva
Autor
CBR1000F
Registrovaný
Příspěvky: 216
Registrován: pát 05.11.2010 01:00
Kontaktovat uživatele:

#1 Příspěvek od CBR1000F »

BMW325i coupé

Potřeboval bych radu s dalším elektrickým problémem. Několikrát se to tu řešilo, ale asi nikdy úplně stejný problém. Téma je podobné, jako v tomto vlákně http://www.bmwklub.cz/modules.php?name= ... ky&start=0

Ale podstata problému bude asi někde jinde.Po nastartování se přístrojovka chová normálně. Ale během jízdy mi z ničeho nic spadnou všechny ukazatele do nuly, zhasne počítadlo km. To někdy trvá i 2-3km jízdy. Pak z ničeho nic se rozsvítí všecny kontrolky, jako při startu a přístrojovka zase chvilku ukazuje normálně. Občas se dokonce vynuluje při tomto jevu i podružné počítadlo kilometrů. Ostatní elektronika při této poruše pracuje zcela normálně ani na řízení motoru to nemá žádný vliv. Měřil jsem palubní napětí, stále okolo 13-14V za běhu motoru, se startováním žádný problém, ani v mrazech -20°C. Na otřesy to myslím také nemá vliv. Spíš bych to typoval na nějaký problém s jednotkou pro budíky, netuším však, která to je a kde je přesně umístěna. Ale možná se pletu. Jen podotýkám, že přístrojovku samotnou jsem už měl dvakrát venku a konektory jsou na ní OK. Dík za typy.
Streety
Registrovaný
Příspěvky: 234
Registrován: ned 18.11.2007 01:00
Bydliště: Ostrava-Bartovice

#2 Příspěvek od Streety »

Tezko rici... Podle toho jak to popisujes by to mohla byt chvilkova ztrata napet. Pojistky jsi asi kontroloval, tzn. muze to byt nejaky skrat nebo kontakt na dratu privadejici napeti do budiku. Muze to byt ale taky uplne neco jineho :wink: Pro overeni bych se napichl na ten drat druhym dratem a vyvedl si ho do kabiny. Vozil si sebou multimetr a při problemu opetovne premeril.
CBR1000F
Registrovaný
Příspěvky: 216
Registrován: pát 05.11.2010 01:00
Kontaktovat uživatele:

#3 Příspěvek od CBR1000F »

Streety píše:Tezko rici... Podle toho jak to popisujes by to mohla byt chvilkova ztrata napet. Pojistky jsi asi kontroloval, tzn. muze to byt nejaky skrat nebo kontakt na dratu privadejici napeti do budiku. Muze to byt ale taky uplne neco jineho :wink: Pro overeni bych se napichl na ten drat druhym dratem a vyvedl si ho do kabiny. Vozil si sebou multimetr a při problemu opetovne premeril.


To by asi nebyl problém. Jen ještě vědět, kterej drát napíchnout a z kterého konektoru. Ale pojistkovka je OK.
CBR1000F
Registrovaný
Příspěvky: 216
Registrován: pát 05.11.2010 01:00
Kontaktovat uživatele:

#4 Příspěvek od CBR1000F »

žádný nápad? Dnes jsem v palubce procházel jednotlivé svazky vodičů a zase nic. :(
TM
Registrovaný
Příspěvky: 166
Registrován: ned 23.01.2011 01:00
Bydliště: Praha

#5 Příspěvek od TM »

Zdravím, mám patrně stejný problém, za jízdy přístrojovka vypadne, všechny budíky spadnou na nulu, podsvícení se vypne... někdy to trvá vteřinu dvě, někdy i několik minut. Nepřišel jste někdo nakonec, čím by to mohlo být?
díky
CBR1000F
Registrovaný
Příspěvky: 216
Registrován: pát 05.11.2010 01:00
Kontaktovat uživatele:

#6 Příspěvek od CBR1000F »

Zatím závada nezjištěna, stále problém trvá :-( Dělá to jak v létě, při vedrech, tak i v mrazu - čili přehřátím to nebude. Jediné, co jsem vypozoroval, tak občas se mi povede znovu nastartovat přístrojovku za jízdy opětovným sešlápnutím brzdy, nebo plynu. Fak netuším, co to zlobí - jo a já mám od na rozdíl od tebe ten rozdíl, že mě podsvícení budíků setrvá, jen ukazatele na nule a vylý ukazatel km.
mequi
Registrovaný
Příspěvky: 933
Registrován: stř 14.10.2009 00:00
Bydliště: Mlada Boleslav - ŠKODA City

#7 Příspěvek od mequi »

CBR1000F píše:
Streety píše:Tezko rici... Podle toho jak to popisujes by to mohla byt chvilkova ztrata napet. Pojistky jsi asi kontroloval, tzn. muze to byt nejaky skrat nebo kontakt na dratu privadejici napeti do budiku. Muze to byt ale taky uplne neco jineho :wink: Pro overeni bych se napichl na ten drat druhym dratem a vyvedl si ho do kabiny. Vozil si sebou multimetr a při problemu opetovne premeril.


