Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

spojka?

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Odpovědět
Zpráva
Autor
Ragnar_
Registrovaný
Příspěvky: 29
Registrován: pát 10.11.2006 01:00
Bydliště: Plzeň

#1 Příspěvek od Ragnar_ »

zdravim,
uz parkrat jsem chtel vyzkouset se svou 316kou rychlejsi start jestli prohrabnou kola a da se rict ze na normalnim asfaltu bez sance...
vim ze 100 koni neni moc, ale tak lehce hrabnout a zahvizdat kolama mi slo i se slabsim autem tak nevim cim to muze byt...
dneska se mi navic stalo ze kdyz jsem chtel prohrabnout pri rozjezdu tak najednou motor sel do otacek jako pri prohrabu jenze prakticky zadny hrabani kol se nedelo ani hvizdani nebylo slyset takze bych se celkem bal o spojku, ze prokluzuje (coz by mozna vysvetlovalo i predchozi neuspechy zahrabat pri rozjezdu)...
auto ma nalitano poctivejch 150tis.km takze by teoreticky vse nasvedcovalo ze se spojka chysta na zaslouzeny odpocinek...
jinak ale pri bezny jizde spojka uplne v pohode, pri razeni vse ok i pri normalnich rozjezdech... tak nevim co s tim teda je

budu rad za jakoukoliv uzitecnou pripominku k tomuhle problemu
Maikl
Registrovaný
Příspěvky: 2408
Registrován: čtv 04.08.2005 00:00
Bydliště: CL
Kontaktovat uživatele:

#2 Příspěvek od Maikl »

takže máš zkušenosti, se slabšíma autama s náhonem na zadek...?
řekl bych že u auta s předním náhonem není problém hrábnout i když tam máš nákýho chcípáka, protože se veškerá váha (teoreticky) přenese na zadní nápravu.. :wink:
petto
Registrovaný
Příspěvky: 708
Registrován: ned 12.03.2006 01:00
Bydliště: Šternberk

#3 Příspěvek od petto »

mě 1,6 v poho zahrabe......a když vyjíždím z vedlejši na hlavni a jendna hrabu(autio je nakloněny protože zatáčím a je odlehčeny jedno kolo) tak mi hrábne i při přeřazení na dva :-) pneu 215/40 r16 :D a na 185/65r15 sem dělal i obloučky (ne kolečka pro rejpaly-->nemám samosvor) a čoudiolo se od jednoho kola.... :lol:
all
Registrovaný
Příspěvky: 1548
Registrován: úte 02.01.2007 01:00
Bydliště: Kutná Hora

#4 Příspěvek od all »

Můžu také dosvedšit... 1.6 taky hrabe dobre, vim že sklidim výsměch od tech co maj silnejsí, ale ted je rec o 1.6

No a skoušel si preradit na dvojku ve velkejch otackach a taky se motor pomaleji zapojil do tahu, nebo mu temer okamzite spadli otacky asi podle toho jak jsi jel rychle?? To mi delalo, po vymene spojky ready!!
Spajky
Registrovaný
Příspěvky: 2549
Registrován: ned 29.05.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#5 Příspěvek od Spajky »

Buď rád že ti to nehrabe :)
Brody
Registrovaný
Příspěvky: 3103
Registrován: pon 23.04.2007 00:00
Bydliště: Vimperk
Kontaktovat uživatele:

#6 Příspěvek od Brody »

no me by zajimalo jak nastavit spojkovej pedal!Jestli to nejak jde! :?:
Bajzik
Registrovaný
Příspěvky: 367
Registrován: pát 21.10.2005 00:00
Bydliště: J. Hradec
Kontaktovat uživatele:

#7 Příspěvek od Bajzik »

Brody píše:no me by zajimalo jak nastavit spojkovej pedal!Jestli to nejak jde! :?:
No nejde to

Spojka bude na 85% pryč, je to o způsobu používání spojky a ne najetých km, druhá možnost je ta, že je "jen" mastná (únik oleje z převodky) ale to si nemyslím

Jo a 1.6ka hrabe, ona i dobře jede ale musí se to umět a ne jako hodně lidí si to vynahradit objemem
Brody
Registrovaný
Příspěvky: 3103
Registrován: pon 23.04.2007 00:00
Bydliště: Vimperk
Kontaktovat uživatele:

#8 Příspěvek od Brody »

