Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

přehřívání motoru

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Zpráva
Autor
calabajka
Registrovaný
Příspěvky: 3
Registrován: pát 03.06.2005 00:00
Bydliště: Uh. Hradiště
Kontaktovat uživatele:

#1 Příspěvek od calabajka »

Zkouším poslední možnost, protože sem v koncích. U E36 nakopnu motor,ten se zahřeje na 90 a drží teplotu v pohodě rovných pět minut a pak se to začne přehřívat. Zrovna jsem měnil vodní pumpu a zkoušel jsem i termostat. Vařil jsem ho 20 minut a byl pořád perfektně otevřený,tak už fakt nevím. Když si šáhnu na jakoukoli trubku tak je horká,takže voda tama musí proudit a pod hlavou mi to určitě taky neutíká. Když oddělám víčko od motoru,tak je nádherně čisté a z výfuku taky žádný kondenz nejde. Dík za každou radu.
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#2 Příspěvek od JaraX »

todle bych viděl na vodní pumpu, ale jestli je ok, tak teda fakt nevím.
A nemáš někde zacpanej chladič nebo něco?
co to je za motor?
calabajka
Registrovaný
Příspěvky: 3
Registrován: pát 03.06.2005 00:00
Bydliště: Uh. Hradiště
Kontaktovat uživatele:

#3 Příspěvek od calabajka »

mám to jen 1,6 benzín. Právě,že pumpu mám úplně fungl novou,dal jsem ji tam minulý týden.Rozdělal jsem všechny trubky a vyčistil je,ale změna byla jen v tom,že to místo pěti udrželo tak sedm minut. Ještě to teda netopilo. Teď jsem z auta vylezl a ještě,když jsem to prolél pár konvama vody,tak z tama vybruslil ještě malý kousek plastu ze staré pumpy,která se mi rozpadla. Asi pětkrát jsem to odvzdušnil a konečně mi teplota nezačala lézt nahoru ani po dvaceti minutách. Jestli to byl ten blbý kousek plastu a já se kvůli tomu hrabal v autu tři dny tak to mě trefí šlak.:-) Půjdu to zkusit projet a uvidíme.
CharlitoCZ
Registrovaný
Příspěvky: 1076
Registrován: pát 09.09.2005 00:00
Bydliště: Praha 6
Kontaktovat uživatele:

#4 Příspěvek od CharlitoCZ »

hmm, a nedals tam termostat s jinou teplotou otvírání, než má bejt v autě? Já jsem třeba koukal že u mě jdou asi 4 druhy a každý má trochu jinou teplotu otvírání, tak jestli tam nemáš třeba místo do M40 termostat z M43 nebo naopak.. jinak mě napadá taky jestli neni třeba zanesenej chladič, nebo co viskospojka, vrtule? :?
CharlitoCZ
Registrovaný
Příspěvky: 1076
Registrován: pát 09.09.2005 00:00
Bydliště: Praha 6
Kontaktovat uživatele:

#5 Příspěvek od CharlitoCZ »

hodně štěstí :)
Slavisimo
Registrovaný
Příspěvky: 1790
Registrován: pon 09.06.2003 00:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#6 Příspěvek od Slavisimo »

u TDS to varilo kvuli zanesenymu chladici taky duvod proc odesla vodni pumpa.
calabajka
Registrovaný
Příspěvky: 3
Registrován: pát 03.06.2005 00:00
Bydliště: Uh. Hradiště
Kontaktovat uživatele:

#7 Příspěvek od calabajka »

Díky za rady, nakonec si teda nejsem jistý, čím to doopravdy bylo, ale když jsem to tak sledoval, tak mi pořád tlačil motor vodu zpět do chladiče. Odvzdušnil jsem to, všechna voda se tam pěkně dostala a když se to zahřálo, začalo to vodu tlačit zpět. Sem to dolel párkrát do plných, aby to nemělo kam tlačit to vodu, chytlo se to a je to v poho.
srle
Registrovaný
Příspěvky: 921
Registrován: ned 01.05.2005 00:00

