Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
Akutní problém -> neprošel jsem emisema :(
Zdravím,
mám BMW E39 520i 1998 a neprošel jsem emisema kvůli vysokým hodnotám CO a HC, přikládám výsledek kontroly - http://sdrv.ms/1daIMth
Při diagnostice motoru se objevila následující závada - http://sdrv.ms/1f8mLeC
Na zahraničním fóru jsem se dočetl, že tato chyba může znamenat špatnou lambdu. Což potvrzuje i při měření, že je lambda o 0,1 mimo rozsah. Je možný, že až takhle vysoký emise může dělat ta lambda? Nebo se mám připravit na katalyzátor?
Předem děkuji za všechny názory.
mám BMW E39 520i 1998 a neprošel jsem emisema kvůli vysokým hodnotám CO a HC, přikládám výsledek kontroly - http://sdrv.ms/1daIMth
Při diagnostice motoru se objevila následující závada - http://sdrv.ms/1f8mLeC
Na zahraničním fóru jsem se dočetl, že tato chyba může znamenat špatnou lambdu. Což potvrzuje i při měření, že je lambda o 0,1 mimo rozsah. Je možný, že až takhle vysoký emise může dělat ta lambda? Nebo se mám připravit na katalyzátor?
Předem děkuji za všechny názory.
Ty hodnoty co máš jsou hodně vysoko ...to je mazec.
Pro porovnání abys viděl kam by jses měl přiblížit mám na stole hotové STK a emise na mé 728i motor M52B28
A CO2 má být max 0,5 a já mám 0,042 (luxusní)
Obsah HC (ppm) mám hodnotu 16. (max je 100 jednotek)
Lambda je 1,010
Alespoň máš hodnoty kam by jsi se měl pomalu dostat pokud budeš mít v pořádku KATY a lambdu.
Nejprve otestuj lambdu jinou nestojí moc. A pokud to bude furt špatný tak novej kat podle mě.
tady jeden zrovna prodávají za fajn cenu.
http://aukro.cz/show_item.php?item=3668 ... edium=nove
držím palce at se podaří vyřešit co nejrychleji a v pohodě.
PS: Kolik má auto najeto ?

Pro porovnání abys viděl kam by jses měl přiblížit mám na stole hotové STK a emise na mé 728i motor M52B28
A CO2 má být max 0,5 a já mám 0,042 (luxusní)

Obsah HC (ppm) mám hodnotu 16. (max je 100 jednotek)
Lambda je 1,010
Alespoň máš hodnoty kam by jsi se měl pomalu dostat pokud budeš mít v pořádku KATY a lambdu.
Nejprve otestuj lambdu jinou nestojí moc. A pokud to bude furt špatný tak novej kat podle mě.
tady jeden zrovna prodávají za fajn cenu.
http://aukro.cz/show_item.php?item=3668 ... edium=nove
držím palce at se podaří vyřešit co nejrychleji a v pohodě.

PS: Kolik má auto najeto ?
Děkuju za rady, jak řikáš nejdřív asi začnu tou lambdou. Těch neorigo katů se trochu bojim, ale zase cena neni špatná.
Jenom bych ještě potřeboval vědět, jestli ta lambda Bank 2 je ta blíž ke kabině?
http://bmwfans.info/parts-catalog/E39-S ... e_fixings/
Díky
EDIT:
Kolik má najeto nevim
Ale na tacháku je 180 tis. 
Jenom bych ještě potřeboval vědět, jestli ta lambda Bank 2 je ta blíž ke kabině?
http://bmwfans.info/parts-catalog/E39-S ... e_fixings/
Díky
EDIT:
Kolik má najeto nevim


