Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

šály klikové hřídele 6vál e36 BARVY?co to?

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Odpovědět
Zpráva
Autor
all
Registrovaný
Příspěvky: 1548
Registrován: úte 02.01.2007 01:00
Bydliště: Kutná Hora
Klubové ID: 1018

#1 Příspěvek od all »

mám dotaz ohledně nejasnosti v etk...
leží mi doma rozebraný motor z e36 m52 2,5l jsem rozhodnut že budu měnit šáli uložení klikovky a ojnic. není mi jasné označení.

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=11&fg=20

tak třeba:
Bearing schell white
Bearing schell yellow
Bearing schell green

co tam znamenají ty barvy?

mám doměnku že to bude neco podle použitého materialu.tvrdosti

Díky za každou radu
Kami1
Registrovaný
Příspěvky: 1704
Registrován: pát 24.10.2008 00:00
Bydliště: Brno
Klubové ID: 2167

#2 Příspěvek od Kami1 »

Pochybuju ze ti nekdo odpovi, zavolej do bmw
nevim proc by se meli delat ruzny tvrdosti saly by mely byt z mekyho materialu, navic cena je stejna
jediny co me napada, ze tam budou jiny vule, ale proc by to delali...
nebo to mas na vyber aby to ladilo s barvou auta
HAMANN
Registrovaný
Příspěvky: 1689
Registrován: ned 07.10.2007 00:00
Klubové ID: 1188

#3 Příspěvek od HAMANN »

Neni to treba oznaceni na vybrus?
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 6000
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Klubové ID: 80
Kontaktovat uživatele:

#4 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

Je to označení třídy přesnosti. Mám tu tabulku jen pro M30 motory:
Yellow classification . . . 59.984 to 59.990 mm
Green classification . . . 59.977 to 59.983 mm
White classification . . . 59.971 to 59.976 mm

Toto jsou průměry pro nevýbrus. Průměr není přesně 60mm jak uvádí ETK.
Necháš-li přebrousit klikovku, což se nepovede na tisícinu přesně, a až podle skutečného průměru ložisek objednáš správnou "barvu" (třídu přesnosti) pánviček. Každý přebrus je -0,25mm na průměru, třída přesnosti zůstává stejná (odečítají se tisíciny).

EDIT: Kdysi v pravěku se po výbrusu motory zabíhaly, měnil se olej a filtr po prvních 500 km, prvních několik tisíc km se točilo jen do malých otáček, docházelo k finálnímu "doobrobení" součástek za chodu motoru. Díky přesnější výrobě a dosažitelnosti více variant ložisek je záběh minulostí. Přebrousíš, přesně změříš, objednáš správnou variantu pánviček a můžeš po pár kilometrech "do červeného" :-)

EDIT2: Překonal jsem lenost a kouknul do TISu a barvy vs. rozměry jsou pro M52B25 naprosto shodné jako pro M30.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
bas2
Registrovaný
Příspěvky: 408
Registrován: stř 11.04.2007 00:00

#5 Příspěvek od bas2 »

na kluke mas farbu, ked si nerobil vybrus, tak pouzi saly rovnakej farby ako je na kluke (hladaj niekde nanej farebnu machulu)
all
Registrovaný
Příspěvky: 1548
Registrován: úte 02.01.2007 01:00
Bydliště: Kutná Hora
Klubové ID: 1018

#6 Příspěvek od all »

Francis píše:Je to označení třídy přesnosti. Mám tu tabulku jen pro M30 motory:
Yellow classification . . . 59.984 to 59.990 mm
Green classification . . . 59.977 to 59.983 mm
White classification . . . 59.971 to 59.976 mm

Toto jsou průměry pro nevýbrus. Průměr není přesně 60mm jak uvádí ETK.
Necháš-li přebrousit klikovku, což se nepovede na tisícinu přesně, a až podle skutečného průměru ložisek objednáš správnou "barvu" (třídu přesnosti) pánviček. Každý přebrus je -0,25mm na průměru, třída přesnosti zůstává stejná (odečítají se tisíciny).

