Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
spojka?
zdravim,
uz parkrat jsem chtel vyzkouset se svou 316kou rychlejsi start jestli prohrabnou kola a da se rict ze na normalnim asfaltu bez sance...
vim ze 100 koni neni moc, ale tak lehce hrabnout a zahvizdat kolama mi slo i se slabsim autem tak nevim cim to muze byt...
dneska se mi navic stalo ze kdyz jsem chtel prohrabnout pri rozjezdu tak najednou motor sel do otacek jako pri prohrabu jenze prakticky zadny hrabani kol se nedelo ani hvizdani nebylo slyset takze bych se celkem bal o spojku, ze prokluzuje (coz by mozna vysvetlovalo i predchozi neuspechy zahrabat pri rozjezdu)...
auto ma nalitano poctivejch 150tis.km takze by teoreticky vse nasvedcovalo ze se spojka chysta na zaslouzeny odpocinek...
jinak ale pri bezny jizde spojka uplne v pohode, pri razeni vse ok i pri normalnich rozjezdech... tak nevim co s tim teda je
budu rad za jakoukoliv uzitecnou pripominku k tomuhle problemu
uz parkrat jsem chtel vyzkouset se svou 316kou rychlejsi start jestli prohrabnou kola a da se rict ze na normalnim asfaltu bez sance...
vim ze 100 koni neni moc, ale tak lehce hrabnout a zahvizdat kolama mi slo i se slabsim autem tak nevim cim to muze byt...
dneska se mi navic stalo ze kdyz jsem chtel prohrabnout pri rozjezdu tak najednou motor sel do otacek jako pri prohrabu jenze prakticky zadny hrabani kol se nedelo ani hvizdani nebylo slyset takze bych se celkem bal o spojku, ze prokluzuje (coz by mozna vysvetlovalo i predchozi neuspechy zahrabat pri rozjezdu)...
auto ma nalitano poctivejch 150tis.km takze by teoreticky vse nasvedcovalo ze se spojka chysta na zaslouzeny odpocinek...
jinak ale pri bezny jizde spojka uplne v pohode, pri razeni vse ok i pri normalnich rozjezdech... tak nevim co s tim teda je
budu rad za jakoukoliv uzitecnou pripominku k tomuhle problemu
mě 1,6 v poho zahrabe......a když vyjíždím z vedlejši na hlavni a jendna hrabu(autio je nakloněny protože zatáčím a je odlehčeny jedno kolo) tak mi hrábne i při přeřazení na dva :-) pneu 215/40 r16 :D a na 185/65r15 sem dělal i obloučky (ne kolečka pro rejpaly-->nemám samosvor) a čoudiolo se od jednoho kola.... 

