///MOD Killca: odkaz na druhe tema zabyvajici se stejnou problematikou http://www.bmwklub.cz/modules.php?name= ... c&p=411434
Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 
e46 330i sedan - řazení zůstává "viset" na 5tce
Zdarec! Je tady hodně témat okolo, ale nikdy jsem nedošel k tomu co potřebuju vědět. Když pohnu řadící pákou vpravo, jde to ztuha, zpět se nevrátí. Až když se ohřeje skříň převodovky skočí zpět do neutálu ale je cítit při každém pohybu v pravo a zpět že je tam něco přidřenýho. Dočetl jsem se že je to nějaké pouzdro. Je to prý častá závada. Má někdo postup opravy, nebo fotky kde je co špatně? Na jaře se chystám udělat spojku, tak bych to dal jednou ranou.. Dik moc za pomoc 
///MOD Killca: odkaz na druhe tema zabyvajici se stejnou problematikou http://www.bmwklub.cz/modules.php?name= ... c&p=411434
///MOD Killca: odkaz na druhe tema zabyvajici se stejnou problematikou http://www.bmwklub.cz/modules.php?name= ... c&p=411434
-
MattyX
- Moderátor
- Příspěvky: 12846
- Registrován: pát 18.01.2008 01:00
- Bydliště: Brno
- Klubové ID: 1778
- Kontaktovat uživatele:
pokud sem to pochopil spravne tak moznosti jsou dve pokud je to kloubek na tahnu od prevodovky vymena je docela fpohode , neco podobneho mam taky ale je to az na tahlu v predovce cims se musi rozebrat spajska....to se chce podivat ze spodu pokud to neni jedno bude to to druhy 
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant
E70 3.0d - mamacar
Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant
E70 3.0d - mamacar
Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
Bude to ve skrini, ale jde mi o to, co to zpusobuje, a jak to rozchodit. Rozhodit skrin neni problem, ale nerad bych to slozil a bylo by to stejny jak pred timMattyX píše:pokud sem to pochopil spravne tak moznosti jsou dve pokud je to kloubek na tahnu od prevodovky vymena je docela fpohode , neco podobneho mam taky ale je to az na tahlu v predovce cims se musi rozebrat spajska....to se chce podivat ze spodu pokud to neni jedno bude to to druhy
Tohle ja si pravě nemyslím, tyhle věci zabraňují vyskočení rychlosti. Navíc každý z těch 3 válečků aretuje 2 rychlosti. 5ka je tusim spojena se zpateckou.... Kdyby byli přidřený, tak mi nepujde zařadit a vyřadit. Radící páka mi chodí dopředu a dozadu dobře, jen se tomu nechce z neutralu doprava...Killca píše:muze za to tady cislo 11, 13, 15, anebo 4
http://bmwfans.info/parts/catalog/E46/S ... ing_parts/
Jooo, taky to teď beru jako teploměrcastro píše:ááá, běžná výrobní závada u bmw)) dá se tam uříznout nějakej hajzlík co tomu tam vadí. Nevim ted kterej je to díl. Já si už zvyk a slouží mi to jako teplotní ukazatel abych věděl kdy mam prohřátou převodovku a můžu tomu naložit
docela vychytávka.
-
Brody
- Registrovaný
- Příspěvky: 3103
- Registrován: pon 23.04.2007 00:00
- Bydliště: Vimperk
- Klubové ID: 1772
- Kontaktovat uživatele:
Také to tak beru, ale občas tam trefit trojku je docela problemcastro píše:ááá, běžná výrobní závada u bmw)) dá se tam uříznout nějakej hajzlík co tomu tam vadí. Nevim ted kterej je to díl. Já si už zvyk a slouží mi to jako teplotní ukazatel abych věděl kdy mam prohřátou převodovku a můžu tomu naložit
docela vychytávka.
-
madu
- Registrovaný
- Příspěvky: 211
- Registrován: ned 04.12.2005 01:00
- Bydliště: Praha
- Klubové ID: 490
- Kontaktovat uživatele:
... můžou za to díly 12,14,16 ... problém je, že v obalu skříně jsou pouzdra, ve kterých aretační válečky chodí a blokují jednotlivé řadící tyče. S postupem času vše zarůstá ač je to defakto stále ostřikováno olejem, ale hliník je sviňa. Je nutné skříň vyndat .. vyndat ségr pojistky č.9, pak vydloubnout pogumované záslepky č.10 a nakonec vydloubnout-vytáhnout kolíky 12,14,16. Pak stačí smotat do ruličky brusný papír a vyčistit pouzdra kolíků dokud kolíky nebudou chodit zcela volně. Vše máznou a šup s tím zpět... když už to budeš mít rozhozené, je lepší dát i nové pružinky 11,13,15 a každopádně nové pogumované záslepky č.10 ....