#8 Příspěvek od srle »

uz to mas vyreseny, ale treba to to k necemu bude: tatova sedma se prehrivala taky a v servisu furt neco menili ale nic nepomohlo. pak jsem to odvez k jednomu manikovi a ten vyndal chladic, omyl ho wapkou a bylo po problemech. byl proste zasranej vsema moznyma hnusama. tak trba to k necemu bude....
charlei
Registrovaný
Příspěvky: 26
Registrován: stř 20.04.2005 00:00

#9 Příspěvek od charlei »

To já jsem měl podobnej problém,taky se mi to zničeho nic přehřívalo,někdy až po dvaceti minutách a z výfuku mi šel trochu bílej kouř.Taky jsem zkoušel všechno a nakonec jsem to dal do servisu a tam mi zjistili že mi podfouklo těsnění pod hlavou a po přebroušení a novém těsnění to už je vpohodě.
Slavisimo
Registrovaný
Příspěvky: 1790
Registrován: pon 09.06.2003 00:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#10 Příspěvek od Slavisimo »

srle píše:uz to mas vyreseny, ale treba to to k necemu bude: tatova sedma se prehrivala taky a v servisu furt neco menili ale nic nepomohlo. pak jsem to odvez k jednomu manikovi a ten vyndal chladic, omyl ho wapkou a bylo po problemech. byl proste zasranej vsema moznyma hnusama. tak trba to k necemu bude....
stejne jako u toho TDS o kterym sem psal
Hyri
Registrovaný
Příspěvky: 1149
Registrován: ned 09.10.2005 00:00
Bydliště: Bratislava okolie
Kontaktovat uživatele:

#11 Příspěvek od Hyri »

caute mam 325i a robilo mi to to iste,vymenil som termostat a uz tolko netlaci ale zase ked otvorim vicko pri teplom motore tak mi to zacne v motore tak bublat ako keby vret... a hadica co je na spodku chladica je po jazde dost studena teda studensia ako ta co ide hore do chladica z motora.... a ked stal na mieste dlsie tak isla hore teplota.... to vidim na visco,ale ten zbytok ..uz si neviem rady...vodna pumpa ok,termostat novy,chladic neucpany,diki za kazdu radu....
stepmir
Registrovaný
Příspěvky: 134
Registrován: úte 19.08.2003 00:00
Bydliště: Praha

#12 Příspěvek od stepmir »

Že by těsnění pod makovicí ????
Hyri
Registrovaný
Příspěvky: 1149
Registrován: ned 09.10.2005 00:00
Bydliště: Bratislava okolie
Kontaktovat uživatele:

#13 Příspěvek od Hyri »

vypada to tak... ked pridavam plyn tak sa hadice tlakuju... tak to znamena ze tesnenie alebo hlava pusta tlaky.... mam pravdu???
stepmir
Registrovaný
Příspěvky: 134
Registrován: úte 19.08.2003 00:00
Bydliště: Praha

#14 Příspěvek od stepmir »

Tak nějak bych to viděl....... :(
Hyri
Registrovaný
Příspěvky: 1149
Registrován: ned 09.10.2005 00:00
Bydliště: Bratislava okolie
Kontaktovat uživatele:

#15 Příspěvek od Hyri »

Ked to vydrzi do vikendu tak to idem v piatok rozhodit a podam info.... :evil:
rob2fab
Registrovaný
Příspěvky: 145
Registrován: sob 11.03.2006 01:00
Bydliště: onrb
Kontaktovat uživatele:

#16 Příspěvek od rob2fab »

už nic :)
giovanny
Registrovaný
Příspěvky: 234
Registrován: ned 05.02.2006 01:00
Bydliště: Vsetin-cz Padova-it

