Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

nestartuje - vyreseno !!!

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Zpráva
Autor
Paavo
Registrovaný
Příspěvky: 666
Registrován: pát 01.08.2008 00:00
Bydliště: České Budějovice
Klubové ID: 2218

#1 Příspěvek od Paavo »

Vcera me potkala neprijemna situace.Rano jsem auto normalne natocil na prvni drcnuti.V poledne jsem chtel vyrazit do prace a ono nic.Starter toci,baterka je nabita,dokonce jsem zkousel i jinou baterku a to same.Benalu je tam dost,cerpadlo tlaci(pri odpojene privodni hadici na listu cakal benal pri startovani)ale pokud byl klicek ve druhe poloze, tak z hadice zadny benal netekl,a to ma bejt lista natlakovana.Vubec nevim po cem jit,kor kdyz je to nepojizdny a na diagnostiku se s tim nedostanu.Pri startovani ma motor tendenci naskocit,slibi ,pohne se rafika aktualni spotreby.Pak zhasne a rafika se vrati zpet.Jsem totalne bezmocnej...........zkuste mne Vy znalejsi veci nekam nasmerovat(hlavne ne tam kam Slunce nesviti :-)) M50B25TU
Kami1
Registrovaný
Příspěvky: 1704
Registrován: pát 24.10.2008 00:00
Bydliště: Brno
Klubové ID: 2167

#2 Příspěvek od Kami1 »

pokud tam jde ten benal, tak to asi nezapaluje.
takže zjistit, jestli jde +12V do zap. cívek (relátko)
pokud ano, jestli jdou do nich impulzy (ř.j.),
pokud jdou, tak asi zajistit tu diag. nebo zkusmo vyměnit čidlo klikovky

(+ zkusit pohejbat s drátama a pročistit konektory)

pro sychr bych změřil napětí někde za pojistkama při tom startování (kostra)

v jaký teplotě je to zaparkovaný?
Paavo
Registrovaný
Příspěvky: 666
Registrován: pát 01.08.2008 00:00
Bydliště: České Budějovice
Klubové ID: 2218

#3 Příspěvek od Paavo »

kdyz to poprvy udelalo tak bylo dle boardu -7,5C,tedka je auto v garazi, kde je -2,5C.Zkusit, esli jde proud do civek, to myslis to zmerit na vysupu z kabelu,kterej jde do civky?A s tou RJ jsi to myslel jak??To jsem nako nepobral
Kami1
Registrovaný
Příspěvky: 1704
Registrován: pát 24.10.2008 00:00
Bydliště: Brno
Klubové ID: 2167

#4 Příspěvek od Kami1 »

na konektoru k cívkam by to napájení měl být pin č.3 (zelenej drát)
na pin 2 (černá) jdou z ř.j. ovládací impulzy pro zapalování, pokud tam nejdou, tak je něco špatnýho s ř.j. nebo i s čidlama

u toho paliva je taky důléžitej tlak, můžeš zkusit trošku zahřát podtlakovej regulátor, jestli není zamrzlej, nejlepší by bylo garáž trošku vytopit
Paavo
Registrovaný
Příspěvky: 666
Registrován: pát 01.08.2008 00:00
Bydliště: České Budějovice
Klubové ID: 2218

#5 Příspěvek od Paavo »

regulator najdu kde?A ty impulzy z RJ se zmeri jako jaka valicina?Myslis jako nekoho nechat startovat a promerit vsech 6 konektoru?
Kami1
Registrovaný
Příspěvky: 1704
Registrován: pát 24.10.2008 00:00
Bydliště: Brno
Klubové ID: 2167

#6 Příspěvek od Kami1 »

regulátor je na pal. liště, ale to, že může být zamrzlej, je jenom takový kdyby...

ty impulzy by bylo nejvhodnější ověřit osciloskopem

nebo můžeš zkusit můj postup, kterým jsem jednou ověřoval funkčnost zapalování (já mám ale ISo a tam jsou zapalovací kabely):
vydělal jsem svíčky
zapojil na ně kabely
seřadil je vedle sebe podle pořadí zapalování
a uzemnil kostry
- no a při točení startérem bylo krásně vidět, jak tam z jisker běhala lajna, takže jakýkoliv vynechávání apod by bylo poznat
Paavo
Registrovaný
Příspěvky: 666
Registrován: pát 01.08.2008 00:00
Bydliště: České Budějovice
Klubové ID: 2218

#7 Příspěvek od Paavo »

to uzemeni mi zkus nako rozepsat prosiim.... :oops:
Kami1
Registrovaný
Příspěvky: 1704
Registrován: pát 24.10.2008 00:00
Bydliště: Brno
Klubové ID: 2167

#8 Příspěvek od Kami1 »

že ty svíčky třeba položíš na plech (nebo motor) spojenej s kostrou auta,
jiskřištěma směrem k řidiči
nebo spojit závity drátem na kostru
Paavo
Registrovaný
Příspěvky: 666
Registrován: pát 01.08.2008 00:00
Bydliště: České Budějovice
Klubové ID: 2218

#9 Příspěvek od Paavo »

jasnacka,chapu..........uz.A take vypojit cerpadlo paliva.
Kami1
Registrovaný
Příspěvky: 1704
Registrován: pát 24.10.2008 00:00
Bydliště: Brno
Klubové ID: 2167