A to je celé. A šup se špajskou zpět.... madu
PS: žádná výrobní vada Castro a nic se tam fakt neřeže. To uvolnění je proto, že poudro v obalu je z někaké slitiny AL a něčeho a kolík je z lešťené oceli. Po zahřátí se pouzdro rychleji zahřeje a v lepším případě zvětší a i to malé zvětšení většinou kolík uvolní. Je to i ten tvůj ukazatel že je skříň dostatečně zahřátá...
A to je celé. A šup se špajskou zpět.... madu
PS: žádná výrobní vada Castro a nic se tam fakt neřeže. To uvolnění je proto, že poudro v obalu je z někaké slitiny AL a něčeho a kolík je z lešťené oceli. Po zahřátí se pouzdro rychleji zahřeje a v lepším případě zvětší a i to malé zvětšení většinou kolík uvolní. Je to i ten tvůj ukazatel že je skříň dostatečně zahřátá...
Ty uz si to nekdy delal? jak jdou ty valecky vytahnout???madu píše:... můžou za to díly 12,14,16 ... problém je, že v obalu skříně jsou pouzdra, ve kterých aretační válečky chodí a blokují jednotlivé řadící tyče. S postupem času vše zarůstá ač je to defakto stále ostřikováno olejem, ale hliník je sviňa. Je nutné skříň vyndat .. vyndat ségr pojistky č.9, pak vydloubnout pogumované záslepky č.10 a nakonec vydloubnout-vytáhnout kolíky 12,14,16. Pak stačí smotat do ruličky brusný papír a vyčistit pouzdra kolíků dokud kolíky nebudou chodit zcela volně. Vše máznou a šup s tím zpět... když už to budeš mít rozhozené, je lepší dát i nové pružinky 11,13,15 a každopádně nové pogumované záslepky č.10 ....
A to je celé. A šup se špajskou zpět.... madu
PS: žádná výrobní vada Castro a nic se tam fakt neřeže. To uvolnění je proto, že poudro v obalu je z někaké slitiny AL a něčeho a kolík je z lešťené oceli. Po zahřátí se pouzdro rychleji zahřeje a v lepším případě zvětší a i to malé zvětšení většinou kolík uvolní. Je to i ten tvůj ukazatel že je skříň dostatečně zahřátá...
Ahojte.
Věděl jsem že se to tu někde řešilo nedávno, ale našel jsem to až teď, po tom co jsem odpověděl už ve starším tématu. Takže to okopčím sem a v tom starým prosím admina, aby to smáznul.
Tak já se dneska pustil do řešení tohoto problému a mám hotovo. Pětka jde teď krásně řadit a i po vyřazení se vrátí tam kde má být. Musela ven převodovka a šmirglem trošičku "poupravit" pouzdro v převodovce, ve kterém se pohybuje váleček, který vrací klacek do té správné polohy. A na E46 to není řešený tak jako na obrázku co je tuším na druhé straně. Není tam žádnej šroub, ale taková "ucpávka" ,která je zajištěná segrovkou. Problém byl vytáhnout ten přidřenej váleček, ale pomohla 12mm hmoždinka , kleště a násílí.
Takže za mě doporučuji rozhodit. Je to práce na půl dne když jde všechno dobře. Já to dělal od 12 do 18 i s pozdním obědem a malinko jsem se zasekl na demontáži starteru. Trošičku si přireznul na čepu a nechtěl se pustit.
Další úkol je rozpohybování žaluzii na chladiči
Tak jděte do toho.
Věděl jsem že se to tu někde řešilo nedávno, ale našel jsem to až teď, po tom co jsem odpověděl už ve starším tématu. Takže to okopčím sem a v tom starým prosím admina, aby to smáznul.
Tak já se dneska pustil do řešení tohoto problému a mám hotovo. Pětka jde teď krásně řadit a i po vyřazení se vrátí tam kde má být. Musela ven převodovka a šmirglem trošičku "poupravit" pouzdro v převodovce, ve kterém se pohybuje váleček, který vrací klacek do té správné polohy. A na E46 to není řešený tak jako na obrázku co je tuším na druhé straně. Není tam žádnej šroub, ale taková "ucpávka" ,která je zajištěná segrovkou. Problém byl vytáhnout ten přidřenej váleček, ale pomohla 12mm hmoždinka , kleště a násílí.
Takže za mě doporučuji rozhodit. Je to práce na půl dne když jde všechno dobře. Já to dělal od 12 do 18 i s pozdním obědem a malinko jsem se zasekl na demontáži starteru. Trošičku si přireznul na čepu a nechtěl se pustit.
Další úkol je rozpohybování žaluzii na chladiči
Tak jděte do toho.
- Killca
- Registrovaný
- Příspěvky: 6784
- Registrován: ned 14.10.2007 00:00
- Bydliště: Praha 5
- Klubové ID: 1648
///MOD Killca: odkaz na druhe tema zabyvajici se stejnou problematikou, jelikoz je delsi a hlavne drive zalozene, budeme ho brat jako hlavni http://www.bmwklub.cz/modules.php?name= ... c&p=411434
vlevo je matal
a vpravo Killca 
a vpravo Killca 
