Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

Demontáž vačkového hřidele

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Odpovědět
Zpráva
Autor
Kami1
Registrovaný
Příspěvky: 1704
Registrován: pát 24.10.2008 00:00
Bydliště: Brno
Klubové ID: 2167

#1 Příspěvek od Kami1 »

Máte někdo zkušenosti se sundáním vačky. Co jsem slyšel, tak ji prý při demontáži není vůbec problém zlomit. Mám sice jen 4 válec m42, takže není zas tak dlouhá jako 6tivál, ale přesto bych byl vděčnej za každý info.
Kami1
Registrovaný
Příspěvky: 1704
Registrován: pát 24.10.2008 00:00
Bydliště: Brno
Klubové ID: 2167

#2 Příspěvek od Kami1 »

:?: Nikdo jste ne sundával vačkovou hřídel?
reynok
Registrovaný
Příspěvky: 2
Registrován: sob 18.10.2008 00:00

#3 Příspěvek od reynok »

vačku těžko zlomíš,musíš dát pozor jen při povolování horních šálku,ty se dají zlomit
Kami1
Registrovaný
Příspěvky: 1704
Registrován: pát 24.10.2008 00:00
Bydliště: Brno
Klubové ID: 2167

#4 Příspěvek od Kami1 »

Dik za odpoved, aspon nekdo se ozval, ale uz sem ji mel nekolikrat venku.
Slo to celkem dobre, ale u 6v uz bych mel dost strach.
Vojeb byl spravne sestelovat rozvod, delal sem to hodinu(bez pripravku).
all
Registrovaný
Příspěvky: 1548
Registrován: úte 02.01.2007 01:00
Bydliště: Kutná Hora
Klubové ID: 1018

#5 Příspěvek od all »

včera jsem to dělal na e36 6válu.. můžu poslat foto...
jinak pokud nejsi negramot, tam snad nic nepokazíš.. motor je stavenej dobře a hned se tam neco nezlomí, tatož vačková hřídel! :wink:
Kami1
Registrovaný
Příspěvky: 1704
Registrován: pát 24.10.2008 00:00
Bydliště: Brno
Klubové ID: 2167

#6 Příspěvek od Kami1 »

Radši sem to chtěl podchytit, jelikož v servisních manuálech je psaný jedině s přípravkem 113270 (113260)
Kamoš, co dělal v americe mechoše BMW, říkal že už jich teda pár zlomil.
Jeden borec popsal snad pěti stránkovej návod, jak to sundat bez přípravku (to už bylo moc, navíc v aj)
Když sem matku pouzdra dotáhnul o otáčku tak už bylo poznat , že se hřídel prohýbá,
navíc je dutej a tvrdej a jedna pružina tlačí tak 300N, tak myslím, že opatrnost je celkem na místě
libovka
Registrovaný
Příspěvky: 2752
Registrován: pát 09.11.2007 01:00
Bydliště: praha-západ

#7 Příspěvek od libovka »

reynok píše:vačku těžko zlomíš,musíš dát pozor jen při povolování horních šálku,ty se dají zlomit
Vačku zlomíš jako nic.Když ji nebudeš utahovat postupně,ale jenom na jedné straně nebo uprostřed tak normálně praskne.
Mirda328
Registrovaný
Příspěvky: 732
Registrován: pát 19.03.2010 15:20

#8 Příspěvek od Mirda328 »

vem si nakou starou vacku upni ji do sveraku a zaber, pak pochopis co vydrzi.......

problem je spis kdyz vacku davas zpet, abys mel vsechno dobre cisty aby ty dosedaci plochy byly v jedne rovine abys tam nemel zadnej borde, ono se to obcas stejne jako se rovna hlava nechaba protahovat....ale ty 4valy jsou na to lepsi, ale jestli nesundavas hlavu uplne a budes to utahovat spravne tak se nemas ceho bat, ale hlavne pouzij momentak
Kami1
Registrovaný
Příspěvky: 1704
Registrován: pát 24.10.2008 00:00
Bydliště: Brno
Klubové ID: 2167

#9 Příspěvek od Kami1 »

očistit vačku a hlavu pro mě problém není,
co je to momentak?
Dlugy
Registrovaný
Příspěvky: 219
Registrován: pát 11.05.2007 00:00
Bydliště: Mladá Boleslav
Klubové ID: 1659

#10 Příspěvek od Dlugy »

co je to momentak?[/quote]
momentový klúč :wink:
ex e36 325i, ex e46 320D, e70 35D
Kami1
Registrovaný
Příspěvky: 1704
Registrován: pát 24.10.2008 00:00
Bydliště: Brno
Klubové ID: 2167

#11 Příspěvek od Kami1 »

k čemu to je?

Dlugy Dík za odpověď, ale to já jen tak pro odlehčení :lol:
PetacekBE
Registrovaný
Příspěvky: 257
Registrován: pát 24.10.2008 00:00
Bydliště: Dřínov u Kroměříže - mmntálně Kroměříž u miláčka
Klubové ID: 1944
Kontaktovat uživatele:

#12 Příspěvek od PetacekBE »

na momentovém klíči si nastavíš určitý utahovací moment - třeba 15 Nm a tak si budeš jistý v tom že šroub anebo matku tím momentem určitě utáhneš. Neutáhneš jej ani víc a ani míň... Prostě tak jak jsi jej nastavil. Je to super věc.
Mirda328
Registrovaný
Příspěvky: 732
Registrován: pát 19.03.2010 15:20

#13 Příspěvek od Mirda328 »

bez momentoveho klice se do motoru nedoporucuju ani divat je to ho dost co posrat, zejmena veci ktere se toci :)

nejdriv namaz hydra a vacku a saly mot olejem,
nasadis ten silenej odlitek s hydrama doporucuju mit opravdu vse absolutne ciste vlozis vacku na sadis saly a postupne utahujes staci zezacatku treba malou golou(neutahuhuj silou jen tak jak bude dosedat vrchni "sala" beboli vrchni ulozeni vacky) jen na dosednuti musi to jit lehce a pokouskach postune aby vsechny sli dolu naraz stennym tempem , kdyz vacky sedi tak ze matky z lehka neutahnes rukou bez klice pouzij momentovy klic dle prirucky myslim ze to byla M8nebo M7 15 nm ale nejsem si jisty a prosimte vsechto to namaz motorovym olejem nezapomen :), ja si ji klidne poleju olejem vcetne hyder a pak nasadim viko ventilu, jak ti bude vrzat tak si to posral :)

1. otoceni motoru provadim beze svicek nebo odpojim civky aby motor nenaskocil a tocil pomaleji musi ti zhasnout mazani i pri pouhem startovani,natlacis olej a pak pripojis eletriku a jedes :)

ale ted koukam ze pises ze uz ji mas zpet :) tak treba si to precte nekdo jinej :)
Kami1
Registrovaný
Příspěvky: 1704
Registrován: pát 24.10.2008 00:00
Bydliště: Brno
Klubové ID: 2167

#14 Příspěvek od Kami1 »

Tohle presne sem potreboval pred 2 mesicama vedet - nechtel sem to podcenit, protoze sem to jeste nedelal,
ale kdyz uz je to rozdelany tak to de v pohode
az budu mit cas tak to trochu rozepisu
Odpovědět