Tady je pro tebe ještě levnější varianta bud klasika nebo sportovní katalyzátor. Pak už projdeš v pohodě emisema a navíc cena je moc pěkná.
http://www.sportovniautodoplnky.cz/vyfuk/katalyzatory/
http://www.sportovniautodoplnky.cz/vyfuk/katalyzatory/
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 1978
- Registrován: čtv 24.12.2009 01:00
- Bydliště: Duchcov
vyměň lambdu a neřeš co by kdyby,jak je na tom vzduchovej filtr případně svíčky pokud nebyly v poslední době řádně měněny tak bych to zvážil,u toho vzducháče jde o to, že nemusí být ani moc jetej,ale stačí aby to přes zimu stálo venku a už to nebude ono.(tyto moudra mám od technika z emisí,když jsem vytáhl Vw polo z kopřiv a jel na STK)
Tu lambdu určitě vyměnim, vzducháč je jak novej, ještě jsem na něj koukal a byl krásně čistej, ale při nejhoršim ho taky vyměnim. Svíčky mi řikal minulej majitel, že je měnil, tak před 10 000 km, ale taky je zkontroluju.
Akorát pořád moc nevim, která lambda to je, někde jsem četl, že ta chyba 203 znamená lambdu za katem. Ale podle mě tadyten motor má jenom dvě lambdy na svodech (aspoň podle ETK), budu muset pod to vlézt a podívat se.
Akorát pořád moc nevim, která lambda to je, někde jsem četl, že ta chyba 203 znamená lambdu za katem. Ale podle mě tadyten motor má jenom dvě lambdy na svodech (aspoň podle ETK), budu muset pod to vlézt a podívat se.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 1978
- Registrován: čtv 24.12.2009 01:00
- Bydliště: Duchcov
-
- Člen Klubu
- Příspěvky: 4057
- Registrován: ned 20.01.2008 01:00
- Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)
Tak ve skrze velmi dobré. Původně se origo dávaly (záleží sice ve kterém modelu a generaci) VDO / Siemens, což je ale spojitost s Bosch více než značná. Teď se na M52 ani VDO v druhovýrobě prej sehnat nedá a dělá jí ve stejné specifikaci NGK.
Nicméně včera jsem opět zaslechl debatu, kde benzín šestivál prošel měřením na emisích bez katů. Teď už nevím jestli M50 či M52 a zda skrz Euro 1 nebo 2.
Ale určitě je potřeba přijet dobře zahřátej a mít v kondici váhu + lambdy.
Nicméně včera jsem opět zaslechl debatu, kde benzín šestivál prošel měřením na emisích bez katů. Teď už nevím jestli M50 či M52 a zda skrz Euro 1 nebo 2.
Ale určitě je potřeba přijet dobře zahřátej a mít v kondici váhu + lambdy.
Díky, no to NGK mě hodně láká
Jednak je o 500 peněz levnější než Bosch a je skladem
Tak to je paráda, jestli to projde i bez katů
Je vidět, jak jsou ty motory pečlivě uděláný a jde z toho skoro čistej vzduch
Samozřejmě, jak řikáš je potřeba mít v pořádku ostatní věci.
EDIT:
Tak jsem to rozebral a už aspoň vim na čem jsem. Někomu předemnou odešla lambda, tak jí odpojil, opravdu výborný řešení :tutuk: Z některejch lidí se mi chce fakt


Tak to je paráda, jestli to projde i bez katů


EDIT:
Tak jsem to rozebral a už aspoň vim na čem jsem. Někomu předemnou odešla lambda, tak jí odpojil, opravdu výborný řešení :tutuk: Z některejch lidí se mi chce fakt

Hádejte, jaký dvě nový nálepky mám na autě
A ještě víc mě potěšila ta nová lambda, hned, jak jsem jí namontoval, tak z toho bylo úplně jiný auto. Předtim za studena ten motor vibroval a byl takovej hrubej a teď ticho po pěšině
Kdybych neviděl ručičku otáčkoměru, ani bych nevěřil, že je to nastartovaný. Mnohem rychlejší odezva na plyn, prostě paráda!
Děkuji všem zúčastněným!

A ještě víc mě potěšila ta nová lambda, hned, jak jsem jí namontoval, tak z toho bylo úplně jiný auto. Předtim za studena ten motor vibroval a byl takovej hrubej a teď ticho po pěšině


Děkuji všem zúčastněným!