Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

Teče olej z motou - M42

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Zpráva
Autor
ironpipi
Registrovaný
Příspěvky: 950
Registrován: pát 28.03.2008 01:00
Bydliště: Přerov

#1 Příspěvek od ironpipi »

Poslední dobou jsem celkem dolíval olej do motoru, ale nedával jsem tomu nějak váhu, bral jsem to tak,že se ochladilo, tak si motor trochu víc vezme. Dnes jsem měl auto před barákem a jak pršelo, tak se mi před autem objevila olejová skvrna. Jen tak zběžně jsem se podíval pod auto a bylo potečený servo od oleje, takže jsem si myslel, že to bude ze serva. Když jsem pak ale zkontroloval nádobku oleje serva, tak byla skoro plná. Zajel jsem tedy s autem do garáže a vlezl pod něj a zjistil že to ze serva opravdu není, ale že je to někde od hlavní řemenice co jde od kliky. Ne že by to nějak extra teklo, ale celkem dost to někde prolíná. Co teď, řemenice asi jen tak sundat nepůjde a doma to asi neudělám, tak to asi vidím na servis. Nevíte co by to mohlo být? Gufero, těsnění vany...?Už se někomu stalo něco podobného? Díkes
dsvatos
Registrovaný
Příspěvky: 3244
Registrován: stř 28.09.2005 00:00
Bydliště: Brno
Klubové ID: 1531
Kontaktovat uživatele:

#2 Příspěvek od dsvatos »

Gufero na klice. Pohoda. Stáhneš řemenici, vyměníš gufero a fertig.. Horší je když teče zadní gufero. Zamastí to spojku a musí ven převodovka..
ironpipi
Registrovaný
Příspěvky: 950
Registrován: pát 28.03.2008 01:00
Bydliště: Přerov

#3 Příspěvek od ironpipi »

Dík za radu, díval jsem se do ETK, tak jsem to tak nějak dal dohromady...Čeká mě při tom nějaká záludnost? Předpokládám, že povolím 6 vnitřních šroubků v řemenici, potom nějak povolím ten středovej velkej šroub a stáhnu řemenici. Gufero bude předpokládám v přírubě nebo co to tam je. Nevíš náhodou co tam je za gufero v ETK jsem to nějak nenašel? Rozdělávat to budu až zítra, tak abych ho mohl ráno ještě zajet sfrknout koupit.
dsvatos
Registrovaný
Příspěvky: 3244
Registrován: stř 28.09.2005 00:00
Bydliště: Brno
Klubové ID: 1531
Kontaktovat uživatele:

#4 Příspěvek od dsvatos »

Na tomhle motoru jsem to nedělal. Ale na těch co jsem to kdy dělal to nikdy nějakej extra problém nebyl. Byl třeba problém s přístupem a tak.. Ale tady u čtyřválu je tam místa dost.. V ETK je rozměr gufera psanej 60x44x10
castro
Registrovaný
Příspěvky: 9474
Registrován: úte 10.01.2006 01:00
Bydliště: West coast - Břevnov
Klubové ID: 633
Kontaktovat uživatele:

#5 Příspěvek od castro »

to vypadá na to přední gufero. Taky jsem to nechával měnit když jsem měl v motoru moc oleje.... tlakem to povolilo.

nechal jsem to dělat v servise, resp. u Petra z rajský zahrady a nestálo to moc.
ironpipi
Registrovaný
Příspěvky: 950
Registrován: pát 28.03.2008 01:00
Bydliště: Přerov

#6 Příspěvek od ironpipi »

OK díky za info, už jsem ten rozměr taky našel...Jdu se na to podívat, pak se ozvu jak to dopadlo.
ironpipi
Registrovaný
Příspěvky: 950
Registrován: pát 28.03.2008 01:00
Bydliště: Přerov

#7 Příspěvek od ironpipi »

Ještě dotaz, předpokládám, že hladina oleje není do výšky toho gufera, takže olej vypouštět nemusím a jak povolím ten středovej šroub. Točí to celým motorem aretoval jsem to jen ruční brzdou a to nějak nepomáhá...
dsvatos
Registrovaný
Příspěvky: 3244
Registrován: stř 28.09.2005 00:00
Bydliště: Brno
Klubové ID: 1531
Kontaktovat uživatele:

#8 Příspěvek od dsvatos »

Tam to bude chtít prostříkat nějakým WDčkem, trošku ten šroub pobouchej kladivkem a prudce trhnout golou. Ale bacha, aby tam náhodou nebyl levej závit..
ironpipi
Registrovaný
Příspěvky: 950
Registrován: pát 28.03.2008 01:00
Bydliště: Přerov

#9 Příspěvek od ironpipi »

Dle ETK je tam závit 1,5, kdyby byl levej, tak by ho snad taky označili...Moc se tomu zatím nechce, ještě to trochu pocákám a uvidím...
ironpipi
Registrovaný
Příspěvky: 950
Registrován: pát 28.03.2008 01:00
Bydliště: Přerov

