Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

Spojka nebo setrvák

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Zpráva
Autor
milas
Registrovaný
Příspěvky: 97
Registrován: pát 25.02.2005 01:00
Bydliště: Pardubicko
Klubové ID: 111

#1 Příspěvek od milas »

Při rozjezdu nebo podřazením na nižší stupeň mi začla cukat spojka. Někdy to dělá víc, někdy míň a někdy vůbec bez ohledu na to jestli je zahřátá nebo studená. Auto má najeto cca 200 tis. (323i e-46). Jde mi o to jestli jde nějak bezdemontážně určit jestli je v hajzlu jenom spojka nebo i setrvačník.
kosa
Registrovaný
Příspěvky: 348
Registrován: pát 27.10.2006 00:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#2 Příspěvek od kosa »

toto vypadá na přítlačák , lamela by se projevovala prokluzem .... každopádně vždy je lepší měnit celou sadu i s ložiskem .jinak se ti může stát že to budeš dělat znovu za pár km
psena
Registrovaný
Příspěvky: 2208
Registrován: čtv 18.12.2003 01:00
Bydliště: Brno
Klubové ID: 58
Kontaktovat uživatele:

#3 Příspěvek od psena »

No to jsi mu poradil :D Otazka ale znela jinak.
Bojim se, ze tady zazni pouze domenky a tedy pro Tebe nic o co by ses mohl oprit.Beru to tak, ze se ptas proto, abys mohl mit pripravene dily dopredu, nez to budou v servise delat.
Me osobne na spojce cukala(vibrovala) prave lamela, ktera byla od vyroby kriva...ovsem ze by zacla tohle delat lamela z niceho nic, se me nezda..a aby tohle zpusoboval pritlacak..tomu davam minimalni sanci.
Asi te zklamu, ale muj tip je prave na dvojhmotnostni setrvak, predpokladam, ze 323i ma dvojhmotu.
psena
Registrovaný
Příspěvky: 2208
Registrován: čtv 18.12.2003 01:00
Bydliště: Brno
Klubové ID: 58
Kontaktovat uživatele:

#4 Příspěvek od psena »

Tak jsem se dival do ETK a je tam dvojhmotnostni a samozrejme je to palka....preji at je to jen ta spojka, treba prehrata lamela.
Uživatelský avatar
Huska
Registrovaný
Příspěvky: 3224
Registrován: čtv 19.06.2003 00:00
Bydliště: Brno / Olomouc
Klubové ID: 200
Kontaktovat uživatele:

#5 Příspěvek od Huska »

chtělo by to lépe popsat cukání..... špatný setrvák se projevuje chvěním (celého auta) v nízkých otáčkách .. nejvíc na volnoběh a nemá téměř nic společného se sešlápnutou spojkou.
Pokud ti třepe pedál při pouštění nebo sešlapování tak je špatný některý díl spojky (lamela, přítlačák, ložisko) ... většinou je prasklý paprsek na přítlačáku.
Podle mě bude stačit spojka
:-) Born to be for BMW :-)
:-) 344ic E30 +320dT E46+ Superb II combi+A6 Allroad+Š1000MB+MAN TGA+Peugeot Boxer,307SW,6x Berlingo,Avia,JCB,Gilera,Stadion S11 EX: MGA roadster, E30 318i, 325e, 318i, E36 323i/LPGi,318iA, 328i, E46 328iT, E46 320d :-)
milas
Registrovaný
Příspěvky: 97
Registrován: pát 25.02.2005 01:00
Bydliště: Pardubicko
Klubové ID: 111

#6 Příspěvek od milas »

Je to takový pocit jako když se říká, že spojka drbe, ale takhle se to blbě popisuje, prostě když se rozjedu z ostra tak to neudělá to samé při podřazování, když pouštím pomalu pedál tak to zadrbe. Jde mi o to co asi mám čekat za ranec peněz, protože replikový setrvák se mi tam nějak dávat nechce. A to by byla další otázka, jestli se vyplatí na tomhle nějakou korunu ušetřit a bude replika stačit nebo včem je vůbec rozdíl mezi rep. a originálem zrovna u tohoto dílu :?
milas
Registrovaný
Příspěvky: 97
Registrován: pát 25.02.2005 01:00
Bydliště: Pardubicko
Klubové ID: 111

#7 Příspěvek od milas »

psena píše:No to jsi mu poradil :D Otazka ale znela jinak.
Bojim se, ze tady zazni pouze domenky a tedy pro Tebe nic o co by ses mohl oprit.Beru to tak, ze se ptas proto, abys mohl mit pripravene dily dopredu, nez to budou v servise delat.
Me osobne na spojce cukala(vibrovala) prave lamela, ktera byla od vyroby kriva...ovsem ze by zacla tohle delat lamela z niceho nic, se me nezda..a aby tohle zpusoboval pritlacak..tomu davam minimalni sanci.
Asi te zklamu, ale muj tip je prave na dvojhmotnostni setrvak, predpokladam, ze 323i ma dvojhmotu.
Je jasný, že spojku bych dal celou, ale peníze co stojí setrvák bych raději dal třeba za kola, ale co nadělám.
kosa
Registrovaný
Příspěvky: 348
Registrován: pát 27.10.2006 00:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#8 Příspěvek od kosa »