#17 Příspěvek od giovanny »

calabajka píše:mám to jen 1,6 benzín. Právě,že pumpu mám úplně fungl novou,dal jsem ji tam minulý týden.Rozdělal jsem všechny trubky a vyčistil je,ale změna byla jen v tom,že to místo pěti udrželo tak sedm minut. Ještě to teda netopilo. Teď jsem z auta vylezl a ještě,když jsem to prolél pár konvama vody,tak z tama vybruslil ještě malý kousek plastu ze staré pumpy,která se mi rozpadla. Asi pětkrát jsem to odvzdušnil a konečně mi teplota nezačala lézt nahoru ani po dvaceti minutách. Jestli to byl ten blbý kousek plastu a já se kvůli tomu hrabal v autu tři dny tak to mě trefí šlak.:-) Půjdu to zkusit projet a uvidíme.
mě se stalo to sameé koupil jsem auto a majitel mi říkal že to vaří ,, vyměnil jsem těsnění pod hlavou i tlakovanou hlavou vše ok složim to a dělalo to zase??? no práce jak na kostele a já blbec jsem si nevšiml že ten maník otočil termostat :roll: :roll: a bylo po problému. :P
eZekiel
Registrovaný
Příspěvky: 144
Registrován: úte 01.11.2005 01:00

#18 Příspěvek od eZekiel »

calabajka píše:Zkouším poslední možnost, protože sem v koncích. U E36 nakopnu motor,ten se zahřeje na 90 a drží teplotu v pohodě rovných pět minut a pak se to začne přehřívat. Zrovna jsem měnil vodní pumpu a zkoušel jsem i termostat. Vařil jsem ho 20 minut a byl pořád perfektně otevřený,tak už fakt nevím. Když si šáhnu na jakoukoli trubku tak je horká,takže voda tama musí proudit a pod hlavou mi to určitě taky neutíká. Když oddělám víčko od motoru,tak je nádherně čisté a z výfuku taky žádný kondenz nejde. Dík za každou radu.


Sem jen amater, ale mohla by to delat taky Vrtule(vizkozni.spojka), ktera se nesepne pri zahratem motoru a tim neochladi vodu a tim padem se motor vari :? ...!
Hyri
Registrovaný
Příspěvky: 1149
Registrován: ned 09.10.2005 00:00
Bydliště: Bratislava okolie
Kontaktovat uživatele:

#19 Příspěvek od Hyri »

ja to mam este rozzhodene.. dam vedet ked to naskoci..teda ked sme neco neskurvili ako napr rozvody....ozvem sa...
giovanny
Registrovaný
Příspěvky: 234
Registrován: ned 05.02.2006 01:00
Bydliště: Vsetin-cz Padova-it

#20 Příspěvek od giovanny »

eZekiel píše:
calabajka píše:Zkouším poslední možnost, protože sem v koncích. U E36 nakopnu motor,ten se zahřeje na 90 a drží teplotu v pohodě rovných pět minut a pak se to začne přehřívat. Zrovna jsem měnil vodní pumpu a zkoušel jsem i termostat. Vařil jsem ho 20 minut a byl pořád perfektně otevřený,tak už fakt nevím. Když si šáhnu na jakoukoli trubku tak je horká,takže voda tama musí proudit a pod hlavou mi to určitě taky neutíká. Když oddělám víčko od motoru,tak je nádherně čisté a z výfuku taky žádný kondenz nejde. Dík za každou radu.


Sem jen amater, ale mohla by to delat taky Vrtule(vizkozni.spojka), ktera se nesepne pri zahratem motoru a tim neochladi vodu a tim padem se motor vari :? ...!
ne tím to neni i kdyby tam vrtule nebyla vůbec ,,tak se ti musí teplota udržet,to by jsi měl problém až třeba v kopcích nebo dlouhých kolonách,ale pokud je dobrá pumpa pruchozí chladič tak se ti bawo uchladí i bez vrtule,,ale to se nedoporučuje ono to tam neni ze srandy,, trpí pak těsnění i hlava pokud to nefunguje jak má ,přesto že se to uchladí.zásada je ,kontrola vodní pumpy,termostat nový/správně ho nasadit/ kontrola chladiče -průchodnost- odvzdušnit také u bawa důležité!! a pokud to vaří dál tak palice dolů a pak běžný postup optická kontrola tesnění i s toho se dá už předběžně určit vždy je vidět kudy jdou spaliny přes těsnění, natlakovat hlavu ,zbrousit kvúli srovnání ,kontrola bloku motoru, může být křivý třeba po předchozím přehřátí,, pak nové těsnění a složit a musí to jet. :wink:
Odpovědět