#10 Příspěvek od ironpipi »

Ještě když jsem u toho a mám to rozdělaný, chci vytáhnou klimakompresor očistit ho a vyměnit ložisko na jeho spojce, ale zdá se, že po povolení všech šroubků to drží ještě jeden imbus, kterej je tak blbě zezadu, že to bude asi problém...Je nějakej jinej způsob jak kompresor vyhodit nebo budu muset přes ten imbus?
ironpipi
Registrovaný
Příspěvky: 950
Registrován: pát 28.03.2008 01:00
Bydliště: Přerov

#11 Příspěvek od ironpipi »

Tak ten šroub nejde ani za boha povolit. Nevím jestli v tomto případě pomůže ho třeba nahřát...Motor se točí doprava, takže povolovat by se mělo doleva. Bohužel to nejde. Tož co teď?
dsvatos
Registrovaný
Příspěvky: 3244
Registrován: stř 28.09.2005 00:00
Bydliště: Brno
Klubové ID: 1531
Kontaktovat uživatele:

#12 Příspěvek od dsvatos »

No, když se motor točí doprava, tak by bylo logický že by tam byl levej závit, ne? Zkus to povolovat doprava. Nevím jak je to konkrétně u tohohle motoru, ale už jsem se několikrát taky drbal s povolováním různšjch šroubů a pak zjistli, že je tam levej..
ironpipi
Registrovaný
Příspěvky: 950
Registrován: pát 28.03.2008 01:00
Bydliště: Přerov

#13 Příspěvek od ironpipi »

No doleva bych to zkusil, ale nemám to na tu stranu jak aretovat...
Uživatelský avatar
Killca
Registrovaný
Příspěvky: 6784
Registrován: ned 14.10.2007 00:00
Bydliště: Praha 5
Klubové ID: 1648

#14 Příspěvek od Killca »

tam dej zpatecku :)
vlevo je matal Obrázek a vpravo Killca Obrázek
ironpipi
Registrovaný
Příspěvky: 950
Registrován: pát 28.03.2008 01:00
Bydliště: Přerov

#15 Příspěvek od ironpipi »

Tak se opět vracím k tomuto tématu...Auto bylo na zvedáku, páčili jsme jak jen jsme mohli a šroub ne a ne povolit, tak co teď???Když se urve hlava šroubu, tak je to v p...Nějaký rady?
Kami1
Registrovaný
Příspěvky: 1704
Registrován: pát 24.10.2008 00:00
Bydliště: Brno
Klubové ID: 2167

#16 Příspěvek od Kami1 »

nedavno sem to na m42 delal sam a bylo to v pohode
sroub ma normalni pravej zavit, zabrzdit ruckou a zaradit 4 nebo 5
golu to chce tak metr dlouhou
- (ja sem na sebe nastavil 3 dlouhy prodluzovaky z gol, pri povolovani to bylo ohly jak luk, ale vydrzelo to(lux+stanley+noname)
gufero vydloubnout sroubovakem, ocistit osu a pouzdro poradne benalem
pres laťku tam pomalicku rovne nabouchat novy
a kurevsky dotahnout (myslim 300Nm nebo trochu min)

kdyz je auto zvedly(15) bez remenu(10) a krytu vrtule(2) a mas tu golu(?) tak v pohode za 10minut
ironpipi
Registrovaný
Příspěvky: 950
Registrován: pát 28.03.2008 01:00
Bydliště: Přerov

#17 Příspěvek od ironpipi »

Tož dík za radu, tak to zkusím ještě větší silou :D
Kami1
Registrovaný
Příspěvky: 1704
Registrován: pát 24.10.2008 00:00
Bydliště: Brno
Klubové ID: 2167

#18 Příspěvek od Kami1 »

tož ba
mozna by to slo udelat i z vrchu(bez vrtule(5minut), problem by ale mozna byl natlacit tam to gufero rovne
jestli si masochista tak doporucuju pretesnit i vanu
ironpipi
Registrovaný
Příspěvky: 950
Registrován: pát 28.03.2008 01:00
Bydliště: Přerov

#19 Příspěvek od ironpipi »

Z vrchu jsem to tyky zkoušel a to je naprd, lepší je to na zvedáku...Vanu mám zatím suchou, takže do toho nebudu moc rýpat...
kala
Registrovaný
Příspěvky: 65
Registrován: stř 17.12.2008 01:00
Kontaktovat uživatele:

#20 Příspěvek od kala »

Mám 318i M40, ma uz hodne za sebou. Mel jsem problem, ze mi nejel jeden valec, vymenil jsem svicku (ta byla uplne zaj.b.na od oleje), pak to tak tyden jezdilo normalne, no ale potom znovu (stejny zvuk, jelo to jen na 3 valce), dojel jsem domu-> zespodu na sberaci vyfuku olej a pekne se z toho kourilo. Nevite prosim nekdo co tomu je?
Odpovědět