Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

e46 330i sedan - řazení zůstává "viset" na 5tce

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Odpovědět
Zpráva
Autor
Rooster
Registrovaný
Příspěvky: 66
Registrován: úte 17.10.2006 00:00
Bydliště: Vyškov

#1 Příspěvek od Rooster »

Zdarec! Je tady hodně témat okolo, ale nikdy jsem nedošel k tomu co potřebuju vědět. Když pohnu řadící pákou vpravo, jde to ztuha, zpět se nevrátí. Až když se ohřeje skříň převodovky skočí zpět do neutálu ale je cítit při každém pohybu v pravo a zpět že je tam něco přidřenýho. Dočetl jsem se že je to nějaké pouzdro. Je to prý častá závada. Má někdo postup opravy, nebo fotky kde je co špatně? Na jaře se chystám udělat spojku, tak bych to dal jednou ranou.. Dik moc za pomoc :wink:


///MOD Killca: odkaz na druhe tema zabyvajici se stejnou problematikou http://www.bmwklub.cz/modules.php?name= ... c&p=411434
MattyX Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 12846
Registrován: pát 18.01.2008 01:00
Bydliště: Brno
Klubové ID: 1778
Kontaktovat uživatele:

#2 Příspěvek od MattyX Moderátor »

pokud sem to pochopil spravne tak moznosti jsou dve pokud je to kloubek na tahnu od prevodovky vymena je docela fpohode , neco podobneho mam taky ale je to az na tahlu v predovce cims se musi rozebrat spajska....to se chce podivat ze spodu pokud to neni jedno bude to to druhy ;)
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant :)
E70 3.0d - mamacar

Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
Rooster
Registrovaný
Příspěvky: 66
Registrován: úte 17.10.2006 00:00
Bydliště: Vyškov

#3 Příspěvek od Rooster »

MattyX píše:pokud sem to pochopil spravne tak moznosti jsou dve pokud je to kloubek na tahnu od prevodovky vymena je docela fpohode , neco podobneho mam taky ale je to az na tahlu v predovce cims se musi rozebrat spajska....to se chce podivat ze spodu pokud to neni jedno bude to to druhy ;)
Bude to ve skrini, ale jde mi o to, co to zpusobuje, a jak to rozchodit. Rozhodit skrin neni problem, ale nerad bych to slozil a bylo by to stejny jak pred tim :roll:
Uživatelský avatar
Killca
Registrovaný
Příspěvky: 6784
Registrován: ned 14.10.2007 00:00
Bydliště: Praha 5
Klubové ID: 1648

#4 Příspěvek od Killca »

muze za to tady cislo 11, 13, 15, anebo 4

http://bmwfans.info/parts/catalog/E46/S ... ing_parts/
vlevo je matal Obrázek a vpravo Killca Obrázek
castro
Registrovaný
Příspěvky: 9474
Registrován: úte 10.01.2006 01:00
Bydliště: West coast - Břevnov
Klubové ID: 633
Kontaktovat uživatele:

#5 Příspěvek od castro »

ááá, běžná výrobní závada u bmw :-))) dá se tam uříznout nějakej hajzlík co tomu tam vadí. Nevim ted kterej je to díl. Já si už zvyk a slouží mi to jako teplotní ukazatel abych věděl kdy mam prohřátou převodovku a můžu tomu naložit :-) docela vychytávka.
Rooster
Registrovaný
Příspěvky: 66
Registrován: úte 17.10.2006 00:00
Bydliště: Vyškov

#6 Příspěvek od Rooster »

Killca píše:muze za to tady cislo 11, 13, 15, anebo 4

http://bmwfans.info/parts/catalog/E46/S ... ing_parts/
Tohle ja si pravě nemyslím, tyhle věci zabraňují vyskočení rychlosti. Navíc každý z těch 3 válečků aretuje 2 rychlosti. 5ka je tusim spojena se zpateckou.... Kdyby byli přidřený, tak mi nepujde zařadit a vyřadit. Radící páka mi chodí dopředu a dozadu dobře, jen se tomu nechce z neutralu doprava...
Rooster
Registrovaný
Příspěvky: 66
Registrován: úte 17.10.2006 00:00
Bydliště: Vyškov