Bajzik píše:
Brody píše:no me by zajimalo jak nastavit spojkovej pedal!Jestli to nejak jde! :?:
No nejde to

Spojka bude na 85% pryč, je to o způsobu používání spojky a ne najetých km, druhá možnost je ta, že je "jen" mastná (únik oleje z převodky) ale to si nemyslím

Jo a 1.6ka hrabe, ona i dobře jede ale musí se to umět a ne jako hodně lidí si to vynahradit objemem


no z prevodovky unika!Jinak de razeni v pohode!Jen pedal je vys nez brzda!A u staryho auta sem si to nastavil pritahnutim spojkovyho lana!
Ragnar_
Registrovaný
Příspěvky: 29
Registrován: pát 10.11.2006 01:00
Bydliště: Plzeň

#9 Příspěvek od Ragnar_ »

tak ja nevim, pri normalni jizde mi spojka prijde uplne ok... ale ty prohraby jsou divny... nemam zkusenosti s zadnym podobnym autem s nahonem na zadek, ale podle prispevku by to teda hrabnout aspon trochu jit melo (coz jsem si myslel) tak teda nevim jestli to bude tou spojkou...

asi to budu muset nejak vyzkouset.. mate s tim nekdo zkusenosti jako treba co je nejlepsi vyzkouset na cem se to dobre pozna ??

to s tim prerazenim hned na dvojku: vcera jak mi to na tu jednicku proklouzlo tak kdyz jsem tam kopnul dvojku tak to se to nechytlo a nespadli otacky ale klouzalo to chvili taky.. takze jsem pustil radeji nohu z plynu a pak kdyz jsem pridal tak uz se to chytlo normalne...
Bajzik
Registrovaný
Příspěvky: 367
Registrován: pát 21.10.2005 00:00
Bydliště: J. Hradec
Kontaktovat uživatele:

#10 Příspěvek od Bajzik »

Ragnar_ píše:tak ja nevim, pri normalni jizde mi spojka prijde uplne ok... ale ty prohraby jsou divny... nemam zkusenosti s zadnym podobnym autem s nahonem na zadek, ale podle prispevku by to teda hrabnout aspon trochu jit melo (coz jsem si myslel) tak teda nevim jestli to bude tou spojkou...

asi to budu muset nejak vyzkouset.. mate s tim nekdo zkusenosti jako treba co je nejlepsi vyzkouset na cem se to dobre pozna ??

to s tim prerazenim hned na dvojku: vcera jak mi to na tu jednicku proklouzlo tak kdyz jsem tam kopnul dvojku tak to se to nechytlo a nespadli otacky ale klouzalo to chvili taky.. takze jsem pustil radeji nohu z plynu a pak kdyz jsem pridal tak uz se to chytlo normalne...
jak říkám olej nebo lamela, prostě musíš zroichlovat uměrně s otáčkama, což se ti asi neděje. Ono když pojedeš na klobouka tak to ta spojka zvládne...

Jakým lankem jsi to šteloval? nebo jinak, co to bylo to starý auto????
Brody
Registrovaný
Příspěvky: 3103
Registrován: pon 23.04.2007 00:00
Bydliště: Vimperk
Kontaktovat uživatele:

#11 Příspěvek od Brody »

No presedlal sem ze saxa.A tam byla spojka ovladana lankem,takze kdyz sem mel pedal vysoko tak sem jenom pritah lanko a bylo to v pohode!
LOPOLO Čestný člen
Čestný člen
Příspěvky: 8324
Registrován: pon 11.03.2002 01:00

#12 Příspěvek od LOPOLO Čestný člen »

Ragnar_ píše:zdravim,
uz parkrat jsem chtel vyzkouset se svou 316kou rychlejsi start jestli prohrabnou kola a da se rict ze na normalnim asfaltu bez sance...
vim ze 100 koni neni moc, ale tak lehce hrabnout a zahvizdat kolama mi slo i se slabsim autem tak nevim cim to muze byt...
dneska se mi navic stalo ze kdyz jsem chtel prohrabnout pri rozjezdu tak najednou motor sel do otacek jako pri prohrabu jenze prakticky zadny hrabani kol se nedelo ani hvizdani nebylo slyset takze bych se celkem bal o spojku, ze prokluzuje (coz by mozna vysvetlovalo i predchozi neuspechy zahrabat pri rozjezdu)...
auto ma nalitano poctivejch 150tis.km takze by teoreticky vse nasvedcovalo ze se spojka chysta na zaslouzeny odpocinek...
jinak ale pri bezny jizde spojka uplne v pohode, pri razeni vse ok i pri normalnich rozjezdech... tak nevim co s tim teda je

budu rad za jakoukoliv uzitecnou pripominku k tomuhle problemu


pokud mas dobry gumy tak nemas sanci .. 100 koni je malo .. kdybys mel nahon na predek tak by to samozrejme slo :-)
Jarek
Registrovaný
Příspěvky: 80
Registrován: stř 26.07.2006 00:00
Bydliště: Brno

