Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

dobijeni kabel,rele,zkouska

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Odpovědět
Zpráva
Autor
zbordaM
Registrovaný
Příspěvky: 65
Registrován: sob 24.10.2009 00:00
Bydliště: Vyškov
Kontaktovat uživatele:

#1 Příspěvek od zbordaM »

zdravim

Poradil by mi někdo,mam problem s dobijenim. Po odělání kabelů od baterie, při nastartovaném autu, motor běží normálně-alternátor je O.K.
Ale baterie je po jízdě vyšťavená- znovu nenastartuji.

nevím jak změřit a kde měřit,jeslti se dostává vyrobená energie od alternátoru k baterii.

kontrolka dobíjení při nastartovaném motoru nesvítí.
motor: m40b18

diky za radu...
Uživatelský avatar
icecold
Registrovaný
Příspěvky: 1644
Registrován: úte 21.07.2009 00:00
Bydliště: Měřín, Vojkovice (Brno)
Klubové ID: 3777
Kontaktovat uživatele:

#2 Příspěvek od icecold »

není při smrtí baterie?
e36 328i
e36 325iA
e46 320d

BMW e36, e46, e39 náhradní díly. Dodělávání výbav, drobné upgrady, diagnostika, tel 608037844
ACDC
Registrovaný
Příspěvky: 1672
Registrován: ned 15.07.2007 00:00
Bydliště: Litomyšlsko
Klubové ID: 2156

#3 Příspěvek od ACDC »

V žádném případě není dobré odpojovat akumulátor při chodu motoru.Změř při nastartovaném motoru (třeba trochu vyšší otáčky) kolik to dobíjí - ideálně přímo na kontaktech akumulátoru. 13,5V - 14,5V je OK. Pokud ano, mělo by být dobíjení OK.Zkus také, kolik klesne napětí na akumul. při startu...Když nenastartuješ hned po jízdě, může být akumul. v hajzlu...Jinak bych ještě zkusil dobíjecí proud a poté startovací proud pomocí DC klešťového multimetru (Dobíjecí napětí může být OK,ale akumul. "nebere").Pokud ale motor chytá dobře po dobití nebo na jiný akumul., je startování v pořádku.Zkusit také možnost různých přechodových odporů, na +plus pólu altíku ap.
FiliposII
Registrovaný
Příspěvky: 378
Registrován: úte 31.07.2007 00:00
Bydliště: Slovácko
Klubové ID: 1332
Kontaktovat uživatele:

#4 Příspěvek od FiliposII »

Někdy sa u alternátorů stává, že se u nich prorazí některá dioda a poté se během jízdy akumulátor vybíjí. (Ale nyní již nevím jestli i u vyplého motoru).
(Ikdyž kontrolka dobíjení nesvítí.)
zbordaM
Registrovaný
Příspěvky: 65
Registrován: sob 24.10.2009 00:00
Bydliště: Vyškov
Kontaktovat uživatele:

#5 Příspěvek od zbordaM »

dobíjecí proud je zhruba 13,9 takže to je v pořádku...do akumulátoru se vyrobená energie dostává z alternátoru

postupem času se mi vybíjela, vždy po 14 dnech nejetí, byla K.O...měl jsem dvě, a obě takto reagovaly.
narazil jsem na nějaký divný proud 0.5V v kontaktech u zadního zamykání kufru,odpojil jsem přívod energie.. v každém případě musím koupit novou baterii, a jeslti bude docházet pořád k samovolné ztrátě kapacity baterie, tak bude někde chyba v elektroinstalaci, relátko nebo tak něco ...

neví někdo, kde to dobíjecí relátko je? mohlo by spínat a vypínat jka se mu zachce, a takhle šťavit baterii - můj tip.

oba akumulátory už jsou v pr*deli,pravidleným vybíjením na nulu a nabitím dostaly kartáč.
ACDC
Registrovaný
Příspěvky: 1672
Registrován: ned 15.07.2007 00:00
Bydliště: Litomyšlsko
Klubové ID: 2156

#6 Příspěvek od ACDC »

Žádné dobíjecí relátko není. Je regulátor napětí přímo v altiku. Pokud je vadný,dobíjení nefunguje (nebo občas). Výpadky dobíjení mohou dělat krátké uhlíky...Vadná dioda v alternátoru většinou vybíjení nezpůsobuje, protože se přeruší (velký proud z akumul. ji " odpálí")... Zapoj A - metr do vývodu akumulátoru - nejlépe je mít A - metr překlenutý (kvůli velkému proudu) a měřit až se auto "uspí". Uvidíš, jak velký je klidový vybíjecí proud.
zbordaM
Registrovaný
Příspěvky: 65
Registrován: sob 24.10.2009 00:00
Bydliště: Vyškov
Kontaktovat uživatele:

#7 Příspěvek od zbordaM »

chápu...diky za radu, ted jen někde sehnat ampermetr. Mam doma multifunkční měřák na eletriku, jenže na něm nejde sekce pro proud a měření Amperu. takže musim sehnat další.

Řádově v kolika jednotkách,desítkách, by se pohyboval ten vybíjecí proud?at mam představu,kdybych nesehnal multimetr,a nahrazoval něčím jiným.
zbordaM
Registrovaný
Příspěvky: 65
Registrován: sob 24.10.2009 00:00
Bydliště: Vyškov
Kontaktovat uživatele:

#8 Příspěvek od zbordaM »

Ještě jedna věc, narazil jsem uplně náhodou na nějaké malé napětí na přívodu do centrálu zadního kufru...

Není možné, že by z řídící jednotky centrálního zamykání, šel proud, a takto postupně se to vybíjelo ta baterie?....
zbordaM
Registrovaný
Příspěvky: 65
Registrován: sob 24.10.2009 00:00
Bydliště: Vyškov
Kontaktovat uživatele:

#9 Příspěvek od zbordaM »

koupena nová baterie, jsme zvědav jeslti se do zítřejšího poledne vybije, jeslti ano, tak je chyba někde v elektroinstalaci..to zas bude porod to někde najít.
Odpovědět