Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

Klimakompresor - problem

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Odpovědět
Zpráva
Autor
Prox
Registrovaný
Příspěvky: 317
Registrován: ned 30.03.2003 01:00
Bydliště: Praha

#1 Příspěvek od Prox »

mam e30 a klima je puvodne jeste na R12, ale nekdo uz to nejak predelaval takze vysokotlakej ventil ma uz rychlouzaver a je na nem cedulka s R134a (kompresor stale puvodni R12). Nedavno jsem nechal doplnovat klimu a par tydnu to chodilo v pohode, dneska jsem si vsiml ze kompresor je dost hlucnej (pred doplnenim nebyl skoro slyset, ale taky to bylo skoro prazdny a skoro to nechladilo) obcas i zajeci jako kdyz v nem neco dre. Nekde jsem tusim cetl ze R12 mazala sama o sobe, ted pri doplneni mi tam hodili 10g oleje, nicmene jak se zda nemaze to dobre (jinak klima porad chladi v pohode). Takze co ted s tim, netusi nekdo jakej olej se tam musi napustit ci co s tim? Zkusim jeste vyzjistit v cem spocivala ta premena na R134a + co tam bylo napusteny puvodne..
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5995
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Klubové ID: 80
Kontaktovat uživatele:

#2 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

Přestavět klimu v E30 z R12 na R134a znamená vyměnit:
- všechna těsnění (O-kroužky)
- všechny hadice
- expansní ventil v topení (řídí vstup chladiva do výparníku)
- kompresor

K chladivu R12 se používá jiný olej než k chladivu R134a, proto výměna kompresoru
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
Prox
Registrovaný
Příspěvky: 317
Registrován: ned 30.03.2003 01:00
Bydliště: Praha

#3 Příspěvek od Prox »

Francis píše:Přestavět klimu v E30 z R12 na R134a znamená vyměnit:
- všechna těsnění (O-kroužky)
- všechny hadice
- expansní ventil v topení (řídí vstup chladiva do výparníku)
- kompresor

K chladivu R12 se používá jiný olej než k chladivu R134a, proto výměna kompresoru
No prave ze mam takovej pocit ze ten kdo to predelaval, predelal jen koncovky :/ mozna tesneni..
Jinak hadice co ja vim se menit nemusi, konkretne v retrofit kitu jsou O-krouzky, tam je to jasny R134a by tema staryma utikala, jinej drier, redukce na vypustne ventily, tlakovy ventil no a pak ten kompresor coz je nejvetsi problem :/ novej 16tis pochybuju ze ho nejde najdu kdyz se to e30 delal asi rok nebo dva (myslim ten na R134a). No jak to tak vypada budu to muset cely prodelat pokud to chci mit 100% funkcni :(
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5995
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Klubové ID: 80
Kontaktovat uživatele:

#4 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

Na dryer jsem zapoměl :-(

myslím že levněji tě vyjde nechat zrepasovat starý kompresor a protože R12 už se nedodává nechat naplnit náhradou a na R134a nekonvertovat.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
Prox
Registrovaný
Příspěvky: 317
Registrován: ned 30.03.2003 01:00
Bydliště: Praha

#5 Příspěvek od Prox »

Francis píše:Na dryer jsem zapoměl :-(

myslím že levněji tě vyjde nechat zrepasovat starý kompresor a protože R12 už se nedodává nechat naplnit náhradou a na R134a nekonvertovat.
no to je fakt, jen je problem jeste sehnat nekoho kdo tou nahradou plni..
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5995
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Klubové ID: 80
Kontaktovat uživatele:

#6 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

Prox píše:no to je fakt, jen je problem jeste sehnat nekoho kdo tou nahradou plni..
Každý kdo plní autoklimatizace. Třeba http://www.autoclim.cz
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5995
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Klubové ID: 80
Kontaktovat uživatele:

#7 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
Uživatelský avatar
DC Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 2336
Registrován: úte 02.09.2003 00:00
Bydliště: Řáholec
Klubové ID: 55
Kontaktovat uživatele:

#8 Příspěvek od DC Výkonná rada »

mě plnili náhradou R12 v Carieru v Uhřiněvsi a klima už rok funí libově - dodali mi tam i olej a zkontrolovali těsnost
Sběratel, pořadatel a předseda zdejšího sdružení - kontakt do sz v případě potřeby, dík
Prox
Registrovaný
Příspěvky: 317
Registrován: ned 30.03.2003 01:00
Bydliště: Praha

#9 Příspěvek od Prox »

no asi to tak udelam, jen doufam ze zjistim jak to bylo predelavane..jestli je tam uz jiny tesneni..kazdopadne vysokotlakej ventil bude treba vratit na starej typ...asi.. a nizkotlakej nejde povolit :)
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5995
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Klubové ID: 80
Kontaktovat uživatele:

#10 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

Ventily můžeš nechat, mají redukce.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
Odpovědět