EDIT: Kdysi v pravěku se po výbrusu motory zabíhaly, měnil se olej a filtr po prvních 500 km, prvních několik tisíc km se točilo jen do malých otáček, docházelo k finálnímu "doobrobení" součástek za chodu motoru. Díky přesnější výrobě a dosažitelnosti více variant ložisek je záběh minulostí. Přebrousíš, přesně změříš, objednáš správnou variantu pánviček a můžeš po pár kilometrech "do červeného" :-)

EDIT2: Překonal jsem lenost a kouknul do TISu a barvy vs. rozměry jsou pro M52B25 naprosto shodné jako pro M30.
Francis: dík moc, si borec a jsem rád, že je tu na klubu nekdo jako jsi ty!
troutny
Registrovaný
Příspěvky: 289
Registrován: pon 29.09.2008 00:00

#7 Příspěvek od troutny »

Zdravím.
A netušíte někdo jak to je u šál neorigo (od elitu či štangla) s touto třídou přesnosti?
Nebo u těch jiných výrobců už toto není takhle rozlišovaný?
Pár motorů jsem od BMW měl rozdělaný,ale barevně označenou kliku jsem tam také nenašel,tudíž by mne zajímalo kdo už toto označení takhle našel,či se s tím u BMW sešel.
Děkuji.
LUBEC Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 512
Registrován: úte 10.05.2005 00:00
Bydliště: BRNO
Klubové ID: 887

#8 Příspěvek od LUBEC Člen Klubu »

když sem přebrušoval kliku M52 2,8i a vzal do ruky původní šál tak na něm byla vyražena všechna objednávcí čísla podle barvy v ETK.
Důležitej je rozměr 000 +0,25 +0,50 u mně barva nehrála žadnou roly.
Přebrušoval jsem -0,25 a daval jsem náhradu šály +0,25 zn. Kolben smidt
originály šály jsou taky zn. KS
Bmw e39 528i touring
Bmw e85 Z4 2.5i Merlot rot
Bmw e83 x3 3.0ia
Bmw e32 740ia Alpina look
Bmw e30 328i M Technik 2 / m20b28
Bmw r1100s Mandarin
Bmw r1150gs twin spark
Bmw k1100lt Rot
nemcour
Registrovaný
Příspěvky: 83
Registrován: úte 08.07.2008 00:00
Klubové ID: 2361

#9 Příspěvek od nemcour »

Zdravim vim ze to nei moc k tématu ale v sobotu se mi na tds zlomila kliková hřídel nevíte zda se dá koupit nová nebo nekde o nákým vrakovišti v okolí brna?Kdyz budu menit tu kliku mam sundávát aji hlavu?
Kami1
Registrovaný
Příspěvky: 1704
Registrován: pát 24.10.2008 00:00
Bydliště: Brno
Klubové ID: 2167

#10 Příspěvek od Kami1 »

zalezi jestli zavada mohla zpusobit paseku ve spalovaci komore(ventyly)

ja bych klikovku vymenil, zkontroloval rozvod, zkusil rucne protocit, pokud to pude bez problemu tak zmerit komprese a nastartovat
tolik obecne jelikoz ten motor neznam,
hlavne fakt predem poradne popremyslet co se mohlo jeste dokurvit(ojnice, pistni cepy, rozvod, blok atd)
nemcour
Registrovaný
Příspěvky: 83
Registrován: úte 08.07.2008 00:00
Klubové ID: 2361

#11 Příspěvek od nemcour »

tak se mi dnes povedlo zehnat celej spodek motoru na tds ale raci bych tu kliku nechal prebrousit nevite jaka je zhruba cena prebrouseni a tech salku? nema nahodou nekdo schema nastaveni rozvodu?
Odpovědět