#7 Příspěvek od Rooster »

castro píše:ááá, běžná výrobní závada u bmw :-))) dá se tam uříznout nějakej hajzlík co tomu tam vadí. Nevim ted kterej je to díl. Já si už zvyk a slouží mi to jako teplotní ukazatel abych věděl kdy mam prohřátou převodovku a můžu tomu naložit :-) docela vychytávka.
Jooo, taky to teď beru jako teploměr :D Ale vadí mi to a když pujde dolu převodovka, rád bych to dal dokupy..
Brody
Registrovaný
Příspěvky: 3103
Registrován: pon 23.04.2007 00:00
Bydliště: Vimperk
Klubové ID: 1772
Kontaktovat uživatele:

#8 Příspěvek od Brody »

castro píše:ááá, běžná výrobní závada u bmw :-))) dá se tam uříznout nějakej hajzlík co tomu tam vadí. Nevim ted kterej je to díl. Já si už zvyk a slouží mi to jako teplotní ukazatel abych věděl kdy mam prohřátou převodovku a můžu tomu naložit :-) docela vychytávka.
Také to tak beru, ale občas tam trefit trojku je docela problem :lol:
wartes
Registrovaný
Příspěvky: 83
Registrován: úte 17.11.2009 01:00
Bydliště: albrechtice KA

#9 Příspěvek od wartes »

Mám úplně stejný problém, prvně jsem provedl výměnu oleje ve skříni a vrací se to o dost dřív do neutrálu cca 5km. Ale pokaždé tam jde ta pětka ztuha, tak 2/3 síly zpátečky. Na opravu se chystám v létě, prý to dělají díly 11,12,13,14,15,16.
madu
Registrovaný
Příspěvky: 211
Registrován: ned 04.12.2005 01:00
Bydliště: Praha
Klubové ID: 490
Kontaktovat uživatele:

#10 Příspěvek od madu »

... můžou za to díly 12,14,16 ... problém je, že v obalu skříně jsou pouzdra, ve kterých aretační válečky chodí a blokují jednotlivé řadící tyče. S postupem času vše zarůstá ač je to defakto stále ostřikováno olejem, ale hliník je sviňa. Je nutné skříň vyndat .. vyndat ségr pojistky č.9, pak vydloubnout pogumované záslepky č.10 a nakonec vydloubnout-vytáhnout kolíky 12,14,16. Pak stačí smotat do ruličky brusný papír a vyčistit pouzdra kolíků dokud kolíky nebudou chodit zcela volně. Vše máznou a šup s tím zpět... když už to budeš mít rozhozené, je lepší dát i nové pružinky 11,13,15 a každopádně nové pogumované záslepky č.10 ....

A to je celé. A šup se špajskou zpět.... madu

PS: žádná výrobní vada Castro a nic se tam fakt neřeže. To uvolnění je proto, že poudro v obalu je z někaké slitiny AL a něčeho a kolík je z lešťené oceli. Po zahřátí se pouzdro rychleji zahřeje a v lepším případě zvětší a i to malé zvětšení většinou kolík uvolní. Je to i ten tvůj ukazatel že je skříň dostatečně zahřátá...
Tehu
Registrovaný
Příspěvky: 1018
Registrován: ned 02.12.2007 01:00
Bydliště: Vysocina
Klubové ID: 1770

#11 Příspěvek od Tehu »

wartes píše: prý to dělají díly 11,12,13,14,15,16.
jj to jsem taky slysel. Je to casta zavada. Ale smutny je to ze se pry musi vyndat cela prevodovka kvuli takovehle prkotine radove ve stokorunach :-( Takze usuzuji prace na dve veci a lepsi se s tim naucit zit !!!
Brody
Registrovaný
Příspěvky: 3103
Registrován: pon 23.04.2007 00:00
Bydliště: Vimperk
Klubové ID: 1772
Kontaktovat uživatele:

