Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Akutní problém -> neprošel jsem emisema :(

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Zpráva
Autor
Angelos
Registrovaný
Příspěvky: 434
Registrován: pát 13.04.2012 00:00
Bydliště: D5 Beroun-Plzeň

#1 Příspěvek od Angelos »

Zdravím,

mám BMW E39 520i 1998 a neprošel jsem emisema kvůli vysokým hodnotám CO a HC, přikládám výsledek kontroly - http://sdrv.ms/1daIMth

Při diagnostice motoru se objevila následující závada - http://sdrv.ms/1f8mLeC

Na zahraničním fóru jsem se dočetl, že tato chyba může znamenat špatnou lambdu. Což potvrzuje i při měření, že je lambda o 0,1 mimo rozsah. Je možný, že až takhle vysoký emise může dělat ta lambda? Nebo se mám připravit na katalyzátor?

Předem děkuji za všechny názory.
Uživatelský avatar
Filozof
Registrovaný
Příspěvky: 7589
Registrován: sob 18.01.2003 01:00
Bydliště: Brno , Vyškov

#2 Příspěvek od Filozof »

Ty hodnoty co máš jsou hodně vysoko ...to je mazec. 8O

Pro porovnání abys viděl kam by jses měl přiblížit mám na stole hotové STK a emise na mé 728i motor M52B28

A CO2 má být max 0,5 a já mám 0,042 (luxusní) :P
Obsah HC (ppm) mám hodnotu 16. (max je 100 jednotek)
Lambda je 1,010

Alespoň máš hodnoty kam by jsi se měl pomalu dostat pokud budeš mít v pořádku KATY a lambdu.

Nejprve otestuj lambdu jinou nestojí moc. A pokud to bude furt špatný tak novej kat podle mě.

tady jeden zrovna prodávají za fajn cenu.
http://aukro.cz/show_item.php?item=3668 ... edium=nove

držím palce at se podaří vyřešit co nejrychleji a v pohodě. :wink:

PS: Kolik má auto najeto ?
Angelos
Registrovaný
Příspěvky: 434
Registrován: pát 13.04.2012 00:00
Bydliště: D5 Beroun-Plzeň

#3 Příspěvek od Angelos »

Děkuju za rady, jak řikáš nejdřív asi začnu tou lambdou. Těch neorigo katů se trochu bojim, ale zase cena neni špatná.

Jenom bych ještě potřeboval vědět, jestli ta lambda Bank 2 je ta blíž ke kabině?
http://bmwfans.info/parts-catalog/E39-S ... e_fixings/

Díky

EDIT:
Kolik má najeto nevim :D Ale na tacháku je 180 tis. :)
kuca25
Registrovaný
Příspěvky: 29
Registrován: pon 19.11.2012 01:00

#4 Příspěvek od kuca25 »

až to spravíš a pojedeš tam znova, zřeďit benzin etanolem 1:1. Prej to na emisich muže trošku pomoct :wink:
Uživatelský avatar
Filozof
Registrovaný
Příspěvky: 7589
Registrován: sob 18.01.2003 01:00
Bydliště: Brno , Vyškov

#5 Příspěvek od Filozof »

Tady je pro tebe ještě levnější varianta bud klasika nebo sportovní katalyzátor. Pak už projdeš v pohodě emisema a navíc cena je moc pěkná.

http://www.sportovniautodoplnky.cz/vyfuk/katalyzatory/
Angelos
Registrovaný
Příspěvky: 434
Registrován: pát 13.04.2012 00:00
Bydliště: D5 Beroun-Plzeň

#6 Příspěvek od Angelos »

Díky za odkaz ;)
Uživatelský avatar
Perunwit
Registrovaný
Příspěvky: 1846
Registrován: čtv 16.06.2011 00:00
Bydliště: Pilsen city

#7 Příspěvek od Perunwit »

jestli by nebylo rozumnější sehnat katy z jinýho dvoulitra, tahle motorizace není nijak neobvyklá, koupil bych bejt tebou pokud si budeš jistej že je to katama celej díl vejfuku včetně katů z nějakýho auta na ND.... tyhle náhražky bych bral jako fakt až tu poslední možnost...
Uživatelský avatar
Filozof
Registrovaný
Příspěvky: 7589
Registrován: sob 18.01.2003 01:00
Bydliště: Brno , Vyškov

#8 Příspěvek od Filozof »

Dobře ale jak bude vědět že jsou OK a nejsou před smrtí ? :)
beny-maser
Registrovaný
Příspěvky: 1978
Registrován: čtv 24.12.2009 01:00
Bydliště: Duchcov

#9 Příspěvek od beny-maser »

vyměň lambdu a neřeš co by kdyby,jak je na tom vzduchovej filtr případně svíčky pokud nebyly v poslední době řádně měněny tak bych to zvážil,u toho vzducháče jde o to, že nemusí být ani moc jetej,ale stačí aby to přes zimu stálo venku a už to nebude ono.(tyto moudra mám od technika z emisí,když jsem vytáhl Vw polo z kopřiv a jel na STK)
Uživatelský avatar
Perunwit
Registrovaný
Příspěvky: 1846
Registrován: čtv 16.06.2011 00:00
Bydliště: Pilsen city

#10 Příspěvek od Perunwit »

hele... já koupil katy z jinýho auta na E34 z roku 1990 a byly úplně v pohodě, s největší pravděpodobností jim nic nebude, navíc cena byla 2000.
Angelos
Registrovaný
Příspěvky: 434
Registrován: pát 13.04.2012 00:00
Bydliště: D5 Beroun-Plzeň

#11 Příspěvek od Angelos »

Tu lambdu určitě vyměnim, vzducháč je jak novej, ještě jsem na něj koukal a byl krásně čistej, ale při nejhoršim ho taky vyměnim. Svíčky mi řikal minulej majitel, že je měnil, tak před 10 000 km, ale taky je zkontroluju.

