Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Špatný raní start E36 TDS

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Odpovědět
Zpráva
Autor
Qapa
Registrovaný
Příspěvky: 26
Registrován: pát 18.08.2006 00:00
Bydliště: Praha/Dačice
Kontaktovat uživatele:

#1 Příspěvek od Qapa »

Zdravím Vás a prosím o radu.
Ráno veliký problém se startem. Asi po 5minutovém trápení to naskočilo. Mám tds cca 2 roky, nikdy žádný problém se startem, až teď. Teplé startuje na ťuknutí. Mám vyměnit všechny žhavící svíčky? Nebo prosím poraďte, čím by to mohlo být. Je pravděpodobně nemožné, že by odešly najednou všechny žhavící svíčky. ?? Čerpadlo by mělo být asi OK, jelikož to teplé naskočí na ťuknutí, nekouří atd. Teď se docela bojím zítřejšího rána... Poraďte prosím, jestli s tím máte zkušenost, co to zpravidla bývá za závadu..
Děkuji
Qapa
osminohej
Registrovaný
Příspěvky: 28
Registrován: sob 08.09.2007 00:00
Bydliště: Beroun

#2 Příspěvek od osminohej »

Měl jsem ten samý problem, studený ani ťuk, teplý paráda, me odešlo relé žhavení. Stálo asi dvaapůl tisíce v autor. servisu. Na laně to taky chytlo na otočení motoru.
Qapa
Registrovaný
Příspěvky: 26
Registrován: pát 18.08.2006 00:00
Bydliště: Praha/Dačice
Kontaktovat uživatele:

#3 Příspěvek od Qapa »

osminohej píše:Měl jsem ten samý problem, studený ani ťuk, teplý paráda, me odešlo relé žhavení. Stálo asi dvaapůl tisíce v autor. servisu. Na laně to taky chytlo na otočení motoru.

relé žhavení je někde u řídící jednotky z prostoru motoru u spolujezdce, je to tak? dá se to nějak proměřit, než koupím nové, nebo dá se ještě nějak vyloučit, že to nejsou žhaviče?
osminohej
Registrovaný
Příspěvky: 28
Registrován: sob 08.09.2007 00:00
Bydliště: Beroun

#4 Příspěvek od osminohej »

Proměřit to jde určitě, ja ale nevím jak. To relé je přesně tam jak jsi psal.
mamouschek
Registrovaný
Příspěvky: 196
Registrován: pát 31.08.2007 00:00

#5 Příspěvek od mamouschek »

Začal bych proměřením žhaviček (klasicky digitálem a každou zvlášť) a pak bych to viděl na gumičky v čerpadle. Typické problémy u TDSových motorů. Cena jak kde, cca 15 - 30 tis.
525tds
Registrovaný
Příspěvky: 39
Registrován: pát 22.07.2005 00:00

#6 Příspěvek od 525tds »

Zdarec ,
mám v zimě stejný problém .,žhavičky jsem měřil a mám je dobré . Všechny vykazovaly stejný odpor a braly skoro stejný proud . Mám podezdření na to relátko . V zimě mi auto naskoří nejdříve na 500 ot. a až po chvíly se to srovná na normální volnoběh cca 850 ot. To relé jsem hledal , ale nenašel . V kastlíku s řídící jednotkou jsou pouze malá relátka , žádné co by sneslo prou 120 A , Mám dojem ,že to bude v krabičce pod sáním pod žhavičkama , protože tam vede přímo ze startéru silný kabel . Nevíte někdo jak by se dalo jednoduše vyřešit přižhavování teplého motoru ,kdy řídící jednotka nezapne žhavení . Mám už horší čerpadlo a za tepla to točí déle . Ničí mi to baterku a startér . Díky za odpověď . PEPA
mamouschek
Registrovaný
Příspěvky: 196
Registrován: pát 31.08.2007 00:00

#7 Příspěvek od mamouschek »

Koukám, že TDSkáři se snaží vymyslet všechno možný, jen né přiznat problém s čerpadlem. Stejně u něj většinou skončíte.
Tompo
Registrovaný
Příspěvky: 1316
Registrován: sob 19.11.2005 01:00
Bydliště: Krkonoše

#8 Příspěvek od Tompo »

Tak, tak, já ho vyměnil za nové, ale asi po 2tis. km mě padl motor, hmm :(
Martinéz
Registrovaný
Příspěvky: 4435
Registrován: stř 19.02.2003 01:00

#9 Příspěvek od Martinéz »

ja resil stejne priznaky a vyresila to vymena 4. ridiciho vstriku, kterym protejkala nafta. normalne by to stalo 7k, ja mel znamost..
dell
Registrovaný
Příspěvky: 368
Registrován: ned 02.04.2006 00:00
Bydliště: Stříbro

#10 Příspěvek od dell »

Relátko i pojistka pro žhavení je u řídící jednotky a ta je za baterkou, vyndej baterku sundej kryt a tam to najdeš. Řešil jsem to že jsem nejprve zkusil zda mám napětí na svíčkach (změříš i žárovkou) pokud napětí v pořádku musíš změřit svíčky, sundat sání, odpojit přívody a můžeš měřit svíčky na motoru. Já osobně kašlu na odpor svíčky zkouším to jen bzučákem. Nedávno jse nemohl nastartovat (dlouhé starty) a po nastartování kouř a smrad z nespálené nafty. Byly dvě v háji. U E30 by toto měření jednoduší protože žhavení jde přes konektor a jednotlivé svíčky mají svoje piny.
Tim
Registrovaný
Příspěvky: 66
Registrován: stř 25.07.2007 00:00
Bydliště: Kousek od Štatlu
Kontaktovat uživatele:

#11 Příspěvek od Tim »

ja mel stejny problem, dva zhavice v haji a nakopl jsem to az na popate, vymenil jsem vsechny a je klidecek, zadny problem ted neni.
petr318is
Registrovaný
Příspěvky: 9
Registrován: ned 26.11.2006 01:00
Bydliště: plzen

#12 Příspěvek od petr318is »

mozna blby napad ale ja mel podobny problem a padala mi nafta... koupit sem jednosmerny ventil a dal ho na hadicku mezi filtr a cerpadlo a bylo po problemu ted mam ale jiny problem rano 2x nazhavym po chvili motor chytne jde jak pumpa na sr.cky a strasne huli je to asi cerpadlem?? diky za rady nejlepe jestli mi poslete SZ moc nejsem na netu DIKY MOC
pacoun
Registrovaný
Příspěvky: 5
Registrován: ned 04.11.2007 01:00

#13 Příspěvek od pacoun »

mam tren sami problem dlouhe starty a kolisani volnobehu
Qapa
Registrovaný
Příspěvky: 26
Registrován: pát 18.08.2006 00:00
Bydliště: Praha/Dačice
Kontaktovat uživatele:

#14 Příspěvek od Qapa »

Tak problém vyřešen. Bylo to žhavícíma svíčkama. Teď to chytne hned na drc.
Odpovědět