To by asi nebyl problém. Jen ještě vědět, kterej drát napíchnout a z kterého konektoru. Ale pojistkovka je OK.



Jestli máš M50B25 tak z konektoru řídící jednotky jde z pinu 17 drát do budíků přístrojů. Možná ti to pomůže.
Uživatelský avatar
Misa Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 3383
Registrován: pát 01.10.2004 00:00
Bydliště: Praha východ

#8 Příspěvek od Misa Moderátor »

Mně padaly budíky tak jak popisuješ na obou E36 ... na Compactu pomohlo pročištění kontaktů a znovuzapojení, na kabriu se to taky pročistilo, elektrikář vše přepájel a proměřil - vše OK, ale padaly pořád ... pomohla až fyzická výměna. Od tý doby mám klid. Doporučuju :D
E87 120dA & E36 325iC & G07 xDrive40d
ex E36 316iCompact
CBR1000F
Registrovaný
Příspěvky: 216
Registrován: pát 05.11.2010 01:00
Kontaktovat uživatele:

#9 Příspěvek od CBR1000F »

JJ, mám M50B25.
Zkusím to tedy asi po páté vyndat a vyčistit už tak čisté konektory. Je to záhada. Hodily by se na zkoušku půjčit asi jiné budíky. Jen není kde.
mequi
Registrovaný
Příspěvky: 933
Registrován: stř 14.10.2009 00:00
Bydliště: Mlada Boleslav - ŠKODA City

#10 Příspěvek od mequi »

CBR1000F
Registrovaný
Příspěvky: 216
Registrován: pát 05.11.2010 01:00
Kontaktovat uživatele:

#11 Příspěvek od CBR1000F »

mequi píše:http://www.rajce.net/a5555183


Héézkej obrázek. Zkusím pohledat o tom PINu 17 víc info. Tedy jestli je jednotka OK a nevypadává signál už z ní.
Foldas
Registrovaný
Příspěvky: 2417
Registrován: pon 26.02.2007 01:00

#12 Příspěvek od Foldas »

ten pin 17 je pro posílaní dat z jednotky pro budíky a BC.
Vytáhni budíky dej je nějakymu elektronikovi co se zabývá slaboproudem vypada to že tam bude asi pár studeňáku.
Tady máš lepší schéma zapojení
http://m40turbo.rajce.net/Pictures
TM
Registrovaný
Příspěvky: 166
Registrován: ned 23.01.2011 01:00
Bydliště: Praha

#13 Příspěvek od TM »

Tak ještě vytáhnu to padání budíků... Fórum jsem pročetl, sem tam se to někomu děje a v zásadě se jako řešení uvadí "vyměnit budíky", nicméně nikdo nemáte zkušenost s tím, jestli to nejde opravit?
Byl jsem teď na diagnostice a v souvislosti s budíky tam mám chybu "Přerušení odporu ZSR 212 mechanická trvalá" - nebyl byste někdo schopen na základě toto říct víc? :)
Stefca
Registrovaný
Příspěvky: 88
Registrován: sob 24.09.2011 00:00
Bydliště: Vrchlabí

#14 Příspěvek od Stefca »

mam taky stejnej problem, ale me celkem pomaha kdyz trochu prastim z vrchu do palubovky a je po problemu uz jsem mel budiky nekolikrat venku vsechny kontakty jsou ok tak nevim kde by mohl byt problem zitra je zkusim vyndat a rozlozit a uvidim jestli na neco prijdu :D
Carpadian
Registrovaný
Příspěvky: 195
Registrován: pon 30.01.2012 01:00
Bydliště: Brno, Černá Voda (JE)

#15 Příspěvek od Carpadian »

Mě tohle dělala baterka. Byla uklepanej článek uvnitř. :wink: Při větším odběru mě to vynulovalo denní počítadlo, čupka. :lol:
Uživatelský avatar
Fx Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 7216
Registrován: úte 23.12.2003 01:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#16 Příspěvek od Fx Člen Klubu »

Stefca píše:mam taky stejnej problem, ale me celkem pomaha kdyz trochu prastim z vrchu do palubovky a je po problemu uz jsem mel budiky nekolikrat venku vsechny kontakty jsou ok tak nevim kde by mohl byt problem zitra je zkusim vyndat a rozlozit a uvidim jestli na neco prijdu :D


Vyřešení problému "technologickým poklepem" většinou značí právě ty studené spoje.
Stefca
Registrovaný
Příspěvky: 88
Registrován: sob 24.09.2011 00:00
Bydliště: Vrchlabí

#17 Příspěvek od Stefca »

Jo jo presne tak prave je mam rozlozeny na stole a zatim jsem nasel dva studenaky takze prepajim a snad to bude ok
Odpovědět