#12 Příspěvek od Brody »

U mě tam 5ka jde právěže až moc sama. Žádná tuhost. Jen je problém trefit trojku
brumlae34
Registrovaný
Příspěvky: 629
Registrován: pát 10.08.2007 00:00
Bydliště: Šumperk
Klubové ID: 1853

#13 Příspěvek od brumlae34 »

Hmm, taky me to uz ser... tak nezbyva nez si udelat krasny vikend. :wink:
Rooster
Registrovaný
Příspěvky: 66
Registrován: úte 17.10.2006 00:00
Bydliště: Vyškov

#14 Příspěvek od Rooster »

madu píše:... můžou za to díly 12,14,16 ... problém je, že v obalu skříně jsou pouzdra, ve kterých aretační válečky chodí a blokují jednotlivé řadící tyče. S postupem času vše zarůstá ač je to defakto stále ostřikováno olejem, ale hliník je sviňa. Je nutné skříň vyndat .. vyndat ségr pojistky č.9, pak vydloubnout pogumované záslepky č.10 a nakonec vydloubnout-vytáhnout kolíky 12,14,16. Pak stačí smotat do ruličky brusný papír a vyčistit pouzdra kolíků dokud kolíky nebudou chodit zcela volně. Vše máznou a šup s tím zpět... když už to budeš mít rozhozené, je lepší dát i nové pružinky 11,13,15 a každopádně nové pogumované záslepky č.10 ....

A to je celé. A šup se špajskou zpět.... madu

PS: žádná výrobní vada Castro a nic se tam fakt neřeže. To uvolnění je proto, že poudro v obalu je z někaké slitiny AL a něčeho a kolík je z lešťené oceli. Po zahřátí se pouzdro rychleji zahřeje a v lepším případě zvětší a i to malé zvětšení většinou kolík uvolní. Je to i ten tvůj ukazatel že je skříň dostatečně zahřátá...
Ty uz si to nekdy delal? jak jdou ty valecky vytahnout???
horan
Registrovaný
Příspěvky: 1933
Registrován: úte 08.08.2006 00:00
Klubové ID: 4040

#15 Příspěvek od horan »

Ahojte.
Věděl jsem že se to tu někde řešilo nedávno, ale našel jsem to až teď, po tom co jsem odpověděl už ve starším tématu. Takže to okopčím sem a v tom starým prosím admina, aby to smáznul.
Tak já se dneska pustil do řešení tohoto problému a mám hotovo. Pětka jde teď krásně řadit a i po vyřazení se vrátí tam kde má být. Musela ven převodovka a šmirglem trošičku "poupravit" pouzdro v převodovce, ve kterém se pohybuje váleček, který vrací klacek do té správné polohy. A na E46 to není řešený tak jako na obrázku co je tuším na druhé straně. Není tam žádnej šroub, ale taková "ucpávka" ,která je zajištěná segrovkou. Problém byl vytáhnout ten přidřenej váleček, ale pomohla 12mm hmoždinka , kleště a násílí. :lol:
Takže za mě doporučuji rozhodit. Je to práce na půl dne když jde všechno dobře. Já to dělal od 12 do 18 i s pozdním obědem a malinko jsem se zasekl na demontáži starteru. Trošičku si přireznul na čepu a nechtěl se pustit.
Další úkol je rozpohybování žaluzii na chladiči :roll:
Tak jděte do toho.
Uživatelský avatar
Killca
Registrovaný
Příspěvky: 6784
Registrován: ned 14.10.2007 00:00
Bydliště: Praha 5
Klubové ID: 1648

#16 Příspěvek od Killca »

///MOD Killca: odkaz na druhe tema zabyvajici se stejnou problematikou, jelikoz je delsi a hlavne drive zalozene, budeme ho brat jako hlavni http://www.bmwklub.cz/modules.php?name= ... c&p=411434
vlevo je matal Obrázek a vpravo Killca Obrázek
Odpovědět