Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 
šály klikové hřídele 6vál e36 BARVY?co to?
-
all
- Registrovaný
- Příspěvky: 1548
- Registrován: úte 02.01.2007 01:00
- Bydliště: Kutná Hora
- Klubové ID: 1018
mám dotaz ohledně nejasnosti v etk...
leží mi doma rozebraný motor z e36 m52 2,5l jsem rozhodnut že budu měnit šáli uložení klikovky a ojnic. není mi jasné označení.
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=11&fg=20
tak třeba:
Bearing schell white
Bearing schell yellow
Bearing schell green
co tam znamenají ty barvy?
mám doměnku že to bude neco podle použitého materialu.tvrdosti
Díky za každou radu
leží mi doma rozebraný motor z e36 m52 2,5l jsem rozhodnut že budu měnit šáli uložení klikovky a ojnic. není mi jasné označení.
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=11&fg=20
tak třeba:
Bearing schell white
Bearing schell yellow
Bearing schell green
co tam znamenají ty barvy?
mám doměnku že to bude neco podle použitého materialu.tvrdosti
Díky za každou radu
-
Francis
- Výkonná rada
- Příspěvky: 6000
- Registrován: ned 31.08.2003 00:00
- Bydliště: střed Česka
- Klubové ID: 80
- Kontaktovat uživatele:
Je to označení třídy přesnosti. Mám tu tabulku jen pro M30 motory:
Yellow classification . . . 59.984 to 59.990 mm
Green classification . . . 59.977 to 59.983 mm
White classification . . . 59.971 to 59.976 mm
Toto jsou průměry pro nevýbrus. Průměr není přesně 60mm jak uvádí ETK.
Necháš-li přebrousit klikovku, což se nepovede na tisícinu přesně, a až podle skutečného průměru ložisek objednáš správnou "barvu" (třídu přesnosti) pánviček. Každý přebrus je -0,25mm na průměru, třída přesnosti zůstává stejná (odečítají se tisíciny).
EDIT: Kdysi v pravěku se po výbrusu motory zabíhaly, měnil se olej a filtr po prvních 500 km, prvních několik tisíc km se točilo jen do malých otáček, docházelo k finálnímu "doobrobení" součástek za chodu motoru. Díky přesnější výrobě a dosažitelnosti více variant ložisek je záběh minulostí. Přebrousíš, přesně změříš, objednáš správnou variantu pánviček a můžeš po pár kilometrech "do červeného"
EDIT2: Překonal jsem lenost a kouknul do TISu a barvy vs. rozměry jsou pro M52B25 naprosto shodné jako pro M30.
Yellow classification . . . 59.984 to 59.990 mm
Green classification . . . 59.977 to 59.983 mm
White classification . . . 59.971 to 59.976 mm
Toto jsou průměry pro nevýbrus. Průměr není přesně 60mm jak uvádí ETK.
Necháš-li přebrousit klikovku, což se nepovede na tisícinu přesně, a až podle skutečného průměru ložisek objednáš správnou "barvu" (třídu přesnosti) pánviček. Každý přebrus je -0,25mm na průměru, třída přesnosti zůstává stejná (odečítají se tisíciny).
EDIT: Kdysi v pravěku se po výbrusu motory zabíhaly, měnil se olej a filtr po prvních 500 km, prvních několik tisíc km se točilo jen do malých otáček, docházelo k finálnímu "doobrobení" součástek za chodu motoru. Díky přesnější výrobě a dosažitelnosti více variant ložisek je záběh minulostí. Přebrousíš, přesně změříš, objednáš správnou variantu pánviček a můžeš po pár kilometrech "do červeného"
EDIT2: Překonal jsem lenost a kouknul do TISu a barvy vs. rozměry jsou pro M52B25 naprosto shodné jako pro M30.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
323ti stock condition
-
all
- Registrovaný
- Příspěvky: 1548
- Registrován: úte 02.01.2007 01:00
- Bydliště: Kutná Hora
- Klubové ID: 1018
Francis: dík moc, si borec a jsem rád, že je tu na klubu nekdo jako jsi ty!Francis píše:Je to označení třídy přesnosti. Mám tu tabulku jen pro M30 motory:
Yellow classification . . . 59.984 to 59.990 mm
Green classification . . . 59.977 to 59.983 mm
White classification . . . 59.971 to 59.976 mm
Toto jsou průměry pro nevýbrus. Průměr není přesně 60mm jak uvádí ETK.
