Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

Kompresní poměr 318is M42

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Odpovědět
Zpráva
Autor
men
Registrovaný
Příspěvky: 386
Registrován: pon 06.03.2006 01:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#1 Příspěvek od men »

Ahoj, můžete někdo poradit jaký má kompresní poměr BMW e36 318is M42 ?

Chystám si o víkendu změřit tlaky na válcích, ale nemam je sériový data.
Všem dík
BAD
Registrovaný
Příspěvky: 130
Registrován: čtv 21.10.2004 00:00
Bydliště: MP
Klubové ID: 869
Kontaktovat uživatele:

#2 Příspěvek od BAD »

kompresni pomer ISa je 10:1 jinac tlaky by meli byt v dobre kondici 11-12bar pod 10 bych asi hledal chybu
men
Registrovaný
Příspěvky: 386
Registrován: pon 06.03.2006 01:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#3 Příspěvek od men »

BAD píše:kompresni pomer ISa je 10:1 jinac tlaky by meli byt v dobre kondici 11-12bar pod 10 bych asi hledal chybu
Promin ted te něják nechápu original kompresní poměr je tedy 10:1 ?
11-12bar jsi měl na mysli jiné tlaky ve válci.
Promin nerozumim tomu :oops:
ironpipi
Registrovaný
Příspěvky: 950
Registrován: pát 28.03.2008 01:00
Bydliště: Přerov

#4 Příspěvek od ironpipi »

10:1 je kompresní poměr tzn. poměr mezi objemem nasáté směsi a objemem stlačené směsi, můžeš ho zvýšit třeba snížením hlavy. Ty bary jsou pak tlak, kterej udrží píst a kroužky...
men
Registrovaný
Příspěvky: 386
Registrován: pon 06.03.2006 01:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#5 Příspěvek od men »

ironpipi píše:10:1 je kompresní poměr tzn. poměr mezi objemem nasáté směsi a objemem stlačené směsi, můžeš ho zvýšit třeba snížením hlavy. Ty bary jsou pak tlak, kterej udrží píst a kroužky...
Aha tak už tomu rozumim děkuju!
Jinak tovární tlaky ve válcích jsou kolik?
Víše je zmíněno 11-12baru ale zajímá mě originální hodnota.
Dík
BAD
Registrovaný
Příspěvky: 130
Registrován: čtv 21.10.2004 00:00
Bydliště: MP
Klubové ID: 869
Kontaktovat uživatele:

#6 Příspěvek od BAD »

je to tak jak tu napsal kolega nademnou hooodne lidi si to plete a pritom je to kazde jine tak pozor nato
men
Registrovaný
Příspěvky: 386
Registrován: pon 06.03.2006 01:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#7 Příspěvek od men »

ironpipi píše:10:1 je kompresní poměr tzn. poměr mezi objemem nasáté směsi a objemem stlačené směsi, můžeš ho zvýšit třeba snížením hlavy. Ty bary jsou pak tlak, kterej udrží píst a kroužky...
jinak řečeno kompresní poměr je poměr stlačení při kterém vznikne určitý tlak v případě M42 je to cca 11-12bar, ale máte někdo origo hodnotu?
ironpipi
Registrovaný
Příspěvky: 950
Registrován: pát 28.03.2008 01:00
Bydliště: Přerov

#8 Příspěvek od ironpipi »

Asi tak nějak... origo je myslím něco kolem 15-16
Uživatelský avatar
Killca
Registrovaný
Příspěvky: 6784
Registrován: ned 14.10.2007 00:00
Bydliště: Praha 5
Klubové ID: 1648

#9 Příspěvek od Killca »

origo je 15, ale do 10 je to jeste OK, ale mohlo by tobyt lepsi

rozmezi tlaku muze byt max 1 bar, jakmile jsou vsechny valce 15 a jeden 13,5 uz je to spatne
vlevo je matal Obrázek a vpravo Killca Obrázek
BAD
Registrovaný
Příspěvky: 130
Registrován: čtv 21.10.2004 00:00
Bydliště: MP
Klubové ID: 869
Kontaktovat uživatele:

#10 Příspěvek od BAD »

Ok tak ted nevim vsude ctu ze tlaky maji byt 11-12 a vy tu pisete 13-15 muze mi to nekdo dolozit ofocenou dokumentaci protoze vsude pisou tech 11-12 ale i clovek se muze milit takze bych to uvital pokud je to jinac kdyz tak mi to poslete na mail nebo dat obrazek primo sem nebo odkaz dekuji
Uživatelský avatar
Killca
Registrovaný
Příspěvky: 6784
Registrován: ned 14.10.2007 00:00
Bydliště: Praha 5
Klubové ID: 1648

#11 Příspěvek od Killca »

odkaz ti neposlu, ale ja mam na valcich tlaky kolem 13, jeden typek co ma iso tu psal ze ma 15,,, ty tlaky kolem 11 jsou neISovy motory nebo ISovy, ale uz vyhoneny
vlevo je matal Obrázek a vpravo Killca Obrázek
Uživatelský avatar
jarda
Registrovaný
Příspěvky: 4769
Registrován: úte 21.08.2007 00:00
Bydliště: Praha / Bratislava
Klubové ID: 1426