Huska píše:chtělo by to lépe popsat cukání..... špatný setrvák se projevuje chvěním (celého auta) v nízkých otáčkách .. nejvíc na volnoběh a nemá téměř nic společného se sešlápnutou spojkou.
Pokud ti třepe pedál při pouštění nebo sešlapování tak je špatný některý díl spojky (lamela, přítlačák, ložisko) ... většinou je prasklý paprsek na přítlačáku.
Podle mě bude stačit spojka

dle mně taky ....
psena
Registrovaný
Příspěvky: 2208
Registrován: čtv 18.12.2003 01:00
Bydliště: Brno
Klubové ID: 58
Kontaktovat uživatele:

#9 Příspěvek od psena »

Huska píše:chtělo by to lépe popsat cukání..... špatný setrvák se projevuje chvěním (celého auta) v nízkých otáčkách .. nejvíc na volnoběh a nemá téměř nic společného se sešlápnutou spojkou.
Pokud ti třepe pedál při pouštění nebo sešlapování tak je špatný některý díl spojky (lamela, přítlačák, ložisko) ... většinou je prasklý paprsek na přítlačáku.
Podle mě bude stačit spojka
Tenkrat kdyz jsem mel podobne problemy, tak do me v servisu rvali horem dolem, ze to urcite bude delat setrvak.
Jinak pokud mas dvojhmotnostni setrvak, proc by se mel projevovat na volnobeh? I pri uvolneni mechanizmu tlumeni, nedochazi prece k vystredeni setrvacniku.
milas
Registrovaný
Příspěvky: 97
Registrován: pát 25.02.2005 01:00
Bydliště: Pardubicko
Klubové ID: 111

#10 Příspěvek od milas »

No nic stejně nezbyde nic jiného než to rozdělat a vidět. A jak dlouho myslíte, že s tím ještě můžu jezdit? Asi to moc neodkládat co, aby to neodsralo ještě něco jiného.
Uživatelský avatar
Huska
Registrovaný
Příspěvky: 3224
Registrován: čtv 19.06.2003 00:00
Bydliště: Brno / Olomouc
Klubové ID: 200
Kontaktovat uživatele:

#11 Příspěvek od Huska »

pokud je sjetá lamela tak neodkládat... jinak poškodíš setrvák nýty z lamely :wink:
:-) Born to be for BMW :-)
:-) 344ic E30 +320dT E46+ Superb II combi+A6 Allroad+Š1000MB+MAN TGA+Peugeot Boxer,307SW,6x Berlingo,Avia,JCB,Gilera,Stadion S11 EX: MGA roadster, E30 318i, 325e, 318i, E36 323i/LPGi,318iA, 328i, E46 328iT, E46 320d :-)
Uživatelský avatar
Fx Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 7216
Registrován: úte 23.12.2003 01:00
Bydliště: Praha
Klubové ID: 1705
Kontaktovat uživatele:

#12 Příspěvek od Fx Člen Klubu »

Jak se při sundané převodovce pozná špatný setrvák?
milas
Registrovaný
Příspěvky: 97
Registrován: pát 25.02.2005 01:00
Bydliště: Pardubicko
Klubové ID: 111

#13 Příspěvek od milas »

Tak pro ty co to zájímá tu mám výsledek....... setrvák v p..i. Zkoušel jsem sehnat jetý, ale když jsem na něco padnul tak buď borec nevěděl ani o čem mluví nebo za to chtěli zhruba 1/2 až 3/4 ceny a záruka,že je 100% stejně žádná a už vidím chlapíka na vrakáči jak mi ho s úsměvem bere zpátky ( nehleďe na tu práci ). Tak jsem dnes šel a objednal nový a všem který mají podobný problém bych asi doporučil to samý.
Uživatelský avatar
JIP
Registrovaný
Příspěvky: 902
Registrován: pát 27.07.2007 00:00
Bydliště: Vratimov DC

#14 Příspěvek od JIP »

A příště startovat vždy bez vyšlápnuté spojky! :wink:
Mikka_old

#15 Příspěvek od Mikka_old »

češtinářskej dotaz... bez vyšlápnuté znamená startovat se sešlápnutou? nebo startovat s nesešlápnutou?
koki
Registrovaný
Příspěvky: 541
Registrován: stř 03.05.2006 00:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#16 Příspěvek od koki »

myslel tohle: příště startovat se sešlapnutou spojkou :)
Maikl
Registrovaný
Příspěvky: 2408
Registrován: čtv 04.08.2005 00:00
Bydliště: CL
Klubové ID: 644
Kontaktovat uživatele:

#17 Příspěvek od Maikl »

já bych řekl, že právě naopak :D
Mafa
Registrovaný
Příspěvky: 115
Registrován: ned 05.11.2006 01:00

#18 Příspěvek od Mafa »

mne bylo doporuceno startovat se seslapnutou spojkou a i vypinat motor take se seslapnutou. Delam to tak, a zda se mi to dobry.
wacc
Registrovaný
Příspěvky: 875
Registrován: stř 14.02.2007 01:00
Bydliště: Brno
Klubové ID: 1576

#19 Příspěvek od wacc »

Sam vyrobce pocita s tim, ze budes startovat se seslaplou spojkou jen pri nizkych venkovnich teplotach (viz. navod k obsluze).
Uživatelský avatar
JIP
Registrovaný
Příspěvky: 902
Registrován: pát 27.07.2007 00:00
Bydliště: Vratimov DC

#20 Příspěvek od JIP »

Jojo, přesně tak. Když máš dvojhmotu, nikdy nesešlapuj spojku při startování...jednák ničíš axiální ložiska kliky a jednak dostává zabrat dvojhmotový setrvák..takže tak... :wink:
Odpovědět