Akorát pořád moc nevim, která lambda to je, někde jsem četl, že ta chyba 203 znamená lambdu za katem. Ale podle mě tadyten motor má jenom dvě lambdy na svodech (aspoň podle ETK), budu muset pod to vlézt a podívat se.
beny-maser
Registrovaný
Příspěvky: 1978
Registrován: čtv 24.12.2009 01:00
Bydliště: Duchcov

#12 Příspěvek od beny-maser »

přesně,katama to nejspíš nebude,to by do nich musel chcát benzín dlouhodobě
wEnC
Registrovaný
Příspěvky: 273
Registrován: ned 26.10.2003 00:00
Bydliště: Žďár n.S. a v 528iT
Kontaktovat uživatele:

#13 Příspěvek od wEnC »

U emisí v zimě, dost záleží jak je auto zahřáté, když se měří chvilku po příjezdu tak:

CO[%] - 0,007
HC[ppm] - 14

když čekám 3/4 hodiny venku v zimě tak katy vychladnou a pak

CO[%] - 0,290
HC[ppm] - 73
Angelos
Registrovaný
Příspěvky: 434
Registrován: pát 13.04.2012 00:00
Bydliště: D5 Beroun-Plzeň

#14 Příspěvek od Angelos »

Já jsem měl auto poměrně ohřátý, venku jsem čekal tak 10 minut.

Jinak jsem na to koukal a naštěstí jsou tam opravdu jenom 2 lambdy na svodech. Někde jsem viděl návod, jak jí proměřit odpor, jestli je opravdu vadná, nemáte to někdo po ruce?
Díky
Angelos
Registrovaný
Příspěvky: 434
Registrován: pát 13.04.2012 00:00
Bydliště: D5 Beroun-Plzeň

#15 Příspěvek od Angelos »

Jaké máte zkušenosti se značkama Lambda sond?

NGK nebo Bosch?

Díky.
Totic Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 4057
Registrován: ned 20.01.2008 01:00
Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)

#16 Příspěvek od Totic Člen Klubu »

Tak ve skrze velmi dobré. Původně se origo dávaly (záleží sice ve kterém modelu a generaci) VDO / Siemens, což je ale spojitost s Bosch více než značná. Teď se na M52 ani VDO v druhovýrobě prej sehnat nedá a dělá jí ve stejné specifikaci NGK.

Nicméně včera jsem opět zaslechl debatu, kde benzín šestivál prošel měřením na emisích bez katů. Teď už nevím jestli M50 či M52 a zda skrz Euro 1 nebo 2.
Ale určitě je potřeba přijet dobře zahřátej a mít v kondici váhu + lambdy.
Angelos
Registrovaný
Příspěvky: 434
Registrován: pát 13.04.2012 00:00
Bydliště: D5 Beroun-Plzeň

#17 Příspěvek od Angelos »

Díky, no to NGK mě hodně láká :) Jednak je o 500 peněz levnější než Bosch a je skladem ;)

Tak to je paráda, jestli to projde i bez katů :D Je vidět, jak jsou ty motory pečlivě uděláný a jde z toho skoro čistej vzduch :D Samozřejmě, jak řikáš je potřeba mít v pořádku ostatní věci.

EDIT:
Tak jsem to rozebral a už aspoň vim na čem jsem. Někomu předemnou odešla lambda, tak jí odpojil, opravdu výborný řešení :tutuk: Z některejch lidí se mi chce fakt :savle:
Uživatelský avatar
Filozof
Registrovaný
Příspěvky: 7589
Registrován: sob 18.01.2003 01:00
Bydliště: Brno , Vyškov

#18 Příspěvek od Filozof »

Chlape jak jsi dopadl ? vyměnil a prošel ? :)
Angelos
Registrovaný
Příspěvky: 434
Registrován: pát 13.04.2012 00:00
Bydliště: D5 Beroun-Plzeň

#19 Příspěvek od Angelos »

Teprve v pátek jsem jí obědnával, zejtra by měla dorazit ;)
Angelos
Registrovaný
Příspěvky: 434
Registrován: pát 13.04.2012 00:00
Bydliště: D5 Beroun-Plzeň

#20 Příspěvek od Angelos »

Hádejte, jaký dvě nový nálepky mám na autě :banan:

A ještě víc mě potěšila ta nová lambda, hned, jak jsem jí namontoval, tak z toho bylo úplně jiný auto. Předtim za studena ten motor vibroval a byl takovej hrubej a teď ticho po pěšině :D Kdybych neviděl ručičku otáčkoměru, ani bych nevěřil, že je to nastartovaný. Mnohem rychlejší odezva na plyn, prostě paráda!
:driver:

Děkuji všem zúčastněným!
Odpovědět