#10 Příspěvek od Kami1 »

jo, to jsem zapoměl napsat, sory
Uživatelský avatar
paveld
Registrovaný
Příspěvky: 3141
Registrován: pát 25.05.2007 00:00
Bydliště: Praha-západ
Klubové ID: 1931
Kontaktovat uživatele:

#11 Příspěvek od paveld »

Pokud ti svíčky budou normálně zapalovat, tipoval bych čidlo otáček kliky. Když mi odešlo tak motor při startování občas škytnul jako kdyby chtěl naskočit, ale víc nic. Bez tohohle čidla motor nejde nastartovat.
Teď by to i vzhledem ke sněhu bylo možný, mě odešlo po tom co mi do něj natekla voda při mytí motoru - nejspíš totiž věkem už nebylo stopro vodotěsný. Tobě tam mohl spodem vletět sníh a pak roztát.
Paavo
Registrovaný
Příspěvky: 666
Registrován: pát 01.08.2008 00:00
Bydliště: České Budějovice
Klubové ID: 2218

#12 Příspěvek od Paavo »

zkusiim motor ohrat v garazi nakym infrazaricem a uvidim,jak to pujde.Zda se mi, ze slibuje cim dal vic a dnes rano takrka jiz naskocil tak na 2 sekundy.Pak cidlo promerit multakem a uvidi se.....Tobe, kdyz blblo cidlo kliky, tak to neslo ani roztahnout treba na dvojaka?
Uživatelský avatar
paveld
Registrovaný
Příspěvky: 3141
Registrován: pát 25.05.2007 00:00
Bydliště: Praha-západ
Klubové ID: 1931
Kontaktovat uživatele:

#13 Příspěvek od paveld »

Nešlo
Paavo
Registrovaný
Příspěvky: 666
Registrován: pát 01.08.2008 00:00
Bydliště: České Budějovice
Klubové ID: 2218

#14 Příspěvek od Paavo »

tak nakonec asi to vypada na tlak v palivove soustave.Pokud startuju a ihned po tom vypojim hadici od cerpadla tak vytece max. cajova lzicka benalu a nic vic.Pritom by mel byt tlak v systemu od startovani asi 2hodiny v liste.Je pravda, ze cerpadlo ani nezabzuci pri otoceni klicku do 2. polohy.Takto to dela u obou funkcnich cerpadel.Relatko jsem mel z funkcni 36ky pujce na nic.Je to mozne???Me to pripada jako jedine vychodisko.
mequi
Registrovaný
Příspěvky: 933
Registrován: stř 14.10.2009 00:00
Bydliště: Mlada Boleslav - ŠKODA City

#15 Příspěvek od mequi »

V 1. příspěvku jsi psal, že čerpadlo tlačí. A v posledním, že při otočení klíčku do 2. polohy čerpadlo nebzučí. Podle mne je čerpadlo v háji. Zkus ho od někoho vypůjčit a zkus to natočit. A nebo zkus jen konektor k čerpadlu, možná nedrží dobře a proto to blbne.
Paavo
Registrovaný
Příspěvky: 666
Registrován: pát 01.08.2008 00:00
Bydliště: České Budějovice
Klubové ID: 2218

#16 Příspěvek od Paavo »

cerpadlo nezabzuci pri otoceni klicku do 2. polohy.Pri startovani cerpadlo neco tlaci,ale nevim kolik.Kdyz se odpoji lista a nastartuje se, tak z hadicky caka stava.Jenze, pokud cerpadlo ihned po startovani odpojim z hadice,tak vytece jen cajova lzicka benzinu.Kdyz tam je 3bar tlaku, atk by mi to melo postrikat cely auto a to se nedeje.
Kami1
Registrovaný
Příspěvky: 1704
Registrován: pát 24.10.2008 00:00
Bydliště: Brno
Klubové ID: 2167

#17 Příspěvek od Kami1 »

ty tři bary ti s tou troškou benálu hned zmizí (kapaliny jsou nestlačitelné)
relátko pumpy je myslím ovládaný ř.j., tak můžeš změřit jestli je ovládané a jestli spíná.
že jde do motoru benál poznáš, když si čuchneš při startování k výfuku
Uživatelský avatar
paveld
Registrovaný
Příspěvky: 3141
Registrován: pát 25.05.2007 00:00
Bydliště: Praha-západ
Klubové ID: 1931
Kontaktovat uživatele:

#18 Příspěvek od paveld »

co neodpojovat tu lištu, ale celou ji sundat a podívat se, zda při startování ze vstřiků jde benzin jak má?
dejv09
Registrovaný
Příspěvky: 9
Registrován: sob 18.12.2010 01:00

#19 Příspěvek od dejv09 »

Pokud odpojíš přívod paliva od vstřikovací lišty a zapneš klíček do druhé polohy aby svítily kontrolky, tak se musí zapnout čerpadlo a tlačit benzín, pokud se nic nedějě, tak bude nejspíš problém v čerpadle, které je v nádrži, nebo vedle ní. V zimě je častý problém, že se v něm nahromadí voda a zamrzne.
Paavo
Registrovaný
Příspěvky: 666
Registrován: pát 01.08.2008 00:00
Bydliště: České Budějovice
Klubové ID: 2218

#20 Příspěvek od Paavo »

to dejv09: ve druhe poloze pri odpojene liste cerpadlo netlaci............odzkouseno.Jakmile se zacne startovat,tak z odpojene hadice u listy caka benal.Cerpadlo je zarucene OK,relatko menene a nic... stale problem.
Odpovědět