Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 
Klimakompresor - problem
mam e30 a klima je puvodne jeste na R12, ale nekdo uz to nejak predelaval takze vysokotlakej ventil ma uz rychlouzaver a je na nem cedulka s R134a (kompresor stale puvodni R12). Nedavno jsem nechal doplnovat klimu a par tydnu to chodilo v pohode, dneska jsem si vsiml ze kompresor je dost hlucnej (pred doplnenim nebyl skoro slyset, ale taky to bylo skoro prazdny a skoro to nechladilo) obcas i zajeci jako kdyz v nem neco dre. Nekde jsem tusim cetl ze R12 mazala sama o sobe, ted pri doplneni mi tam hodili 10g oleje, nicmene jak se zda nemaze to dobre (jinak klima porad chladi v pohode). Takze co ted s tim, netusi nekdo jakej olej se tam musi napustit ci co s tim? Zkusim jeste vyzjistit v cem spocivala ta premena na R134a + co tam bylo napusteny puvodne..
-
Francis
- Výkonná rada
- Příspěvky: 5995
- Registrován: ned 31.08.2003 00:00
- Bydliště: střed Česka
- Klubové ID: 80
- Kontaktovat uživatele:
Přestavět klimu v E30 z R12 na R134a znamená vyměnit:
- všechna těsnění (O-kroužky)
- všechny hadice
- expansní ventil v topení (řídí vstup chladiva do výparníku)
- kompresor
K chladivu R12 se používá jiný olej než k chladivu R134a, proto výměna kompresoru
- všechna těsnění (O-kroužky)
- všechny hadice
- expansní ventil v topení (řídí vstup chladiva do výparníku)
- kompresor
K chladivu R12 se používá jiný olej než k chladivu R134a, proto výměna kompresoru
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
323ti stock condition
No prave ze mam takovej pocit ze ten kdo to predelaval, predelal jen koncovky :/ mozna tesneni..Francis píše:Přestavět klimu v E30 z R12 na R134a znamená vyměnit:
- všechna těsnění (O-kroužky)
- všechny hadice
- expansní ventil v topení (řídí vstup chladiva do výparníku)
- kompresor
K chladivu R12 se používá jiný olej než k chladivu R134a, proto výměna kompresoru
Jinak hadice co ja vim se menit nemusi, konkretne v retrofit kitu jsou O-krouzky, tam je to jasny R134a by tema staryma utikala, jinej drier, redukce na vypustne ventily, tlakovy ventil no a pak ten kompresor coz je nejvetsi problem :/ novej 16tis pochybuju ze ho nejde najdu kdyz se to e30 delal asi rok nebo dva (myslim ten na R134a). No jak to tak vypada budu to muset cely prodelat pokud to chci mit 100% funkcni

-
Francis
- Výkonná rada
- Příspěvky: 5995
- Registrován: ned 31.08.2003 00:00
- Bydliště: střed Česka
- Klubové ID: 80
- Kontaktovat uživatele:
Na dryer jsem zapoměl 
myslím že levněji tě vyjde nechat zrepasovat starý kompresor a protože R12 už se nedodává nechat naplnit náhradou a na R134a nekonvertovat.

myslím že levněji tě vyjde nechat zrepasovat starý kompresor a protože R12 už se nedodává nechat naplnit náhradou a na R134a nekonvertovat.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
323ti stock condition
-
Francis
- Výkonná rada
- Příspěvky: 5995
- Registrován: ned 31.08.2003 00:00
- Bydliště: střed Česka
- Klubové ID: 80
- Kontaktovat uživatele:
Každý kdo plní autoklimatizace. Třeba http://www.autoclim.czProx píše:no to je fakt, jen je problem jeste sehnat nekoho kdo tou nahradou plni..
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
323ti stock condition
-
Francis
- Výkonná rada
- Příspěvky: 5995
- Registrován: ned 31.08.2003 00:00
- Bydliště: střed Česka
- Klubové ID: 80
- Kontaktovat uživatele:
Kdosi tu kdysi doporučoval http://www.brema.cz/cs/sluzby/autoklima ... nnosti.ep/
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
323ti stock condition
-
Francis
- Výkonná rada
- Příspěvky: 5995
- Registrován: ned 31.08.2003 00:00
- Bydliště: střed Česka
- Klubové ID: 80
- Kontaktovat uživatele:
Ventily můžeš nechat, mají redukce.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
323ti stock condition