Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 
dobijeni kabel,rele,zkouska
-
zbordaM
- Registrovaný
- Příspěvky: 65
- Registrován: sob 24.10.2009 00:00
- Bydliště: Vyškov
- Kontaktovat uživatele:
zdravim
Poradil by mi někdo,mam problem s dobijenim. Po odělání kabelů od baterie, při nastartovaném autu, motor běží normálně-alternátor je O.K.
Ale baterie je po jízdě vyšťavená- znovu nenastartuji.
nevím jak změřit a kde měřit,jeslti se dostává vyrobená energie od alternátoru k baterii.
kontrolka dobíjení při nastartovaném motoru nesvítí.
motor: m40b18
diky za radu...
Poradil by mi někdo,mam problem s dobijenim. Po odělání kabelů od baterie, při nastartovaném autu, motor běží normálně-alternátor je O.K.
Ale baterie je po jízdě vyšťavená- znovu nenastartuji.
nevím jak změřit a kde měřit,jeslti se dostává vyrobená energie od alternátoru k baterii.
kontrolka dobíjení při nastartovaném motoru nesvítí.
motor: m40b18
diky za radu...
-
ACDC
- Registrovaný
- Příspěvky: 1672
- Registrován: ned 15.07.2007 00:00
- Bydliště: Litomyšlsko
- Klubové ID: 2156
V žádném případě není dobré odpojovat akumulátor při chodu motoru.Změř při nastartovaném motoru (třeba trochu vyšší otáčky) kolik to dobíjí - ideálně přímo na kontaktech akumulátoru. 13,5V - 14,5V je OK. Pokud ano, mělo by být dobíjení OK.Zkus také, kolik klesne napětí na akumul. při startu...Když nenastartuješ hned po jízdě, může být akumul. v hajzlu...Jinak bych ještě zkusil dobíjecí proud a poté startovací proud pomocí DC klešťového multimetru (Dobíjecí napětí může být OK,ale akumul. "nebere").Pokud ale motor chytá dobře po dobití nebo na jiný akumul., je startování v pořádku.Zkusit také možnost různých přechodových odporů, na +plus pólu altíku ap.
-
zbordaM
- Registrovaný
- Příspěvky: 65
- Registrován: sob 24.10.2009 00:00
- Bydliště: Vyškov
- Kontaktovat uživatele:
dobíjecí proud je zhruba 13,9 takže to je v pořádku...do akumulátoru se vyrobená energie dostává z alternátoru
postupem času se mi vybíjela, vždy po 14 dnech nejetí, byla K.O...měl jsem dvě, a obě takto reagovaly.
narazil jsem na nějaký divný proud 0.5V v kontaktech u zadního zamykání kufru,odpojil jsem přívod energie.. v každém případě musím koupit novou baterii, a jeslti bude docházet pořád k samovolné ztrátě kapacity baterie, tak bude někde chyba v elektroinstalaci, relátko nebo tak něco ...
neví někdo, kde to dobíjecí relátko je? mohlo by spínat a vypínat jka se mu zachce, a takhle šťavit baterii - můj tip.
oba akumulátory už jsou v pr*deli,pravidleným vybíjením na nulu a nabitím dostaly kartáč.
postupem času se mi vybíjela, vždy po 14 dnech nejetí, byla K.O...měl jsem dvě, a obě takto reagovaly.
narazil jsem na nějaký divný proud 0.5V v kontaktech u zadního zamykání kufru,odpojil jsem přívod energie.. v každém případě musím koupit novou baterii, a jeslti bude docházet pořád k samovolné ztrátě kapacity baterie, tak bude někde chyba v elektroinstalaci, relátko nebo tak něco ...
neví někdo, kde to dobíjecí relátko je? mohlo by spínat a vypínat jka se mu zachce, a takhle šťavit baterii - můj tip.
oba akumulátory už jsou v pr*deli,pravidleným vybíjením na nulu a nabitím dostaly kartáč.
-
ACDC
- Registrovaný
- Příspěvky: 1672
- Registrován: ned 15.07.2007 00:00
- Bydliště: Litomyšlsko
- Klubové ID: 2156
Žádné dobíjecí relátko není. Je regulátor napětí přímo v altiku. Pokud je vadný,dobíjení nefunguje (nebo občas). Výpadky dobíjení mohou dělat krátké uhlíky...Vadná dioda v alternátoru většinou vybíjení nezpůsobuje, protože se přeruší (velký proud z akumul. ji " odpálí")... Zapoj A - metr do vývodu akumulátoru - nejlépe je mít A - metr překlenutý (kvůli velkému proudu) a měřit až se auto "uspí". Uvidíš, jak velký je klidový vybíjecí proud.
-
zbordaM
- Registrovaný
- Příspěvky: 65
- Registrován: sob 24.10.2009 00:00
- Bydliště: Vyškov
- Kontaktovat uživatele:
chápu...diky za radu, ted jen někde sehnat ampermetr. Mam doma multifunkční měřák na eletriku, jenže na něm nejde sekce pro proud a měření Amperu. takže musim sehnat další.
Řádově v kolika jednotkách,desítkách, by se pohyboval ten vybíjecí proud?at mam představu,kdybych nesehnal multimetr,a nahrazoval něčím jiným.
Řádově v kolika jednotkách,desítkách, by se pohyboval ten vybíjecí proud?at mam představu,kdybych nesehnal multimetr,a nahrazoval něčím jiným.
