10:1 je kompresní poměr tzn. poměr mezi objemem nasáté směsi a objemem stlačené směsi, můžeš ho zvýšit třeba snížením hlavy. Ty bary jsou pak tlak, kterej udrží píst a kroužky...
ironpipi píše:10:1 je kompresní poměr tzn. poměr mezi objemem nasáté směsi a objemem stlačené směsi, můžeš ho zvýšit třeba snížením hlavy. Ty bary jsou pak tlak, kterej udrží píst a kroužky...
Aha tak už tomu rozumim děkuju!
Jinak tovární tlaky ve válcích jsou kolik?
Víše je zmíněno 11-12baru ale zajímá mě originální hodnota.
Dík
ironpipi píše:10:1 je kompresní poměr tzn. poměr mezi objemem nasáté směsi a objemem stlačené směsi, můžeš ho zvýšit třeba snížením hlavy. Ty bary jsou pak tlak, kterej udrží píst a kroužky...
jinak řečeno kompresní poměr je poměr stlačení při kterém vznikne určitý tlak v případě M42 je to cca 11-12bar, ale máte někdo origo hodnotu?
Ok tak ted nevim vsude ctu ze tlaky maji byt 11-12 a vy tu pisete 13-15 muze mi to nekdo dolozit ofocenou dokumentaci protoze vsude pisou tech 11-12 ale i clovek se muze milit takze bych to uvital pokud je to jinac kdyz tak mi to poslete na mail nebo dat obrazek primo sem nebo odkaz dekuji
odkaz ti neposlu, ale ja mam na valcich tlaky kolem 13, jeden typek co ma iso tu psal ze ma 15,,, ty tlaky kolem 11 jsou neISovy motory nebo ISovy, ale uz vyhoneny
ex Mercedes-Benz R170 SLK 200 Kompressor "silver arrow" brilliantsilber on magmarot
ex BMW E38 730d "položiť dozadu súdruha" orientblau on pearl beige
ex BMW E36 318is tmavě modré kupé
Killca píše:odkaz ti neposlu, ale ja mam na valcich tlaky kolem 13, jeden typek co ma iso tu psal ze ma 15,,, ty tlaky kolem 11 jsou neISovy motory nebo ISovy, ale uz vyhoneny
to je divny ze udavana hodnota je absolutne jina nez skutecnost a to si vemme, ze jeste pri studenem motoru tlak stoupa tak o jeden bar, takze ja mam za studena 13 13 13,5 14
to je divny ze udavana hodnota je absolutne jina nez skutecnost a to si vemme, ze jeste pri studenem motoru tlak stoupa tak o jeden bar, takze ja mam za studena 13 13 13,5 14
to je divny ze udavana hodnota je absolutne jina nez skutecnost a to si vemme, ze jeste pri studenem motoru tlak stoupa tak o jeden bar, takze ja mam za studena 13 13 13,5 14
Tlak stoupá u teplého motoru a né studeného.
to bys mi mohl vysvetlit cim to je, ja myslel ze kdyz je motor studeny, valec je uplne utesneny a kdyz se zahreje tak se kov zacne roztahovat a pak vic propousti krouzky mezi stenou valce tlaky, taky proto auto dycky lip jede kdyz se jede na studeny motor a i schvili po zahrati
Kilca: Napsal jsi to dobře, ale usuzuješ obráceně. Kov se teplem roztáhne a tím vymezí vůle. Proto tlak roste. Nezapomeň, že písty jsou hliníkový a vélce litinový. Hliník má mnohem větší tepelnou roztažnost než železo/litina. Proto musí mít píst zastudena relativně velkou vůli, která se zahřátím vymezí.