Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

pomale padani otacek M50B25TU

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Zpráva
Autor
Bohhy
Registrovaný
Příspěvky: 455
Registrován: úte 11.05.2004 00:00
Bydliště: Beroun
Kontaktovat uživatele:

#1 Příspěvek od Bohhy »

Za jizdy a i na miste, kdyz vytocim motor, tak ty otacky padaj o dost pomalejs, nez by meli. Nekdy se mi zda, ze kdyz prerazuju, tak to taky dloho zustava v tech otackach ve kterej sem seslapnul spojku. A jeste vic je to padani znat pri padani z maximalnich otacek.....
Nevi nekdo co by to mohlo byt? Rozvody sou nastaveny podle priravku a diagnostika nic neukazuje, cidlo v diferaky vylucuju, protoze to dela i na miste.................... co dal?
Kami1
Registrovaný
Příspěvky: 1704
Registrován: pát 24.10.2008 00:00
Bydliště: Brno
Klubové ID: 2167

#2 Příspěvek od Kami1 »

Muze to byt spatny udaj z nakyho cidla (vaha, teplota...)- zkontrolovat spravnost, bovden plynu, vzduchventil volnobehu...
Bohhy
Registrovaný
Příspěvky: 455
Registrován: úte 11.05.2004 00:00
Bydliště: Beroun
Kontaktovat uživatele:

#3 Příspěvek od Bohhy »

vzduchovej ventil sem cistil, stejne jako klapku sani a sou zkontrolovany vsechyn hadicky i bowden. Jediny teda co sem nezkousel tu vahu vzduchu a cidla, sice diagnostika nic neukazala, ale kdo vi. Ted sem premejslel o tom teplotnim cidle, jestli si RJ nemysli, ze motor je studenej. Protoze dost podobne se chovaj otacky u moji E34ky kdyz je studena.... ale to by pak ukazalo na diagnoze ne......
Kami1
Registrovaný
Příspěvky: 1704
Registrován: pát 24.10.2008 00:00
Bydliště: Brno
Klubové ID: 2167

#4 Příspěvek od Kami1 »

ř.j. si muze myslet, ze je furt studenej motor a chybu nevyhodi.
Lepsi zkontrolovat teplotu na diagnostice proti realu.
Zkusit to podobne i s tou vahou, ale beru to jenom teoreticky, moc praxe s tim zatim nemam.
Kami1
Registrovaný
Příspěvky: 1704
Registrován: pát 24.10.2008 00:00
Bydliště: Brno
Klubové ID: 2167

#5 Příspěvek od Kami1 »

jeste , mozna netesnost v sani
Bohhy
Registrovaný
Příspěvky: 455
Registrován: úte 11.05.2004 00:00
Bydliště: Beroun
Kontaktovat uživatele:

#6 Příspěvek od Bohhy »

netesnost v sani to urcite neni, vsechyn hadicky byly prohlidly dokonale pri vyndanym motoru.

Jeste me napadlo, jestli to nemuze delat treba pricpanej kat?
Kami1
Registrovaný
Příspěvky: 1704
Registrován: pát 24.10.2008 00:00
Bydliště: Brno
Klubové ID: 2167

#7 Příspěvek od Kami1 »

Podle me, kdyz by byl zacpanej kat., poznal bys to na vykonu a otacky by pomalu neklesaly. Fakt nevim. Jeste bych asi kouknul na volnobeznej ventil.

Budu uvazovat logicky:
motor 5000 otacek
pustis plyn a r.j. by mela prerusit vstrikovani
budto je plyn nedovrenej -netesnost jsi vyloucil
nebo porad strika (mel bys to poznat po sluchu)
-r.j. nevi ze je plyn pustenej -cidlo klapky (pin 1 a 2 1000-4000ohm dle miry seslapnuti)
-nedovrena tryska - musely by byt spatny vsechny stejne jinak by byl nepravidelnej chod -blbost

Takze krome toho volnobehu me uz jenom napada zkusit odpojit trubku mezi vahou a klapkou a kouknout co to dela. pripadne jestli data z diagnostiky odpovidaj realu
Uživatelský avatar
Killca
Registrovaný
Příspěvky: 6784
Registrován: ned 14.10.2007 00:00
Bydliště: Praha 5
Klubové ID: 1648

#8 Příspěvek od Killca »

pricemz me napada, kdyz pojedes 100km/h a pustis plyn, kolik to ukaze spotrebu na ekonomeru a kdyz pojedes jeste 100km/h a das neutral, kolik to ukaze spotrebu, mela by byt kolem 2 litru hned po pusteni plynu, nebo nula pri zarazenym kvaltu a pusteni plynu
vlevo je matal Obrázek a vpravo Killca Obrázek
Kami1
Registrovaný
Příspěvky: 1704
Registrován: pát 24.10.2008 00:00
Bydliště: Brno
Klubové ID: 2167

#9 Příspěvek od Kami1 »

Dobrej napad :idea:
trochu doplnim - kdyz das za jizdy neutral, tak nez padnou otacky na cca 2000*, tak tam bude (ma byt) spotreba 0
*ty 2000 nevim presne, jestli nekdo jo, tak povezte
Uživatelský avatar
Killca
Registrovaný
Příspěvky: 6784
Registrován: ned 14.10.2007 00:00
Bydliště: Praha 5
Klubové ID: 1648

#10 Příspěvek od Killca »