#13 Příspěvek od Jarek »

Můj mechanik mě jako test spojky doporučil:

:twisted: Jeď na dvojku tak 3000ot. (nejlíp do mírnýho kopečka) a začni levou nohou přibrzďovat a zároveň ještě přidej plynu.
Pokud ti otáčky na budíku vyletí nahoru tak spojka KO.

Sem měl taky pocit, že mě odchází spojka a tenhle test mě přesvědčil o opaku a do dnes bez problému... 8)
marek26
Registrovaný
Příspěvky: 275
Registrován: úte 27.09.2005 00:00

#14 Příspěvek od marek26 »

zatahni rucnu, daj 2, pridaj a pustaj spojku
1. skape dobra spojka
2. neskape zla spojka
Amos
Registrovaný
Příspěvky: 182
Registrován: ned 26.11.2006 01:00
Bydliště: Ostrava

#15 Příspěvek od Amos »

nebo špatná ručka :)
Ragnar_
Registrovaný
Příspěvky: 29
Registrován: pát 10.11.2006 01:00
Bydliště: Plzeň

#16 Příspěvek od Ragnar_ »

hmm tak se spojkou to vypada spatne... pri ty zatazeny rucce jsem to zkousel a jednou to chciplo tak jsem byl rad, jenze pak jsem to jeste zkusil radsi jednou a bohuzel pri trochu vyssich otackach kdyz jsem pustil spojku uplne tak to nechciplo a motor slapal vesele dal :-(

zajimalo by me jak moc rychle bych to mel nechat vymenit, kdyz zatim pri normalni jizde problemy nejsou...
a pak taky co mam nechat vymenit (jestli treba jen lamelu,oblozeni,.. nebo to vzit komplet celou sadu i s pritlacakem...?) a kolik to tak zhruba vyjde...?

jeste jsem se taky chtel zeptat... zda teoreticky nemuze mit spatna spojka vliv na celkovou spotrebu auta.. posledni dobou si to totiz bere celkove malicko vic
_peper
Registrovaný
Příspěvky: 2830
Registrován: stř 23.08.2006 00:00
Bydliště: Rokycany
Kontaktovat uživatele:

#17 Příspěvek od _peper »

No jestli chces pri kazdem rozjezdu zahrabnout tak to musis asi vymenit okamzite. Jestli ti staci bezne jezdeni, bez piskani kol tak nejspis menit nemusis :)
BTW: Mam 140koni a gumy 225 a kdyz to chci prohrabnout, tak se musim taky trochu snazit.
Ragnar_
Registrovaný
Příspěvky: 29
Registrován: pát 10.11.2006 01:00
Bydliště: Plzeň

#18 Příspěvek od Ragnar_ »

me o hrabani vubec nejde, to je to posledni...
jde mi spis o to aby se tam zbytecne neopotrebovavalo nebo nepodelalo i neco jinyho... je mi jasny ze to takhle muze vydrzet jeste dlouho

a zajima me teda taky jestli to teda muze mit ten vliv na spotrebu nebo ne
Brody
Registrovaný
Příspěvky: 3103
Registrován: pon 23.04.2007 00:00
Bydliště: Vimperk
Kontaktovat uživatele:

#19 Příspěvek od Brody »

No pokud budes delat spojku,tak bych urcite vymenil celou sadu!Kdyz uz se to dela tak at je to vymeneny vsechno!
Maikl
Registrovaný
Příspěvky: 2408
Registrován: čtv 04.08.2005 00:00
Bydliště: CL
Kontaktovat uživatele:

#20 Příspěvek od Maikl »

tak sem si dneska nechtěně hrabnul na volnoběh, sem přijel k benzince a dělal sem asi moc věcí najednou a při zařazený 1 sem pustil spojku, gumy pískly a chciplo to, už sem nestačil zase na tu spojku šlápnout.. :oops: :D
Odpovědět