Necháš-li přebrousit klikovku, což se nepovede na tisícinu přesně, a až podle skutečného průměru ložisek objednáš správnou "barvu" (třídu přesnosti) pánviček. Každý přebrus je -0,25mm na průměru, třída přesnosti zůstává stejná (odečítají se tisíciny).
EDIT: Kdysi v pravěku se po výbrusu motory zabíhaly, měnil se olej a filtr po prvních 500 km, prvních několik tisíc km se točilo jen do malých otáček, docházelo k finálnímu "doobrobení" součástek za chodu motoru. Díky přesnější výrobě a dosažitelnosti více variant ložisek je záběh minulostí. Přebrousíš, přesně změříš, objednáš správnou variantu pánviček a můžeš po pár kilometrech "do červeného"
EDIT2: Překonal jsem lenost a kouknul do TISu a barvy vs. rozměry jsou pro M52B25 naprosto shodné jako pro M30.
Zdravím.
A netušíte někdo jak to je u šál neorigo (od elitu či štangla) s touto třídou přesnosti?
Nebo u těch jiných výrobců už toto není takhle rozlišovaný?
Pár motorů jsem od BMW měl rozdělaný,ale barevně označenou kliku jsem tam také nenašel,tudíž by mne zajímalo kdo už toto označení takhle našel,či se s tím u BMW sešel.
Děkuji.
A netušíte někdo jak to je u šál neorigo (od elitu či štangla) s touto třídou přesnosti?
Nebo u těch jiných výrobců už toto není takhle rozlišovaný?
Pár motorů jsem od BMW měl rozdělaný,ale barevně označenou kliku jsem tam také nenašel,tudíž by mne zajímalo kdo už toto označení takhle našel,či se s tím u BMW sešel.
Děkuji.
když sem přebrušoval kliku M52 2,8i a vzal do ruky původní šál tak na něm byla vyražena všechna objednávcí čísla podle barvy v ETK.
Důležitej je rozměr 000 +0,25 +0,50 u mně barva nehrála žadnou roly.
Přebrušoval jsem -0,25 a daval jsem náhradu šály +0,25 zn. Kolben smidt
originály šály jsou taky zn. KS
Důležitej je rozměr 000 +0,25 +0,50 u mně barva nehrála žadnou roly.
Přebrušoval jsem -0,25 a daval jsem náhradu šály +0,25 zn. Kolben smidt
originály šály jsou taky zn. KS
Bmw e39 528i touring
Bmw e85 Z4 2.5i Merlot rot
Bmw e83 x3 3.0ia
Bmw e32 740ia Alpina look
Bmw e30 328i M Technik 2 / m20b28
Bmw r1100s Mandarin
Bmw r1150gs twin spark
Bmw k1100lt Rot
Bmw e85 Z4 2.5i Merlot rot
Bmw e83 x3 3.0ia
Bmw e32 740ia Alpina look
Bmw e30 328i M Technik 2 / m20b28
Bmw r1100s Mandarin
Bmw r1150gs twin spark
Bmw k1100lt Rot
-
Kami1
- Registrovaný
- Příspěvky: 1704
- Registrován: pát 24.10.2008 00:00
- Bydliště: Brno
- Klubové ID: 2167
zalezi jestli zavada mohla zpusobit paseku ve spalovaci komore(ventyly)
ja bych klikovku vymenil, zkontroloval rozvod, zkusil rucne protocit, pokud to pude bez problemu tak zmerit komprese a nastartovat
tolik obecne jelikoz ten motor neznam,
hlavne fakt predem poradne popremyslet co se mohlo jeste dokurvit(ojnice, pistni cepy, rozvod, blok atd)
ja bych klikovku vymenil, zkontroloval rozvod, zkusil rucne protocit, pokud to pude bez problemu tak zmerit komprese a nastartovat
tolik obecne jelikoz ten motor neznam,
hlavne fakt predem poradne popremyslet co se mohlo jeste dokurvit(ojnice, pistni cepy, rozvod, blok atd)