Kami1 píše:Dobrej napad :idea:
trochu doplnim - kdyz das za jizdy neutral, tak nez padnou otacky na cca 2000*, tak tam bude (ma byt) spotreba 0
*ty 2000 nevim presne, jestli nekdo jo, tak povezte
me to myslim dela kolem 1500 a pri takovyhle rychlosti a neutralu to drzi stabilne 1100 otacek, asi jednotka neumi poradne nstavit smes (jinym to i kolisa jak prase v takoveto chvili)
vlevo je matal Obrázek a vpravo Killca Obrázek
Uživatelský avatar
Killca
Registrovaný
Příspěvky: 6784
Registrován: ned 14.10.2007 00:00
Bydliště: Praha 5
Klubové ID: 1648

#11 Příspěvek od Killca »

mno, toz, sem ted poridil 323ci a taky otacky padaj nejak podezrele pomalu, uz si na to nejak prisel?
vlevo je matal Obrázek a vpravo Killca Obrázek
Oldman
Registrovaný
Příspěvky: 836
Registrován: stř 07.11.2007 01:00
Bydliště: Ostrava,Čr,Žilina,Sr
Klubové ID: 1434
Kontaktovat uživatele:

#12 Příspěvek od Oldman »

Mal som to same,vycistit tech.benzinom vratny mechanizmus,do bowdenu nastriekať konkor a je po probleme,aspon u mna.
Bohhy
Registrovaný
Příspěvky: 455
Registrován: úte 11.05.2004 00:00
Bydliště: Beroun
Kontaktovat uživatele:

#13 Příspěvek od Bohhy »

covece bohuzel nevim co s tim. Jak ste tady psali, tak kdyz jedu a pustim plyn, padne ekonomer tak (sice celkem pomalu, podle meho nazoru) na nulu a pri vyrazeni na dva litry. To funguje jak ma.

Motor byl komplet procisten, at uz od vahy vzduchu, volnobeznyho ventilu, hlavy(vcetne zabrouseni ventilu a danych novejch simeringuna ne), pistu, vany a podobne. Jako rekl bych ze plyn se vraci tak jak ma(tudis i klapka), ale ty otacky sou porad pozadu.

Jo a to me privedlo na myslenku, jak sem mel sundanou hlavu a jen pro jistotu sem ji nechal zrepasovat, tak sem musel davat 12 novejch ventilu, protoze byly ohnuty. Motor pritom bezel uplne paradne, nezral vodu, olej a jel jak se na 2,5ku patri.Demontazi ventilu to bejt nemohlo protoze bylo presne videt jak castecne dovirali a bylo to presne podle toho osoupany i do sedel, takze to s tim jezdilo. Kazdopadne sem si myslel, ze to puvodne melo za nasledek to pomale padani otacek, ale vsechno zustalo pri starem. :?
Uživatelský avatar
JIP
Registrovaný
Příspěvky: 902
Registrován: pát 27.07.2007 00:00
Bydliště: Vratimov DC

#14 Příspěvek od JIP »

Já bych to viděl na nějakou netěsnost na škrtící klapce. Mohla se například při čištění poškodit nebo prostě jenom nedovírá.
Zkontrolovat jí lze poměrně snadno...sundat z ní koleno...
Kami1
Registrovaný
Příspěvky: 1704
Registrován: pát 24.10.2008 00:00
Bydliště: Brno
Klubové ID: 2167

#15 Příspěvek od Kami1 »

Spatna funkce ventilu by byla znat na spotrebe nebo vykonu. Pokud je spotreba OK, tak uz fakt ta klapka, nebo ucpi volnobeznej ventil. Ideal by bylo zkusit oboji pujcit a vymenit.
Ps: Ten motor neznam, ale do sani za klapkou muzou jit jeste jiny hadice. Jsi si stopro jistej, ze ti to nic neprisava?
Pps: Ja tam mam asi spatny tesneni, ale slysim to prisavani jenom kdyz pri chcipnuti dobiha motor. (jen tak mimochodem, otacky padaj normalne, M42)
radekc
Registrovaný
Příspěvky: 512
Registrován: ned 07.10.2007 00:00

#16 Příspěvek od radekc »

Bohhy: přišel si teda na to čím to je to pomalý klesání otáček?
petabmw
Registrovaný
Příspěvky: 365
Registrován: pon 10.11.2008 01:00
Bydliště: brno
Klubové ID: 1830

#17 Příspěvek od petabmw »

ja si myslim potenciometr skrtici klapky.presne toto me to taky delalo
Bohhy
Registrovaný
Příspěvky: 455
Registrován: úte 11.05.2004 00:00
Bydliště: Beroun
Kontaktovat uživatele:

#18 Příspěvek od Bohhy »

Neprisel. Hadice sem si jistej, ze sou naprosto v pohode (motor uz sem mel dvakrat venku a dokonale prohlidnul a co bylo spatne vymenil....

Potak sem taky menil, sice z jinyho motru, ale funkcniho a vysledek stale stejnej.
Kami1
Registrovaný
Příspěvky: 1704
Registrován: pát 24.10.2008 00:00
Bydliště: Brno
Klubové ID: 2167

#19 Příspěvek od Kami1 »

byls na diagnostice? muze bejt treba jenom spatna kabelez od tech cidel,
nebo zkusit vymenit r.j.
Bohhy
Registrovaný
Příspěvky: 455
Registrován: úte 11.05.2004 00:00
Bydliště: Beroun
Kontaktovat uživatele:

#20 Příspěvek od Bohhy »

diagnostiku sem si delal. Rj sem nezkousel, zatim nemam od koho si ji pujcit.
Odpovědět