Můžu také dosvedšit... 1.6 taky hrabe dobre, vim že sklidim výsměch od tech co maj silnejsí, ale ted je rec o 1.6
No a skoušel si preradit na dvojku ve velkejch otackach a taky se motor pomaleji zapojil do tahu, nebo mu temer okamzite spadli otacky asi podle toho jak jsi jel rychle?? To mi delalo, po vymene spojky ready!!
No a skoušel si preradit na dvojku ve velkejch otackach a taky se motor pomaleji zapojil do tahu, nebo mu temer okamzite spadli otacky asi podle toho jak jsi jel rychle?? To mi delalo, po vymene spojky ready!!
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 367
- Registrován: pát 21.10.2005 00:00
- Bydliště: J. Hradec
- Kontaktovat uživatele:
No nejde toBrody píše:no me by zajimalo jak nastavit spojkovej pedal!Jestli to nejak jde!
Spojka bude na 85% pryč, je to o způsobu používání spojky a ne najetých km, druhá možnost je ta, že je "jen" mastná (únik oleje z převodky) ale to si nemyslím
Jo a 1.6ka hrabe, ona i dobře jede ale musí se to umět a ne jako hodně lidí si to vynahradit objemem
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 3103
- Registrován: pon 23.04.2007 00:00
- Bydliště: Vimperk
- Kontaktovat uživatele:
Bajzik píše:No nejde toBrody píše:no me by zajimalo jak nastavit spojkovej pedal!Jestli to nejak jde!
Spojka bude na 85% pryč, je to o způsobu používání spojky a ne najetých km, druhá možnost je ta, že je "jen" mastná (únik oleje z převodky) ale to si nemyslím
Jo a 1.6ka hrabe, ona i dobře jede ale musí se to umět a ne jako hodně lidí si to vynahradit objemem
no z prevodovky unika!Jinak de razeni v pohode!Jen pedal je vys nez brzda!A u staryho auta sem si to nastavil pritahnutim spojkovyho lana!
tak ja nevim, pri normalni jizde mi spojka prijde uplne ok... ale ty prohraby jsou divny... nemam zkusenosti s zadnym podobnym autem s nahonem na zadek, ale podle prispevku by to teda hrabnout aspon trochu jit melo (coz jsem si myslel) tak teda nevim jestli to bude tou spojkou...
asi to budu muset nejak vyzkouset.. mate s tim nekdo zkusenosti jako treba co je nejlepsi vyzkouset na cem se to dobre pozna ??
to s tim prerazenim hned na dvojku: vcera jak mi to na tu jednicku proklouzlo tak kdyz jsem tam kopnul dvojku tak to se to nechytlo a nespadli otacky ale klouzalo to chvili taky.. takze jsem pustil radeji nohu z plynu a pak kdyz jsem pridal tak uz se to chytlo normalne...
asi to budu muset nejak vyzkouset.. mate s tim nekdo zkusenosti jako treba co je nejlepsi vyzkouset na cem se to dobre pozna ??
to s tim prerazenim hned na dvojku: vcera jak mi to na tu jednicku proklouzlo tak kdyz jsem tam kopnul dvojku tak to se to nechytlo a nespadli otacky ale klouzalo to chvili taky.. takze jsem pustil radeji nohu z plynu a pak kdyz jsem pridal tak uz se to chytlo normalne...
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 367
- Registrován: pát 21.10.2005 00:00
- Bydliště: J. Hradec
- Kontaktovat uživatele:
jak říkám olej nebo lamela, prostě musíš zroichlovat uměrně s otáčkama, což se ti asi neděje. Ono když pojedeš na klobouka tak to ta spojka zvládne...Ragnar_ píše:tak ja nevim, pri normalni jizde mi spojka prijde uplne ok... ale ty prohraby jsou divny... nemam zkusenosti s zadnym podobnym autem s nahonem na zadek, ale podle prispevku by to teda hrabnout aspon trochu jit melo (coz jsem si myslel) tak teda nevim jestli to bude tou spojkou...
asi to budu muset nejak vyzkouset.. mate s tim nekdo zkusenosti jako treba co je nejlepsi vyzkouset na cem se to dobre pozna ??
to s tim prerazenim hned na dvojku: vcera jak mi to na tu jednicku proklouzlo tak kdyz jsem tam kopnul dvojku tak to se to nechytlo a nespadli otacky ale klouzalo to chvili taky.. takze jsem pustil radeji nohu z plynu a pak kdyz jsem pridal tak uz se to chytlo normalne...
Jakým lankem jsi to šteloval? nebo jinak, co to bylo to starý auto????
Ragnar_ píše:zdravim,
uz parkrat jsem chtel vyzkouset se svou 316kou rychlejsi start jestli prohrabnou kola a da se rict ze na normalnim asfaltu bez sance...
vim ze 100 koni neni moc, ale tak lehce hrabnout a zahvizdat kolama mi slo i se slabsim autem tak nevim cim to muze byt...
dneska se mi navic stalo ze kdyz jsem chtel prohrabnout pri rozjezdu tak najednou motor sel do otacek jako pri prohrabu jenze prakticky zadny hrabani kol se nedelo ani hvizdani nebylo slyset takze bych se celkem bal o spojku, ze prokluzuje (coz by mozna vysvetlovalo i predchozi neuspechy zahrabat pri rozjezdu)...
auto ma nalitano poctivejch 150tis.km takze by teoreticky vse nasvedcovalo ze se spojka chysta na zaslouzeny odpocinek...
jinak ale pri bezny jizde spojka uplne v pohode, pri razeni vse ok i pri normalnich rozjezdech... tak nevim co s tim teda je
budu rad za jakoukoliv uzitecnou pripominku k tomuhle problemu
pokud mas dobry gumy tak nemas sanci .. 100 koni je malo .. kdybys mel nahon na predek tak by to samozrejme slo

Můj mechanik mě jako test spojky doporučil:
Jeď na dvojku tak 3000ot. (nejlíp do mírnýho kopečka) a začni levou nohou přibrzďovat a zároveň ještě přidej plynu.
Pokud ti otáčky na budíku vyletí nahoru tak spojka KO.
Sem měl taky pocit, že mě odchází spojka a tenhle test mě přesvědčil o opaku a do dnes bez problému...

Pokud ti otáčky na budíku vyletí nahoru tak spojka KO.
Sem měl taky pocit, že mě odchází spojka a tenhle test mě přesvědčil o opaku a do dnes bez problému...

hmm tak se spojkou to vypada spatne... pri ty zatazeny rucce jsem to zkousel a jednou to chciplo tak jsem byl rad, jenze pak jsem to jeste zkusil radsi jednou a bohuzel pri trochu vyssich otackach kdyz jsem pustil spojku uplne tak to nechciplo a motor slapal vesele dal
zajimalo by me jak moc rychle bych to mel nechat vymenit, kdyz zatim pri normalni jizde problemy nejsou...
a pak taky co mam nechat vymenit (jestli treba jen lamelu,oblozeni,.. nebo to vzit komplet celou sadu i s pritlacakem...?) a kolik to tak zhruba vyjde...?
jeste jsem se taky chtel zeptat... zda teoreticky nemuze mit spatna spojka vliv na celkovou spotrebu auta.. posledni dobou si to totiz bere celkove malicko vic

zajimalo by me jak moc rychle bych to mel nechat vymenit, kdyz zatim pri normalni jizde problemy nejsou...
a pak taky co mam nechat vymenit (jestli treba jen lamelu,oblozeni,.. nebo to vzit komplet celou sadu i s pritlacakem...?) a kolik to tak zhruba vyjde...?
jeste jsem se taky chtel zeptat... zda teoreticky nemuze mit spatna spojka vliv na celkovou spotrebu auta.. posledni dobou si to totiz bere celkove malicko vic