#12 Příspěvek od jarda »

já mam všechny kolem 14.5
ex Mercedes-Benz R170 SLK 200 Kompressor "silver arrow" brilliantsilber on magmarot
ex BMW E38 730d "položiť dozadu súdruha" orientblau on pearl beige
ex BMW E36 318is tmavě modré kupé
BAD
Registrovaný
Příspěvky: 130
Registrován: čtv 21.10.2004 00:00
Bydliště: MP
Klubové ID: 869
Kontaktovat uživatele:

#13 Příspěvek od BAD »

Killca píše:odkaz ti neposlu, ale ja mam na valcich tlaky kolem 13, jeden typek co ma iso tu psal ze ma 15,,, ty tlaky kolem 11 jsou neISovy motory nebo ISovy, ale uz vyhoneny
diky za informaci
surfis
Registrovaný
Příspěvky: 4554
Registrován: úte 24.07.2007 00:00
Bydliště: Budějcééé
Klubové ID: 1355
Kontaktovat uživatele:

#14 Příspěvek od surfis »

Jestli ti to pomůže....

Obrázek
Uživatelský avatar
Killca
Registrovaný
Příspěvky: 6784
Registrován: ned 14.10.2007 00:00
Bydliště: Praha 5
Klubové ID: 1648

#15 Příspěvek od Killca »

surfis píše:Jestli ti to pomůže....

Kód: Vybrat vše

http://img165.imageshack.us/img165/1493/m44ft3.jpg
to je divny ze udavana hodnota je absolutne jina nez skutecnost a to si vemme, ze jeste pri studenem motoru tlak stoupa tak o jeden bar, takze ja mam za studena 13 13 13,5 14
vlevo je matal Obrázek a vpravo Killca Obrázek
troutny
Registrovaný
Příspěvky: 289
Registrován: pon 29.09.2008 00:00

#16 Příspěvek od troutny »

Killca píše:
surfis píše:Jestli ti to pomůže....

Kód: Vybrat vše

http://img165.imageshack.us/img165/1493/m44ft3.jpg
to je divny ze udavana hodnota je absolutne jina nez skutecnost a to si vemme, ze jeste pri studenem motoru tlak stoupa tak o jeden bar, takze ja mam za studena 13 13 13,5 14

Tlak stoupá u teplého motoru a né studeného.
dsvatos
Registrovaný
Příspěvky: 3244
Registrován: stř 28.09.2005 00:00
Bydliště: Brno
Klubové ID: 1531
Kontaktovat uživatele:

#17 Příspěvek od dsvatos »

Další zvýšení kompresních tlaků taky dělá karbon.
Uživatelský avatar
Killca
Registrovaný
Příspěvky: 6784
Registrován: ned 14.10.2007 00:00
Bydliště: Praha 5
Klubové ID: 1648

#18 Příspěvek od Killca »

troutny píše:
Killca píše:
surfis píše:Jestli ti to pomůže....

Kód: Vybrat vše

http://img165.imageshack.us/img165/1493/m44ft3.jpg
to je divny ze udavana hodnota je absolutne jina nez skutecnost a to si vemme, ze jeste pri studenem motoru tlak stoupa tak o jeden bar, takze ja mam za studena 13 13 13,5 14

Tlak stoupá u teplého motoru a né studeného.
to bys mi mohl vysvetlit cim to je, ja myslel ze kdyz je motor studeny, valec je uplne utesneny a kdyz se zahreje tak se kov zacne roztahovat a pak vic propousti krouzky mezi stenou valce tlaky, taky proto auto dycky lip jede kdyz se jede na studeny motor a i schvili po zahrati
vlevo je matal Obrázek a vpravo Killca Obrázek
dsvatos
Registrovaný
Příspěvky: 3244
Registrován: stř 28.09.2005 00:00
Bydliště: Brno
Klubové ID: 1531
Kontaktovat uživatele:

#19 Příspěvek od dsvatos »

Kilca: Napsal jsi to dobře, ale usuzuješ obráceně. Kov se teplem roztáhne a tím vymezí vůle. Proto tlak roste. Nezapomeň, že písty jsou hliníkový a vélce litinový. Hliník má mnohem větší tepelnou roztažnost než železo/litina. Proto musí mít píst zastudena relativně velkou vůli, která se zahřátím vymezí.
Uživatelský avatar
George_D
Registrovaný
Příspěvky: 7737
Registrován: stř 10.03.2004 01:00
Bydliště: Měšice
Klubové ID: 49
Kontaktovat uživatele:

#20 Příspěvek od George_D »

Na starym isu jsem měl tlaky mezi 11-12 a dle mechanika to byla vynikající kondice motoru tak nevim, ale jako lítal dobře :wink:
Obrázek
E36 328 Coupe+E30 318iA LPG Coupe - Jezdim se srdcem, ktere mi tluče pod kapotou BMW
ŽEBŘÍČEK ŠKODLIVOSTI DROG !!!!
Odpovědět